۱۴ هزار خانوار بوشهری به تعداد مددجویان کمیته امداد افزوده شد

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: ۱۴ هزار خانوار بوشهری به تعداد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد افزوده شد.

۱۴ هزار خانوار بوشهری به تعداد مددجویان کمیته امداد افزوده شد

احمد لطفی پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: تعداد مددجویان تحت پوشش این نهاد تا سه سال گذشته، ۲۹ هزار خانوار بوده است.

وی تصریح کرد: تعداد مددجویان تحت پوشش این نهاد در سال جاری به ۴۳ هزار خانوار رسیده است که افزایش ۱۴ هزار خانواری داشته است.

لطفی اظهار داشت: در نشستی که در اوایل شهریورماه با نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی پیرامون مشکلات خانواده‌های مددجویی استان بوشهر داشتم، مطلبی عنوان کردم که در رسانه‌ها تعبیری متفاوت از آن گزارش‌شده است.

وی افزود: در آن نشست قید کردم که تعداد مددجویان تحت پوشش این نهاد تا سه سال گذشته، ۲۹ هزار خانوار بوده که با افزایش ۱۴ هزار خانواری، این آمار به ۴۳ هزار خانوار در سال جاری رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: این در حالی است که به اشتباه از قول من گزارش‌شده بود که جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر از سه سال گذشته از ۱۴ هزار خانوار به ۴۳ هزار خانوار رسیده و دارای رشد سه برابری بوده است.

لطفی ادامه داد: بر اساس برنامه‌های توانمندسازی این نهاد، مکلف به اجرای بسته‌های مختلف ایجاد اشتغال از حرفه‌آموزی تا ارائه تسهیلات اشتغال و همچنین کاریابی برای افراد تحت پوشش که دارای تخصص و حرفه هستند، می‌باشیم که نتیجه آن به شکل خودکفایی برخی از این خانواده‌ها و زمینه خروج آنها از شمول حمایتی خود را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: اگرچه چرخه تولید فقر متوقف نمی‌شود اما زمینه‌های لازم برای خوداتکایی خانواده‌های نیازمندی که به کمیته امداد مراجعه می‌کنند، وجود دارد تا این خانواده‌ها بتوانند با دریافت تسهیلات اشتغال و همچنین فضای کسب‌وکاری که امداد برای آنها خلق و یا از ظرفیت مراکز تولیدی و صنعتی برای اشتغال آنها استفاده می‌کند، بر روی پای خود بایستند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر ادامه داد: طی پنج سال گذشته، نوع ارائه خدمات به جامعه هدف کمیته امداد استان بوشهر این‌گونه بوده که افرادی که به هر دلیل استحقاق استفاده از برنامه‌های حمایتی این نهاد دارند را جذب و پس از توانمندسازی از پوشش کمیته امداد خارج و افراد جدیدی که نیازمند هستند، وارد این چرخه می‌شوند.

لطفی با اشاره به حمایت‌های دولت و مجلس از برنامه‌های توانمندسازی کمیته امداد طی سنوات گذشته بدین سو، گفت: دولت و مجلس در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷، در قالب تبصره ۱۴ اعتباری به کمیته امداد تخصیص داد که طی آن زمینه کاهش فقر با ایجاد پوشش حمایتی برای برخی از اقشار آسیب‌پذیر کشور فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: بر این اساس طی سه سال گذشته و پس از تحقیقات میدانی، ۱۴ هزار خانوار در سطح استان بوشهر که فاقد درآمد پایداری بودند، تحت پوشش موقت این نهاد قرار گرفته و از مزایای مستمری استفاده می‌کنند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها