شما نظر دهید/ بایدن یا ترامپ؛ ریاست جمهوری کدام یک بیشتر به نفع ایران است؟

انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا در بین ایرانیان بیش از همه چالش برانگیز بوده است. بایدن یا ترامپ؛ مساله این است. ریاست جمهوری کدام یک به نفع ایران است؟

شما نظر دهید/ بایدن یا ترامپ؛ ریاست جمهوری کدام یک بیشتر به نفع ایران است؟

به گزارش خبر فوری ، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا گمانه زنی‌ها در مورد مستاجر بعدی کاخ سفید زیاد و زیادتر می‌شود. در این میان اما، انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا در بین ایرانیان بیش از همه چالش برانگیز بوده است. بایدن یا ترامپ؛ مساله این است. ریاست جمهوری کدام یک به نفع ایران است؟

جو بایدن؛ فواید احتمالی انتخاب معاون اوباما برای ایران

علی الظاهر انتخاب جو بایدن بیشتر به نفع ایران است. ترامپ در دور اول ریاست جمهوری اش ابتدا از برجام خارج شد و بعد هم سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه کشورمان اعمال کرد. همزمان اقدامات خصمانه منطقه‌ای او و به خصوص شهادت سردار سلیمانی، منطقه را تا آستانه آغاز یک جنگ بزرگ پیش برد.

در مقابل، بایدن حرف از بازگشت به برجام می‌زند. معاون سابق اوباما مدتی پیش که زمزمه جدی شدن حضورش در انتخابات شنیده شد در یادداشتی نوشت که اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شود سه کار انجام خواهد داد. وی با بیان اینکه ترامپ به جای پایان دادن به «جنگ‌های بی‌پایان» آمریکا، این کشور را به آغاز جنگی جدید نزدیک کرد، نوشت: خبر خوب اما این است که راه بهتری هم وجود دارد. اگر من رئیس‌جمهور شوم، نخست آنکه برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای متعهد خواهم بود. دوم اینکه به تهران راهی معتبر برای بازگشت به دیپلماسی پیشنهاد می‌کنم. وی در این خصوص توضیح داد: به این معنا که اگر ایران به اجرای کامل تعهداتش در قبال توافق هسته‌ای (برجام) بازگردد، آمریکا نیز به‌عنوان نقطه شروع مذاکرات به توافق باز خواهد گشت.

بایدن درخصوص سومین اقدامش نیز مدعی شد: به عملکردمان در رابطه با عقب راندن فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران، که دوستان و شرکای ما را در منطقه تهدید می‌کند، ادامه خواهیم داد... آمریکا با اسرائیل همکاری نزدیکی خواهد داشت تا مطمئن شود می‌تواند از خود در برابر ایران و گروه‌های نیابتی‌اش دفاع کند. ما به استفاده از تحریم‌های هدفمند علیه نقض حقوق‌بشر، حمایت از تروریسم و برنامه موشکی بالستیک ایران ادامه می‌دهیم( اینجا بخوانید).

این بحث‌ها و اظهارات در روزهای بعد هم تکرار شد. بایدن در کمپین انتخاباتی اش از برجام دفاع کرد و ترامپ را به علت خروج از این توافقنامه شماتت کرد. با اینکه بایدن همزمان ایران را تهدید به اعمال تحریم‌ها از طرق دیگری کرد اما دلیل اصل تاکیدش بر برجام، برخی رسانه‌ها و تحلیلگران عموما اصلاح طلب معتقدند بایدن انتخاب بهتری از ترامپ است چرا که با بازگشت به برجام هم منافع ایران تامین می‎‌شود و هم لغو تحریم ها باز می‌گردد و البته دولت ایران هم تا حدی از زیر فشار اقتصادی و سیاسی بیرون می‌آید.

در همین رابطه، روزنامه شرق مدتی پیش نوشت: اگر ترامپ بتواند با سودمندی از هر ابزار در انتخابات برنده شود، میزان فشارآمریکا بر ایران و اقتصاد ایران و نیز بر هم‌پیمانان تازه ایران مانند چین و روسیه افزایش خواهد یافت. اما اگر جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها، برنده انتخابات ریاست‌جمهوری شود، انتخاب او چه تأثیری بر اقتصاد ایران خواهد گذاشت؟ نخستین تأثیر آن کاهش فشار اقتصادی خواهد بود که ترامپ در دو، سه سال گذشته بر اقتصاد ایران تحمیل کرده است. کاهش فشار به این معنی نیست که دموکرات‌ها عاشق چشم و ابروی ایران هستند، به این معنی هم نیست که دموکرات‌ها از پیمان همکاری ایران و چین و روسیه خوششان می‌آید؛ اما دموکرات‌ها جنسا نرم‌تر از جمهوری‌خواهان هستند.

از نظر روزنامه شرق، روی‌کارآمدن دموکرات‌ها در آمریکا در سال آینده میلادی به احتمال بسیار زیاد فشار کنونی اقتصادی‌ای را که ترامپ بر ایران وارد کرده، تعدیل خواهد کرد. از جمله این تعدیل‌ها، آزادی هرچند نسبی ایران در زمینه فروش نفت خواهد بود. طبق گفته شرق، اگر با انتخاب بایدن فروش نفت ایران آغاز شود و به‌تدریج گسترش یابد، بحران اقتصادی کنونی ایران به‌تدریج فروکش خواهد کرد. با آزادی تدریجی صادرات کالاهای دیگر هم درآمد دولت و هم درآمد مردم افزایش خواهد یافت، زیرا 70 درصد اقتصاد کنونی ایران در دست دولت یا نهادهای حکومتی است( اینجا بخوانید).

همچنین بسیاری معتقدند قدرت گیری بایدن باعث کاهش تنش منطقه‌ای ایران می‌شود؛ چراکه او از جمله مخالفان توافقات 4 ساله ترامپ با رژیم صهیونیستی است. بایدن مدتی پیش طی سخنرانی در همایش لابی صهیونیستی «جِی استریت»، مدعی شد ترامپ با خروج از توافق هسته‌ای ایران، رژیم اسرائیل را در خطر قرار داده و همچنین با پذیرش تئوری‌های توطئه راست‌های افراطی، جامعه یهودیان آمریکا را نیز به خطر انداخته است. وی در این سخنرانی ضمن اعلام حمایت مجدد خود از راهکار دو دولتی برای پایان دادن به مناقشات فلسطین-اسرائیل، تأکید کرد: آن راهکار، تنها مسیر برای تأمین امنیت طولانی‌مدت اسرائیل و همزمان حفظ هویت یهودی و دموکراتیک آن است. آن همچنین تنها راه برای مطمئن شدن از این است که فلسطینی‌ها نیز دولتی برای خودشان داشته باشند ( اینجا بخوانید).

اشک‌ها و لبخندهای بایدن؛ نقاط ضعف رقیب ترامپ چیست؟

بسیاری معتقدند بایدن در مورد اجرای برجام زیاد جدی نیست و اگر هم به آن بازگردد آنقدر بر ایران فشار می‌آورد تا بار دیگر تحریم‌ها بازگردد. طبق گفته اندیشکده (Responsible Statecraft) نگرانی زمانی بیشتر می‌شود که به اظهارات اطرافیان بایدن در مورد "برجام" نگاهی بیندازیم. به طور مثال، " تونی بلینکن" (Tony Blinken) که شاید مشاور امنیت ملی دولت بایدن شود، به طور صریح از بازگشت بدون شرط به برجام سخن نگفته است. هر چند هم بایدن و هم اطرافیانش اعلام کرده‌اند که برجام تنها راه‌حل برای جبران خطاهای گذشته است اما بلینکن در چند موضع اعلام کرده که آمریکای بایدن حاضر است بعد از اینکه ایران به تعهداتش در چارچوب برجام عمل کند به برجام باز گردد(در بالا دیدیم که خود بایدن هم بر این امر تاکید کرد). این اظهار نظر به خوبی نشان می‌دهد که بلینکن سعی دارد توپ را در زمین ایران بیندازد درحالی که اکنون توپ در زمین آمریکاست؛ این آمریکا بوده که ابتدا از برجام خارج شده و کاهش تعهدات هسته‌ای هم واکنش ایران به این اقدام آمریکاست. در نتیجه کشوری که باید ابتدا اقدام کند ایالات متحده است. آمریکای بایدن ابتدا باید به برجام بازگردد و تحریم‌ها را بردارد تا ایران هم به تعهدات برجامی بازگشته و در چارچوب آن عمل کند( اینجا بخوانید).

طبق گفته اسکات جنینگز (Scott Jennings) رایزن جمهوری خواه و یکی از تحلیلگران سی‌ان‌ان بایدن ذاتا ضعیف است و در بسیاری از موارد به راحتی می‌تواند تحت تاثیر اطرافیانش قرار بگیرد. از این جهت اظهارات بلینکن می‌تواند مهم باشد چرا که ممکن است روزی تبدیل به سیاست دولت بایدن گردد( اینجا بخوانید)

ترامپ و سیاست چماق و هویج؛ از تهدید به جنگ تا توافق هفته‌ای

در آن طرف اما، بسیاری معتقدند انتخاب ترامپ آنقدرها هم که به نظر می‌رسد بد نیست. همین دیروز ترامپ وعده توافق با ایران را بعد از انتخابات داد. او چند روز پیش هم در یک کنفرانس خبری آنلاین گفت در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، ایران "خیلی سریع" توافقی را با ایالات متحده امضا می‌کند. ترامپ که برای پیروزی در این انتخابات به شدت به وعده توافق با ایران احتیاج دارد، گفت: اگر ما پیروز شویم، ایران خیلی سریع می‌آید و توافقی را با ما امضا می‌کند. من می‌گویم ظرف یک هفته، اما اجازه دهید یک ماه به خودمان فرصت دهیم ( اینجا بخوانید).

اما پرسش مهم این است که ترامپ از چه طریقی به این توافق دست پیدا می‌کند. همه می‌دانند که او شخصیتی ناهمگون و غیر قابل پیش بینی دارد. بسیاری ترسشان این است که او قبل از انتخابات یا بعد از آن جنگی راه انداخته و از این طریق سعی در مجبور کردن ایران به مذاکره کند. مدیرعامل خبرگزاری ایرنا مدتی پیش در توییتی از این ادعا پرده برداری کرد. رضا نوروزپور در این رابطه نوشت: "‏سورپرایز اکتبر... پاتریک تروس، سفیر اسبق آمریکا در قطر نوشته ترامپ برای رأی آوردن مجدد به ایران حمله می‌کند و انتخاب آبرامز به همین دلیل است. او می گوید پمپئو و آبرامز او را متقاعد کرده‌اند آمریکایی‌ها هرگز رئیس جمهورِ زمان جنگ را از کاخ سفید بیرون نمی‌کنند"( اینجا بخوانید).

این سخنی است که چندی پیش نیز یک تحلیلگر آمریکایی( اینجا بخوانید) در گفت و گوی خود با خبرنگار خبر فوری بر آن تاکید کرد. پروفسور فرارو تاکید کرد که ترامپ برای تعویق انتخابات یا ملتهب شدن اوضاع می‌تواند یک جنگ خارجی را آغاز کند.

نفع ایران در کدام است؛ انتخاب ترامپ، بایدن یا هیچکدام؟

اکنون بار دیگر به پرسش ابتدایی خود باز می‌گردیم: ترامپ، بایدن یا هیچکدام؟ برخی معتقدند انتخاب بایدن بیشتر به نفع ایران است چرا که او به برجام باز می‌گردد و حداقل مانند ترامپ سودای جنگ ندارد. برخی دیگر معتقدند بحث جنگ از جانب ترامپ بلوفی بیش نیست و اتفاقا انتخاب او بیشتر به نفع ایران است چرا که سازمان ملل و به خصوص اروپا رابطه خوبی با دولت او ندارند و دولت جمهوری خواهان قدرت لابی با سازمان های بین المللی را ندارد. این در حالی است که بایدن دموکرات به خوبی می‌تواند سازمان ملل و اروپا را با خود همراه کرده و همان اقداماتی را علیه ایران بکند که اوباما کرد. برخی دیگر نیز معتقدند "سگ زرد برادر شغال است" و انتخاب ترامپ و بایدن فرقی برای ایران ندارد. این افراد معتقدند مشکل اصلی ایران و آمریکا نه بحث هسته ای بلکه سیاست‌های منطقه‌ای و پیشرفت تسلیحاتی ایران است و تا ایران این سیاست‌ها را تغییر ندهد این مشکلات ادامه خواهد داشت و چون ایران به هیچ وجه حاضر به تغییر سیاست‌های کلی خود نیست، پس مشکلات ایران و آمریکا چه با انتخاب بایدن و چه با بقای ترامپ سر جایش خواهد ماند.

اکنون نظر شما چیست؟ شما کدام یک از این سه رای را بر می‌گزینید؟ انتخاب ترامپ، بایدن یا هیچکدام؟

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 243
  • میرزا
    0

    سلام من فکر میکنم ترامپ رای بیاورد و دو احتمال و جود دارد اول اینکه بخواهد با ایران بجنگد که دراینصورت باید پی هر اتفاق ناگواری را برای آمریکا به تنش بمالد دوم اینکه نه به همین صورت ادامه دهد برای فقط یک راه وجود دارد که از داخل خودمان را قوی کنیم

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      اگه ترامپ بشه ماهم احمدی نژاد رو داریم.

  • حرف حق
    0

    ترامپ من از بین بد و بدتر انتخابم بد هست بایدن 10 برابر ترامپ بدتره و دشمن ایران هست.

  • علی
    0

    اگه به دنبال صلح و ریشه‌کنی تروریسم هستید ترامپ بهترین گزینه‌است.

    نظرات شما -
    • خودم
      0

      + زده نمیشه

    • مهری
      0

      ههههههه؟؟؟؟ آره چون ترامپ کافیه داعش والقاعد .......نمی خواد.لعنت خدا برقاتل سردارسلیمانی

  • محمود
    0

    باسلام برای اینکه امریکاییان رادقیقا وصددرصد یه یقین بشناسید تشکیل وزمان تشکیل و اهداف اجلاس گوادالوپ را حتما مطالعه نمایید بعدازان شما خودحدیث مفصل خواهید خواند از آن اجلاس

    نظرات شما -
    • وکیل
      0

      توام گیر دادی به این اجلاس، بیکاریا خداشفات بده

  • مجید
    0

    زهی خیال باطل هر کی رئیس جمهور آمریکا باشه سیاستهای کلی تغییری نمیکنه؟ این یارانه که سیاستهای کلی را باید تغییر بده و بیشتر از این مردم خودش و منطقه را زجر نده توی یک دور باطل هستیم و با روشی که حکام کشور ما در پیش گرفتند روز به روز کشورمان ضعیف تر میشود داشتن چند تا موشک پیشرفته و انرژی هسته ای که قدرتمندی نیست داشتن تولید بالا و اقتصاد خوب و نداشتن فساد و رضایتمندی مردم و تعامل با کل کشورهای جهان قدرتمندی تا حالا که کشور ما روبه نابودی اقتصادی و فساد گسترده پیش رفته

  • وطن ام
    0

    در کل فرقی نداره، ب فکر منافع خویشن ، این بلا رو سرما کارتر آورده، اما هر کس بیاد فقط این شرایط برزخی رو تمام اش کنه

  • عبدالمجیدسجادیان
    0

    سلام ریسان جمهور آمریکا کارشان بلدند چکار میکنند.آنها ابرقدرتند هم درنظامی هم دراقتصاد وهم درسیاست ماباید یادبگیریم دردنیا امروز کجاقراربگیریم سران امریکامنافع شان بخاطر هیچکس تباع نخواهند کرد.فرق نمیکنه ریس جمهورکیست این ماهستیم که املا۴۱ ساله مان باید اصلاح کنیم .دراین ۴۱ساله دراملای سیاست مردود شده ایم .نتیجه اش کشورهای مسلمان وهمسایه بجای اینکه دلشان به ماخوش باشد.به یهودونصاراپناه برده اند.چه دلیل دارداعراب امروزبایدکشورمسلمان ایران اینطوررفتارمیکنند.پس اصلاح درسیاست وروابط بین المللی مامهم است. نه ریس جمهور آمریکا.روس یاچین غیره عبدالمجیدسجادیان آزاده و جانباز هشت سال دفاع از بوشهر

  • هموطن
    0

    ترامپ و جوبایدن هر دو احمق ، جنایتکار ، پدر سوخته و گرگهای پیر هستند دشمن دشمنی خود را خواهد کرد حتما خداوند مکرشان را به خودشون بر می گرداند

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      ان شالله

    • ایرانی
      0

      باش تا برگردونه

  • ر
    0

    واقعاً چقدر احمق است طراح این سوال که هنوز نفهمیده که سگ زرد برادر شغال است. مشکل ما کدخدا نیست. مشکل نوکرای کدخدا هستند. مشکل دولت پلیدی است که ملت را جلوی پای کدخدا برای خوش خدمتی ذبح می کند.

  • احمد
    0

    مرده شور هر دوتاشون رو ببرن سگ زرد برادر شغاله شما انتظار کمک از امریکا رو داری ؟ شما دیگه کی هستی خبر فورررررررررررررررررررررررررررری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • امین
    0

    والا 41 سال داریم خودمون رو میخاییم از داخل قوی کنیم و همه مسویلین میگن ما در برابر امریکا ایستادیم ولی این حرف ها فقط در حد حرف برای مردم هست و بچه های خودشون همشون امریکان البته به مظرم من سیاست های ایران و امریکا در راستای تامین اهداف هم دیگه هستن امریکا با دشمنی با ایران اعراب رو میدوشه ایران هه از امریکا هراسی دارن مردم خودشون رو نابود میکنن و حکومتشان رو ادامه میدن پس میبینم برای هم دارن کار میکنن یعنی مشخصا بعد از این همه سال امریکا اگه میخاست یه جنگ با ایران راه می انداخت و یا اگه ایران میخاست و به فکر بود یکم وضعیت کشور بهتر میشد نه بدتر و حالا بین ترامپ و بایدن قطعا ترامپ بهتر هست چون به هر حرف بزنه عمل میکنه اگه ایران بخاد باید از این فرصت استفاده کنه

  • احمد عربی
    0

    قطعا ترامپ بهتره اوسیاست مدار نیست معامله گره وراحتر معامله میکنه اون قدرت ایران رومیدونه ومعامله میکنه بایدن روباهیه مثل اوباما وهیلاری کلینتون که دبه میکنن

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      ترامپ برای کسانی که دلار رو گروگان گرفتن بهتره.

  • محمود
    0

    باسلام وعرض ادب خدمت سرکاربانو خانم فاطمه محمد زاده مدیرمحترم رسانه خبرفوری وباسپاس اززحمات شبانه روزی شما بزرگوارچنانچه مستحضرمیباشید رسانه رسالت عظیمی درنشر حقایق داردکه شما ان راشجاعانه ومدبرانه به تصویرمیکشیدودراین راستا جهت خدمت به ملت خود راست قامت ایستاده اید وجهت تنویرافکارعمومی مشقتها وسختیها را به جان میخرید وچون شمعی فروزان میسوزید تاروشنی بخش راه حقیقت باشیدبدینوسیله استدعا دارم درباره اجلاس (گوادالپ )که توسط امریکا وفرانسه وانگلستان وآلمان با ریاست کارتر برگزارشد واهداف پشت پرده آن جهت شناخت سردمداران امریکا مطلب ارایه نمایید تاحقایق برای همگان روشن شودسپاس ودرود بیکران اینجانب راپذیراباشید موفقیت شما را در راه روشن سازی حقایق راازخداوندمتعال مسئلت داشته وبهترینها را برای شما بزرگوارازحضرت دوست ارزومندم

  • مریم
    0

    سگ سیاه وسفیدی ندارد

    نظرات شما -
    • ی ط
      0

      خواهر تو هم یه نظر جالب دادی که توی سگ زرد نبود.

  • ا
    0

    ترامپ بهتره

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      برای نابودی امریکا ترامپ بهتره.

  • بازنشسته
    0

    مشکل ما نه ترامپ است و نه بایدن و نه امریکا و اروپا مشکل ما حاکمیت خودمان است . که روز به روز از مردمش فاصله گرفته . درد مردم را نمی فهمه و گواهی انتخابات یک هفته قبل زیر 10درصد . بی خودی نه به انها امیداوار باشیم و نه بد بین . مشکل بزرگان خودمان است که مارا فریب دادند . وما را نسبت به اسلام و دنیا بد بین کرده اند. دعا کنید خدا ما را از شر این حاکمیت نجات دهد.

    نظرات شما -
    • ی ا
      0

      آقای بازن نشته ایران گاو شیرده باشه خوبه؟

    • جوان
      0

      جناب ی ا به نظرت الان نیست ثروتمون به جای اینکه خرج خودمون بشه میره تو جیب چین و روسیه و بقیه کشور ها صدای شکستن استخوان مردم رو نمیشنوی

  • هادی
    0

    هر کسی رییس جمهور امریکاشود در سیاست انان در قبال ایران فرقی نمی کند انان در اتاق فکرشان سیاست دراز مدت را برنامه ریزی کردن و هر کس که بیاید ان سیاست را باید اجرا کندما باید در سیاستمان بعد چهل سال تغییر ایجاد کنیم چون نه تنها در عرصه سیاسی بلکه در عرصه اقتصادی هم که وضع مملکت را مردم می ببیند چرا همه کشورهای عربی مسلمان بجای این که با ما طرح دوستی ببندند با اسراییل بسته اند چون ما در جذب دوستان منطقه ای از نطر سیاسی اشتباه عمل می کنیم واین کار ما در جهان منزوی خواهد کرد

  • مهری
    0

    گزینه سه هیچ کدام ؟؟ چون ...............

  • غلامرضا براتی
    0

    سگ زرد براد ر شغال است. سگ زرد برادر شغال است پس بنابراین شغال هم برادر سگ زرد است این حاکمان ظالم آمریکا و اسراییل هیچوقت به ملتها رحم نمیکنند

  • ص
    0

    مشکل ما ناکارآمدی دولت تدبیر و امیده قطعا روحانی برود بهتر است ..

  • لزگی اذری
    0

    خر همون خره فقط پالونش عوض میشه

  • رحمان
    0

    کاملا مشخص است که انتخاب هیچ یک به نفع ایران نیست چون تاریخ نشان داده است همه رؤسای جمهور آمریکا فقط و فقط مجری سیاست های اسرائیل در جهان هستند. به احتمال زیاد در این دوره هم ترامپ برنده شود که در این صورت با توجه به شخصیت خاص و متفاوتی که در این مدت از خود نشان داده است و اینکه می داند دوره آخر ریاست جمهوری اوست جنگ با ایران گزینه اصلی او خواهد بود. هر چه هست ترامپ شخصیت عجیب و غریب و کاملا متفاوتی دارد و اگر انتخاب بشود باید احتمال هر کاری به ویژه کارهای خطرناک و کاملا هیجانی را باید داد.

  • آریا
    0

    هیچ کدام هردو زالو هستند فقط خون میمکنند

  • متفاوت
    0

    اینها رقابت بین خودشونه به ماچه مربوط.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      ایول

  • علی اکبر خیاط
    0

    سلام هیچکدام چون هر رئیس جمهوری امد سیاست قبلی را با روشهای متفاوت یعنی دروغگویی ادامه داد . و نه تنها اعتماد را از بین برد بلکه به همه مسلمانان دنیا خیانت نمود . نه تنها رئیس جمهور امریکا ، بلکه کشور امریکا نمی خواهد ایران رشد نماید اگر تاریخ را بررسی کنیم به این نتیجه خواهیم رسید . جنگ هشت ساله ایران در برابر چهل کشور ابر قدرت که به عراق کمک میکردند ترور حاج قاسم سلیمانی و .........

  • ایمان امینی
    0

    قطعا بایدن بهتره با آمدن بایدن به علت تغییر عمده در سیاست های آمریکا برای مقابله با ایران یک فضای تنفس هرچند موقت بروی اقتصاد ایران گشوده خواهد شد و اینجا دیگه موضوع مهم توانایی شطرنج بازان ایرانی است که میتواند به استفاده حداکثری از فرصت ایجاد شده بینجامد.به این امید که مسئولان از این فرصت برای بهبود شرایط اقتصادی مردم استفاده کنند و اولویت اولیه ایشان وضعیت نابسامان معیشت مردم باشد.

  • ناشناس
    0

    حاکمان ما اگر مرد سیاست و حکومت داری بودند طوری عمل میکردند که در هرصورت به نفع کشور باشد. آخر که نمیشود ۴ سال کشور را به خاک سیاه نشاند که شاید این رای بیاورد یا نیاورد.

  • ناشناس
    0

    سابقه اینها به‌وضوح نشان می‌دهد که انتخاب هیچ‌یک از آنها به نفع ایران نیست؛ در واقع انتخاب هیچ فرد دیگری هم برای ایران تفاوت چندانی ندارد. سیاست کلی آمریکا ذاتاً مقابله با ایران را در بر دارد؛ حالا ممکن است یک رئیس‌جمهور روش ملایم‌تر و هوشمندانه‌تری را برای رسیدن به این هدف در پیش بگیرد و یکی دیگر خشونت و جنگ‌طلبی بیشتری داشته باشد. ایران هیچ‌گاه نباید تصمیمات و سیاست‌های خود را به نتایج انتخابات آمریکا موکول کند. اما با توجه پیشینه‌ای که موجود هست احتمالاً این دوره نیز ترامپ پیروز نهایی خواهد بود. از این شخص کارهای عجیب و غریبی برمی‌آید و دیدید که چگونه در دوره قبل هم با اینکه رأی کمتری کسب کرده بود اما رئیس‌جمهور شد. با این وجود مجدداً تأکید می‌کنم اینکه چه شخصی رئیس‌جمهور آمریکا است تفاوت چندانی برای ایران نباید داشته باشد.

  • فرهاد
    0

    ماتو راه رفتن به چاه می افتیم مدام به آمریکا گیر میدیم درحالیکه مشکل اصلی داخلی اگراجازه میدادن وبه بدن گره کلید داخلی دوستان مدام به کسی گیر میدیم که ی ریال منفعتی برای ما نداره اگر دوزدها غارتگران بیت المال پولو به ملت بدن هزاران تحریم مثل اب خوردن نابود میشه اما اینها فاسدهای کشورن محاله اشتباهات خودشان راقبول بکنن

  • مجید
    0

    کاش روحانی یا احمدی نژاد رئیس جمهور آمریکا میشدن اونوقت دیگه نمیگفتن ترامپ دیوانه

  • کاربر ناشناس
    0

    سگ زرد برادره شغاله

  • محمد
    0

    هیچ کدام . ترامپ با خشونت امتیاز میگیره ولی بایدن زیرکانه. همان سیاست رییس جمهورهای قبلی امریکا را دنبال می کنند. از اسراییل دستور میگیرنند

  • محمدموسي اژدري
    0

    ترامپ بهتره بلكه همه را از بلاتكليفي در بياره بخدا مسعولين ما هم كناه دارند اخه بنده خدا ها چقدر وعده بدهند ودروغ بكويند

  • امید
    0

    تا این بخور بخور هست فرقی به حال ما نمیکنه

  • مدرس دانشگاه
    0

    این سوال سوال بسیار ساده لوحانه و دور از روشنفکری است و بیشتر بدرد طبقه عامه میخورد! این سوال مثل این است که بین گله ای از سیر های وحشی آفریقایی بخواهیم انتخاب کنیم مدام رئوف تر است؟!؟! واقعیت اینه که هر رئیس جمهوری در دنیا تابع سیاستهای بنا نهاده شده در لابی های روشنفکری اون مملکت است و فرقی هم نمیکند همین الآن هم مسائل استراتژیک نظام ما در لابی های تند رو و رادیکال پایه گذاری میشه. در کشوری مثل آمریکا سیاست گذاری های استراتژیک نه الان بلکه ۸۰ یا ۹۰ سال قبل پایه گذاری شده منتها سیاست گذاری های استراتژیک و نه عملیاتی توسط چند اندیشکده شاخص مانند اندیشکده مطالعات استراتژیک کارنگی مالون، اندیشکده مطالعات سیاسی اسلون، اندیشکده مطالعات سیاسی واشنگتن، اندیشکده مطالعات و پژوهشهای استراتژیک هادسون و ..... پایه گذاری و جهت ابلاغ به دولتها به دستگاه قانونگذاری یعنی دو مجلس کنگره و نمایندگان ارجاع می‌شود. در حال حاضر هیچ گونه سیاستگذاری کلی جدیدی در ۵۰ سال گذشته رخ نداده و همه این برنامه ها بر پایه سیاستگذاری اواسط دهه ۳۰ میلادی انجام شده و صرفا با توجه به تغییرات تکنولوژیک و منطقه ای بروز رسانی شده اند. بنابراین انتظار تغییر در سیاستها با آمدن بایدن یا ماندن ترامپ انتظار ساده لوحانه ای است. اما نکته ای که باید در نظر گرفته بشه و متاسفانه مغفول میماند اینست که آیا ما باید بروز رسانی و پیرایشی بر سیاستهای ۴۱ ساله گذشته داشته باشیم؟ بنظر بنده بعنوان یک مدرس دانشگاه این است که سیاستهای بین المللی رژیم گذشته الان بهترین آپشن و الگو برداری جهت ویرایش سیاستهای منطقه ای و جهانی ماست. همانطوری که می دانید هر یک از ابرقدرت ها حالا آمریکا روسیه انگلیس چین فرانسه برای خودشان تمهیداتی می اندیشند تا بالاتربن صرفه سیاسی اقتصادی را ببرند اما نکته مغفول تر این است که اساس این سیاست گذاری ها رضایت مردمشون است چیزی که در مملکت خودمون متاسفانه ارزشی ندارد شاید اگر مراجعه ای به آرای مردمی داشتیم بروزرسانی های زیادی در قوانین و استراتژیهای ما رخ میداد که الآن به این معضلات فلج کننده نمیرسیدیم. کاش میشد حاکمینگت ما بعد از ۴۱ سال دست از لجاجت ساده لوحانه برداشته و آسیب شناسی اجرای سیاستهای مدیریتی داخلی و خارجی انجام میداد که بهتر از نظر سنجی اقبال عمومی به آمدن بایدن یا ماندن ترامپ بود.

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      طبقه به اصطلاح روشنفکر یک مشت مفت خور وراج هستند

  • داروغه
    0

    امام ترامپ

    نظرات شما -
    • لیلا
      0

      داروغه به مهری میگم بییادش ها

    • مهری
      0

      ممنونم لیلا جون چقدر خندیدم .(بی دینها هم امام دارند)

  • کاربر ناشناس
    0

    ازچهره بایدن چهره پاکیست هرچه ازامریکاخیری ندیدیم ولی این شخص مردعمل وکهنه کاره دودازکنده درمیاید موفق وس ربلندباشد

  • کاربر ناشناس
    0

    مسئولین نظام برای هر دو گزینه ازهم اکنون برنامه ریزی دقیق وشطرنج گونه را داشته باشند بخصوص امور خارجه که باید تحرک بیشتری بخرج دهد

  • مردم
    0

    فرقی نمیکند ما با همه کشورها ناسازگاریم بغیر از اعراب

  • داروغه
    0

    به نظر من جنیفر لوپز ریس جمهور بشه خیلی خوبه

    نظرات شما -
    • لیلا
      0

      اون وقت برای چی ؟

    • معاون داروغه
      0

      حالا دیگه

    • امیر سحر
      0

      فقط مورگان

    • ناشناس
      0

      کدوم مورگان مورگان فریمن یا اورتگاس

  • خودم
    0

    تا وقتی بعضیها فکر کنند اگه شیادی مثل اوباما یا بایدن سر کار بیاد قراره اتفاق خوبی برای ما بیفته و عمر مردم رو برای مذاکره با اونها هدر بدن، بهتره همون حیواناتی مثل ترامپ بیان بالا تا لااقل تکلیف معلوم باشه که باید رو پای خودمون باشیم.

  • منیژه احمدی
    0

    متاسفانه مشکل درون کشور خودمونه وقتی مردم مقایسه میکنند کشورایی مثل ترکیه کره جنوبی سنگاپور مالزی که تا سال ۵۷ بدون هیچگونه صادرات نفت وصعیتشون و رتبه اقتصادیشون بسیار پایینتر از ایران بوده ولی در عرض چهل سال اونا به کجا رسیدند بدون هیچگونه شعارهای پوچ و توخالی و ملت ما که خیلی از لحاظ رتبه اقتصادی خیلی بالاتر از اونا بوده به کجا رسیده شما فقط یه مثال بزن اگر جنگ شد و جوانها به جبهه رفتند و مقاومت کردند و شهید شدند اونا قبل از انقلاب پرورش پیدا کرده بودند رشد پیدا کردند و مذهب چطور درشون نهادینه شده بود و هیچ اجباری هم در کار نبود و مقایسه کنید با جوانان الان بعضیا به نام دین بزرگترین ضربه را به دین زدند و متاسفانه متاسفانه و متاسفانه باعث دین گریزی بسیاری از جوانان این مملکت شدند میدونید چرا جوابش خیلی ساده است چون نسل امروز فقط شعار شنید ودر عمل چیزی ندید حرف و عمل زمین تا آسمون متفاوته فقط برا ملته ریاضت کشیدن برا ملته سختی کشیدن برا ملته همونهایی که ملاهای صدا و سیما هستن مردمو به صراط مستقیم دعوت میکن از حق الناس حرف میزنن از مشقات مردم میگن اونوقت خودشون بهترین زمینای شمال تهرونو به مفت ترین قیمت یا تو لوکسترین اپارتمانهای تهران شریکن یا از هرچی سرانند یه جوری تو اختلاس و رانت خواری شریکند بهترین مناطق شمال تهران ویلاهاشونه اونوقت برا ما روضه میخونند اگر صدتا رئیس جمهور هم تو آمریکا عوض بشه هیچ ربطی نداره مشکل فقط از درون خودمونه تا رانت هست تا اختلاس هست تا فساد ریشه دونده در همه نهادها هست تا مسئولین خودشون عامل درجه یک رانت و فساد و اختلاس هستن هیچ تغییری تو کشور ایجاد نمیشه تا وقتی مسئولین فقط شعار میدن ولی خودشون عامل درجه یک رانت و اختلاس و فساد هستن و به ملت رحمی نمیکنند برای این کشور هیچ آینده ای متصور نخواهد بود حضرت علی کجا و اینها کجا کسی که حکومت را از یک کفش کهنه بی ارزش تر میدونست تا مادامیکه بتواند حق مظلومی را از ظالمی بستاند و ما فقط از اینا شعار شنیدیم هیچی در عمل ندیدیم چهل سال فقط شعار و بقول فردوسی بزرگی سراسر به گفتار نیست دو صد گفته چون نیم کردار نیست

    نظرات شما -
    • مسلم رسولی
      0

      درود بر شما کاملا درست فرمودین

    • سعید
      0

      جوانان الانیعنی محسن حججی ها که اگر نبودند معلوم نبود چه بر سر ما وناموسمان می امد.

  • قزوینی
    0

    با سلام درکل فرقی برای ایران نمیکند باید با دیگر کشورها تعامل و مبادله با ارز دوجاتبه انجام شود

  • دانیال
    0

    برای کسانی که از اوضاع اقتصادی سود می برن بدون شک ترامپ

  • ناشناس
    0

    ابتدا فکر کنید در چه دورانی داعش به وجود آمد؟ قصد آنها چه بود ؟بله اوباما معاونش کی بود؟ همین بایدن هدف کجا بود؟ سوریه و عراق و ایران ترامپ هم که اوضاعش رو شده ایران خودتو قوی کن منتظر نباشی کدام ... به کرسی ریاست جمهوری آمریکا بنشینه

  • علی
    0

    بدون شک ترامپ

  • عارف
    0

    بی لیاقتی وبی سوادی ودزدیهای مسئولین اصلا ارتباطی به آمریکا ندارد ریشه همه مشکلات کشور مسئولان بی لیاقت هستند

  • خواننده
    0

    هیچکدام هردویشان ایران را تهدید تخریب میکنند. سگزرد برادر شغال هست . نباید برای ایرانی ها انتخاب کدامشان مهم باشد بجز آنهایی که یه نوع وابستگی مثل دلار . زندگی . تجارت . بانک . تحصیل در انجا . اقامت و ... دارند . ما که نداریم . بدرک هر دویشان

  • خواننده
    0

    خبر فوری انتقاد چرا چنین نظر سنجی را میگذارید. فلانی انتخاب بشه یا نشه بما ربطی ندارد . قرار نیست به ما خدمت بدهند . چرا اینقدر بزرگشان می کنید . یعنی اگر فلانی یا فلانی بشود ما باید جشن بگیریم یا توخیابان شیرینی پخش کنیم یا بنر بزنیم و یا تیشرت ترامپ و بایدن بپوشیم و ... !!!!!- لطفا تجدید نظر کنید .

  • ناظمی
    0

    سگ زردبرادره شغاله

  • مجید
    0

    بجای فکر کردن به اینها بهتره مسئولین استراتژی خودشون را در مقابل دنیا و مردم تغییر دهند کشور و مردم را به خاک سیاه نشاندند

  • ناصر خمر
    0

    هیچ کدام . سگ سیاه برادر شغال هست

    نظرات شما -
    • یک شهروند معمولی
      0

      یک زرد

    • یک شهروند معمولی
      0

      سگ زرد

  • حسین
    0

    اگه مدیریت سیاسی باشه ، هر دو

  • محمود
    0

    اگر حاکمیت بامردم روراست باشد و مردم را محرم بداند و صداقت داشته باشد با پشتیبانی مردم نه ترامپ نه بایدن هیچ غلطی نمی توانند بکند اما امان از فاصله بین مردم و مسئولان که الآن گرفتارش هستیم

  • علیرضا
    0

    هیچ فرقی نداره . چون ساختار خود ما دچار مشکل هست و تا ما رفتار و روش خودمان را و ساختارمان را اصلاح نکنیم هیچ اتفاق خاصی نمی افتد .

  • مهری
    0

    آره زودباشین نظرتونوبگین الان تومجلس سنا منتظر نظرات ماهاین ؟؟؟!!!!!! چقدر مابدبختیم ؟!! اندازی که ما داریم درموردانتخابات آمریکا حرف می زنیم خودشون حرف نمی زنند!!! اونهم بحثی که سرانجامی برای ماندارد!! چطوره خبرفوری درکنار این خبرها درمورد بزرگ ترین آتش سوزی تاریخ آمریکا،کرونا در آمریکا،توفان،اعتراضات مردم ،تبعیض نژادی درانجاهم مطلبی،تیتری بنویسد؟؟ شاید بعضی ها بگن به ما چه ؟؟ وقتی درمورد آمریکا حرف می زنید پس باید این راهم بگین.ببخشید چرانظر مارا می پرسین؟؟ مجلس سنا :چون مردم ماخیلی سرشون شلوغه.کرونا،اتش سوزی،طوفان...........

    نظرات شما -
    • جوان بیکار
      0

      متاسفم بخاطر درک پایین بعضی ها کشور داره از بین میره از هر لحاظ یکبار برای همیشه باید مشکل ما با بقیه کشور ها حل بشه چرا ایران باید فدای فلسطین بشه تمومش کنید مسئولین و بچه ها و نزدیک هاشون بخاطر پول و رانتی که دارند هیچ مشکلی براشون پیش نمیاد چون هم زمان دو تا تابعیت دیگه دارند و به مسئله ایران و اقتصادش و مشکلات مردم مثل یه تفریح نگاه میکنن مردم استخوناشون داره خورد میشه شرف داشته باشید و تمومش کنید این وضعیت رو بخدا ما مظلومترین مردم دنیا هستیم حتی بیشتر از یمن سوریه و فلسطین اگر هم از خدا نمیترسید و اعتقادی بهش ندارید شرف و انسانیت داشته باشید مگر این دنیا و قدرت و ثروت چقدر ارزش داره که مردم رو زجر میدید مگه نمیخواید بمیرید ملت ما چه دشمنی با اسراییل و آمریکا داره مگه دست از این حماقت بردارید

    • میانسال پر کار
      0

      سلام مهری جون من نظرم را دادم ولی پخش نکردن میخوام به مدیر اعتراض کنم.

    • محمد
      0

      مشکل ما کسایی هستن که خودشونو عقل کل میدونن وبقیه رو دارای درک پایین وبیشعور میدونن کی گفته به خاطر فلسطین تحریم شدیم ؟حرف مفت کنتور نمیندازه آمریکا مصدقو بخاطر فلسطین به زیر کشید ؟مشکلش با کره شمالی فلسطینه با ونزویلا چی باچین مشکلش به خاطر حزب اللهه؟ به افغانستان به خاطر فلسطین حمله کرد لیبیو به خاطر فلسطین به خاک سیاه نشوندن طوری که مردم لیبی آرزوی مثل قذافیو دارن حرف اونا رو جرج بوش ۱۲سال پیش گفت که کشور ها یا باما هستن یا علیه ما حیف که عده ای نمیخوان بدونن که مقاومت تنها راه استقلاله

    • ناشناس
      0

      جناب محمد یعنی به غیر از این کشور هایی که شمردید بقیه کشور های دنیا وابسته به آمریکا هستند یکم دقت بکنی بین کشور هایی که شمردی یه ویژگی مشترک پیدا میکنی از دویست و چند کشور دنیا و این همه کشور مسلمان مثل مالزی و غیره ، چرا ایران

  • نادان
    0

    حالا به نظر خودشما کدوم بهتره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من نادان که فکر میکنم شاید وبازهم شاید مشکل از خودمون باشه که +دوسه تاکشور دیگه فقط دوسه تاکشور دیگه نمیتونیم با امریکا تعامل داشته باشیم *****وای بحال مردم ایران

  • حسین
    0

    همه مشکلات از خود ماست.چرا بزرگترین کشورهای اسلامی مثل اندونزی ومالزی با آمریکا مشکلی ندارن.تا طرز تفکر حاکمان ما برای حکومت داری عوض نشه.همین آش وهمین کاسه هست. .

  • عباسی
    0

    چیزی بسیار تعیین کننده که متاسفانه به لحاظ در اختیار بودن رسانه ها وخبرگزاریهاتحت حکومت کارتلهای نفتی مورد توجه قرار نمیگیرد ودر مورد این واقعه طبیعی تاریخی کمتر بحث میشود تا عمل یک هنرپیشه هالیوودی، مسئله تغییرات اقلیمی شدید با نشانههای بارز خود مثل جنگلسوزیهای وسیلهای مهیب وغیر متعارف کنونیست که در بحث فیزیکی آن نابودی جنگلها ومحیط زیست است ودر بحث شیمیایی آن بروز کرونا ویروس متعاقب آن است که همه به دلیل افزایش وافراط در مصراف گازهای گلخانه ایست ،بسیاری از تغیرات سیاسی وگرایشها وعقب نشینیهااز اهداف بلند مدت دولتها ویا دگرگونی عمده در سیاستها ،در سالهای آتی صورت میگیرد که درآنصورت فرد منتخب رییس جمهوری در اقلیت موضوعات مهم قرار میگیرد.وقتی ترامپ ازمعاهده زیست محیطی پاریس خارج شد سرعت آتش سوزی جنگلها در دنیا از جمله کالیفرنیا،آمازون،استرالیا،آلمان مضاعف شد به طوریکه اکنون سه ایالت مهم آن در معرض خطر جدی قراردارندوتاکنون چند شهر سوخته برجای گذاشته،کرونا ویروس ظهور کرد که بالاترین زیان رانیز همین کشوردید.سالهای آتی دادن تاوان بسیار بیشتر بشردر افراط مصرف سوختهای فسیلیست زیرا آلودگی مرزجغرافیایی نمیشناسد واین امر به سایر کشورهای دارای جنگل گسترش میابد.سیلها وسونامی وطوفانها دو چندان شده وامنیت غذایی جهان به خطر می افتد.لذا آنچه مهم میشود دیگر تسخیر نفت وانرژی فسیلی نیست بلکه روآوردن به تکنولوژیهای کسب انرژیهای پاک است.این امر حتمیست در غیر این، سیاست وجنگ و تلاشها برای کسب منابع فسیلی هزینه اضافیست.آنچه ثابت شده ،دنیا گنجایش مصرف نود میلیون بشکه نفت به همراه میلیونها تن زغال سنگ وگاز را ندارد .وامریکا به تنهایی بیست درصد آن را مصرف کرده ودیگر کشورها الگوی مصرف آن کشور را دربرنامهای آتی خود قرارداده اند که یک فاجعه است.بنابراین حضور ترامپ حداقل به سود محیط زیست جهانی نیست وخطر بیماریهای جدید را دوچندان میکند.

  • محمد
    0

    ...هیچکدام...سگ زرد برادر شغاله....هر دوشون حروم زادن...مشکل مملکت مافعلابی عرضه بودن دولت روحانیه...اینقدر آمریکا رو باد نکنین،آمریکا کوچیکتر از ایناست...ما اگه از داخل مشکلی نداشته باشیم،آمریکا از چند هزار کیلومتر اون طرفتر هیچ غلطی نمیتونه بکنه...

  • علی
    0

    مشکل کلا مسولان خودمون هست من سنم کمه اون روزا نبودم که نوع حکومت ایران رو تائین کنم این حکومت انتخاب من وامثال سنین ما نیست ما که انتخاب نکردیم نظری هم نداریم

  • پیمان
    0

    به نظر من رییس جمهور آمریکا از یه جریانی دستور میگیره و اجرا کننده هستن اگر خود اوباما رییس جمهور بود همین کارای ترامپ رو میکرد و فرقی نداره کی قراره بیاد تا یهودیت در آمریکا هست سیاست ها در مقابل ایران تغیر نخواهد کرد .

  • احمد
    0

    اگر همون زمان احمدی نژاد که تحریم شدیم تبادل ارز میان کشورا رو در دستور کار میداد الان این نبود وضع هر چند معتقدم بیشترین ضربه رو مدیرای بیسواد زدن به اقتصاد

  • امیر علی جمشیدی
    0

    با عرض سلام هیچ کدوم همشون یکی هستند یکی از یکی بدتر

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      اشتباه شد مخالفم فکر میکنم ترامپ بهترینه

  • مهران
    0

    هیچکدام . اوباما بهترین گزینه بود که نتونستیم از فرصت استفاده کنیم.

  • نرجس اسماعیل نزاد
    0

    با سلام ترامپ بیاد بهتره چون دو رو نیست ولی با اومدن بایدن باز هم مسئولین ساده اندیش وفریب خور هوایی میشن حق ملت رو روی قمار ساده اندیشانه خود می بازند وضع از اینی که هست بدتر میشه البته دولت بعدی اگر قوی باشه وسازش کار نباشه اوضاع فرق خواهد کرد

  • حسین نوری
    0

    سگ زرد برادر شغاله هردو دشمن مردم هستند یکی ازانون یکی بدتره

  • رضایی
    0

    به نظر من هیچ فرقی بین اقای ترامپ وبایدن وجود نداره هر کسی که در امریکا رییس جمهور بشه از یک سیاست در برابر ایران استفاده میکنن خط ومشی سیاست خارجه امریکا را لابی یهودی تعیین میکنند ،یهود افراطی خود را برتر از همه ادیان میدانند وتنها تفکری که با این افراطی گری مقابله میکند تفکر شیعه است ،با این وجود به نظر شما فرقی به حال ما میکند که چه کسی در امریکا رییس جمهور باشه

  • کهنه سرباز وطن
    0

    استراتژی آمریکا در برابر ایران یکی است فشار های اقتصادی جهت تغییر رژیم ایران و دوحزب آمریکا برای رسیدن به این هدف هر یک تاکتیک خودش دارد با روی کار آمدن بایدن با توجه به بازگشت به برجام در ایران فضای جامعه از نظر روانی آرام خواهد شد ولی بزرگترین مشکل ایران در داخل است از همان اول پیروزی انقلاب برای لحاف ملانصرالدین دعوا بوده است الان باید دید سال 1400 لحاف ملانصرالدین نصیب کدام جناح می شود

  • مجید بادی
    0

    یگ شیطان ویگ تخریب چی به معنای واقعی کلمه انتظار دوستی وبهتر شدن برای ملت فهیم شریف عزیز ایران رانباید داشت

  • محمد(اهواز)
    0

    سگ زرد پاچه گیر(جمهوری خواه) برادر شغال مکار(دمکرات). از اینکه برخی فکر می کنند ما با تغییر رفتار( تسلیم شدن) دشمنی آمریکا را تمام می کنیم ( زهی خیال باطل). تاریخ را مطالعه کنید . در طول تاریخ ایران با هر دین و سیاستی مورد حمله دشمنان بود. یعنی دشمن همیشه هست ما باید قوی شویم با مقاومت نه تسلیم. تغییر رفتاری که آمریکایی ها از حرف می زنند تسلیم است نه چیز دیگری

  • پرسپولیس
    0

    همینطور که تو ایران هرکی رییس جمهور بشه فرقی نمیکنه تو آمریکا هم همین طور

  • سعید
    0

    امید ما فقط به خداست وبس اینها همه وسیله اند.کسی که به کدخدا امید ببنده خداهم اونا به کد خدا واگذار میکنه مثل روحانی که خدا ترامپو گذاشت جلوی پاش.اگر تیم ما خوب بازی کنه قطعا شکست نمی خوره.

  • مهدی
    0

    مشکل فقط عربهای سوریه و لبنان و فلسطین هستند اگر ایران دست از کمک تسلیحاتی به اونها بردار هم این سه کشور وضعشون خوب میشه هم مشکل امریکا با ایران حل میشه حداقل پولمون خرج مملکت خودمون میکنیم

    نظرات شما -
    • علیرضا
      0

      پس حرف خدا که میگه ؛ به داد مظلوم برسید حتی اگر به نفع شمانباشد آن وقت من هم به داد شما میرسم ؟؟!!! خدا گفته نه کسی .این دستورخداست نه حزب‌الله.......

    • مسیحا
      0

      تمام بدبختی بشر از روزی شروع شد که خدا گفت و کسی نشنید

    • سعید
      0

      بعضی موقع فکر می کنم مالیاقت جان فشانی های مدافعان حرم رو نداریم .شماها باید با داعش طرف میشدید تا حساب دستتون میومد.

    • بیطرف
      0

      کاربرمسیحا شما خودتون هرغلطی میکنید به حساب خدامیگذارید خداکجابه شماگفت اموال ملتتو غارت کن بده به تروریستها خجالت بکشید اینهنه دروغ به ناف امام وپیغمبرمیبندیدکمه حالا رفتید سراغ خدا

  • معرفت
    0

    من به ترامپ رای میدهم چون تا چهار سال اینده امریکا دیگر.یک کشور نیست بلکه تجزیه خواهد شد .سرمایه داران هم در گوشه ای دیگر شاید اروپا .زندگی میکنند .

    نظرات شما -
    • وکیل الرعایا
      0

      در رویاها سی. وسفر میکنی خوشا به حالتان

    • سعید
      0

      صد در صد موافقم نشونه هاش از الان مشخصه.

  • jmj
    0

    متن نظرات خانم منیژه احمدی بسار جالب و بنده هم نظر ایشان رادارم خواهشمندم نظر ایشان را منعکس کنید. دوستان نظریه خانم منیژه احمدی رو بخوانند و رای دهند

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      فکر کنم شما خودش باشی

  • فرشاد
    0

    بنظر من بجای اینکه ب انتخابات امریکا ک کی بشه کی نشه مسئولین فکر کنن و نظر بدن و منو شماها در موردش نظر بدیم بیان مسئولین بی کفایت ی فکری ب حال ملت بکنن ک دیگه کمر ملت داره زیر بار اینهمه بی کفایتی مسئولین پیر و بی استراژی خورد میشه و جلوی دزدی و اختلاس و رانت بازی رو بگیرن و دوتا از مسئولین ک فکو فامیلاشون اختلاس کردنو دار بزنن تا بقیه دستو پاشونو جمع کنن.امریکارو ول کنین مسئولین خودمونو بچسبید ک خرخره ملتو دارن پاره میکنن

  • ممد
    0

    جمع کنید خودتون و انقدر بدبخت شدیم که فکر ریاست جمهوری آمریکا رو میکنیم ما بهترین کشور و با شاهنشاه داشتیم اما الان چی بدبخت ترین کشور شدیم

    نظرات شما -
    • .
      0

      شاهنشاهو عالی گفتی دمت گرم

    • علی
      0

      رحمت خدا به روح پدر ومادرت که حرف حق زدی

  • مسعود
    0

    اگر رییسی به جای روحانی بیاد تو سیاست ایرا چه تغییری ایجاد میشه اینم همونه

  • رضا.
    0

    وقتی با اوباما نتوانستیم کار کنیم و اوباما با اجماع جهانی تحریم های هدفمند ایران را وادار به امضا برجام کرد. ما با هیچ رئیس جمهوری نمی‌توانیم کنار بیاییم مگر اول از همه منافع ملی را مد نظر داشته باشیم ولاغیر.اگر مصلحت نظام تبدیل به منافع ملی بشود همه چیز درست می‌شود.

  • عباسی
    0

    حضور ترامپ یعنی نابودی محیط زیست وگسترش کرونا ویروسهایی که گرچه فعلا منشای طبیعی داردولی ضعف آتی آمریکا در مقابل چین باعث انحراف افکار عمومی وکشیدن جهان به یک جنگ میکروبیولکژیکی بسیار خطرناک است.چون این ترامپ بود که از معاهده زیست محیطی کاهش مصرف انرژیهای فسیلی پاریس خارج شد.بلافاصله تولید نفت خود سه میلیون بشکه درروز اضافه کردومصرف زغال سنگ را افزایش داد.ولی طبیعت با گرم شدن زمین جنگلها را به شکل نامتعارف سوزاند وکمبود اکسیژن وافزایش دی اکسید کربن باعث جهش ویروسهای کرونا به شکل کوید 19 گردید.اگه دنیا میخواهد عاقلانه تر زندگی کند ومحیط زیست را به نابودی نکشد نبایستی ترامپ مجددا روی کار بیاید. ولی

  • افشین
    0

    مشکل اصلی ما در کشور خودمونه. اول باید اصلاحات ساختاری توی کشور خودمون شکل بگیره که باعث جلوگیری از رانت و اختلاس و... بشه و برای تمام امور مهم کشور با رای گیری از مردم خواسته های اونا رو اجرا کنن، نه اینکه فلان مدیر از فلان جا دستور بده فلان کار انجام بشه که اکثر مردم باهاش مخالفن ولی نتونن اعتراض کنن. اینطوری دیگه اعتراضاتی مثل آبان شکل نمیگیره. وقتی تمام این کارها توی کشور خودمون انجام بشه اون موقع میشه رفت پای میز مذاکره. اون موقع با ضعف نمیریم پای میز بلکه با قدرت میریم. با پشتوانه مردمی میریم.

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      ببخشید میخواستم به سعید بگم اینجارو یادت رفت منفی بزنی !! مگه در استخدام نیستی برای طرفداری به ناحق

    • علیرضا
      0

      محض اطلاع شما آقا سعید داره می زاره توکاسه آمریکا یها موضوع داخلی یه چیز دیگه است؟؟؟

  • javad
    0

    ترامپ و ریس جمهور ایندرو بیخیال. بیعت عمریان با یهودیان ک دارن دورمون میکنن فعلا اصل مطلبه. اسرایل داره گنده میش

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      اسراییل داره به مرگش نزدیک میشه.چقدر بدبخته که با بحرین بسته

  • حمزه
    0

    سگ‌زرد‌برادر‌شغاله.گرچه‌برنده‌شدن‌ ترامپ،‌زودتر‌ایالات‌متحده‌رو‌متلاشی میکنه.انشاءالله

  • زاگرس انارانی
    0

    سگ زرد برادر شعال ست،این بهترین نظر برای ترامپ خبیث وبایدن جنایتکاراست،یک ضربالمثل قدیمی در مناطق غرب کشور وجود دارد،وقتی میخواهند بین دو نفر بد مقایسه کننداینطور می گویند:(کچل خوبه یا مفو،تف به این لعنت به او)

  • امیر۱
    0

    ما اگه بتونیم مثل سال ۶۰ قانون مدار باشیم و جامعه ای مردمی داشته باشیم ( جامعه مدنی) وبه مردم در انتخاب آزاد بکذاریم به کل دنیا حریف میشویم الانکه سلاح موشکی پیشرفته داریم اونموقع چیزی نداشتیم .امریکا کیلویی چند.

  • محمد
    0

    چه فرقی میتونن داشته باشن وقتی اینا از اساس با موجودیت حکومت جمهوری اسلامی مخالفن،فقط یکی مثل ترامپ دیوانه و بی سیاسته و افسارگسیخته عمل میکنه یکی مثلا مثل اوباما یا اینطوری ک از حرفاش برمیاد بایدن با چرب زبونی میخواد یه عده ساده مثل روحانی رو خام کنه،همین

  • کاربر ناشناس
    0

    مگه میلی هست و هرکی به هرکی اونجا تحریم ها مگه شخصی هست ! یک دولت قلدر میاد سیاست تدوین میکنه مثلا تا فلان سال اشخاص کاره یی نیستن

  • کاربر ناشناس
    0

    خر همون خره،فقط جول وپالونش عوض میشه

  • آرش
    0

    سگ گله زرد برادرها شغاله کله سیاهه .

  • رضا
    0

    اگر ترامپ شود به نفع ایران است

    نظرات شما -
    • توکل
      0

      در بلند مدت اره.چون دیگه سعی میکنیم روی پای خودمون وایسیم

  • حمید و طن پور
    0

    سگ زرد برادر شغال است و این دو نفر سر و ته یک کرباس هستند

  • حرف حق
    0

    هزار دوست کم ویک دشمن زیاد این میتونست بهترین سیاست باشدنه اینکه ۴۲سال فریاد زد مرگ بر امریکا و دشمن سازی کنیم و بگیم اونا دشمن ما هستن

    نظرات شما -
    • فکت
      0

      الان آمریکا دقیقا با کجا دوسته؟ که ما بریم دومیش بشیم؟!!! حتی مردم اسرائیل هم میگن آمریکا داره از وجودشون سود استفاده میکنه

  • بیسواد
    0

    چه جااالب

  • مهدی
    0

    هر چند سگ زرد برادر شغال است ولی بازم اون کله زرد رئیس جمهور میشه توی ایران و آمریکا هر رئیس جمهور دوتا چهار سال حکومت را به دست می گیرند

  • جعفر روشنایی
    0

    آش همون آش هست و کاسه نیز همون کاسه چه بگوییم خواجه علی یا علی خواجه نتیجه اون یک جمله هست: سگ زرد برادر شغاله اندیشه باید تغییر و نحول داشته باشه والا خر همون خر هست و پالون هم همون پالونه

  • احمد
    0

    هرکدام از این دو نفر باشند تا وقتی در کشور ما فساد ولی کفایتی مسئولین هست اوضاع همین طور و شاید هم بدتر باشد به قول قدیمی ها کرم از خود درخته و آمریکا هم کلا مخالف سیاست فعلی کشور ما هست پس ما باید خودمان را درست کنیم بعضی از سیاست های غلط را کنار بگذاریم

  • محمدیکم
    0

    اگر برجام نبود 4 سال پیش دلار و خونه و ماشین و هزار چیز دیگه گرون میشد و اون زمان ما تحریم بین المللی میشدیم و 50 درصد جنگ .روحانی خیلی تلاش کرد اف ای تی اف تدبیر سیاست دخالت نکردن دیگر قدرت مندای کشور نزاشتن .دعا کنید ترامپ بره من دکترای اقتصاد میشناسم میگه ترامپ بمونه دلار 40 تومن .خونه 60 میلیون پراید 250 .توکل بخدا خود امام زمان نجاتمون بده .

    نظرات شما -
    • توکل
      0

      دکترای اقتصاد یا دلال دلار

  • علی
    0

    اگه ترامپ رای بیاره فاتحه اسرائیل و عربستان خوندست البته خود آمریکا هم دست کمی از اونا نخواهد داشت سپاه منتظر یک بهانه هست برای حمله

    نظرات شما -
    • salvador
      0

      جنس خود را از موتوری تهیه نکنید علی برکت الله

    • سعید
      0

      به زودی در بیت المقدس چای روضه می خوریم .وای چه حالی میده.

    • تات
      0

      علی جون فیلم زیادی میبینی ، بیخیال بابا

  • علی
    0

    اگه ترامپ رای بیاره فاتحه اسرائیل و عربستان خوندست البته خود آمریکا هم دست کمی از اونا نخواهد داشت سپاه منتظر یک بهانه هست برای حمله

    نظرات شما -
    • سید علی میرافضلی
      0

      هيچوقت از موتوری جنس نخر یا قاطی نزن به این روز میوفتی

  • مهدی سلطانی
    0

    هیچ فرقی نمیکنه کدوم خری رئیس جمهور آمریکا بشه ما باید خودمان رو قوی کنیم

  • کرشمه
    0

    ترامپ خیلی عقده ای هست ، شمشیر از رو بر علیه ایران بسته ، خدا کنه بایدن رای بیاره ، مار بهتر از افعی

  • یزدان
    0

    برای مردم عادی هیچ فرقی ندارد....چون حاکمان ما به بهانه ی این و اون پدر مردمو درآوردن و مملکتو به یغما بردن....

  • محمد
    0

    کاسبان تحریم ترامپ دوست دارن و مردم بیچاره و فقیری که حتی شاید به اینترنت دسترسی ندارن نگران گران شدن دلار و کوچک شدن سفرشون هستن قطعا کاسبان تحریم دلسوز مردم فقیر نیستن و اینکه اگه بایدن بیاد نباید مثل اوباما فرصت سوزی کرد و باید توافق جامع کنیم تا به تایید سنای امریکا برسه ارایش منطقه به شدت به ضرر ایران در خال تغییره و اگه دیر بجنبیم محاصره اقتصادی تبدیل به محاصره نظامی میشه در ضمن تیم ترامپ به هیچ وجه دنبال مذاکره نیستن

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      یاد حرفای روحانی افتادم که با همین اصطلاح کاسبان تحریم رقباش رو نواخت واصطلاح سایه جنگ و چنان رونقی ایجاد کنم که مردم به یارانه احتیاجی نداشته باشن الان هفت سال کذشته وعده ای هنوزم همونارو تکرار میکنن وهنوز نمیدونن که ما تو جنگلی زندگی میکنیم که شرط بقا توش قدرت دفاع وضربه متقابله

  • .
    0

    ترامپ اگه برنده بشه تکلیف فلسطبن بعد ۸۰ سال روشن خواهد شد و ایران هم بایستی با واقعیت کنار بیاد و با امریکا مذاکره کند اگر چه مثل جنگ و فتح خرمشهر الان هم خیلی دیر شده و ملت نابودشده و میلیارردها دلار کشور خسارت دیده بخاطر لجاجت سیاسیون

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      این شرایط نتیجه مذاکره با امریکاست که به پاره شدن برجام انجامید.شما یا الزایمر دارید یا نمی خواهید واقعیت را قبول کنید عزیزم.زمان احمدی نژاد که مذاکره نکردیم وضعمون خیلی بهتر بود .

    • مریم .م
      0

      درود خدا به شما آقا سعید

    • رضا.
      0

      جناب سعید برجام هم نتیجه سیاست های غلط و دشمنی افراط گونه با آمریکا بود.

  • علی رضا
    0

    هر دو در نهایت یک سیاست رو دنبال خواهند کرد ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی و حتی از آن بالاتر تجزیه ایران. خدا کند آمریکا زودتر دچار افول و فروپاشی شود تنها راه نجات همین است. تا آمریکا به عنوان قدرت اصلی هست همینه.

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      کاخ سفید رو حسینیه می کنیم.مرگ بر امریکا مرگ بر اسراییل مرگ بر منافق

    • ایرانی سر بلند
      0

      درود خدا به شما آقا سعید لعنت خدا به منافقین داخلی و دشمنان ملت ایران

  • علی
    0

    تا ساختار سیاسی واقتصا دی داخلی مملکت خودمان اصلاح نشود فرق نمی کند در کجای دنیا کی رییس جمهور باشد چون آنها نمی گویند مثلان تخم مرغ کیلویی 30 هزا ر یا بیشتر باشد

  • علی
    0

    هیچ فرقی ندارند، هرکشوری یه سیاست وراهبردی داره، رئس جمهور فقط مسول اجراست ، مثل کشور خودمون .

  • محسن ملکی
    0

    موضوع اصلی اینه که در صورت انتخاب مجدد ترامپ ایران چقدر میتونه دوام بیاره با اینهمه تحریم و کسری بودجه؟مردم ازین شرایط اصلا راضی نیستن همه چیز گرون شده و درآمد خیلی پایین اومده.به نظر من بایدن شاید به برجام برگرده ولی پوستمونو جور دیگه میکنه اما ترامپ تاجر هست میشه باهاش کنار اومد.بهترین موقع هم همین الان هست تا از ترامپ امتیاز بگیرن چون اون واس تبلیغات انتخاباتی بهش نیاز داره.امیدوارم هر اتفاقی میوفته خوب باشه و شرایط عوض بشه

    نظرات شما -
    • ایمان امینی
      0

      اگر هم ترامپ امتیازی بده فقط در حد حرفه مثل آب خوردن میزنه زیر حرفش .

  • محمدرضا
    0

    بایدن

  • وکیل الرعایا
    0

    سلام انشاالله که ترامپ همانند سایر روسای جمهوری جهان نظیر کشور خودمان ایران، ایندو ه هم ریس جمهور خواهد شد. چون هیچ فرقی ر دیدگاه‌های سیاستمداران آمریکا راستای منافع آمریکا وجود ندارد.

  • مهری
    0

    خبرفوری لطف وقتی که نظرات کاربران محترم تمام شد ؟؟ بشمارید چقدر ازاین ضرب‌المثل استفاده شده ؟؟؟ « سگ زرد برادر شغاله» ولی خوشم میاد که بعضیا تنوع به خرج دادن سیاه و سفیدهم گفتن!!!! ممنون میشم اگه امارشو اعلام کنید.

    نظرات شما -
    • م پ
      0

      مهری جون من اولین بار این ضرب المثل را توی خبر فوری استفاده کردم.

    • سید علی میرافضلی
      0

      چه خاله زنک بازی شده که مهری جون هم نظر میده،،، لعنت خداوندبرجیره خواران......

  • عرفان
    0

    سگ زرد برادر شغاله ترامپ هم برادر بایدنه

  • مریم .م
    0

    ترامپ و بایدن هیچ فرقی نمی کنه هر دو از مهره های رژیم نا مشروع اسرائیل هستند

  • میلاد ساری زاده
    0

    هرکی بیاد فرق نداره چون آمریکا سیاست خودشو در خاورمیانه عوض میکنه و بیشتر به شرق آسیا و تنبیه چین میره و این باعث میشه توافق آمریکا به ایران نزدیکتر بشه و هر ریس جمهوری بیاد به احتمال زیاد ایران رو میبخشه و چین رو تنبیه میکنه...

  • mk
    0

    ما باید چشممون به داخل باشه بیشتر مشکل ما تو داخله نه خارج

  • احمد
    0

    ترامپ رای بیاره بهتره چون اصلا سیا ست مدار نیست ویه کاسبه ولی بایدن یه سیاست مدار کهنه کار وباهوش هست و این ممکنه برای ما خوب نباشه به طور مثال خارج شدن آمریکا از برجام که دیپلمات های ......... ما اونو امضا کردن یه بندی داشت به اسم مکانیزم ماشه که آمریکا هر وقت دلش می خواست می تونست تمام تحریم هارو برگردونه ولی ترامپ به محض اینکه رئیس جمهور آمریکا شد از اون خارج شد وتقریبا یک ماه دیگه تحریم های تسلیحاتی ایران تمام میشه وایران میتونه هر سلاحی که احتیاج داره بخره، وچون ایالات متحده از این توافق خارج شده به رغم تقلا ی زیاد هیچ غلتی نمیتونه بکنه شاءالله

    نظرات شما -
    • بیطرف
      0

      میشه بگی موادی که زدی ازچه نوعش بوده که اراجیف سرهم میکنی وخیالات برت داشته یا ازکجا تغذیه میشی که اینچنین پاچه خواری وچاپلوسی میکنی

    • یاور
      0

      چه غلطی باید بکنه خیلی کارها کرده خیلی کارها هم میتونه بکنه بهتره سرتو از خاک دربیاری وضعیت الان مردم رو نمیبینی تازه بدتر هم میشه قیمت ها حداقل پنج برابر شده دارو پیدا نمیشه اگر هم بتونی پیدا کنی داروی ۲۵ تومنی شده دویست تومن با کدوم مدیر و مسئول آمریکا یه ضربه بزنه مسئولین و مافیای داخلی از فرصت استفاده میکنن و ده تا ضربه میزنن به مردم این مشکل با آمریکا و بقیه کشور ها باید تموم بشه تا دست خیلی ها از سفره مردم کوتاه بشه مردم ما هیچ مشکلی با هیچ کشوری ندارند

  • بهنام
    0

    اولا دموکراتها طرف جمهوری اسلامی هستن ولی در نهایت منافع خودشون مد نظر دارن دوما تمام تند رو های ما باعث ایجاد این تحریمها و بدبختی ملت هستن شعار دادن و مرگ مرگ کردن ظاهر قضیه است اینها یمشت پوپولیست هستن که در زیر نقاب به ظاهر اسلامی سرنوشت کشور رو به نابودی کشوندن هر جا مخالفتی میشه قطعا منافعی براشون داره سیاست در درجه اول یعنی بتونی سکان مملکت بدرستی هدایت کنی تا مردم در رفاه باشن و حکومت هم منافع خودش بدست بیاره چیزی که در ایران وجود نداره تجربه نشان داده ۸ سال جمهوری خواهان سرکار هستن ۸ سال دموکراتها....منتها اینبار ترامپ دیوانه ایران تنها را نه که جهان رو به چالش برده شاید اینبار جمهوری خواهان در انتخابات پیروز نشن امیدوارم بدور از هیاهوی ضدیت با آمریکا تصمیم درست گرفت تا حداقل مردم رنج کمتری بکشن

  • امین
    0

    هچو همچی فرق ندره اینا خودشا خرابن رییس جمهور ماهم که عوض ره فرق نمکنه چون از اول همچی بوده ما که از روز که یادما میه همچو بوده دلار۷تومانی شده ۲۵۰۰۰تومان ای دست کیه مگه ما چی از خارج میرم خدایا همتا بمیرن

  • مش جمعه
    0

    هر دو کشور ایران و امریکا سیاست خارجه خود را اجرایی میکنند.ریاست جمهورها اجرا کننده سیاست ها هستند گرچه ریاست جمهوری آمریکا قدرت عمل بیشتری نسبت به ریاست جمهوری ما دارد.این مردم ایران هستند که از تحریم ها در رنج هستند.اعراب که یکی یکی در حال کنار آمدن با اسرائیل هستند.

  • مجید مددیان
    0

    به نظر حضور ترامپ به نفع ایران خواهد بود. دشمنی امریکا با ایران بابت روحیه استکباری و برتری جویی امریکایی است و پایان پذیر نیست. اما انتخاب ترامپ جناح اجنبی گرا در ایران را به حاشیه میبرد و توجه حکومت ایران را به توان داخلی بیشتر میکند. از سویی در خارج از ایران ترامپ بی پروا و عریان است و زودتر جبهه صهیونیستی را شفاف تر میکند و دشمنی اش با ملت ایران را آشکارتر میکند، بنابر این جبهه مقاومت منسجم تر میشود. همانطور که الان با الحاق امارات و بحرین به اسرائیل، گروههای فلسطینی منسجم تر شده اند و اگر کرانه باختری هم سلاح بردارد محاصره اسرائیل تنگتر میشود.

  • متین
    0

    مشکل امریکا نیست مشکل از داخله ..کار از بنیان خرابه ..اگر قابل چاپ بدونین و نترسین ..بجز شخص اقا باید همه عوض شن حتی یک نفر هم از این دولت و دولت قبل نمونه ..ایران اینقدر در باتلاق شخصی گریو فساد فرو رفته حتی شخصی که بیست سال پیش بازنشسته شده میتونه توی مملکت قانون عوض کنه

  • حسین
    0

    امیدوارم ترامپ رای بیاره شاید کار دنیا رو درست کنه

  • مهری
    0

    هی می خوام نگم نمیشه بعدن خودم عذاب وجدان می گیرم؟؟؟ درود به شرف ومردانگی شما آقا « سعید» بشو سرباز سردار سلیمانی جواب همه شونو بده تا این دوستان ترامپ وامریکا فکرنکند مملکت خالی از سلیمانی است درود خدا برتو

    نظرات شما -
    • م پ
      0

      درود برشما مهری جون.

    • مریم .م
      0

      ما شما موافقم آفرین

  • نگین
    0

    قطعا ترامپ پیروز میدان است درایت سیاست و عملکرد خوب و عالی برای مملکتش و حتی خاور میانه با انتخاب بهترین زیر مجموعه ای که دارد پیروز خواهد شد با ان همه هجمه از طرف گلوبالیستهای احمق و کمونیستهای جنایتکار که انجام می دهند رییس جمهور خواهد شد

  • آبتین
    0

    به نظرم اگر دومکراتها پیروز شوند به نفع مردم ایران است

  • فرزین عدالت
    0

    پرزیدنت ترامپ، تنها رئیس جمهور آمریکاست که در ۶۰ سال گذشته، در پرونده ریاست جمهوری آمریکا هیچ جنگی نداشته، یا بهتر بگم آدم کشی نداشته و بهترین سیاست رو پیشه گرفته بنام تحریم. با این عمل مردم فدای احمق های دیکتاتور حاکم بر کشورشون نمیشن! با این سیاست مردم به خرخره اشون میرسه، و کسانی که عامل تحریم هستند از صحنه سرنوشت کشورشون برمیدارن، که متاسفانه ای موضوع در ایران کار بر نیست، چون ما ملت ایرانی، مفت مال بدست آوردهایم و برامون مهم نیست که خیلی ها هم با تحریم متلاشی شدن،نمونه اش گران شدن ارز، طلا.! میلیون ها نفر از تحریم به مفت صاحب مال شدن، میلیون نفر از تحریم نابود. مفت برها ، ترامپ یا بایرن براشون فرقی نداره، چون مفت بردن و بازنده ها این سیاستم براشون فرقی ندارد کدامشون فقط این وسط هزاران خانواده جوون هاشون رو بخاطر همون مفت بر ها از دست دادن یا اعدام شدن یا تو خیابون ای ایران کشته‌.

    نظرات شما -
    • مهری
      0

      احتمالا شما تازه ازکره ماه اومدین؟؟ برید تحقیق کنیدسیزده دی نودوهشت توست این به اصطلاح پرزیدنت چه به سرمردم ایران امد؟؟!!!!! مرگ برقاتل سردارسلیمانی

  • علی
    0

    دشمن دانا به از نادان دوست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دشمن دانا بلندت میکند_برزمینت میزند نادان دوست

  • کاربر ناشناس
    0

    ترامپ رای بیاره تکلیف ایران را روشن می یا اینوری یا اون وری بایدن بیاید دوباره سیاسی چماق و هویج و بی تکلیفی با با خسته شدیم دیگه

  • علی
    0

    میشه روحانی بره اونجا؟لطفا!!!

  • محسن
    0

    به نظر من آمریکا ایران نیست که هر دولتی میاد کل کارهای دولت قبل را نابود کنه دوباره شروع کنه اونها برنامه مشخص دارند که هرکی بیاد و باشه همون مسیر را میره فرقی نداره کدوم باشند

  • عباسی
    0

    وقتی بسیاری ازکشورها با گسترش مصرف در نفت وسوختهای فسیلی چه به صورت فروش چه به شکل صنعتی فربه واقتصاد وجمعیتشان توسعه یافت ،فکراین روز رانمیکردند که افراط در مصرف موجوب به خطر افتادن جان ومالشان به سبب تغییرات اقلیمی خواهد شد .دوستان، دنیا درحال دگرگونی اساسیست ،سیاستهای قبلی در دنیابایستی اصلاح شود.جنگلها به شکل بسیار وحشتناکی درحال سوختن است متعاقب آن بیماریهای جدیدیخهای قطبی درحال محو شدن وسیلها طوفانهاوسونامیهای نامتعارف روز به روز درحال بیشتر شدن .من نمیدانم چه از خدا باید مشاهده کنید که باورتان شود که نه تنها اقتصاد بلکه حیات انسان بطور جدی در خطراست.مثل چند بچه ازدنیا بیخبر فقط به فکر اسباب بازی هستیم .ترامپ زد محیط زیست است او کنفرانس پاریس را مسخره وخارج شد گرچه الان بشر تاوان این رهبر جهان را با ازبین رفتن جنگلها وکرونا دارد میدهد.

  • میانسال پرکار
    0

    اگر بایدن انتخاب بشه شاید بخواد برجام را حفظ کنه به چند علت اول اون معاون اوباما بود بعد دوست نداره رئیس جمهور آینده اصول گرا باشه پس کاری خواهد کرد که مردم از روحانی رازی باشند و رئیس جمهور آینده اصلاح طلب باشد.ترامپ اگه انتخاب بشه و اگه فشار تا آخر رئیس جمهوری روحانی باشد مطمئنا رئیس جمهور آینده اصول گرا خواهد بود و خواهد گفت ما که آخر تحریم ها که هستیم پس دوربین ها را خاموش و جلوی بازرسان خواهیم گرفت آن وقت ترامپ و اربابانش بیچاره خواهد اشتباه روحانی این بود که حرف رهبر را گوش نکرد وقتی ترامپ گفته بودکه از برجام خارج خواهد شد باید میگفت ماهم برجام را پاره میکنیم.البته روحانی زحمت زیادی برای برجام کشید نتوست بگه اگر وقتی ترامپ تهدید به خارج شدن کرد روحانی میگفت ماهم برجام را پاره میکنیم مطمئنا ترامپ ازبرجام خارج نمی شد. من هستم ی ط چندبار نظرم را نوشتم پخش نکردن این بار اسم خودم را عوض کردم.

  • اریو
    0

    اگ ترامپ ماشه رو فعال نمیکرد برای دزدان وفاسدان ومفتخوران امیدی بود ک با پرداخت پول ب دموکراتها و جو خواب الود ی نفسی بکشن و بحیات پر از خیانتشون ادامه بدن ولی با فعالسازی ماشه دیگ برداشتن تحریمها باین سادگیها نیست و درکل رییس جمهوری ترامپ برای ایندگان و ملت واقعی ایران مفیدتره تا جو خاب الود// تاکید میکنم برای ملت واقعی ایران ن اقلیت بخوربخور

  • اریابرزن
    0

    سیاست آمریکا یکی به نعل زدن و یکی به میخ ... اصل مجلس سنای آمریکاست که به نفع ایران کارنمکنند ولی جنگ هم نمیکنند

  • پرتوی
    0

    دم شیخ حسن روحانی گرم . کیف تِه شه شیخ حسن .

  • مریم
    0

    به نظر من؛ هیچکدام. سگ زرد برادر شغاله. اینا کلا با هرکشوری که نخواد زیر بلیط اینا باشن مخالفن. اینا روحیه استعمار گری و استثمارگری تو خونشونه. مرگ بر دولت آمریکا. چه دموکرات چه جمهوریخواه. مرگ بر سیاست های کثیف استعمارگرانه و استثمارگرانه ی آمریکا. چه دموکرات چه جمهوریخواه.

    نظرات شما -
    • ک م
      0

      آفرین خواهر.

    • بیات
      0

      مریم خانم ، تکلیف منه چهل ساله چیه که با داشتن زن و بچه هنوز مستاجرم ، چه کسی به فکر منه که از اسباب کشی حالم بهم می خوره ، من تقابل شما با هر سگی رو نمیخوام

    • متفاوت
      0

      اینطوری قبول نمیکنه.باید مینوشتی من ، تحمل ، تقابل شما....

  • حسن
    0

    سگ زرد برادر شغال اگر همه همت کنیم وضعیت خوب میشه اما تاوقتی نادان ها اکثریت باشند و خائنین اقلیت وضعیت همین هست همه باید متحد و به سوی یک هدف واحد با تمام تلاش حرکت کنیم خارجی های هیچ وقت دلشون برای ما نمی سوزه اونها دنبال منافع خودشون هستند

  • مصطفی نبوی
    0

    برای ملت هیچکدام....ولی برای هموطنان دزد واختلاسگر وبی شرف که همه چی این ملتو بر باد فنا دادند،چرا فرق داره ک کدومش موفق بشه بیشتر میشه سوء استفاده کرد و... .

  • یه ایرانی
    0

    مشکل ما از سیستم خود ایرانه که تا این اندازه وابسته به انتخابات آمریکا و تصمیم گیریهاشون هستیم ولی بهشون مرگ بر... میگیم!!! وقتی سیاستهای اونها روی همه چیز ما تاثیر میذاره حتی انتخاباتمون پس بهتره سیستم ما عوض شه نه رئیس جمهور اونها!! اونها اگه لیاقت نابودی رو داشتن اقایان تحفه هاشونو نمیفرستادن اونجا!!!

  • ه
    0

    جمهوری خواهان با خنجر می برند دمکراتها با پنبه

    نظرات شما -
    • تات
      0

      خاوری ها با چفیه

  • احمد
    0

    بایدن باشه بهتر سیاست ترامپ واقعا کثیفه همین خصلت نژاد پرستانه و منفعت طلبش باعث این مشکلاتی هست که الان در خاورمیانه وجود داره واقعا داره برای کشورش کار انجام میده ولی به هر قیمتی ولی امیدوارم رای نیاره هر جوری فکر میکنم میبینم نباید رای بیاره چون نظم همه چیز بهم میخوره بودنش به صلاح دنیا نیست ان شاء الله وضعیت کشور ما هم بهتر بشه با رفتنش

  • بسیجی
    0

    هرچی اقا بگه همونه

    نظرات شما -
    • شادمهر
      0

      آقا چندین بار گفته به آمریکاییها اعتماد نکنید حالا چه ترامپ چه هر سگ دیگه ای که بخواد ریس جمهور بشه

  • مای
    0

    برای اصلاح طلبان و روحانی بایدن برای جمهوری اسلامی هردو ترامپ و بایدن از همدیگر بتر

  • سید حبیب سیف
    0

    هرکسی که در آمریکا در قدرت قرار گرفت هیچ سودی به حال مردم ندارد چون یک زرد برادر شغال است اما اگر دولت مردان ما از رانت و پول شویی سوزاندند های سیاسی دست بردارند وبه فکر مردم دور از جناح های سیاسی با شند مملکت به سامان خواهد رسید ممنون

  • کاربر ناشناس
    0

    از قدیم گفتند سگ زرد برادر شغال است

  • علی
    0

    کسی با مردم دشمنی ندارد. مشکلات بین سران نظام و سپاه با سایر کشورهاست. ولی دودش داره میره تو چشم مردم.

  • مغول
    0

    عمو ترامپ!

  • ایرانی
    0

    چشم به بیگانه ندوزید..امریکا کلا مشکلش با ما حل شدنی نیست. هیچ فرقی هم نمیکنه کی رئیس جمهور باشه .شایید رئیس جمهورش تغییر کنه اما سیاستشان همان است.

  • محمود
    0

    مشکل قدرت ماست اگر با این موشک‌های دقیق کلاهک هسته ای هم داشتیم بجای تحریم از ما تمکین می‌کردند

  • hadi
    0

    هر کی بشه فرقی نداره ولی بنظر من ترامپ قطعا ریس جمهور میشه و قیمتها تو ایران نجومی میشه

  • علی
    0

    ملت عزیز و بزرگوار و رنج کشیده ایران سلام . اگر کسی ذره ای انصاف داشته باشه میدونه که ملتی به خوبی ملت نازنین ایران در دنیا نیست. ولی حیف و صد حیف که مسئولین خیلی بی وجدانی داریم . جواب وفاداری و ایثار و مردانگی ملت بزرگ ایران این نبود . ای تف به قبر پدر هر مسئول فرصت طلب قدر نشناس که این ملت بینظیر را دق مرگ کردند.به نظر بنده که عاشق ملت و ایران ودین هستم راه نجات کشور و رفع مشکلات مردم عزیز فقط وفقط اتحاد و همبستگی ملی و آوردن شخصی کاردان و باسواد و ارزشمند و راستگو و انتخاب او برای ریاست جمهوری است که تضمین دهد تا پای جان برای مردم و کشور کار کند و از ظرفیت مشورتی کارشناسان کشور بهره حداکثری ببرد و مجموعه دولتش تضمین دهد که پاسخگوی مردم باشد. مردم عزیزایران بیگانه بدرد ما نمیخورد . درست است که فشار کمرشکن زندگی و بی تدبیری و بی لیاقتی مسئولین لج ما را درآورده ولی بیگانه بیگانه است و فرد کثیفی مانند ترامپ و بایدن در آمریکا حتی بفکر ملت خودشان هم نیستند و فقط به دنبال منافع سرمایه داران آمریکا و صهیونیست ها هستند نه همه ملت آمریکا. دولت آمریکا وحشی است و با انسانیت رابطه ای ندارد. ملت کهن و بافرهنگ و بزرگوار ایران‌ خوب است با تکیه بر فرهنگ و خرد و سرمایه های خودش راه پیشرفت خود را پیدا کرده و لیاقت و عزت وتوانایی خودش را به همه نشان دهد . امیدوارم ملت متمدن و بزرگ ایران با همبستگی خود خداوند متعال و رسول عزیزش را به کمک بخوانند وبه مدد الهی و لطف پیامبر گرامی و عزم راسخ مردان و زنان این سرزمین راه خوشبختی و آرامش را بپیمایند. خاک پای ملت ایران.

    نظرات شما -
    • یان
      0

      دوست عزیز چند نظر شخصی و سوال را در زیر ذکر میکنم: .با چه شاخصو معیاری میگی مردمایران بهترین ملت دنیاست؟هزار دلیل برای نقض این ادعای شما وجود داره .مسئولین هم زاییده ملت هستند و از دل این ملت به مقامی رسیدند .شما انتخاب درست رئییس جمهور بعدی را راهگشابرای معضلات کشور میدونید ، کدوم انتخاب؟ مثل این میمونه که شما بین گوسفند سفید و گوسفن سیاه یکی رو انتخاب کنی، رنگش فرق میکنه ولی هردو گوسفند هستند(با عرض پوزش مثال بهتری به نظرم نرسید)، مگر ما در کشور چند حزب داریم ، چند نشریه خصوص ی داریم ، چند شبکه رادیویی و تلوزیونی خصوصی داریم ، شورای نگهبان چند نفر را به شما ارائه میدهد و شما ملت شریف یکی را انتخاب می کنید انهم فقط از دو حزب مردم فریب اصلاح طلب و اصول گرا که حتی از دولت بودجه می گیرند!!!!! .دوست عزیز در واقع ما در یک نوع از حکومت دیکتاتوری با شوآف دموکراسی غوطه ور هستیم و با عرض پوزش فرمایشات شما مثل روضه خواندن است. . وقتی دولت و رژیم ناتوان و فاسد باشد و با تبر به ریشه نخبگان و سرمایه های انسانی و فرهنگی و حتی ثروت کشور میکوبد باید به غرب و امریکا هم سواری بدهیم ،ایستادن در مقابل امریکا به معنی موشک زدن و تقابل نظامی نیست بلکه شکست یعنی حتی عناصر نظام هم به غارت کشور مشغول و عدهای هنوز رویای مقابله با دشمن را دارند. .ایرا با اتخاذ سیاست های غلط و گام برداشت در مسیرهایی که از علم و دانش بی بهر بود بر اره بی تدبیر سوار شده به گونی های که نه راه پیش دارد و نه راه پس. شما در اینده نزدیک ونزوئلا دوم را در ایران خواهید و به قول بچه ها با بیست ساله ها جنگ را بردیم و با شصت ساله ها اقتصاد را باختیم.

  • نادر
    0

    هیچکدام چون سیاست استکبار عوض نمی شود آدمها عوض می‌شوند مگر ما عوض بشویم بلا نسبت بشویم گاو شیری

  • دلسوز
    0

    فرزین عدالت خجالت بکش از اطلاعات خود چی کار سیونیستها را تایید کرد کی سردار که هر مویش می ارزید به هزاران سناتور ایالت آمریکا شهید کرد الان نزدیک انتخابات خودش را در اشغال دونی می بیند دم از صلح می زند کی سران داعش را از نابودی نجات داد همفکر اعراب گاو شیری

  • معلم
    0

    فقط ترامپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپ وبسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس!!!

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      چرا چون دستور قتل سردار مملکتت رو داد میگی فقط ترامپ و بس اگه این قدر خاطر خواهشی برو پیشش داداش اون بهت نیاز داره تو به اون نیاز نداری مطمن باش اسم معلم ها رو خراب نکن حداقل خودت باش معلم واژه بزرگی هست

    • علــــــــــی
      0

      اگه نظر ندی نمیگیم که باهوش نیستی....

  • مهدی
    0

    سگ زرد برادر شغال است

  • کاظم
    0

    تحریم درسته برای ایران مشکل ایجاد کرده ولی مشکل اصلی مسئولان و توهماتشان است که ایران را نابود کرده

  • م جلایری
    0

    سگ زردبرادرشغاله

  • مهدی
    0

    سگ زرد برادر شغاله هر دوشون به نفع منافع کشورشون کار میکنن و هیچ نفعی برای ما ندارن و این ساده انگاریست که فکر کنی نفعی برای ما داشته باشند

  • نام آشنا
    0

    اگه یک ایرانی هم بره اونجا رئیس جمهور بشه ،هیچ فرقی به حال مردم نمی کنه ، چون هرکی میره بالا به فکر چپاول کردن مردمه.

  • دلار27
    0

    دلار که 27 شد دیگه چه فرقی داره کی رئیس جمهور بشه-

  • محمد برگی
    0

    اصلا ما را به ریس جمهور آمریکا چی اگر دولت یکم جربزه داشت الان این وضع کشور نبود اینقدر رانت خواری ودزدی وگرانی و....همش که ربطی به آمریکا ندارد

  • شهاب
    0

    به نظرم جوبایدن بهتر است چون احتمال تغییر در وضعیت اقتصادی (بهبود) و احتمال بازگشت به برجام زیاد است که در آن صورت تقریباً همه چیز رو آرامش خواهد رفت و شاخصه های اقتصادی و زندگی مردم نیز مثبت خواهد شد. (البته اگر مسئولین درایت داشته باشند)

    نظرات شما -
    • تات
      0

      دوست عزیز ، ایران و عراق نباید نفت تولید کنند تا امریکا بتواند نفت شل خود را بفروشد ، بی خیال بابا شما جلوی امثال خاوری و قاضیان مختلس را بگیر به امریکا کاری نداشته باشید

  • محمد
    0

    هردوخر یک آخورهستند

  • BlackQwer
    0

    همون ترامپ بهتره چون آمریکا را بادست خودش نابود میکنه و احتیاجی نیست رزمندگان ما به زحمت بیافتند.

  • محمود
    0

    باسلام وعرض ادب خدمت سرکاربانو خانم فاطمه محمد زاده مدیرمحترم رسانه خبرفوری وباسپاس اززحمات شبانه روزی شما بزرگوارچنانچه مستحضرمیباشید رسانه رسالت عظیمی درنشر حقایق داردکه شما ان راشجاعانه ومدبرانه به تصویرمیکشیدودراین راستا جهت خدمت به ملت خود راست قامت ایستاده اید وجهت تنویرافکارعمومی مشقتها وسختیها را به جان میخرید وچون شمعی فروزان میسوزید تاروشنی بخش راه حقیقت باشیدبدینوسیله استدعا دارم درباره اجلاس (گوادالپ )که توسط امریکا وفرانسه وانگلستان وآلمان با ریاست کارتر برگزارشد واهداف پشت پرده آن برای تدارک تقسیم کار بین آن چهارکشور درراستای هدف گذاری سقوط سلطنت جهت شناخت سردمداران امریکا مطلب ارایه نمایید تاحقایق برای همگان روشن شود تابدانند سردمداران آمریکا چه نامردی بزرگی رادرحق ملت بزرگ ایران که درحال ورود به دروازه های تمدن بزرگ بود روا داشته اند والبته با ناسپاسی مردم ایران درآن دوران به اهداف خود رسیدند سپاس ودرود بیکران اینجانب راپذیراباشید موفقیت شما را در راه روشن سازی حقایق راازخداوندمتعال مسئلت داشته وبهترینها را برای شما بزرگوارازحضرت دوست ارزومندم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حاجی چه خبره میخوای خبر فوری استخدام بشی یا از اقوام هستن یک در میون تشکر میکنی

    • محمود
      0

      سلام برشما باعث افتخار است که بانویی فرهیخته مسئولیت خبرفوری رادارند واینجانب به خاطر صداقت وشجاعت ایشان در خبررسانی اززحمات خستگی ناپذیر ایشان سپاسگزارم اینجانب نه آشنایت دارم ونه ازاقوام هستم ونه قصد استخدام دارم بلکه وظیفه انسانی خود میدانم که سپاسگذارزحمات ایشان باشم وباعث مباهات وافتخارخواهد بود که درخدمت بزرگوارانی چون ایشان باشم که باسعه صدر رسالت رسانه رابدوش میکشند وهزاران سختی رابه جان میخرند تامن وشما با کوچکترین زحمتی اطلاعات روز را دردسترس داشته باشیم مجددا قدردان زحمات ایشان هستم موفق باشید

  • راحیل
    0

    بحال ملت ایران هیچ فرقی نمیکند خانه از بیخ و بن ویران است اختلاص فقر بی ثباتی بیکاری گرسنگی وقتی از درون بهم رحم نمی کنیم بیگانه میخواد برای ما چکار کند چهل سال است جمهوری خواهان رو دیدیم دمکراتها هم دیدیم اونها هم اول بفکر منافع کشور خودشون عمل میکنند اما اوضاع ما بهتر نشد که هیچ ببینید الان پس از چهل سال کجا قرار گرفته ایم ( از ماست که بر ماست)

    نظرات شما -
    • سکینه
      0

      سالهای اول انقلاب گفتند صبر داشته باشید انقلاب نو پا بعد هم جنگ شد گفتن صبر داشته باشید جنگ تموم بشه همه چیز درست می شه جنگ که تموم شد گفتن صبر داشته باشید تا خرابی های جنگ درست کنیم توی دولت سازندگی زمان آقای دکتر احمدی نژاد هم هی می گفتن صبر داشته باشید تا این دولت بی کفایت بره گمشه همه چیز درست می شه حالا هم سالهاست می گن صبر داشته باشید تا این بابا چیه اسمش اقای ترامپ بره همه چیز درست می شه

  • تخم مرغ
    0

    من می گویم روحانی و ترامپ کشتی بگیرند در روسیه هرکس شکست خورد ان کنار برود تحریمها تمام شود

  • علی
    0

    چرا باید سیاستهای کشور ما طوری باشد که دیگران برای ما تصمیم بگیرند ؟ چرا باید منتظر انتخابات آمریکا باشیم ؟ متاسفانه اقتصاد ما به توئیت دیگران بند است ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها