نخست وزیر هند:

سازمان ملل با بحران اعتماد روبه‌روست

نخست وزیر هند خواستار ایجاد اصلاحات در سازمان ملل متحد شده است.

سازمان ملل با بحران اعتماد روبه‌روست

نارندرا مودی در جریان مراسم آغازین هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان ملل گفت: ما از همه کسانی که هدف صلح و توسعه را زیر لوای سازمان ملل متحد پیش برده‌اند، از جمله در مأموریت‌های صلح‌بان‌های سازمان ملل که هند یکی از مشارکت کنندگان اصلی آن است، تجلیل می‌کنیم. اما باید این را بگویم که ماموریت اصلی هنوز کامل نشده است.

وی افزود، کارهای زیادی باید انجام شود تا از درگیری‌ها جلوگیری شود، ضامن توسعه باشد، به تغییرات آب و هوایی و به نابرابری‌ها رسیدگی شود و از فناوری دیجیتال استفاده شود.

نخست وزیر هند ادامه داد: تغییراتی در سازمان ملل باید صورت گیرد. ما نمی‌توانیم با چالش‌هایی امروزی با زیرساخت‌های قدیمی و بدون اصلاحات جامع روبرو شویم. سازمان ملل با بحران اعتماد روبروست. برای جهان به هم پیوسته امروزی، ما به چندجانبه گرایی اصلاح شده نیاز داریم که بازتاب واقعیت‌های امروز باشد و به همه اعضا اجازه حضور و شراکت را بدهد و بتواند به چالش‌های معاصر رسیدگی کند و در نهایت بر رفاه بشری متمرکز باشد.

نشست سال جاری میلادی مجمع عمومی سازمان ملل به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت ویدئو کنفرانس در حال برگزاری است و تا ۲۹ سپتامبر ادامه دارد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها