جسد فرد فوت شده در ویژدرون به بیرون منتقل شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: جسد فرد فوت شده که به علت سقوط از ارتفاع در

جسد فرد فوت شده در ویژدرون به بیرون منتقل شد

" علی اصغر علی اکبری" اظهار کرد:: شامگاه چهارشنبه در پی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان ایلام(شماره 112) مبنی سقوط یک نفر در دره "ویژ درون" که به همراه گروهی از گردشگران غیر بومی به این دره ورود کرده بودند صبح روز پنج شنبه با روشن شدن هوا بلافاصله ۲ تیم واکنش سریع و تیم کوهستان از طریق بالگرد و ۴ تیم کوهستان دیگر از شهرستان ملکشاهی و مرکز استان به صورت زمینی به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

علی اکبری بیان کرد:در این عملیات که از صبح دیروز آغاز شد نجاتگران هلال احمر پس از حضور در محل وقوع حادثه با استفاده از تجهیزات تخصصی کوهستان وبستن کارگاه به داخل دره ورود پیدا کردند وبه جسد فرد فوت شده دست یافتتد.

وی ادامه داد: نجاتگران جمعیت هلال احمر در عملیاتی بسیار سخت و با استفاده از تجهیزات کوهستان جسد فرد فوت شده رادر ساعت یک وسی دقیقه بامداد جمعه بیست و هشتم شهریور از عمق حدودا ۲۰۰ متری به بالادست دره منتقل کردند.
وی افزود: علی رغم کوهستانی بودن وشرایط سخت حاکم بر منطقه وصعب العبور بودن مسیرو تاریکی هوا این عملیات متوقف نشد و نجاتگران این جمعیت توانستند در ساعت ۳:۵٠ دقیقه صبح امروز جسد فرد مذکور را با استفاده از تجهیزات نجات از مسیر خروجی (کان گنبد) به بیرون دره منتقل و به مراجع ذیصلاح تحویل دهند.

ویژدرون یکی از دره‌های بسیار زیبا و دیدنی ایلام است که درفاصله‌ی ۲۰ کیلومتری شهرستان ایلام و درکنار سد زیبای چم گردلان در نزدیکی روستای مهر شهرستان ملکشاهی قرار گرفته است. دیواره‌های سنگی و مرتفع دره که ارتفاعشان به بیش از صد متر می رسد، از دیر باز تا کنون با تنوع گیاهی و جانوری خود نظر گردشگران را جلب کرده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها