۵۰ میلیارد ریال برای مقاوم‌ سازی شبکه گاز کردستان اختصاص یافت

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: امسال با هدف ارائه خدمات مستمر و مداوم به مشترکان و برای مقاوم سازی تاسیسات و شبکه گاز استان در برابر حوادث، ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

۵۰ میلیارد ریال برای مقاوم‌ سازی شبکه گاز کردستان اختصاص یافت

احمد فعله‌گری روز دوشنبه اظهار داشت: جابجایی پنج کیلومتر از خط انتقال فلزی سروآباد به مریوان که در مسیر رانش زمین قرار دارد از جمله برنامه‌های این شرکت در راستای مقاوم سازی شبکه گاز است.

وی افزود: مقاوم سازی ۲ ابنیه و ۲ ایستگاه TBS، بهینه‌سازی ۲ ساختمان اداری در سنندج برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مشترکان، احداث ایستگاه دوم CGS سقز با ظرفیت ۱۰۰ هزار متر مکعب، تقویت ایستگاه CGS روستای ریخلان مریوان از ۱۰ به ۲۰ هزار متر مکعب و تغییر ظرفیت ایستگاه CGS شهرستان دیواندره از ۲۰ هزار به ۳۰ هزار متر مکعب از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: سال گذشته ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های مقاوم سازی تاسیسات و بخش‌های مختلف این شرکت از جمله در برابر زلزله و رانش زمین تخصیص یافت.

فعله‌گری اضافه کرد: پارسال احداث ایستگاه دوم CGS سنندج برای تقویت شبکه‌های گازرسانی مرکز استان، نصب شیر LBV (قطع کن خودکار جریان گاز در هنگام رانش زمین و زلزله) در شهر سروآباد، ایجاد دیوار حائل در مسیر خط انتقال ۲۰ اینچ فلزی مسیر شهرهای سروآباد بطرف مریوان انجام شد.

وی با بیان اینکه مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی شبکه گاز و جمع‌آوری شیرهای پیاده‌رو و دسته بلند کردن شیرهای حوضچه‌ای از دیگر اقدامات شرکت گاز استان برای تاب‌آوری تاسیسات و تجهیزات است، گفت: برای مقابله با شرایط حساس، برنامه‌ریزی مدونی با استفاده از نرم‌افزار GIS برای شناسایی وضعیت گسل‌ها، شبکه توزیع، تغذیه و شیرهای دفنی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان تاکید کرد: شرکت گاز این استان با ایمن‌سازی شبکه توزیع گاز، مقاوم‌سازی ساختمان‌های اداری قدیمی و ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز مشترکان را در برابر اتفاقات و بحران‌های ناشی از حوادث طبیعی مثل زلزله، رانش زمین و غیره بیمه می‌کند.

فعله‌گری افزود: این شرکت به منظور افزایش تاب‌آوری تاسیسات گازرسانی، ایمن‌سازی شبکه توزیع و ایستگاه‌های تقلیل‌ فشار گاز، مقاوم‌سازی و بازسازی تاسیسات در مقابل زلزله، مقاوم‌سازی علمک‌ها، اجرای سیستم تخلیه اضطراری گاز و بهبود و کاهش هدررفت گاز طبیعی را در دستور کار خود قرار داده است.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۸۹ روستا است و در حال حاضر ۵۴۲ هزار و ۳۹۹ مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی از خدمات شرکت گاز استان بهره‌مند هستند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها