یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

یک سوزن به خودمان بزنیم و بعد جوال‌دوز به دولت

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امروز ۱۴۷ تذکر به دولت داده شد، قرار نیست فقط به دولت تذکر بدهیم ما هم یک قوه‌ای مانند قوه مجریه هستیم.

یک سوزن به خودمان بزنیم و بعد جوال‌دوز به دولت

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگران و شهدا خطاب به هیات رییسه مجلس گفت: باید یک سوزن به خودمان بزنیم و بعد جوال‌دوز به دولت، امروز ۱۴۷ تذکر به دولت داده شد، قرار نیست فقط به دولت تذکر بدهیم ما هم یک قوه‌ای مانند قوه مجریه هستیم.

وی افزود: زنان مجلس دهم که ۱۷ نفر بودند تمام توان خود را به کار بستند و برنامه‌ریزی کردند و در قانون برنامه ۵ ساله ششم قید کردیم که زنان سرپرست خانوار با جمعیت سه میلیونی از مهمترین گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه هستند، در برنامه ششم توسعه در بند د و ط ماده۸۰ به این موضوع پرداخته شده است اما این بند در قانون به نوعی نگارش شده است که برنامه اجرایی آن باید به تصویب مجلس برسد.

چنارانی خطاب به هیات رییسه مجلس ادامه داد: حرف حساب من امروز با کمیسیون‌های تخصصی مجلس است، کمیسیون کشاورزی توجه کند اگر امروز نهاده‌های دامی و کود گران شده است چه می کند؟ کمیسیون بهداشت و درمان چه می‌کنید؟کمیسیون آموزش برای مدارس چه می‌کنید؟یک سوزن هم به خودمان بزنیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: چرا باید امروز در کمیسیون برنامه و بودجه لایحه‌ای که ۴ سال برای آن زحمت کشیده شده است و دولت بر روی آن برنامه‌ریزی کرده و محل بودجه آن را مشخص کرده است بازگشت بدهد؟ تذکر جدی من از طرف جامعه زنان جمهوری اسلامی ایران و جامعه زنان مجلس است که باید این موضوع با قید فوریت به تصویب برسد تا در بودجه سال ۹۸ برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، بودجه‌ای اختصاص دهیم.

چنارانی عنوان کرد: امروز اداره زندگی حتی برای خانواده‌هایی که هر دو نفر کار می‌کنند و درآمد ثابت دارند سخت شده است، در حالی امروز ما نمایندگان دستمان به سوی سبد رأی جامعه زنان دراز است که در اینجا هنگامی که قصد داریم از زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست حمایت ‌کنیم در کمیسیون برنامه و بودجه به آن رأی داده نمی شود، امروز اداره زندگی زنان سرپرست خانوار با وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی بر اساس آموزه‌های دینی بر عهده حکومت اسلامی، مجلس و دولت است، چگونه است که نمایندگان مردم حق مسلم زنان برای رای دادن را می خواهند ولی در خصوص این لایحه و حمایت از آن ها دچار مشکل هستیم، از کمیسیون برنامه و بودجه خواهش داریم این قید فوریت را ایجاد کنند چرا که نگاه جامعه زنان از بیرون به مجلس یازدهم است.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رییس وقت جلسه علنی در پاسخ به اظهارات گفت: توصیه شما در خصوص رسیدگی سریع تر به موارد در دستور تذکر خوبی است. در موضوع تذکر به دولت که خود شما ۷ تذکر کتبی به دولت داده‌ بودید و اگر قرار است تذکر کم بدهیم باید از خودمان شروع کنیم و از سایر دوستان خواهش کنیم این کار را انجام دهند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • رضا
    0

    دولت از شما بدتر ،شما از دولت بدتر جفتتون سروته يه كرباسين

  • ذوالقدر
    0

    حقیقتش من از این متن متوجه نشدم 1. نمایندگان باید به دولت تذکر بدهند یا نه!!!؟ 2. باید مجلس به دولت تذکر کمتر بدهد و بیشتر پیگیری کنه یا نه هم تذکر بدهد و هم پیگیری کند؟ 3. خانم چنارانی منظورشون ازین سخنان گهربار اینه که مجلسیون عیبگیری از دولت بسه و به عیوب کم کاری و بی توجهی خودتون هم به وضع مملکت و مردم هم توجه داشته باشید؟ خلاصه اینکه اگر کسی ازین بیانات مطلبی درک کرد لطفا اطلاع رسانی کنه چون فکر کنم سطحش از درک خیلیها بالاتره و خداییش بیان اینگونه مطالب بی سروته فقط از دولتیها و نمایندگان بر میاد چون هدف اصلیشون سرکار گذاشتن ملته

  • ناشناس
    0

    تذكرات شما را فقط بايد گذاشت لب كوزه و آبش را خورد.

  • داروغه
    0

    چهره این خانم چقدر نورانی است

  • خانمی
    0

    خانم چنارانی البته که شما ازجوال دوز خیلی بیشتر نیاز دا رید تا بفهمید دولتی که ازش دفاع می کنید چه برسر مردم آورده حقوق ۵۰ تا۶۰میلیونی چه غمی داری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها