چرا ستاره فوتبال زنان ژاپن به عضویت یک تیم مردان در می‌آید؟

مهاجم و ستاره فوتبال زنان ژاپن در تصمیمی غافلگیرکننده اعلام کرده که قصد دارد برای یک تیم مردان به میدان برود.

چرا ستاره فوتبال زنان ژاپن به عضویت یک تیم مردان در می‌آید؟

یوکی ناگازاتو، که قهرمانی جهان با تیم ملی ژاپن در سال ۲۰۱۱ را در کارنامه دارد، مگان راپینوی آمریکایی را الگوی خود می‌داند و هدف از این تصمیم را کمک به ایجاد جامعه‌ای عنوان کرده که در آن هیچ مرزی میان افراد از حیث جنسیت و نژاد وجود نداشته باشد.

ملی پوش زن ژاپنی که روز پنجشنبه در جریان یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت در باره این تصمیم بیشتر توضیح داد و انتقال قرضی اش به یک تیم مردان را پیامی آشکار در مخالفت با برخوردهای تبعیض آمیز خواند.

مهاجم ۳۳ ساله تیم ملی زمان ژاپن که هم اکنون در لیگ حرفه‌ای آمریکا بازی می‌کند و با تیم «ستاره های سرخ شیکاگو» قراردارد قرار است به صورت قرضی در این فصل به «هایابوشا الون»، یک تیم مردان ژاپنی که در سطح آماتور فعالیت می‌کند، بپیوندد.

یوکی ناگازاتو در ادامه سخنانش گفت که همیشه از خود می‌پرسیده که آیا می‌تواند حامل پیامی برای جامعه باشد؟

مهاجم تیم ملی زنان ژاپن همچنین بار دیگر تاکید کرد که انتقال قرضی به یک تیم مردان شاید بتواند بستر مناسبی برای رساندن یک پیام ضد تبعیض و کمک به ایجاد جامعه‌ای به دور از هر گونه مرزبندی جنسیتی و نژادی باشد.

او می‌گوید که در این راه از مگان راپینو، دارنده دو عنوان قهرمانی جهان با تیم ملی فوتبال زنان آمریکا برای مبارزات ضد تبعیض و نابرابری‌های اجتماعی الهام گرفته است.

ناگازاتو در عین حال این نکته را نیز یادآور شد که واقعا نمی‌داند تا چه حد از نظر ورزشی می‌تواند به تیم جدید‌اش که برادر بزرگ‌اش نیز عضو آن است، کمک کند.

مسئولان تیم ستاره‌‌های سرخ شیکاگو پیش‌تر با تایید انتقال قرضی این ستاره ژاپنی گفته‌ بودند که وی به زودی برای پیوستن به یک باشگاه آماتور مردان به کشورش می‌رود و بدین ترتیب نام وی به عنوان نخستین بازیکن زنی که به یک تیم مردان پیوسته در تاریخ فوتبال ثبت خواهد شد.

منبع: یورو نیوز

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • یا کریم بابا
    0

    اونوقت تو ایران عکس دختر بچه های کارتونی محجبه را هم از روی جلد کتب درسی حذف می کنن

  • داروغه
    0

    اگر ایران بازی کنه همش بش تنه فنی میزنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها