فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در جلسه انعقاد تفاهم نامه احداث و عملیات تکمیلی خط یک متروی اهواز؛

اجرای ۵۰ درصد از پروژه های مترویی کشور توسط قرارگاه خاتم/ اقدامات قرارگاه در خوزستان

تفاهم‌نامه احداث و عملیات تکمیلی خط یک قطار شهری اهواز با حضور استاندار خوزستان، شهردار اهواز و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) منعقد شد.

اجرای ۵۰ درصد از پروژه های مترویی کشور توسط قرارگاه خاتم/ اقدامات قرارگاه در خوزستان

به گزارش خبر فوری ، سردار سعید محمد روز یکشنبه ۳۰ شهریورماه در جلسه انعقاد تفاهم نامه احداث و عملیات تکمیلی خط یک متروی اهواز در سالن جلسات دفتر استانداری خوزستان اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم نسبت به مردم کل کشور برای خدمت رسانی احساس رسالت می کند اما مردم خوزستان دو حق بر گردن ما دارند و به گفته ی امام خمینی( ره) ولی نعمتان ما هستند از این رو به واسطه ی رشادت ها و سختی ها هشت سال دفاع مقدس حق بزرگی بر گردن ما و همه ی مردم کشور دارند.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه سرعت بازسازی ها بعد از جنگ افت و خیز داشت هنوز هم شاهد مشکلات و محرومیت های زیاد در استان خوزستان هستیم که از این بابت شرمنده ی مردم هستیم اما قرارگاه خاتم از ابتدای بعد از جنگ در سال ۶۸ برای آبادانی خوزستان هدف گذاری کرد تا نقش موثری را ایفا کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تصریح کرد: اولین و یکی از بزرگترین پروژه های قرارگاه احداث سد کرخه بود و متعاقب آن قرارگاه خاتم در پروژه هایی در بخش هایی از سد کارون سه و چهار و بخش های مختلف زیرساختی در استان خوزستان ورود کرد و تا حدودی توانست در توسعه ی استان نقش آفرین باشد و این افتخار ما است که توانستیم در برخی حوزه ها گوشه ای از مشکلات مردم این استان را مرتفع کنیم.

سردار محمد ادامه داد: یکی از بزرگترین پروژه هایی که توانست بخش زیادی از مسائل و مشکلات مردم استان را حل کند طرح غدیر بود که با کمک مسئولان استان و وزارت نیرو اجرا شد و بخش عمده ای از مشکلات آب شهرهای مختلف خوزستان را مرتفع کرد و علی رغم محدودیت منابع روز به روز تکمیل تر می شود.

وی بیان کرد: قرارگاه خاتم در کنار پروژه های عمرانی ـ زیرساختی از جمله راه و شهرسازی و آب به حوزه ی نفت و گاز و توسعه ی میادین نفتی خوزستان نیز ورود کرده و پروژه هایی را طی یک سال گذشته شروع کرده است، از جمله پروژه های توسعه ی میدان نفتی لالی، مارون ۲ و ۵ و ۶ و به زودی در توسعه ی میدان نفتی دوریال سه و پنج در اهواز نیز ورود می کند که این ها پروژه های بسیار مهمی برای استان هستند و قرارگاه خاتم عزم خود را جزم کرده تا در بخش بالادستی نیز بتواند در توسعه ی استان نقش موثری ایفا کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) اظهار داشت: همچنین پروژه ی ان جی ال ۳۲۰۰ در غرب کارون توسط قرارگاه سازندگی خاتم در حال اجرا است و تلاش می کنیم که تا خردادماه سال آینده فاز یک آن به بهره برداری برسد تا گاز مضری که برای مردم مشکل ایجاد می کند به مواد با ارزش افزود تبدیل شود و برای کشور ثروت آفرینی کنیم.

سردار محمد ادامه داد: از یک سال گذشته که آقای شاعری به عنوان شهردار اهواز منصوب شد ارتباطاتی را با ما برقرار کرد و از ما خواست قرارگاه در حوزه ی پروژه های شهری نیز ورود پیدا کند و ما هم بی درنگ اعلام آمادگی کردیم که منجر به اجرای چند پروژه ی تقاطع غیرهمسطح از جمله میدان دانشگاه شد و در حال برنامه ریزی برای شروع پروژه های دیگری نیز هستیم.

وی در خصوص متروی اهواز با بیان اینکه پروژه ی متروی اهواز زخم کهنه ای بر پیکره ی این شهر است و موجب شد تا مدیریت شهری اهواز خدشه دار شود، خاطرنشان کرد: برای این پروژه نیز ما اعلام آمادگی کردیم زیرا قرارگاه تجربه ی بسیاری در حوزه ی مترو دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تصریح کرد: تا امروز حدود ۶۷۰ کیلومتر مترو در سطح کشور به بهره برداری رسیده و یا در دست اجرا است که قرارگاه خاتم حدود ۳۳۰ کیلومتر از این مقدار را در فازها و شهرهای مختلف از جمله مشهد، قم، شیراز ، تهران و تبریز در دست اجرا دارد یعنی بیش از ۵۰ درصد از پروژه های مترویی کشور توسط قرارگاه به بهره برداری رسیدند و یا در دست اجرا هستند بنابراین توان و مهندسی خوبی در حوزه ی مترو در بخش عمرانی و تجهیزات دارد.

سردار محمد افزود: در بخش تجهیزات موفق شدیم بخش عمده ای از تجهیزات برجا در ایستگاه ها را با استفاده از توان و تجربه ی داخلی پیش ببریم تا از ارزبری جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۱۰ ایستگاه مترو توسط قرارگاه خاتم احداث شده و یا در دست ساخت است، بیان کرد: بنابراین این تجربه را در اختیار اهواز و استان خوزستان قرار می دهیم تا بتوانیم جبران خسارات وارده ی ناشی از تعویق در تکمیل متروی اهواز را کنیم و هرچه سریعتر این پروژه را تکمیل و تحویل مردم دهیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در بخش دیگری از صحبت هایش عنوان کرد: باتوجه به اینکه یکی از دغدغه های مسئولان استان مناطق حاشیه ی شهراهواز است با شهرداری اهواز برای اجرای طرحی در مناطق محروم و حاشیه ی شهر توافق کردیم.

سردار محمد خاطرنشان کرد: در این تفاهم نامه قرار شد تا به صورت تهاتر املاک در حاشیه ی شهر و محلات کمتر برخوردار اهواز پروژه هایی را برای ساماندهی از جمله در حوزه ی معابر، امکانات شهری، پارک و فضاهای بازی و ورزشی اجرا کنیم. طراحی این کار انجام و اولویت ها احصا شده و به زودی شاهد آیین کلنگ زنی این پروژه خواهیم بود.

وی یادآور شد: دو هفته ی گذشته آیین افتتاح فاز سوم پروژه ی آبرسانی به غیزانیه انجام شد و در همان مراسم استاندار دستور دادند خط انتقال آب تا عین الزمان هم وصل شود که همکاران ما ظرف این مدت این کار را انجام دادند و امروز ۱۰ روستای بعد از عین زمان نیز آبرسانی شدند و به این ترتیب آب سالم و پایدار به تمام روستاهای بخش غیزانیه رسید.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) افزود: علاوه بر این بنا به درخواست اهالی این مناطق و دستور استاندار خوزستان ۳۳ کیلومتر از کانال های آبیاری زهکشی با عمق پنج و عرض پنج و نیم متر ظرف ۱۰ روز آبیاری شدند که کار بزرگی در این مدت کوتاه بود.

به گزارش خبر فوری، امروز عملیات تکمیلی خط یک قطار شهری اهواز در تفاهم‌نامه‌ای به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) واگذار شد.

منبع: خبر فوری

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها