کشف بزرگترین مروارید جهان +عکس

این سنگ گرانبها یک فوت عرض و 2.2 فوت طول و 34 کیلوگرم وزن دارد، در حالیکه بزرگترین مروارید فعلی جهان 6.4 کیلوگرم وزن و 35 میلیون دلار ارزش دارد.

کشف بزرگترین مروارید جهان +عکس
به گزارش خبر فوری به نقل از برترین ها، این مروارید می تواند بزرگترین مرواریدی باشد که تا به حال در جهان پیدا شده و اندازه آن پنج برابر رکورد قبلی است. مردی که هویت او هنوز ناشناخته است این مروارید 34 کیلوگرمی را 10 سال پیش در ساحل جزیره پاوالان فیلیپین یافته است. او نمی دانست که این مروارید 100میلیون دلار می ارزد و آن را به عنوان طلسم خوش شانسی در خانه چوبی قدیمی خود نگه داشته بود.
اما آتش سوزی که اوایل امسال اتفاق افتاد او را مجبور کرد از خانه اش نقل مکان کند. ماهیگیر آن را به افسر گردشگری محلی حیرت زده در پورتو پرینسسکا داد و او تشخیص داد که این مروارید از یک صدف غول پیکر کشف شده است.
این سنگ گرانبها یک فوت عرض و 2.2 فوت طول و 34 کیلوگرم وزن دارد، در حالیکه بزرگترین مروارید فعلی جهان 6.4 کیلوگرم وزن و 35 میلیون دلار ارزش دارد. افسرگردشگری توضیح می دهد: «مرد ماهیگیر لنگر را پایین انداخت و آن به یک سنگ گیر کرد. او متوجه شد که لنگر به یک صدف گیر کرده و به پایین شنا کرد تا از آن جلوگیری کند و هم چنین صدف را هم با خودش آورد. این اتفاق ده سال پیش افتاد و مرد ماهیگیر آن را در خانه اش نگه داشت. او نمی دانست چیزی که دارد چقدر ارزشمند است و به عنوان یک طلسم ساده خوش شانسی از آن نگهداری می کرد. وقتی او آن را برایمان آورد ما شگفت زده شدیم و اکنون برای شناسایی کامل آن به کمک گوهرشناسان نیازمندیم. اما مطمئنیم این مروارید رکورد بزرگترین مروارید طبیعی جهان که از یک صدف غول پیکر خارج شده را خواهد شکست. ما آن را در فیلیپین نگه خواهیم داشت و امیدواریم گردشگران بیشتری به شهر جذب کنیم.

کشف بزرگترین مروارید جهان +عکس
کشف بزرگترین مروارید جهان +عکس

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها