رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر:

برداشت ۱۲۰ هزار تن محصول از نخیلات استان بوشهر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تاکنون ۱۲۰ هزار تن محصول شامل خارک، رطب و خرما از نخیلات استان برداشت شده است.

برداشت ۱۲۰ هزار تن محصول از نخیلات استان بوشهر

محمد تقی منوچهری بیان کرد: برداشت محصول خارک و رطب از تیرماه در استان بوشهر آغاز شده و تاکنون ۱۲۰ هزار تن محصول از نخیلات برداشت شده است.

وی عنوان کرد: استان بوشهر با دارا بودن ۵.۵ میلیون اصله نخل بارور دومین تولید کننده خرما در کشور است و پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۶۴ هزار تن خرما از نخلستان‌های این استان برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه بیشتر شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر دارای نخلستان هستند اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد نخلستان‌های استان در شهرستان دشتستان قرار دارد.

وی گفت: کبکاب، زاهدی، شکر و خاصویی عمده گونه محصول خرما در استان است که گونه‌های کبکاب و زاهدی دارای ثبت برند جغرافیای ملی هستند.

منوچهری از برداشت ۸ هزار تن خارک، ۴۲ هزار تن رطب و ۷۰ هزار تن خرما از نخیلات استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: بخشی از محصول برداشت شده به بازار‌های استان و سراسر کشور عرضه و بخشی نیز به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی با اشاره به کاهش سرانه مصرف خرما در شرایط کرونایی ادامه داد: کرونا باعث رکود بازار خرما و کاهش قیمت این محصول شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: قیمت خرمای کبکاب به ۱۰ هزار تومان و دیگر گونه‌های خرما به ۶ تا ۹ هزار تومان کاهش یافته است.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها