واکنش بازیگران به حذف دختران از جلد کتاب ریاضی/ از شیلا خداداد تا گلاب آدینه

موضوع حذف تصویر دختران از جلد کتاب ریاضی اکنون به یکی از ترندهای فضای مجازی تبدیل شده و بسیاری از چهره‌های مشهور از جمله بازیگران و اهالی سینما نیز به آن واکنش نشان داده‌اند.

واکنش بازیگران به حذف دختران از جلد کتاب ریاضی/ از شیلا خداداد تا گلاب آدینه

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی درباره علت تغییر جلد کتاب ریاضی چنین توضیح داد: "در ارتباط با تصویر روی جلد کتاب ریاضی سال سوم ابتدایی و ویرایشی که در این تصویر انجام شده است، از آنجا که تصویر قبلی بسیار شلوغ بود و تعداد مفاهیم ریاضی مطرح شده در آن تصویر بسیار زیاد بود، پیشنهاد دوستانی که از منظرهای هنری، زیبا شناسی و روانشناسی بخش های مختلف کتاب را بررسی می کنند بر این بوده است که تصویر خلوت تر گردد.

از آنجا که تصویر دو دانش آموز دختر که برخی شکل های هندسی در دستان آنهاست حذف شده است؛ برداشت‌هایی از قبیل حذف دستوری تصاویر دختران نتیجه گیری شده است. با بررسی صفحات دیگر کتاب و نیز جلد سایر کتاب های ریاضی مشاهده می‌شود که تصاویر متعددی از دختران دانش آموز در کتاب های ریاضی استفاده شده است و لذا موضوع حذف دستوری تصاویر دختران نمی تواند مد نظر باشد."

اما نسیم بهار، تصویرگر جلد این کتاب روایت متفاوت‌تری دارد. وی در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: "این طرح را چند سال پیش برای کتاب ریاضی سوم دبستان کشیده بودم. طرح اصلی هم کلی ممیزی (سانسور) خورد و اجازه ندادند یکی از دخترها بالای درخت باشد! در طرح اولیه جلد کتاب ریاضی سوم دبستان نیز مقام‌های وزارت آموزش و پرورش حتی جایی گفته بودند که انگار یکی از دخترهای روی جلد در حال رفتن به سمت یکی از پسرهاست که او را بغل کند، پس "طرح را اصلاح کنید"."

5

موضوع حذف تصویر دختران از جلد کتاب ریاضی اکنون به یکی از ترندهای فضای مجازی تبدیل شده و بسیاری از چهره‌های مشهور از جمله بازیگران و اهالی سینما نیز به آن واکنش نشان داده‌اند.

شیلا خداداد، بازیگر سینما در صفحه اینستاگرامش نوشته است: "حذف دختران از روی جلد کتاب ریاضی سوم دبستان درحالی انجام شده است که نامدارترین ریاضی‌دان ایرانی در چند دهه اخیر در جهان، مریم میرزاخانی است که به عنوان اولین ایرانی برنده مدال فیلدز شد."

1

سحر زکریا نیز نوشته است: "واقعا برای خودمون متأسفم ، هروز داریم پس رفت میکنیم به جای پیشرفت کی میخوایم ببینیم که جهان کجاست و ما کجاییم"

2

گلاب آدینه هم پست زیر را در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده است.

3

تهمینه میلانی، کارگردان سینما نیز نوشته است: "یک فصل از دروس ریاضی مدارس آمریکا درباره مریم میرزاخانی است. وای بر ما اگر این تصویر حقیقت داشته باشد."

منبع: ایران آرت

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • بازنشسته
    0

    بجای استفاده از کارشناسان باندی و فامیلی از کارشناسانی واقعی استفاده کنید .با بیسوادی و کج فهمی خودتان اموزش و پرورش را به تنش نکشید . ..

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      دوست عزیز اینقدر ساده فکر نکنید و اشتباه میفرمایید ، اینها کارشناس حذف و طرد هستند و اصولا برای اینکار استخدام شده اند

  • ناشناس
    0

    خیلی جالبه. اگه خودشون نمی گفتن کسی نمی فهمید. خوب مردمو مشغول میکنن با این شر و ورا

  • کاربر ناشناس
    0

    به نظرم اون دخترا الان رفتن ورزشگاه

  • بیژن
    0

    بیچاره ها شما دختران بی حجاب رو باید مثل زمان قبل از اسلام زنده به گور کرد. حذف از کتاب که چیزی نیست.

    نظرات شما -
    • مینا
      0

      براچی دخترا این همه پسر بی حیا که ریخته تو خیابون هم بگو اونا هم پس باید زنده به گور شن ،بعدشم کدوم بیشعوری گفته حجاب فقط زن هاست همیشه هم تو کتابای پیام های آسمانی یا حالا دین وزندگی اومده مردا هم باید پوشش شون رو رعایت کنند ،لباس چسب و بدون نما برای هردو اشکال دارد ولی چون به نفع مردا نیست اونو رد میکنند ،یا میپوشونن که یه همچین چیزی هست

  • farhad
    0

    روی ٩٩ درصد کتاب ها عکس دختران هست . حالا بعد از ٤٢ سال یک کتاب عکس پسرها چاپ شده است . این را هم زن ها چشم ندارن ببینند و جو سازی می کنند

  • مریم بانو
    0

    قران رو ازروی جلد کتابا حذف کردن کسی چیزی نگفت الان دختراروحذف کردن سلبریتی ها احساس تکلیف کردن بیان وسط ...البته حذف هردو کارجالبی نیست اما اینکه این سلبریتیها فقط بعضی جاها صداشون درمیاد این جای تعجبه ..فکر کنم بعضی جاها خجالت میگشن چیزی بگن

  • احمد
    0

    مگه.بچه ای هم به مدرسه میره که مشکل عکس کتاب باشه بابا شتر را گم کردیم دنبال افسارش میگردیم بسه یه مشت ۰۰۰۰۰۰۰ تو هرکاری ۰۰۰۰۰ میکنند

  • ع،ف
    0

    بزودی درایران اگردختری بدنیا بیاد رسم زنده بگورکردن مرسوم میشه.مرحبابرغیرت ایرانی که به ان افتخارهم میکنند.کسی ساده ترین راه خودکشی رابلده یادمون بده تاراحت بشیم.؟هم ازدست اینها وهم ازدست اونها.

  • فرهنگی
    0

    این زنهای بازیگرخیلی پررو بی حیا شدن.دیگه حال ادم ازشون بهم میخوره...درموردبی حرمتی به قران اینا یه کلام حرف زدند!؟مرده شور اونایی ببرندکه به اینگونه زنهای خودبین ارزش بیش ازحدشون براشون قائلند.

  • ناشناس
    0

    میلانی که اینقدر عاشق فرهنگ غربه چرا نمیره اونور. تو تمام مصاحبهاش تجلیل میکنه از فرهنگ غرب درصورتی که تمدن نا 4هزارسالس

  • ناشناس
    0

    تواین وضعیت تحریم کاغذوبدبختی وگرانی طرف میادعکسها راحذف میکنه شایدازاین طریق هم عده ای ارزدولتی گیرشان آمد

  • کاربر ناشناس
    0

    تو کتاب قران و فارسی و مطالعات اجتماعی عکس دختر و پسره تو کتاب علوم اجتماعی و هدیه های آسمانی سوم فقط عکس دختراس حالا پسرای بیچاره یه کتاب بهشون اختصاص پیدا کرده از بیکاریتونه واقعا این هماهنگی سلبریتی های .... تو گند کاری مردمو کشته. ادمای بی درد دغدغه هاشون بی درده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها