طرح آبرسانی به ۲۴ روستای شهرستان چرداول ایلام افتتاح شد

امروز همزمان با سراسر کشور و در قالب پویش «الف - ب – ایران» آبرسانی به 24 روستای چرداول افتتاح شد.

طرح آبرسانی به ۲۴ روستای شهرستان چرداول ایلام افتتاح شد

قاسم سلیمانی دشتکی، نماینده عالی دولت امروز در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان کشور که به صورت ویدئوکنفراس با حضور وزیر نیرو برگزار شد با تقدیر از اقدامات این وزارتخانه در استان، اظهار کرد: اجرای طرح احیاء اراضی کشاورزی در دهلران، اجرای خطوط انتقال آب سامانه گرمسیری و تلاش برای آبگیری سد کنجانچم از جمله اقدامات بسیار موثر وزارت نیرو در استان ایلام بوده است که جای تقدیر دارد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات اب در استان گفت: ما در استان ایلام در چند شهرستان مشکل شدید آب داریم که اولین آنها ملکشاهی است که دستگاه آب شیرین کن در این شهرستان اجرا شده و خط انتقال آب از سد ایلام نیز در حال اجراست که نیاز به اعتبار دارد.

وی افزود: شهر ایلام نیز دچار مشکل کم آبی است و ما نیاز داریم برای افزایش ظرفیت آب استان به میزان ۱۲۰ متر مکعب پمپاژها را تقویت کنیم و همچنین خطوط برق استان می بایست تقویت شود.

نماینده عالی دولت در استان به پروژه تصفیه خانه فاضلاب ایلام اشاره کرد و گفت: این پروژه حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ما برنامه داریم در سفر آتی جناب آقای دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور این پروژه را مطرح کنیم اما لازم است که وزارت نیرو هم این پروژه را در دستور کار خود قرار دهد تا سریعتر به بهره برداری برسد.

سلیمانی خاطر نشان کرد: شهر مهران سالانه میزبان بیش از ۹ میلیون نفر زوار ایرانی و عراقی است و در رفع مسایل و مشکلات این شهر نبایست صرفا به جمعیت کم شهر اکتفا کرد و از آنجا که امسال به دلیل کرونا در اربعین تردد زوار نداریم، این فرصت مناسبی است که در خصوص زیرساخت های آب این شهر برنامه ریزی داشته باشیم.

امروز پروژه آبرسانی به ۲۴ روستای شهرستان چرداول استان ایلام با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد ریال امروز در قالب پویش هر هفته الف - ب - ایران همزمان با چند استان کشور به بهره‌برداری رسید.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها