برترین‌های مازندرانی کنکور

کرونا نتوانست مانع موفقیت شود

سه دانش آموز مازندرانی که رتبه‌های برتر کنکور را به دست آوردند معتقدند کرونا نتوانست مانع موفقیت آن‌ها شود.

کرونا نتوانست مانع موفقیت شود
سایت سازمان سنجش و آموزش کشور اسامی نفرات برتر آزمون سراسری سال ۹۹ را اعلام کرد که در گروه آزمایشی علوم انسانی علیرضا چلابیان از آمل رتبه ۲، در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی کسری ملیحی از ساری رتبه ششم و در گروه آزمایشی علوم تجربی محمد مهدی قلی زاده از بابل رتبه ۱۰ کنکور را بدست آوردند که با آن‌ها به گفتگو پرداختیم.

کسب رتبه ۲ کنکور بدون شرکت در کلاس‌های خصوصی

علیرضا چلابیان دانش آموز آملی که رتبه ۲ گروه آزمایشی علوم انسانی را کسب کرد گفت: دوران کرونا اگر چه سختی‌های خودش را داشت، اما با توجه به راه اندازی آموزش‌ها در فضای مجازی ، از بهمن ماه در این کلاس‌ها شرکت کردم.

او که اولین سال است در کنکور سراسری شرکت کرده است و با رتبه ۲ گروه علوم انسانی می خواهد در رشته علوم قضایی و حقوق دانشگاه تهران تحصیل کند، می گوید: بدون استفاده از کلاس های خصوصی به طور متوسط روزانه ۷ تا ۸ ساعت درس می‌خواندم و در یک ماه آخر مانده به کنکور زمان مطالعه به ۱۰ ساعت در روز رسیده بود.

این دانش آموز برتر مازندرانی که فقط در آزمون‌های آزمایشی موسسه‌های آموزشی شرکت کرده بود ، در خصوص شرایط سخت کرونایی و تاثیر آن بر این موفقیت می گوید: با توجه به شیوع کرونا و اعمال محدودیت در سفرها ، حضور در اماکن گردشگری یا پارکها و اجرای بسیاری از تفریحات ممکن نبود به همین دلیل بیشتر انرژی خود را برای آمادگی آزمون سراسری صرف کردم.
کرونا نتوانست مانع موفقیت شود

او توکل بر خدا، تلاش و پشتکار فراوان و علاقه مندی به رشته‌های علوم انسانی را عامل کسب رتبه برتر گروه آزمایشی علوم انسانی اعلام کرد و با بیان اینکه پدرم فرهنگی و مادرم خانه دار است از حمایت‌های آن‌ها، مدیران و معلمان مدرسه که حتی در شرایط کرونایی شرایط تحصیل و رفع اشکالات را برای دانش آموزان فراهم کرده بودند قدردانی کرد.
کسب رتبه ۶ گروه آزمایشی ریاضی با تغییر برنامه ریزی در شرایط کرونا
کسری ملیحی دانش آموز ساروی که رتبه ۶ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی را کسب کرد، گفت: آخرین آزمون غیرحضوری مدرسه ۲۵ بهمن پارسال برگزار شده بود و تعطیلی مدارس تاثیر چندانی بر روند درس خواندن من نگذاشت.

او افزود: زمزمه‌هایی از کرونا می‌شنیدم، اما فکر نمی‌کردم آ‌نقدر جدی باشد که آزمون بعدی ما در عرض دو هفته غیرحضوری شود.

ملیحی گفت: با غیرحضوری شدن امتحان‌ها شیوه درس خواندن تغییر کرد و سعی کردم برنامه‌ای متناسب با شرایط کرونا تنظیم کنم، چون احتمال می‌دادم با توجه به شیوع کرونا زمان برگزاری کنکور تغییر کند.

رتبه ۶ گروه آزمایشی ریاضی می‌گوید:با توجه به اینکه در شرایط کرونایی امکان بیرون رفتن از خانه فراهم نبود، زمان استراحت را با بازی‌های خانگی پر میکردم .

این دانش آموز برتر مازندرانی که در مدرسه تیزهوشان شهید بهشتی ساری تحصیل کرده بود، افزود: در طول روز ۱۰ ساعت را به درس خواندن اختصاص دادم.
رتبه شش کنکور

ملیحی با بیان اینکه هنوز تصمیمی برای انتخاب رشته و دانشگاه محل تحصیل نگرفتم، گفت: با مشورت خانواده و مشاور، رشته متناسب با علاقه مندی و نوع رتبه را انتخاب می‌کنم.
ترس از کرونا برای داوطلبان کنکور شدیدتر بود
محمد مهدی قلی زاده دانش آموز بابلسری که رتبه ۱۰ گروه آزمایشی علوم تجربی را کسب کرد، گفت: شرایط درس خواندن در زمان کرونا بسیار سخت بود و اوایل شیوع این ویروس بیشتر می‌ترسیدیم و هر چه به زمان برگزاری آزمون نزدیک می‌شدیم ترس از ابتلا به کرونا در ما بیشتر بود.

این دانش آموز برتر مازندرانی طولانی شدن زمان برگزاری کنکور سراسری را از دغدغه‌های بزرگ داوطلبان دانست و گفت: در زمان اوقات فراغت با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پیاده روی انجام می‌دادم.

قلی زاده که مطالعه زبان انگلیسی و اشعار حافظ از علاقه مندی‌های او است، ادامه داد: اخبار کرونا را علاوه بر خبرگزاری‌های داخلی، در سایت‌های انگلیسی زیان هم پیگیری می‌کردم که تاثیر زیادی در یادگیری زبان داشت.

رتبه ۱۰ گروه آزمایشی علوم تجربی افزود: ۸ تا ۹ ساعت در روز درس می‌خواندم و درس خواندن مداوم برای رسیدن به موفقیت تاثیر گذار است.

او با بیان اینکه در هیچ کلاس خصوصی جز در مقطع ۱۱ شرکت نکرده ام، افزود: مطالعه کتاب‌های درسی و کمک آموزشی و جزوه معلمان رمز موفقیت است.
رتبه 10 کنکور
این دانش آموز برتر مازندرانی که به احتمال زیاد رشته پزشکی را برای تحصیل انتخاب می‌کند می‌گوید کنکور امسال سخت بود و این سبب می‌شود تا داوطلبان سال‌های بعد تلاش بیشتری داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مسعود
    0

    برعکس کرونا دلیل موفقیتشون شد،نتونستن برن الافی نشستن درسشون روخوندندولی براشون متاسفم با کلی امیدوآرزودرس میخونندبعدازفارغ التحصیل شدن می فهمنداشتباه کردن وبایدمیرفتن حوزه علمیه.علم درحوزه است دانشگاه جفنگیاته.1ساعت میری بالا منبرجفنگیات بهم می بافی چندمیلیون با احترام توپاکت بهت تقدیم می کنند.چندسال پیش یه بنده خدایی بهم گفت توآدم دریده وشروورگوی خوبی هستی بروآخوندشوتا بالاترین مقام ها پیشرفت می کنی ...گوش نکردم الان دارم چوبش رومیخورم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها