فرماندار شیراز:

ارائه خدمات به معتادان متجاهر در بافت تاریخی شیراز ممنوع اعلام شد

فرماندار شیراز گفت: ارائه هرگونه خدمات دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های مردم نهاد به معتادان متجاهر و کارتن خوابها در بافت تاریخی شیراز به جز امور مشاوره‌ای ممنوع شد.

ارائه خدمات به معتادان متجاهر در بافت تاریخی شیراز ممنوع اعلام شد

محمدرضا امیری دوشنبه در این باره گفت: جلسه‌ ویژه‌ای امروز ۲۴ شهریور ۹۹ با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری در محل فرمانداری این شهر برگزار و تصمیمات مهمی در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای ساماندهی بافت تاریخی و فرهنگی شیراز اتخاذ شد.

فرماندار شیراز حل معضلات بافت تاریخی شیراز را مطالبه مردم و مسئولان ارشد استان و کشور دانست و ادامه داد: از گذشته مرسوم شده که خدماتی ائم از غذا و جای خواب توسط دستگاه های خدمات رسان و یا تشکل های مردم نهاد به بی خانمان‌ها و معتادین متجاهر در بافت تاریخی شیراز داده شود بدین گونه که واحد آسیب های اجتماعی شهرداری شیراز و یا تشکل های مردم نهاد در این منطقه گرمخانه هایی ایجاد کرده و یا به بی خانمانها و معتادین غذای گرم ارایه می کنند.

امیری، قرار نیست مراکزی در شیراز ایجاد شود که فقط به معتادان غذا و جای خواب بدهند و روز بعد، این افراد در خیابان‌ها رها شوند

خدمات‌دهی به بی‌خانمان‌ها در اطراف شهر انجام شود، نه قلب شیراز

رئیس شورای تامین شهرستان شیراز تاکید کرد: بافت تاریخی شیراز هویت و قلب این شهر محسوب می شود و حرمین مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و سید علاالدین حسین (ع) در آن قرار دارد و وجود انواع آسیب‌های اجتماعی در این منطقه هرگز زیبنده شیراز نیست و اگر قرار بر این باشد که خدماتی به بی‌خانمان‌های این شهر ارایه شود باید این کار در اطراف شهر انجام گیرد نه قلب شیراز که مرکز فرهنگی و گردشگری متعدد در آن قرار دارد.

میری اظهار داشت: شهرداری شیراز و تشکل‌های مردم نهاد موظف هستند که از امروز به بعد و یا در کوتاه ترین زمان ممکن تمام گرمخانه‌ها و مراکز اقامتی که معتادین متجاهر و بی خانمان ها را اسکان می دهند تعطیل کرده و دیگر ارایه خدماتی ازجمله تغذیه نیز در این محل ممنوع است.

فرماندار شیراز افزود: موسسه‌ها و تشکل های مردم نهادی که از دستگاه‌هایی مانند فرمانداری شیراز و یا اداره ورزش و جوانان این شهر نیز مجوز دارد دیگر نباید هیچ خدماتی به بی‌خانمان و معتاد متجاهر در بافت تاریخی شیراز ارایه دهند.
وی اضافه کرد: تمام گرمخانه ها و مراکز اقامتی معتادین و بی خانمان ها در بافت تاریخی شیراز پلمپ و نیروی انتظامی نیز موظف است در سه تا چهار روز آینده و حداکثر تا پایان هفته جاری مراکز آشکار عرضه مواد مخدر در بافت تاریخی را جمع آوری کند.

امیری اظهار داشت: مراکز حمایتی دولتی و مردمی تنها می توانند در بافت تاریخی شیراز خدمات مشاوره ای ارایه کنند.

وی بر انجام کارهای موثر در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: قرار نیست مراکزی در شیراز ایجاد شود که فقط به معتادان غذا و جای خواب داده و روز بعد این افراد در خیابان‌ها رها شوند بلکه باید اقدامات علمی و اجتماعی برنامه ریزی شده در این شهر دنبال کنیم تا به نتیجه مطلوب منجر شود.

طرح چندوجهی برای ساماندهی اتباع غیرمجاز در حال بررسی است

فرماندار شیراز در ادامه موضوع معتادین متجاهر و اتباع بیگانه را مسایل پیچیده‌ای دانست و عنوان کرد: برای برخورد و ریشه کنی این معضلات باید کارهای برنامه ریزی شده و چندوجهی انجام گیرد.
وی ادامه داد: در حوزه برخورد با اتباع غیرمجاز اگر برخورد تند باشد ممکن است پیامدهایی داشته باشد و از طرفی دیگر روحیه مهربانی و میهمان نوازی ایرانیان نیز با برخوردهای خشن هم‌خوانی ندارد.
امیری اضافه کرد: طرحی چند وجهی در زمینه ساماندهی اتباع غیرمجاز در شورای تامین استان در حال بررسی است که با رعایت سیاست های کلان از ماه‌های آینده به اجرا در خواهد آمد و جدای از آن در کوتاه مدت نیز اقداماتی در دستور کار قرار دارد.
فرماندار شیراز در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: با حضور و همراهی مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان، شهردار منطقه، شورایاران و معتمدین محل، عصر روز گذشته یکشنبه ۲۳ شهریور ۹۹ بازدیدی از منطقه ۸ شهرداری شیراز و محله سنگ سیاه و بافت تاریخی فرهنگی این کلانشهر انجام شد.
وی اضافه کرد: بافت تاریخی شیراز هویت شیراز است که در این منطقه فضاهای آموزشی بسیاری وجود دارد و انسانهای بزرگی نیز تاکنون از این منطقه تقدیم کشور شده است.

امیری با بیان اینکه آثار ارزشمندی از بخش های مختلف تاریخی ایران در این منطقه وجود دارد،گفت: ضوابط و مقررات متفاوتی در حوزه شهری در بافت تاریخی شیراز اعمال می شود و معضلاتی که بخاطر فرسودگی این منطقه در آن ایجاد شده باید رفع شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    خوشاشیرازووصع بی مثالش خداوندانگه داراززوالش تادهه هفتادمیگفتنند شییرازشهرگل وبلبله وگردشگره ولی حالا جای معتادانه واقعا شرم اوره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها