رسانه‌ اسرائیلی:

عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی روابط مسکو و تل آویو را تهدید می‌کند

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که تنش‌ها میان مسکو و واشنگتن عاملی شده است تا پوتین از توافق عادی سازی میان اسرائیل با امارات و بحرین خرسند نباشد.

عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی روابط مسکو و تل آویو را تهدید می‌کند

روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از پایگاه‌های روسی گزارش داد که توافق صلح میان اسرائیل با امارات و بحرین که با نظارت آمریکا انجام شد، به نظر می‌رسد که موجب خرسندی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نشده است که علت این امر، تنش‌های مداوم میان آمریکا و روسیه است.

این روزنامه گزارش داد، بعد از توافق امارات در ۱۳ اوت گذشته، بیشتر رسانه‌های غربی دیدگاه روسیه را نادیده گرفتند، اما روسیه نظرات محکمی را علیه این توافق مطرح ساخت.

این روزنامه اسرائیلی اعلام کرد که روسیه بر این باور است که توافق‌های عادی سازی تلاشی برای خارج کردن روسیه از جایگاه رو به رشدش در منطقه است.

بعد از پیوستن بحرین به توافق عادی سازی، روسیه اعلام کرد که اشتباه است که به امکان تحقق صلح همیشگی در خاورمیانه بدون حل و فصل نزاع فلسطین و اسرائیل فکر کرد.

پیشتر رئیس‌جمهوری روسیه در تماس تلفنی با نخست وزیر اسرائیل ابراز امیدواری کرد توافقنامه عادی سازی روابط بین اسرائیل و امارات به تقویت امنیت و ثبات منطقه کمک کند.

طرف روسی بر حمایت‌ خود از تحقق راه حل عادلانه، فراگیر و دائمی برای مساله فلسطین تاکید و ابراز امیدواری کرد این توافق به تقویت ثبات و امنیت در منطقه منجر شود.

در همین حال، خبرگزاری تاس روسیه اعلام کرد که مسکو بر این باور است که عادی سازی امارات و بحرین با اسرائیل باعث تقویت صلح در خاورمیانه نخواهد شد و احتمال می‌رود که کاملاً عکس این مساله رخ دهد و تنش‌ها بیشتر شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها