ماسک‌هایی با خواص درمانی تولید شد/ ویدئو + عکس

یک گروه از محققان موفق شدند یک ماسک سیلیکونی ابداع کنند که می‌تواند علاوه بر مقابله با شیوع ویروس کرونا کرم‌های مرطوب‌کننده و... را به پوست صورت منتقل کند.

ماسک‌هایی با خواص درمانی تولید شد/ ویدئو + عکس

آگهی ساخت این ماسک که «Seeus۹۵» نام دارد در پایگاه اطلاع‌رسانی «Kickstarter» و شبکه‌های اجتماعی منتشر و تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار دلار هم برای ساخت آن جمع‌آوری شده است.

«آلیس مین سو چون» (Alice Min Soo Chun) استاد طراحی معماری و متالورژی دانشگاه کلمبیا مبتکر این ماسک در مورد دلایل ساخت آن گفت: وقتی با تصویر حجم عظیم ماسک‌های یک‌بارمصرف به‌جای‌مانده و غیرقابل بازیافت مواجه شدم به فکر ساخت این ماسک دائمی افتادم.

او در این باره به بیزینس اینسایدر گفت: در طراحی این ماسک بیش از هر چیز سهولت در استفاده لحاظ شده است، اما از ویژگی‌های دیگری همچون بالشتکی برای بینی به منظور جلوگیری از خارش و نیز استفاده از انعطاف‌پذیری سیلیکونی به منظور هم‌سازگاری با آناتومی صورت افراد مختلف هم برخوردار است.

به گفته این طراح، ماسک را می‌توان به آسانی با آب و صابون یا پارچه آغشته به الکل ضدعفونی کرد، همچنین می‌توان به مدت سه دقیقه آن را در مایکروویو قرار داد.

او علت چسبیدن ماسک به صورت را هم به‌کارگیری موادی عنوان کرد که در مرطوب کردن، درمان و معالجه مشکلات پوست به کار می‌روند.

ماسک قابل شستشوی2

ماسک قابل شستشو

منبع: اعتماد

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها