توفان «سالی»؛ در جنوب شرق آمریکا وضعیت اضطراری اعلام شد

در پی بروز توفان سالی در برخی مناطق جنوب شرقی آمریکا، رییس جمهوری این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.

توفان «سالی»؛ در جنوب شرق آمریکا وضعیت اضطراری اعلام شد

با نزدیک شدن توفان «سالی» به سواحل خلیج مکزیک در آمریکا، مقام‌های ایالتی از امکان بروز سیل در برخی مناطق جنوب شرقی آمریکا خبر دادند.

به گفته کارشناسان هواشناسی این توفان سه شنبه شب به سواحل می‌سی سی پی، آلاباما و فلوریدا رسیده و در برخی مناطق ممکن است تا ۶۱ سانتی متر باران ببارد. سازمان هواشناسی نیز پیش بینی کرده که ارتفاع آب در مناطق شهری می‌تواند تا ۹ فوت (۲. ۷ متر) بالا بیاید. سرعت وزش این توفان بین ۹۵ تا ۱۴۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

مرکز ملی توفان آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که سالی به تازگی هسته داخلی خود را تقویت و توسعه داده و این در حالی است که آبهای گرم خلیج مکزیک در ساعات آینده آن را بیشتر تقویت می‌کند.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در آلاباما، می‌سی سی پی و لوییزیانا وضعیت اضطراری اعلام کرده است. اعلام وضعیت اضطراری به دولت فدرال اجازه می‌دهد ضمن هماهنگی اقدامات کمک رسانی، کمک‌های اضطراری فراهم کند.

همزمان، مقام‌های محلی در مناطق ساحلی این ایالت‌ها، بنادر، مدارس و کسب و کارها را تعطیل کرده‌اند. شرکت‌های نفتی هم ضمن تعطیلی بعضی از پالایشگاه‌ها، کارکنان خود را از سکوهای استخراج نفت و گاز در خلیج مکزیک خارج کرده‌اند.

گفته می‌شود نزدیک به یازده هزار خانه در مناطق ساحلی آلاباما و ایالت می سی سی پی با خطر سیل روبرو هستند.

توفان سالی، هجدهمین توفان عمده در اقیانوس اطلس در سال جاری است و هشتمین توفان حاره‌ای است که امسال به سواحل آمریکا می‌رسد. ضمن آنکه یکی از پنج توفانی است که همزمان در اقیانوس اطلس در حال طغیان است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    بنازم به امتحان خداوندچوب خداصدانداره ترامپ کثیف

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها