آزادی ۲۰ نفر از محکومین جرائم مالی غیرعمد در کرمانشاه

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از آزادی ۲۰ نفر از محکومین جرائم مالی غیرعمد در این استان خبر داد.

آزادی ۲۰ نفر از محکومین جرائم مالی غیرعمد در کرمانشاه

پرویز توسلی‌زاده در جمع خبرنگاران با تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای کمک به زندانیان مالی جرایم غیر عمد خاصه کسانی که بابت عجز از پرداخت مهریه در زندان به سر می‌برند، ‏اظهار کرد: در دادگستری استان کرمانشاه کارگروهی برای پیگیری موضوع زیر نظر حوزه ریاست تشکیل و با رایزنی‌های مختلف توانسته است تاکنون حدود ۲۰ نفر از زندانیانی که به خاطر عجز از پرداخت مهریه در حبس به سر می‌بردند را آزاد کنند.

وی یادآور شد: تماس با شاکیان پرونده و برگزاری جلسات حضوری، درخواست کمک از خیرین، برگزاری جلسات مختلف با قضات درباره موضوع مورد نظر و هماهنگی با مددکاران زندان برای همراهی در ارائه تقاضای تعدیل از جانب زندانیان به دادگاه از جمله اقداماتی بوده است که در این راستا صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس مذاکره و مکاتباتی که توسط کارگروه با مدیر عامل سازمان آرامستان‌های کرمانشاه صورت گرفت، ‏از آنها خواسته شد با توجه به شرایط کنونی جامعه که با بیماری منحوس درگیر است و معمولاً مجالس ترحیم برگزار نمی‌شود، به خانواده‌های متوفیان پیشنهاد داده شود هزینه‌های مجالس ترحیم برای آزادی محکومین مالی غیرعمد صرف شود.

توسلی زاده از دیگر اقداماتی که در این خصوص صورت گرفته را مذاکره و مکاتبه با مدیر کل حج و زیارت استان برشمرد و گفت: ‏از وی نیز خواسته شد با تشریح موضوع برای حجاجی که به خاطر بیماری به سفر معنوی حج مشرف نمی‌شوند هزینه‌های خود را صرف این امر خداپسندانه کنند.

وی مکاتبه با مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی برای مشارکت کشاورزان خیر در راه آزاد سازی زندانیان مالی غیر عمد را از دیگر مواردی برشمرد که توانسته است در این راه کمک کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با مثبت ارزیابی کردن مجموعه اقدامات دادگستری استان کرمانشاه در یک ماه گذشته برای آزاد سازی محکومین جرایم مالی غیرعمد، ‏اظهار کرد: مجموعه این کارها توانسته است حدود ۲۰ نفر از محکومان یاد شده را به آغوش خانواده‌هایشان برگرداند که جا دارد از همه کسانی که در این امر خداپسندانه با دستگاه قضائی استان همکاری داشته اند، صمیمانه تشکر کنیم.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها