بلاتکلیفی دانش آموزان بروجردی در آغاز سال تحصیلی جدید

بلاتکلیفی و سردرگمی دانش‌آموزان بروجردی در فصل بازگشایی مدارس موضوعی است که به دغدغه‌های والدین در این روزهای کرونایی افزوده شده است.

بلاتکلیفی دانش آموزان بروجردی در آغاز سال تحصیلی جدید

بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید در بروجرد زمانی آغاز شد که وضعیت این شهرستان از نظر انتشار ویروس کرونا در شرایط قرمز بود اما یکباره زرد اعلام شد و ۵۳ هزار دانش آموز با استرس و نگرانی راهی مدرسه شدند.

بچه هایی که از ابتدای شیوع کرونا تاکید میشد قرنطینه خانگی را رعایت کنند و از رفتن به خانه اقوام و بوستان‌ها خودداری کنند حال یکباره راهی محیط شلوغ مدرسه شدند.

زمانی که یکباره در زنگ تفریح به سرویس‌های آبخوری و دستشویی هجوم می اورند کدام فاصله اجتماعی رعایت میشود و آیا مدارس بودجه کافی برای ضدعفونی مستمر محیط مدرسه دارند.
به گفته مدیر آموزش و پرورش بروجرد ۱۵ مدرسه ابتدایی در بازرسی بازرسان شبکه بهداشت به دلیل عدم رعایت بهداشت تعطیل شده است.

سوال این است کدام پروتکل با کدام امکانات و تجهیزات باید رعایت شود و چرا ستاد مبارزه با ویروس کرونا قبل از بازگشایی مدارس بازرسی‌ها را انجام نمی دهند که اینگونه موجب رعب و وحشت دانش آموزان و خانواده ها نشوند.

سرپرست فرمانداری بروجرد در آیین بازگشایی مدارس وضعیت بروجرد را زرد اعلام می کند و اعتقاد دارد اگر شرایط تغییر کند مدارس تعطیل میشود، در حالی که مسوولان شبکه بهداست مستقیم و غیر مستقیم تاکید بر عدم بازگشایی مدارس دارند و هشدار می دهند که فرزندان را به مدرسه نفرستند.

بازی با آینده و سرنوشت ۱۷میلیون دانش آموز زمانی صورت می گیرد که رییس بیمارستان مسیح تهران هشدار می دهد تخت icu برای گودکان نداریم از رفتن به مدرسه امتناع کنید.
حال این چه سیاستی است که نه مدارس دارای مواد ضدعفونی لازم هستند، نه اولیا و نه دانش آموزان راضی از بازگشایی مدارس که اصرار بر بازگشایی مدارس است.

در سال تحصیلی جاری بسیاری از اولیا از ثبت نام فرزند خود در مدارس غیر انتفاعی امتناع کردند و بسیاری دیگر که در مدارس دولتی ثبت نام کرده بودند پیرو سخنان اخیر وزیر آموزش و پرورش مبنی بر غیر اجباری بودن حضور دانش آموزان در مدارس ،آموزشهای مجازی و غیر حضوری را در خانه ترجیح داده اند.

حال با شرایط موجود آیا بهتر نیست تعطیلی مدارس رسما اعلام شود تا دانش آموزانT اولیا و مربیان تکلیف خود را بدانند و جدی تر و بدون دغدغه فعالیت آموزشی خود را با شبکه شاد ادامه دهند.

وزارت آموزش و پرورش قبل از بازـگشایی مدارس خبر از افزایش ظرفیت اینترنت و توزیع سیم کارت شاد با همکاری شرکت مخابرات داد که نشان دهنده ارائه مطالب به صورت غیر حضوری در مدارس بود و مردم تمایلی به خرید کیف و کفش و لوازم التحریر از خود نشان ندادند.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: اکنون بروجرد در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و با ورود به مهرماه و تشدید سرما و شیوع انفلوآنزا شرایط خوبی نخواهیم داشت.
محمد مهرافزون ادامه داد: غیراجباری بودن حضور دانش آموزان در مدارس موجب شده عده ای آموزش غیرحضوری را انتخاب کنند و در منزل درس بخوانند.

وی تاکید کرد: پروتکلها در مدارس اجرا می شود اما نظارت بر برنامه زنگ تفریح و استفاده از سرویسهای بهداشتی در پایه ابتدایی کمی سخت است.

مهرافزون گفت: برخی والدین پایه ابتدایی که قصد مراقبت از فرزندان خود را دارند با حضور مستمر تا پایان زنگ مدرسه در مدارس مشکلاتی برای روند آموزش ایجاد و در تشدید و سرعت انتقال ویروس نقش دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: با توجه به وضعیت هشداری بیماری کرونا در لرستان، حضور اجباری دانش‌آموزان در مدارس الزامی نیست و غیبت آنان موجه تلقی می‌شود.

علیرضا نخعی افزود: در هفته آتی در همه مدارس استان اصل بر آموزش حضوری و در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم نیز اولویت ما بر آموزش حضوری البته با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بود.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان در همه مدارس براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به گروه‌های کوچک گروه‌بندی شده و باید نکات بهداشتی را رعایت و همگی از ماسک استفاده کنند.

وی اضافه کرد: به رغم ترجیح آموزش حضوری در مناطق و شهرستانها، در صورت بروز هرگونه احساس خطر در هر مدرسه ای با تشخیص دانشگاه علوم پزشکی و نظارت حوزه سلامت آموزش و پرورش، تا برطرف شدن زمینه های خطر، آموزش غیرحضوری تاکید می شود.

نخعی با بیان اینکه در همه مدارس اصل بر آموزش حضوری است و تعطیلی گسترده نخواهیم داشت افزود : مصوبه ستاد کرونا و ابلاغیه ستاد ملی و رهنمودهای وزیر آموزش و پرورش برای امر آموزش ملاک است و نمی‌توانیم تعطیلی عمومی اعلام کنیم.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها