بخشی از ترافیک خیابان چهارباغ بالا با احداث پارکینگ حل می شود/ روی خوش به تخلفات ساخت و ساز نشان نمی دهیم

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان درباره حجم زیاد ترافیک در چهارباغ بالا گفت: احداث پارکینگ در چندماه آینده و تعیین تکلیف میدان شورا در این خیابان از جمله مواردی است که به حل ریشه ای ترافیک در این خیابان کمک می کند.

بخشی از ترافیک خیابان چهارباغ بالا با احداث پارکینگ حل می شود/ روی خوش به تخلفات ساخت و ساز نشان نمی دهیم

محمدرضا برکت مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان در گفتگو با محمد کیقبادی خبرنگار شهری خبر فوری اصفهان در برنامه «محله شما» که به بررسی مشکلات و مطالبات مردم در سطح کلانشهر اصفهان می پردازد، علل و راهکارهای موجود برای حل مسائل شهری شهروندان این منطقه را بیان می کند.

به صورت اجمالی توضیحی درباره منطقه چهار و سرانه های آن بدهید؟

شهرداری منطقه شش بالاترین میزان بودجه را در بین دیگر مناطق دارد و چیزی حدود یازده درصد بودجه کل شهرداری اصفهان را به خود اختصاص می دهد که بالغ بر 550 میلیارد تومان است.

این درصورتی است که بودجه شهرداری منطقه شش دو سال گذشته چیزی حدود 230 میلیارد تومان بوده است و در سال گذشته 135 پروژه عمرانی داشتیم که بالغ بر 90 درصد آن عملیاتی شد و در سال جدید نیز 155 پروژه داریم که 140 تا 145 عدد آن پروژه های جدید سال 99 است.

یکی از معضلاتی که ما در این منطقه با آن روبرو بودیم وضعیت نامناسب آسفالت و پیاده رو ها بود که در یک سال گذشته رضایت مندی شهروندان را در قالب پروژه های محله محور در این حوزه کسب کردیم.

ساعت کار پیمانکار پارک حاشیه ای زاینده رود تغییر کرد

شهروندی فعالیت موتورهای هواساز تمیزکننده پارک ها در شب ها را موجب سلب آسایش ساکنان حاشیه رودخانه زاینده دانستند، نظر شما دراین باره چیست؟

نگهداری های فضای سبز به پیمانکار داده می شود و یکی از فعالیت هایی که باید آن ها داشته باشند پاکسازی پارک ها است که با پیمانکار صحبت کردیم که ساعت فعالیت را به صبح ها یا بعدازظهر منتقل کنند تا مشکل شهروندان نیز حل شود.

مجتمع های تجاری و واحدهای خدماتی عامل ترافیک در کوچه باغ نگار هستند

نارضایتی از عرض کم گذر کوچه باغ نگار در چهارباغ بالا که موجب اختلال در تررد و آلودگی صوتی برای ساکنان این محله شده است؟

به لحاظ تردد مکان هایی که در اطراف این کوچه وجود دارد هم ترافیک چهارباغ بالا، هم ترافیک مجتمع های تجاری و واحدهای خدماتی باعث شده که این اتفاق رخ دهد.

طی بازدید میدانی که برای این مورد انجام گرفت چندتا کار باید انجام شود که جز دغدغه های ما نیز است یکی با ایجاد محدودیت های ترافیکی از پارک خودرو در این کوچه جلوگیری کنیم و بعد از آن هم به سمت این برویم که نگذاریم مسکونی های این کوچه ب تغییر کاربری به اداری تبدیل شود تا افزایش بارترافیکی را بیش از آن چه که می بینیم شاهد شویم.

تامین مشکل پارکینگ برای چهارباغ بالا در چندماه آینده و تعیین تکلیف میدان شورا که می تواند گره ترافیک این خیابان را تا حد زیادی حل کند از موضوعاتی است که شهرداری پیگیر مشخص شدن آن است تا به صورت ریشه ای مشکل ترافیک چهارباغ بالا حل شود.

هرچند تخلفات نسبت به گذشته متفاوت شده اما روی خوش به تخلف ساخت و ساز نشان نمی دهیم

با توجه به افزایش زیاد قیمت مسکن و اینکه این منطقه جز مناطق برخوردار اصفهان است آیا حجم ساخت سازهای غیرمجاز در این منطقه با نقاط دیگر شهر تفاوت دارد؟

برخورد با تخلفات ماده 100 یکی از تاکیدات شهرداری است، منتهی تخلفات نیز نسبت به سالهای گذشته تفاوت کرده است به نحوی که قبلا با مواردی برخورد می شد که از ابتدا ساخت و ساز در محلی را با تخلف انجام می دادند و بعد به دنبال دریافت مجوزها می رفتند.

در حال حاضر بیشتر تخلفات به سمت توسعه بالکن یا توسعه یک طبقه رفته است اما واقعیت این است که روی خوشی را به تخلفات ساخت وساز نشان نمی دهیم.

بخش عمده ای از مشکلات معابر و پیاده روهای محلات را برطرف کردیم

یکی از اقدامات خوشایندی که برای مردم در منطقه تحت مدیریت خود انجام داده اید؟

ارتباط با مردم و پاسخگویی به آن ها از موضوعاتی بوده که دنبال کردیم تا مدیران و معاونین ما بتوانند با مردم صحبت داشته باشند و پیگیر مشکلات آن ها شوند که تا حدودی زیادی این کار در این منطقه عملیاتی شد.

افتتاح پروژه های فرا منطقه ای و فرا شهری چون اجلاس سران، سالن گلستان شهدا و پردیس هنر از جمله کارهایی است که تا حس رضایت مندی و خوشایندی را برای منطقه شش رقم زده است.

آسفالت معابر و پیاده روهایی بود که واقعا وضعیت نامناسبی را داشت به صورتی که معابر شمالی شهر اصفهان اوضاع بهتری را نسبت به محلات ما داشت که از همین جهت در دستور کار قرار گرفت و توانستیم بخش عمده از این مشکل را در محلات حل کنیم.

درباره افتتاحیه سالن گلستان شهدا و حواشی که برای نامگذاری آن صورت گرفته بود توضیحی را می دهید؟

این سالن با هزینه ای بالغ بر 70 میلیارد تومان جهت احداث پارکینگ و سالن در هفته دفاع مقدس به افتتاح می رسد و نامگذاری سالن هم با نظر حجت الاسلام طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در اصفهان و شهردار اصفهان به نحوی که به صلاح شهر باشد مشخص خواهد شد.

منبع: خبرفوری

77

حجم ویدیو: 48.21M | مدت زمان ویدیو: 00:12:03 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • علی
    0

    آقای مهندس برکت حتما اطلاع دارید کوچه یک طرفه شده و ورود خودرو از سمت چهارباغ بالا ممنوع شده ولی متاسفانه شهروندان رعایت نمیکنند لطفا با یک هزینه خیلی کم اصلاح هندسی ورودی کوچه باغ نگار از سمت چهارباغ بالا ،امکان تخلف شهروندان را از بین ببرید ،انشالله آرزوی سی ساله میدان شورا هم به زودی برآورده شود

    نظرات شما -
    • جعفری پور
      0

      منطقه 5 شهرداری ورودی تمام کوچه های یک طرفه را اصلاح هندسی کرده در چهارباغ بالا - چرا منطقه 6 تعلل میکنه

  • فرزاد
    0

    با یک نیو جرسی پلاستیکی مشکل کوچه باغ نگار حل میشه , لفا فوری عمل کنید - من چندین بار شاهد دعواهای بد در این کوچه بخاطر رفت و امد بودم لطفا تا برای کسی اتفاق بدی نیفتاده اقدام کنید - در سال هزاران نفر برای دعواهای کوچک به قتل میرسند

  • محمد
    0

    شهردار محترم برای حل مشکلات مطرح شده با خود شهروند گزارشگرها تماس بگیرید ار آنها دعوت کنید و مشورت بگیرید . مطمئن باشید آنها راه حل های مناسبی را مطرح میکنند چون هر روز با اون مشکلات در مواجه هستند

    نظرات شما -
    • اصفهانی
      0

      بسیار پیشنهاد ارزنده ای هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها