حاشیه‌ای جدید برای مجلسی‌ها؛ چه شد که نمایندگان در اوج گرانی، خودرو گرفتند؟

جنجال دناپلاس مجلسی / حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرفوری: هزینه دنا پلاس از هزینه تهیه خودروی دولتی و راننده کمتر است/ حداقل حقوق نماینده 15 میلیون است

اگر امام جمعه لواسان ماجرای تحویل دنا پلاس به هر نماینده مجلس به قیمت کارخانه را افشا نمی کرد، معلوم نبود نماینده‌ها چه زمانی از این موضوع پرده برداری می کردند و روبه شفافیت می‌آوردند!

جنجال دناپلاس مجلسی / حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرفوری: هزینه دنا پلاس از هزینه تهیه خودروی دولتی و راننده کمتر است/ حداقل حقوق نماینده 15 میلیون است

هر چه نمایندگان مجالس گذشته با شبکه های مجازی نا آشنا بودند و خبرنگار برای یک مصاحبه کوتاه باید از هزار تلفن ثابت زنگ می زد تا اعتماد نماینده را جلب کند، نمایندگانی مجلس انقلابی با تسلطی که بر فضای مجازی دارند، در توییتر یا اینستاگرام یک روز در میان حاشیه های جدیدی را فضای مجازی رقم می زنند.

روح الله ایزدخواه نماینده تهران سردمدار توئیت است، او که در ابتدای مجلس از اهدای کارت هدیه یکی از سازمان های دولتی استان به نمایندگان استان تهران خبرداده بود این بار پرده از ماجرای فروش خودروی دنا پلاس اتوماتیک به نمایندگان برداشت. البته ابتدا سید سعید لواسانی امام جمعه لواسان در حساب توئیتری خود خبر داد که به هر نماینده مجلس یک خودروی دنا پلاس به قیمت کارخانه داده‌اند و قرار است پول آن ماهانه از حساب نمایندگان کسر شود!

به دنبال این توئیت، ایزدخواه در صفحه اینستاگرامش ماجرای دناپلاس را به تفصیل توضیح داد. او در این شبکه اجتماعی نوشت:

"چند روز پیش خودروی دنا پلاس اتومات توسط مجلس به نمایندگان متقاضی تحویل شد. در ابتدای شروع مجلس، فرمی برای خودرو به نمایندگان داده شد تا نوع استفاده از خودرو را انتخاب کنند که سه گزینه داشت:

١. استفاده از خودروی مجلس با راننده، که در اینصورت، هزینه‌ها حسب میزان کاربرد و طبق تعرفه (ساعتی ٣٠ هزار و روزانه ۵٠٠ هزار تومان) از دریافتی ماهانه نماینده کسر می‌شود.

٢. تحویل امانی خودروی صفر (پارس) به نماینده و عودت آن به مجلس در پایان نمایندگی، که در اینصورت پرداخت مبلغ مربوط به حمل و نقل (حدود ۵ میلیون)، از هزینه‌های دفتری ماهانه حذف می‌شود.

٣. فروش اقساطی یک خودروی صفر به نماینده (دنا یا پارس) که قسط آن از دریافتی ماهانه کسر شود.

بنده، چون خودرو نداشتم (همسرم یک خودروی ام وی ام ١١٠ به ارزش فعلی ۵٠ میلیون تومان دارد) گزینه سوم و نوع خودروی دنا پلاس اتومات را انتخاب کردم.

قیمت تحویل این خودرو به نماینده، ٣٠٢ میلیون تومان و اقساط آن ٣ ساله است. سند آن هم حداقل تا یک سال بنام مجلس است و امکان فروش به غیر ندارد."

او سپس از انصراف خود برای دریافت این خودرو خبر داد و نوشت: «علی‌رغم درخواست اولیه، انصراف خود را از تحویل خودروی دنا پلاس اعلام می‌دارم».

پس از این حاشیه منفی، یک عضو هیئت رئیسه مامور پاسخ به انتقادات شد. احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس که سابقه نمایندگی در ادوار نهم و دهم را دارد، در دفاع از اختصاص خودرو با این شرایط به نمایندگان مدعی شد که این خودروها به نمایندگان غیر تهرانی داده می شود اما ایزدخواه نمونه نقض این مدعی است.

فارغ از اینکه در شرایط بازار خودرو و افزایش ثانیه ای قیمت خودرو در بازار آزاد و گربه رقصانی ایران خودرو و سایپا و قطعه سازان برای تحویل خودروها فروخته شده به مردم، نمایندگان که با ادعای رسیدگی به وضعیت اقتصادی و بهبود معیشت مردم و تحول در وضعیت کشور، خودرو اتوماتیکی با قیمت کارخانه نه قیمت بازار آن هم به صورت تمام قسط تحویل می گیرند.

به گفته منتقدان، اگر نمایندگان نیز مانند مردم عادی برای تهیه خودرو با قیمت های سرسام آور رو به رو می شدند شاید عزمشان برای ساماندهی بازار خودرو جدی می شد.

حسن نوروزی که افزون بر دوره یازدهم، در ادوار هشتم و دهم نیز نماینده مجلس بوده است، درباره میزان حقوق نمایندگان و امکاناتی که به صورت قسطی در اختیار نمایندگان قرار می گیرد به خبر فوری گفت: در ابتدای مجلس به نمایندگان برای تهیه مسکن وام 200 میلیونی داده می شود که نماینده باید هزینه اجاره مسکن را خود پرداخت کند که رقمی بالغ بر 4 تا 5 میلیون تومان در ماه می شود.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس ادامه داد: البته اگر من رئیس مجلس بودم برای نمایندگان خانه سازمانی که در شأن باشد تهیه می کردم به جای اینکه وام 200 میلیونی بدهم، هزینه مسکن در تهران بسیار بالا است و با خانه های سازمانی هزینه تهیه مسکن نماینده از دوش مجلس برداشته می شد.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه فرماندار، استاندار، شهردار و سایر مسئولین از حداقل امکانات برخوردار هستند، اظهار داشت: مسئولان از خانه سازمانی مناسب، خودرو و راننده برخودارند اما نماینده برای تردد در شهر و حوزه انتخابیه از حداقل امکانات برخوردار نیست، ازاین رو اختصاص چنین خودروهایی به نماینده یا وام ودیعه مسکن به نفع دولت است.

وی گفت: در واقع دادن این خودرو ها به نمایندگان، بیگاری کشیدن از نماینده است، چرا که دیگر نمی تواند راننده داشته باشد و باید خود پشت فرمان بشیند. با این حال اگر قرار بود مجلس به نمایندگان خودرو اداری و راننده بدهد، هزینه آن بیشتر می شد.

با یک حساب سر انگشتی، مشخص می شود نماینده حداقل ماهی 13 میلیون 300هزار تومان قسط می دهد، 8 میلیون و 300 هزار تومان قسط خودرو و برای برگشت ودیعه وام مسکن یا اجاره بها پرداخت می کند یا اقسازی به صورت ماهانه از حقوق نماینده کسر می شود. نوروزی با شنیدن این حساب و کتاب گفت: "با پرداخت این اقساط در نهایت 4 تا 5 میلیون از حقوق نماینده باقی می ماند." بنابراین حداقل حقوق نماینده حدود 15 تا 17 میلیون تومان برآورد می شود. نماینده رباط کریم ادامه داد: حقوق نماینده با درنظر گرفتن حق رانندگی دست کم 15 میلیون تومان می شود.

او در ادامه این گفت‌وگو اشاره می کند زمانی که نماینده شده بود، (اشاره او به مجلس هشتم است)، با 130 میلیون تومان توانست خانه 70 متری تهیه کند که خانه را به پسر یا دامادش می دهد و در ادوار بعدی با دریافت ودیعه مسکن، خانه های دیگری تهیه می کند.

نمایندگان در دفاع از دریافت وام ودیعه مسکن یا دریافت خودرو با قیمت کارخانه خود را با وزیر و استاندار و فرماندار مقایسه می کنند، اما سوال اینجا است که نمایندگان با علم به اینکه رفت و آمد به مجلس و تهران پر هزینه است و باید برای تهیه مسکن و خودرو قسط بدهند، برای نمایندگی کاندیدا شدند. در ضمن آنها از عهده هزینه های سنگین، نجومی و میلیارد تبلیغات انتخابی برآمده اند آیا خودروی شخصی نداشته یا برای تهیه مسکن در تهران نیازمند وام هستند؟

برخی منتقدان می‌پرسند، اگر نمایندگان طعم تلخ خرید خودرو و تهیه مسکن را می چشیدند و بدون تبلیغات در فضای مجازی از ابتدا مانع پرداخت چنین مبالغی می شدند که شائبه امتیازدهی مافیای خودرو به مجلس را دارد، شاید چنین حاشیه هایی بروز نمی کرد.

نظر شما در این‌باره چیست؟ کامنت بگذارید.

76

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 128
  • فرنود
    0

    لعنت بر ان دهانی که بی موقع باز شود

    نظرات شما -
    • سینا
      0

      منظوردهان مبارک خودتونه؟؟؟؟

  • مدرس دانشگاه
    0

    همه مردم ایران از کودک و بزرگ و پیر و جوان می دانند قدرت مافیای خودروسازی در ایران از قدرت کل بدنه اجرایی دولت و نهاد قانونگذاری بزرگتر و بیشتر است. با توجه به بلبشوی قیمت خودرو که باز همه میدانند سر نخ آن در دست خود خودروساز بی وجدان است صحنه آرایی و آرام جلوه دادن فضا از جمله ترفندهایی است که خودروسازان برای مهیا کردن آن حاضر هستند میلیاردها تومان هزینه کنند!! با توجه به نرخ مشارکت زیر 7 درصدی مردم در انتخابات دور اول و میان دوره ای مجلس یازدهم که دلایل متعددی و از جمله ناشی از دوری و عدم اعتماد مردم به سیاستهای اقتصادی و اجتماعی نظام دارد، بی اعتمادی مردم به دستگاه قانونگذاری و تاثیر آن در بهبود معیشت مردم باعث شد که نمایندگانی به مجلس راه یابند که کمترین پایگاه مردمی را داشته و کمترین اعتقاد را به حاکمیت خواست مردم داشته باشند. لذا صحنه هایی اینچنین که خودروساز خودروی گران قیمت و نجومی خود را با قیمت مصوب کارخانه (که البته آنهم با یاری شورای فرمایشی رقابت غیر قانونی است) تحویل به اصطلاح نمایندگان مردم می کند صحنه غیر عادی نیست. البته این چنین اتفاقاتی محک بسیار خوب و درخشانی برای سنجش درستی و صحت تصمیم اکثریت مردم به عدم مشارکت در انتخابات به جهت فقدان و کم رنگ شدن اعتقاد به سلامت مجلس نمایندگان است. مطمئناً افرادی که در انتخابات شرکت نکردند حالا با شنیدن چنین اتفاق زشتی در ضمیر خود به بی مهری و بی میلی خود به انتخابات مجلس تبریک و احسنت خواهند گفت .

  • دبهل
    0

    بنظرمن اینها آمده اند که جیب خودشان را پر کنند ملت را سر کار بگذارند .مگر کدام قانون درایران واضح است .فقط فقط برای نفع خود فرزندانشان کار میکنند .اولین رشوه از طرف ایران خودروتابعدتاکجا ......

  • بهلول
    0

    اینها راهزنان جامعه هستند.

  • زاگرس انارانی
    0

    ای بابا فساد که نهادینه شد با کامنت گذاشتن منو شما چیزی حل میشه،باید دست مریزاد به مجلس اصولگرای انقلابی گفت!!!!!!واقعا همه تون سرو ته یه کرباسین

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      تنها صداست که می ماند .فروغ فرخ زاد(اشتباهی مثیت زدم)

  • mojtaba
    0

    پس چرا به مردم قسطی و با تحویل فوری نمیدهید؟ خودرو تیبا و ساینا و سمند هم ایرانی هستند چرا دنا پلاس اتومات حتمن هم کلی آپشن بهش اضافه میشه حتی اون آپشن هایی که برای تحویل به مردم حذف شده بود ننگ به مجلسی که به فکر خودشان هستن نه به فکر مردم

  • رحیمی
    0

    این اقای نوروزی که چنین توجیه وماستمالی می کند در دورهای قبل هم ماشین گرفته است ، بالا خره ششصد میلیون پول باد اورده را نمی شود از خیرش گذشت ، همزمان بادریافت دنا پلاس توسط نمایندگان ومژده شنبه ویکشنبه روحانی قیمت نان در این شرایط حساس تقریبا دوبرابر شد حتی در شهرهای کوچک ومستضعف نشین !؟ چه جریانی اگاهانه درپی قراردادن مردم در مقابل انقلاب است خدا می داند !؟

  • یاعلی
    0

    نماینده ها اکثریتشون همینجوری بودند تا بوده همین بود چون باید مثل حضرت علی (ع) باشند تا طرفدار محرومین باشند که متاسفانه همه انسان ها نمیتوانند چنین قدرتی در برابر گرفتن مادیات و مسائل دنیوی داشته باشند و همیشه طرفدار جیب خودشان هستند تا مردم محروم و بدبخت. این نماینده ها چرا نمیتوانند از مردم فقیر و بیکار و بدبخت دفاع کنند.

  • امید
    0

    سلام،درودخدابرسیدعزیز،امام جمعه محترم لواسان،که باافشاگری وبیان حقیقت ازماجرای خودروی نمایندگان ،ملت راآگاه نمودند،جدبزرگوارتان نگهدارت باشد

  • درود خدا بر محمد و آل محمد (مهری )
    0

    آقای رئیسی باید به مجلس ورود کند و جلوی یکسری از مفت خوری ها رو بگیرید

    نظرات شما -
    • بهزاد
      0

      سلام.آقای رئیسی ابتدا به زمین هایی که هر چند سال یک بار به قضات و کارکنان دادگستری واگذار میشه رسیدگی کنند بعد بیان سراغ بقیه ارگان ها مگه ی قاضی یا کارمند دادگستری به چند تا خونه یا زمین نیاز داره که هر چند سال ی زمین به شون واگذار میشه

    • ایرانی
      0

      ایشان به مسئله نوید افکاری هم ورود نکرد.

    • کریمی
      0

      توخودقوه قضایه بقدری کارهست برای انجام که فرصت نمیشه به جاهای دیگه برسه.

  • صادق
    0

    مجلس انقلابی...

  • مصطفی
    0

    مجلس انقلابی یه شوخیه

  • علی رضا
    0

    دنا پلاس مرا یاد سریال کیف انگلیسی انداخت

  • زهرا
    0

    پدر مردم داره در میاد بعد رانندگی رو بیگاری میدونه .چه کار مثبتی انجام دادین فرق شما با بدبخت کاری که شب شرمنده برمیگرده خونه چیه فقط اینه که مفت خوری رویاد گرفتین خدا ازتون نگذره

  • طاها
    0

    ما به کدوم از شما رای بدیم و برید مجلس و شروع به خوردن و چاپیدن نکنید؟؟؟؟؟؟؟؟هنوز نرفته شروع به راند خاری کردین ؟؟؟شما چه جوری میخواهید بعد از نمک گیر شدن به مشکلات مردم رسیدگی کنید و حق این مردم از این خوردو سازهای ......بگیرید؟؟؟

  • احمد محمودی
    0

    ماکه نمیتونیم سوارشیم حداقل نمایندمون سوارشه جا همه...یه دستم به دوربینا تکون بدن.پیاز فراموش نشه

  • مصطفی نبوی
    0

    آقا خیلی راحت همه چی کنترل میشه فقط با اعمال یه قانون.... فقط وفقط سقف دارایی برای کل ملت اعمال بشه.بالاتر از اون سقف هرچه باسه متعلق به دولته....خیلی ساده و عالی...اما کی باید قانون بگذاره و کی اعمال کنه!!

  • عفت
    0

    یا صاحب الزمان ما نماینده انتخاب کردیم جلوی رانت را بگیره حالابا این وضعیت مجلس هم کثیف شد با دستمال کثیف شیشه پاک نمیسود همه دنبال چپاول هستن یا صاحب الزمان خودت به داد مظلومان برس که تو‌ این گران چکار کنیم

  • ...
    0

    کدخدا راببین ،ده را بچاپ:؛!!!تنها اصل اقتصادی در جهان سوم. (

  • مر مر
    0

    با سلام اگر عدالت بخواهد اجرا شود باید هزینه ماشین و راننده و مسکن و دیگر امکانات برای نمایندگان و وزرا و استانداران و شهردار و فرماندار به هر صورت ودیعه ای و وامی و قسطی و سازمانی حذف شود این امکانات برای اوایل انقلاب بود که این افراد واقعا برای خدمت به مردم حضور داشتند ن الان که همه برای پول و قدرت مسئول می شوند در این صورت نه پول بیت المال هدر می رود نه هر فرد بی لیاقتی در هر جایگاهی قرار می گیرد هر وقت این موارد برای آحاد مردم تامین شد این افراد هم استفاده کنند مگر چه کار فوق العاده ای انجام می دهند که اینقدر مزایا دارند در حالی که اکثرا در این چند دهه بیشتر از حقشان هم اموال و مستقلات دارند

  • بهروز امینی
    0

    واقعا خاک تو سر من بشه که به شما ها رای دادم . این همه بدبختی حق من و امثال منه . همتون از ریز و درشت مثله همید فقط ما بازیچه شدیم .

    نظرات شما -
    • کمالی
      0

      تو رای ندادی! ادا رای داده ها در نیار!

  • ف
    0

    سلام قرار نیست برای گرفتن خونه و ماشین راهی مجلس شد قراره نماینده مردم شهرشون باشند تا کمک به حل مشکلات شهر کنند نه اینکه بروند و خونه لاکچری و ماشین لوکس سوار شوند خوب مشخصه که متوجه مشکلات همشهری خودش نمیشه تازه ورود به تهران و زرق و برق فضای کلانشهرها بماند در ضمن یادتون نره که در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی هستیم البته برای مردم

  • ص
    0

    شاید این تصمیم موجب کاهش هزینه ها شود لکن در شرایط فعلی که مردم بشدت در رنج و فشار ناشی از سو مدیریت دولتمردان بوده و چشم امید ملت به نمایندگان انقلابی است غیر از ایجاد شائبه و نا امیدی مردم منفعت دیگری نداشته و با اهداف مجلس خاصه شفافیت عملکرد بشدت مغایرت دارد لذا شایسته است رئیس مجلس پاسخگوی این تصمیم می باشند..

  • علیرضا شایان
    0

    اول قیمت است که نماینده تقریبا مجانی صاحب ماشین میشود و بعد دایه عزیز تر از مادر میشود چی بگویم دیگر نایی نمانده بگذار تتمه اش را هم بکنند خیالشان راحت شود که مردم بهانه بیش نیستند برای به متاعم رساندن حضرات ببینند آقایان با چشمان بیدار و سکوت را ادامه دهند

  • حمید
    0

    مجلس انقلابی هم کم کم داره خودشو نشون میده مجلسی که فقط نماینده ۲۰ درصد از ملت ایرانه کم کم مردم میفهمند که اصولگرا و اصلاح طلب هر دو یکی هستند و هر دو آمده اند تا این مملکت را به تاراج ببرند

  • ‪Nima Jahantab‬‏
    0

    اگر یک هزارم ظلمی که این نظام به مردم کرده در کشورهای دیگه اتفاق میفتاد مردمان آن کشور بالای صد دفعه انقلاب کرده بودند ولی افسوس که کشور عزیزم ایران را با اون تمدن غنی دست یک مشت دزد و قاتل و شیاد افتاد که تمام فکر و ذکرشون پاک کردن تمدن غنی ایران از ذهنهای بچه های ماست روز انتقام نزدیک است

    نظرات شما -
    • دبهل
      0

      کاملا درست است ،اینهافقط میخواهند ایران را حذف کنند .اینها بادست اجنبی هاست.این نقشه خارجی هاست که ایران رابااینهمه قدمت نابود کنند .اینها هم عوامل آنها هستند .چون همچون در کشور های خارج جایگاهی دارند .

  • محسن
    0

    حاشیه سازی برای به حاشیه رفتن چیزهای مهم در حالی که این ماشین دادن باید صورت بگیرد و چیز عحیبی نیست

  • pp
    0

    رانت که مجلس و وزیر نیمداند همشان عین همنند فقط مظلوم نمایی می کنند

  • بهزاد
    0

    سلام.یعنی واقعا اینها که رفتند مجلس ماشین ندارند. با هزینه های میلیاردی میرن مجلس اون وقت محتاج این چیزها هستند.

  • ملت
    0

    من نمیدونم کی مردم مسولین از نماینده شورای محل تا ریاست جمهورو میخوان پرت کنن تو خارج از گود خدا میدونه اگر مسول نباشه والله قسم خود مردم خوب ازپس همه مشکلات برمیان مسولین فقط مفت خوری میکنن هزینه انقلابی که کردن و میگیرن و هزینه جنگی ک کردن برداشت کردن چه خاصیتی برا مردم جز قانون هایی که باعث پیری جامعه و برا خودشون عشق و حال کنند داشتن؟مگر زمان جنگ مجلس نبود اینها بهانه برای چماول و خدمت نکردنه هرجا از مردم دور شدی دیگه درد مردم رو درک نمیکنی چون کسی که پیاده راه میره دنبال وسیله نقلیه میگرده نه کسی ک شاسی داره درد مردم و بفهمع واللهدقسم باید رای هایی که دادن میدن فردای قیامت جواب پس بدن

    نظرات شما -
    • ماری
      0

      اتفاقا مدیریت خیلی مهمه جامعه باید مدیر داشته باشه ولی مدیر لایق نه بی شرف

  • ایرانی
    0

    نوار جنگ میاد بیرون و اون یکی از ایران رفت و دنا پلاس مطرح میشه و هی مسایل پشت سرهم و...متاسفانه صحبتی از نوید افکاری نیست که فریاد میزند من بیگناهم و متاسفانه کشته شد .چرا حالا قوه قضاییه برای روشن شدن افکار به مسئله نوید افکاری دخالت نمیکند ؟.یادش گرامیباد.

  • سلام
    0

    خدابیامرزه شهید رجایی را واقعا انسان پاكی بود آن كجا و این ها كجا

  • رضا
    0

    نماینده قزوین بهشون برخورده گفتن شاسی بلند میخوان و پولشم نباید از ما بگیرن اون نماینده ای که قراره صدای مردمش باشه بهتر نیست مثل مردم زندگی کنه مثل مردم سوار اتوبوس و مترو بشه و بین مردم زندگی کنه مثل مردم حقوق بگیره تا بتونه درد مردما بفهمه و مشکلاتشونا حل کنه والا دیگه نمیدونم چی بگم هر دم از این باغ بری میرسد

  • محمد
    0

    اصلا چیزی به اسم اصلاح طلب و اصول گرا وجود نداره همه اینا فامیل هستن و نوبتی میان و میرن شما بگین کدوماشون تا حالا یک کار خوب به نفع مردم انجام دادن این از خوزستان و سیستان و بلوچستان یا زلزله زده های کرمانشاه چکار کردن هیچی بجز دزدی و چپاول و به اسم دین کلاه مردما برداشتن چقدر ما ساده لوحیم

  • جعفر
    0

    متاسفانه در کشور ما دیگر مدیران انقلابی نیست. شهدا شرمنده ایم

  • ناشناس
    0

    تا مردمان ساده و بی سواد،که حامی شما هستند ،شما از این ملت می توانید به راحتی سواری بگیرید نوش جانتان تا میتوانید مملکت را چپاول کنید،

  • ایرانی
    0

    مجلس انقلابی که می گفتند اینه . پدر مردم زیر بار گرانی خم شده فقط به خودشان میرسند .حقوق انچنانی ،ماشین وهزاران امتیاز دیگه .........پس مردم بدبخت چیکار کنند .....

  • شهروند
    0

    وقتى قيمت كارخانه خودروى دنا پلاس ١٣٨/٠٠٠/٠٠٠ تومان براى نمايندگان مجلس بصورت دم قسط ٣ ساله بدون درصدى سود بانكى و قيمت بازار آزاد ٣٧٠/٠٠٠/٠٠٠ تومان است، اگر اسم اين اختلاف قيمت٢٣٢/٠٠٠/٠٠٠ تومانى رانت نيست پس چيست؟ شايد هم حق سكوت است بر تخلفات بيشمار دو غول خودرو ساز دولتى! البته بعيد هم نيست نمايندگان انقلابى ملت ("گرسنه" كه هر روز سفرهايشان كوچكتر ميشود) قصد دارند با اينگونه كارها بخشى از هزينه هاى ميلياردى تبليغات انتخابات را جبران كنند!!!

  • داریوش
    0

    به نمایندگان مجلس ٢٠٠ میلیون ودیعه مسکن با بازپرداخت ۴ ساله دادند تقریبا ماهی ۴میلیون و٢٠٠ حالا #دناپلاس به قیمت ٣٠٢ میلیون دادند گفتند اقساط آن در طول ٣ سال ماهانه از حقوقشان کسر میشود تقریبا ماهی ٨میلیون و ۴٠٠ یعنی جمعا بالای ١٢میلیون و ۵٠٠ مگه حقوق نمایندگان ١١ میلیون نبود؟ این جدا از هزینه های زندگی وغیره میبتشد...⚡

  • جانان
    0

    نماینده های مجلس ما بخاطر همین چیزا و رانتهایی که میتونند از قبل سوال از وزرا تا استیضاح آنها بخورند مثل دریافت آپارتمان و سهام معادن و استخدام بچه هاشون و.... وارد مجلس میشن و آنقدر قبیح و وقیحند که نمیذارند مهر اعتبارنامه هاشون خشک بشه بعد شروع به رانتخواری کنند بعد ازین خوناشامها توقع رفع مشکل مردم بیچاره را دارید؟

  • متنفر ازین آدمهای فرصت طلب
    0

    دم مدیر عامل ایران خودرو گرم ، علیرغم اینکه 3ساله به بهانه نبود قطعات به کسی دنا نداده و به همین خاطر قیمتش را از 50میلیون تومان به 600 میلیون تومان تو بازار آزاد رسونده یک دفعه تونسته 300 خودرو دنا آماده کنه و بده به این گدا گشنه ها . و حداقل 4سال دیگه ایران خودرو را از هر گزندی که احتمال میداده از طرف مجلس و مجلسیها بهش برسد بیمه کرده .

    نظرات شما -
    • ماری
      0

      ایران خودرو هم یکی دیگه از رانتاشونه دیگه دولتیه مردمی ک نیست دولتم ک دزد سر گردنه ست

  • محمد
    0

    مردم دو سال پيش ثبت نام کردند هنوز خودرونگرفتند مگر ما نمايندگان را انتخاب نکرديم چرا ميگويند دستمزد نماينده 15 ميليون است خوب اصلا" چرا باد بيشتر باشه بايد حقوق وزارت کار بگيرند مثل مردم عادي مگر اينا کي هستند مگر جزو مردم نيستند بله وقتي نماينده اي براي انتخابات مجلس ملياردي دوستانش خرج ميکنند پس ماشين هم برايش ميتوانند بگيرند چه نياز است که مجلس اصلا" به اينها پول بدهد قاليباف کارشو شرو ع کرد همن عملکرد در شهرداري رو داره تو مجلس پياده ميکنه

  • کاربر ناشناس
    0

    پا بزار توبازار ببین چطوری مؤمنین گوش میبرن صبح تاپسین ( عصر) امایواش وبی صدا

  • پارسا
    0

    ما به بیگانگان میگوییم،استکبار.استکبار اصلی در همین کشور است.مستکبرین شرکتهای خودرو ساز مافیایی هستن.گفتیم این مجلس انقلابی است جلو افزایش قیمتها واحتکارها را خواهدگرفت،ولی زهی خیال باطل!!! اونقدر این نمایندگان را تطمیع کنند،که قانون به نفع خودروسازان تصویب کنند.دیگه مشکلات مردم فلک زده که در زیر فشار لگرانی و بیکاری و اجاره و .....دارن از بین میرون.هیج کس به دادشان نمیرسد.اینم مجلس انقلابی!!؟هزران سوال دیگر که فقط به خدا باید گفت و بس.......

  • نگین
    0

    نماینده می شوند تا از رانت و زد و بند استفاده کنند کدامشان صدایشان برای کمبود منطقه شأن بلند شد و محرومیت زدایی کردند و کاری برای منطقه شأن انجام دادند امدند که ببرند و بخورند و بچاپند چرخه معیوب سالهاست که ادامه دارد از ترسشون انقدر شجاعت ندارند که اظهار نظر بکنند و در رفع مشکلات برایند

  • علی
    0

    هرکی میتونه ببره نوش جونش

    نظرات شما -
    • ماری
      0

      متاسفم واسه طرز فکرتون یعنی اینا دزدی میکنن شما اینجوری وایمیستی نگاشون میکنی میگی نوش جونشون پس بی عدالتی و ظلمی ک در حق بقیه میشه رو میبینی هم حتما میگی حقشونه دیگه

  • علی
    0

    هرکی از دولت ببره نوش جونش حتمو هنر داشته

    نظرات شما -
    • باران
      0

      امثال شما همین حرف رو می زنید که این چیزا درمملکت عادی شده .احتمالا دست بخور شما هم خوبه که اینجور اظهار نظر کردید ?

    • بی نام
      0

      متشکرازنظرمزخرف شما

  • هموطن
    0

    این روزای آخر رو هم سپری کنید ا ندکی صبر سحر نزدیک است

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      من به امید آن زنده ام

  • باران
    0

    سلام چرا این مزایا برای نمایندگان هست ولی برای مردم نیست?تو این دوسه ما 200میلیون ودنا پلاس با این شرایط !!!???

  • کاربر ناشناس
    0

    ازخرسواری رسیدنندبه دناسواری هورا

  • منصف
    0

    باسلام شان نمایندگان بودن بامردم ومانندمردم زندگی کردنست اینکه حضرات چون نماینده شدن راننده وشاسی بلندودفترو...و....بایدبگیرن یعنی نمایندگی دکان کسب درآمدبرای عده یی هست یادبگیرن که درکشورهای موفق وپیشرفته بالاترین مسئولین کشوربامتروسرکارشون میرن وهیچ رانتی طلب نمیکنن واگربکنن ازسوی مردم طردمیشن نماینده یی که شاسی بلندبرای رفتن بالای کوه برای دیدن مردم طلب میکنه فکرش دردوره عصرحجرمانده الان برای بررسی وضع مردم لازم نیست حضورفیزیکی داشته باشند ازصدهانماینده ازبدوتشکیل مجلس ومشروطه تاکنون یکنفرمدرس نمادمیشود چرا نماینده یی مانندمدرس تکرارنمیشودومدرس دناپلاس ودفترودستک وشاسی باند وطالب شان نمایندگی و...نبودولی کشوردرمشتش قرارداشت ومجلس راهدایت میکردوازحقوق مردم دفاع جانانه میکردونامش لرزه براندام مفسدین می انداخت این اخبارمجلس راکه میشنویم بفکرمیرویم که نکندتمام مدعاهای زمان انتخابات وجاروجنجال بازگشت بروحیات انقلابی و...درحدشعاربوده و وقتی پای منافع شخصی وگرفتن ماشین و وام وحقوق و...و...درمیان باشدصدایی درمخالفت ومحکوم نمودن درنمیایدواندک اعتراضات وپس دادن و...هم بعداطلاع مردم وبا قصدهمرنگ جماعت شدنست و بایدپرسیدافرادمسئول با اعتقادات ودلسوزی شهیدسلیمانی کجاهستندوچرا چون کیمیا نایاب شده اند

  • ناشناس
    0

    دوستان محترم اصلا ناراحت نشید .در دوران ما یک برنامه ای بود توتلویزیون می فرمودند بخور بخور خیلی بخور تازه این اولین نبوده ونخواهدبود .چند نفر جمع میشوند قانون 35 سال خدمت برای کارمندان رسمی دولت تعیین می کنند یا برا جانبازان بعد باز نشستکی میتوانند تا 35 سالکی خدمت کنند در تمام عر صه ها ار این رانت ها هست . مردم عتدی چشم دوختند به حضرت قالیباف وسایرین .ما همه سر یک سفره ایم اما عده ای میخورند عده ای تماشا

  • احمد
    0

    این قانون گذاران انقلابی همانند که بیمه روستائیان وکشاورزان را در65سالگی باز نشسته با دویست هزار تومان در ماه مستمری تعیین کردن ولی برای خود شان چه قانون های مصوب کرده اند

  • سعید
    0

    دزدی به لباس واعظ دین.... زدخانه ی مردمان مسکین...

  • احمد
    0

    یارانه نقدی شده پول یک شانه تخم مرغ اینا دویست میلیون دویست میلیون میگیرند

  • سید
    0

    با سلام بیشتر نمایندگان برای چپاول و پول با کلی رانت وارد مجلس میشوند.جالب ما هر نماینده را دیدیم جزئ مایه دارها شده اند و کاری برای ملت نکردند که ملت به این روز رسیده اند.میبینید که یکی میگه دنا نمیخوام شاسی بدید.مگه بیتالمال مال پدرتونه جای تاسف و درد دارد............

  • فرهاد
    0

    وقتی که مردم خود درب خانه را برای یک مشت دزد بی خدا وبی دین باز گذاشتن که هیچ رحم ومروت وانصافی ندارند چرا نبرند چرا ندزدند. وقتی گوشت را ۴۲ ساله به گربه سپردید چرا نخورند؟ تا اعتراض هم بکنید تبدیل میشید با عامل صهیونیست وآمریکا یک مشت لات واراذل واوباش می فرستند بین مردم تا اعتراض را بخشونت بکشانند .به همین بهانه مردم را اخلالگر وغارتگرو.....معرفی می کنند و.....

  • مجید توکلی
    0

    # مجلس انقلابی مواظب تخم مرغ اول باشید ... مردم بی صبرانه منتظر عمل به جای شعار مجلس انقلابی هستند.

  • ماری
    0

    اینا حقشونه سوار پیکان جوانان بشن اخه کاری واسمون نمیکنن .. اصلا واسه چی دارن حقوق میگرن ..

  • دیار
    0

    ماشین رو خودروسازها دادن که که دولت هم پشتبانی می کنه والله تو این مملکت هیچ چیز سر جاش نیست وحتی یک نفر هم دلسوز پیدا نمی شه برای این مردم بد بخت اصلا نماینده هم همینطوریه با رای یک عده بی سواد و فامیل می رن مجلس و برای همون ها هم نمایندگی می کنن بخصوص شهرهای که با دو شهر یا چند شهر یه نماینده دارن دیگه بدبخت اون شهریهای که ازش نماینده قبول نمی شه

  • عباس
    0

    بیچاره مردم .بی پناه مردم .خاک برسر مردم. آب از سرچشمه گلالوده .بخدا قسم اگریوسف پیامبر هم وارد این سیتم بشود.یافاسدش می کنند یا فاسدش می خوانند .این سیستم این نظام اداری واین اداره مملکت فاسد است فاسد است فاسد.اگر هزاران برگ گل محمدی هم بریزی داخل چاه فاضلاب بازهم بوی گند فاضلاب خواهد داد ونجس می شود.

  • سعی گ
    0

    با سلام لکه ننگی که تاریخ می نویسد

  • جلال
    0

    با سلام وتشکر از خبری که دل همه را رنجاند.البته از مجلسیهای قبل و حالا اگر یکی هم خوب باشد به عناوین مختلف تردش میکنند لعنت خدا بر دزدان یقه سفید وحکومتیانی که دزد هستند حتما نباید از دیوار مردم بالا رفت این کارها خبانتی نا بخشودنی است. حیف است اسم دزد بر انها زد حالا کم کم معلوم میشود چرا اوضاع این چنین شده والا صد رحمت به بیگانگان. نمیدانم چرا نظام و دولت جاوی انها را نمیگیرد.واقعا جای تامل دارد

  • کاربر ناشناس
    0

    باباشماها کی هستید خداشاهده ازحیله گری دست ترامپ راازپشت بستید واقعا جای تاسف داره دستخوش که گرانی ومشکلات راازسرراه مردم برداشتید کلاهتان گشادبودبرسرمردم

  • کاربر ناشناس
    0

    ایخداکوعلم وسوادنمایندگان درست سخنرانی بلدنیستننداونهم ازروی نوشته کاعد میخوانندوزبانشان میگیرد شماراچه به دنا پارس بخداپیکان هم حیفه

  • حمید وطن پور
    0

    سلام لطف مکرر حق مسلم میشود اگر در مجلس اول از اولین روز به نماینده بلیط اتوبوس ش کت واحد میدادند انتظارشون این قدر بالا نمیرفت و فقط شیفتگان خدمت به مجلس راه می یافتند نه تشنگان قدرت و ثروت

  • محمد
    0

    این حرکت خودرو سازها فقط یه معنی برا مجلس داره ...چراغ خاموش مهران مدیری

  • احمدی
    0

    راست میگه بنده خدا نمایندگان سال ۷۸ پرشیا مجانی تحویل میگرفتن

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      شایددرست باشه پرشیامجانی می گرفتن ولی برای رای آوردن به همه تهمت دزدی ودروغ گوورانت خوارنمی زدن ووقتیخرشان ازپل گذشت شروع کنن به رانت خواری تصویب قانون برای خودشان.

  • نفس
    0

    تاسف تاسف تاسف تاسف تاسف به تعدادنمایندگان بعد میگن چرا تعداد شرکت کنندگان انتخاب کم شده وای بحال ما با این نمایندگان فردا هم دولتش هم از اینا بدتر میشه خدا.....خودت درست کن

  • مهدی
    0

    واقعا یه انتطار دیگه ای از این مجلس داشتیم. تازه فهمیدم اشتباه کردیم. واقعا جواب ملت مظلوم این بود؟؟؟. تفسیر نمایندگان از عدالت علوی و کشور علوی اینه؟ اگر در محضر حضرت علی ع بودید جوابتان به ایشان چه بود؟

  • من
    0

    بذار تا همین اول نماینده هامونو بشناسیم ببینیم به کیا دل خوش کردیم

  • مهدی بیگی
    0

    نام : مجلس نام خانوادگی: جهادی انقلابی عملکرد : دنا پلاس چیه ما شاسی بلند میخوایم

  • کاربر ناشناس
    0

    خلاصه این نمایندگی هم روزی بپایان می رسد چیزی که می ماند اون اعتبار است. بهترین راه این است این نمایندگان که مردم رو اینا حساب باز کرده بودن ماشین ها را پس داده وعذر خواهی کنن. عذر خواهی در مقابل اشتباه ضعف نیست بلکه شهامت و قدرت ست.فقط شعار ها ی روزای اول که اولویت اصلی کارشان معیشت مردم است زود یادشان نرود و اینرا بدانند مردم با جان شان بازی کردن تو ایام کرونا به اینان رای دادن!!! حالا خودشان بهتر می دانند . واونایی که لااقل مخالف اینکار هستن خودشونو جدا کنند تا حساب شان از بقیه جدا وترو خشک با هم نسوزن. قطعا کسانی مخالف خواهند بود چون کسانی چندین بار نماینده بودن و امتحان شونو در گذشته خوب پس دادن!!!

  • کاربر ناشناس
    0

    درموردانصراف شعاره میخواستن کلاه سرمردم بگزارنندزودخبردارشدنندکه کلاهشان گشاده سرمردم کوچکه خودتان راصایع کردید بجای عمل مگرنمیشودراست حسینی بگوییدماه پشت ابرنمیماندبالای سرخداست

  • سعید
    0

    چندساله درپیش چشم همه مردم دارندپشت مجلس ساختمانهایی میسازند که چندصدمیلیارد هزینه شده اگرنمیدونیدبرای چیه چون عادت کردیم به بی تفاوتی ساختمان قراره بشه دفترملاقاتهای مردمی نمایندگان مجلس اولا نماینده درسال چندنوبت به حوزه خودش سرکشی میکنه ومدام ازاوضاع واحوال خبرداره دوما وظیفه نماینده گان نوشتن وتصویب قوانینی است که همه مردم ازآن نفع ببرند. اینکه کسی بیاد بانماینده شهرخودش برای مشکل شخصی و توصیه ای بگیره تا مشکلش بافلان اداره حل بشه اصلا در شرح وظایف وکلای مجلس نیست واگرهم هست سرتاپاغلطه وهزینه ای به این سنگینی برای توسعه اینکارغلط ازخوده آن غلط تر و بدتره،با توجه به اینکه درمجاورت این بناها یک بیمارستان پیری قرارداره که اگر دیده یا رفته باشید میبینید چقدر کهنه وفرسوده وخدماتش بااین جمعیت چقدر محدوداست .وقتی به ریخت وپاش بیهوده وهزینه بری مثل این بیتفاوت بودیم وهستیم ماجرای دناپلاس خیلی عجیب نیست.

  • مهندس بیکار
    0

    مرد گرسنه ببکارن ، جوونا مجرد بیکارن ، اونوقت بک مشت ریاکار رفتن مجلس قمپز در میکنن جمع کنین بابا جمع کنین کایه کوزتونو اصلا ما نماینده نمی‌خوایم تمومش کنین تمومشششش کنین نماینده نمی‌خوایم بک عده میرن میچاپن و میخورن

  • بابا زید
    0

    خجالت هم نمی کشند ،می خواهند به هر طریقی شده ماستمالیش کنن

  • معلم
    0

    دزدانی رفتند و دزدانی جدید (البت نه همشون)وارد این میدون شدند!!!!!!!!!!!!!!!بیچاره ملت که هنوز توباتلاق تخم مرغ دست وپا میزنه وتقلا میکنه اون وقت مجلس به اصطلاح انقلابی اش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!داره چه ها میکنه!!!!!!!!!!نوش جونتون.بخورین ما که عرضه اش رو نداریم!!!!!!!!!!!!!!

  • ..
    0

    حضرت آقا این مجلس را انقلابی خواندند . ولی افسوس که ....

  • عباس
    0

    این هم از مجلس یازدهم

  • کاظم
    0

    این نماینده ها هم مثل قبلی ها بدرد نخور هست امروز یکیشون گفته بود من شاسی بلند میخوام

  • پکر
    0

    حتماماشین امام جمعه پیکان می باشد!حتما

  • ناصر
    0

    اون از دولت اصلاحطلب ... اینهم از مجلس اصولگرا و انقلابی ... اون 58 درصدی که رأی ندادن این روزهارو میدیدن ... بنظرم بهترین واکنشی که مردم میتونن نشون بدن همین بی تفاوتیه ... چون هرکس که با رأی مردم به مقامی میرسه مردم رو فراموش میکنه

  • رزز
    0

    خوب با خر خم میشه رفت سر کار با تیبا و۴۰۵

  • مهد
    0

    به اسم دین خدا دوزدی میکنن اسلام یعنی اختلاس دوزدی فحشا غارت بیت المال؟؟؟؟؟ کجای دنیا چنین بی شرمی هست ؟

  • رضا اصفهان
    0

    اگر آقایان کاری کردند که هر ایرانی دنا داشته باشد دنا داشتن عیب نیست...اما اگر مردم دنبال تخم مرغ کیلویی۲۲۰۰۰ تومان باشند وتازه در بازار نباشد این جفا به مردم است وخیانت ...بیخود گردن دولت هم نیاندازید شما ها باید نظارت کنید وقانونی مصوب که اوضاع اینجور نباشد وکمک حال دولت باشید...نه که تازه از دولت برای رفع اموراتتان کمک بیشتر طلب کنید...انقلابی کسی است که نان سفره اش را بادیگران تقسیم کنند ودیگران را مقدم بر خود بدانند ودر خدمت به مردم شب وروز نشناسد ومزدش راازخدا بخواهد انوقت انقلابی است...نه که تازه بگوید شاسی باند میخواهم حوزه من جاده وکوه زیاد است..

  • نوستروداموسشون
    0

    روی اونهایی که رفتن رای دادن سیاه..حالا که دیگه درست انتخاب کردید .. اونی میخواستید که شد.. خدا را شاکرم هیچوقت فریب سیاه نمایی انتخابات ها را نخوردم.الانم ناراحت نیستم نماینده های ایران باید هواپیمای شخصی داشته باشه تا ملت ایران بسوزن دنا هم شد ماشین اینقدر شور میزنید. حتی سال ۸۸ که همه رای دادند من ندادم.. امسال که کرج یک درصد جمع کل آرا ۲۰ درصد نشد و این نامشروعی مجلس را نشون میده خیلی حرص نخورید ما ایرانیها ۲۰ سال آینده را نخواهیم دید .. بدون جنگ منقرض میشیم

  • Ali
    0

    مردم دیگه به مسئولین اعتماد ندارند حتی اگه این خودروها برگشت بخوره. حکم طبری عمق فساد رو بیشتر نشان داد.

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام.اگه این مجلس انقلابی بود هیچوقت نماینده قزوین درخواست اتومبیل شاسی بلند نمیکرد ایشون حتی اجازه ندادند جوهر تایید نمایندگیشون خشک بشه ، چه درخواستی از نمایندگان کردند که اتومبیلها رو پس بدن و رده پایین تر بگیرند؟؟؟؟؟؟ کرباس رو از هر طرف باز کنی کرباسه و فرقی نداره !!!!!! نماینده خوب و با خدا و مردمی وجود نداره همه ی مشت گرسنه هستند که اومدن جیبشونو پر کنند و بروند.

  • علی
    0

    پس بنده خدا ها واسه چی میان میان شاسی بلند سوار بشن واقعا افرین به این نماینده که اومده میگه همشون میخاند ولی تازه کارن نمیدونن چطوری باید بگیرن یکماه دیگه بنده خداها همه را خودشون میخرن

  • حسرتکش
    0

    بنده باتبلیغات انتخاباتی نماینده رباط کریم ازنزدیک شاهدبودم ازهفتاد مغازه ودفتر جهت ستادتبلیغات ازروزی پانصدهزارتا پنج ملیون اجاره داده تا شام نهار ووجه نقد جهت خرید رای از مردم فقیر تهیدست بنرهای 6-4مترو اعلامیه های رنگی که هنوز توخانه ها فراوان پیدا میشه معلومه که میدونه اگه میلیاردخرج کنه در عوض تیلیارد به جیب میزنه به جرات میگم این اقا ده نفر گذشته اش را نمیشناخت

  • مرتضی سلمانی مرادی
    0

    من به نوبت خودم این رو هم چشم‌پوشی می‌کنم، چون نمی‌خوام تو معذوذیت بمونن و توی دروغ گفتن‌های بعدی‌شون واسه ماست‌مالیه این قضیه دخیل باشم. فقط لطف کنند دوره‌ی نمایندگی رو به یک دوره و هر دوره رو به یک سال محدود کنن که بقیه هم بتونن صاحب ماشین بشن، خدا رو چه دیدید، شاید ما هم صاحب ماشین شدیم. ای ول قانون‌گذار

  • شریف
    0

    سلام مشکل در انتخاب مردم نیست در همین مجلس مدرس ها و طالقانی ها و دکتر شیبانی ها انتخاب شدند مشکل در تعیین صلاحیت هست وگرنه مردم خودشان می دانند که چه کسی می تواند نماینده واقعی بشود .

  • مهدی
    0

    کسی که با رای ۳۰۰ ۴۰۰ هزار تومنی رفته مجلس خیلی براش گران تموم شده نشد یه ماشین گرونتر بهش بدن تا یخورده از مخارجش رو تامین کنه گناه دارن این بنده های خدا

  • مجید
    0

    اگر به نمایندگان امتیاز نمی دانند و مثل مردم عادی زندگی میکردند اولا سر و دست نمیشکستند وارد مجلس شوند دوما آنها که میآمدند مشکلات مردم را مشکل خودشون میدونستند

  • نگین
    0

    برای اینکه رای بیارن با الاغ تور می رفتند الان یه ماشین می خوان اونم شاسی بلند برای تبلیغات با چی می رفتی الان هم با همون وسیله میشه رفت امدید به درد مردم برسید یا جیبتان را پر کنید اگر مرد عمل نیستید و کارایی ندارید بکشید کنار

  • ا
    0

    خونه نا امن رو همیشه دزد میزنه.دزد قبلی رفت دزد جدید اومده

  • علی
    0

    این هم از مجلس انقلابی .عالی سارین . دیدید دارین

  • علی
    0

    حالا دیدی چرا این بی وجدان ها پی فیلتر کامل فضای مجازی هستن . چون بخور بخور هاشون و غارت گری هاشون را لو میدهند

  • سونا
    0

    واقعا حرفی برای گفتن نداریم ...با کاراتون دل مردم خون کردین خدا جوابتونو بده ...این بود مجلس انقلابی .... متاسفم متاسفم متاسفم ... فقط باید دست بدعا برداریم برای ظهورامام زمان دعا کنیم بیاد و مارو ازشر یزیدیان زمان نجات بده ...لعنت به یزیدیان زمان .....

  • نگین
    0

    اقای توکلی هم به نکاهی به گذشته در زمان نمایندگیش بندازد خیلی خوب می شود امکان ندارد نمایندگان از رانت و رانت بازی بهره نبرده باشند الان بیشتر عریان شده و در معرض رصد کردن مردم بهتر است شما نماینده سکوت کنید

    نظرات شما -
    • مهری
      0

      چون بقیه کردن اینها هم باید سو استفاده کنند ؟از هر جا جلوی ضرر را بگیری منفعت است

  • در جستجوی عدالت
    0

    وقتی خود خواهی عده اى برای جامعه ای به صورت قانون درآمد، فانوس بردارید و روز روشن به دنبال عدالت و انسانیت بگردید. #موریس_مترلینگ

  • حمزه
    0

    حیف‌ازوقتی‌که‌برای‌انتخابشان‌گذاشتیم. حیف‌از‌امیدی‌که‌در‌دلمان‌ایجاد‌شده‌بود. حیف‌از‌اینکه‌در‌این‌عرصه‌از‌هوای‌نفس گذشته‌کمتر‌میبینیم.آیا‌این‌منتخبین با‌این‌تمایلات‌خواهند‌توانست‌‌گام‌مثبتی به‌نفع‌محرومین‌ومستضعفین‌بردارند. آیا‌ایجاد‌یاس‌در‌باورهای‌مردم‌قابل‌پذیرش خواهد‌بود.اگر‌به‌آخرت‌ایمان‌داریدخواسته های‌خود‌را‌باقشر‌محروم‌جامعه‌همراه‌سازید.

  • سرباز حاج قاسم
    0

    سلام وقت بخیر از خودروی روی امواج میلیونها ایرانی که سردار دلها سرنشین آن بود شرم کنید و به فکر ولی نعمتان خود این اقشار محروم و انقلابی باشید .

  • افشین
    0

    این مجلس نشون داد که مشکل از انتخاب خوب و بد نیست. مشکل از ریشه ست

  • کاربر ناشناس
    0

    مجلسی های محترم تو شما ها افراد متشخصی هستن که در زمینه کرونا هم فعالیت خوبی داشتن!! واقعا حیفه مردم رو شما حساب باز کردن! شما رو مجلس انقلابی نامیدن! یعنی این بود پاسخ مردم؟! می بخشید اینو می گم اگه نتونید این مسئله رو حل کنید از مردم پوزش بخواین دیگه مردم چه حسابی می تونن رو شما بکنن. انقلابی بودن مهم نیست انقلابی ماندن مهمه!!حالا هر جور خودتون صلاح می دونید!!! فقط بدونید دنیا وفا نداره!!! شهدا همه چیزو حتی جان شونو فدای ارزش ها کردن!با ارزش شدن!!! الکی محبت شون تو دل ها نیفتاد! اونا الگوی ما نیستن؟!

  • ح
    0

    میگن وقتی گرگ گرگه شغال هم آدم میخوره انقلابی یعنی چی

  • راننده تاکسی
    0

    ما رانندگان تاکسی با روزی ۲۰۰ هزار حاضریم برای مجلس کار کنیم هزینه ماشین هم با خودمون

    نظرات شما -
    • مهری
      0

      خدا قوت .نماینده ها راننده استخدام کنید یه ثواب هم بکنید

  • فاطمه
    0

    همه مون سره کاریم بابا اینا میان که بدوشن وبرن باقی حرفا کشکه وگرنه رئیس مجلس نمیشد کسی که این همه اتهام فساد مالی بهش وارد کردن بازم داره فعالیت میکنه خدارو شکر الانم که دارن قانونی تصویب میکنن که دیگه انتخاباتی نباشه که به حضور مردم نیاز داشته باشن دیگه هر گلی زدن به سر خودشون زدن من نمیدونم ابن عنوان مجلس انقلابی رو کی چسبونده به اینا مگه از انقلاب چیزی هم مونده

  • اینجانب
    0

    والله دیگه نمی دونم چی بگم، اگر موکلین از غصه دق کنند حق دارند! چه توجیهاتی!!!!

  • پدرخوانپه
    0

    چرا ما مردم بیخودی خودمون رو ناراحت میکنیم وقتی اقایون میان واسه کاندیدا شدن مجلس ثبت نام می‌کنند تنها نیت ‌هدفشون پرکردن جیب خودشون ‌بیمه کردن زندگیشون از لحاظ مالی هست وگرنه کی دلشون به حال مردم سوخته شما به زندگی آیت الله طالقانی توجه کنید بعد به زندگی این اقایون هم توجه کنید‌ البته اینان خیلی پوستشون کلفتراز این حرفهاست که با حرفهای مردم یکم ناراحت بشن دارن به خون شهدا خیانت می کنن ‌

  • کاظم
    0

    با سلام همه اینها فیلم بازی است ومردم را بازی دادن مردم تا پارسال داشتن به زور هزینه خورد خوراک وسایرهزینه های اولیه زندگی را جور می کردن امسال که مجلس جدید اومده عوضی که کاری انجام بده یه سنگ گنده تر گذاشته روی دوش مردم با این کرونا وشرایط بد اقتصادی وگرانی دلار وسایر چیزها را بهشون تحمیل کرده دیگه باید ازاین کارهاشون دست بردارن وبه فکر مردم باشن نه فکر ماشین دنا پلاس وغیره ....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها