استاندار مرکزی:

همه‌گیری کرونا بیش از ۸۰۰ هزار نفر را در کشور بیکار کرد

استاندار مرکزی با اشاره به شیوع و همه‌گیری کرونا در سراسر جهان گفت: این بیماری باعث از بین رفتن بیش از ۸۰۰ هزار شغل در کشور شده است.

همه‌گیری کرونا بیش از ۸۰۰ هزار نفر را در کشور بیکار کرد

سید علی آقازاده شامگاه پنجشنبه در نشست صمیمی با هنرمندان با اشاره به وضعیت هنرمندان استان اظهار داشت: با وجود همه گرانی‌ها تورم، مشکلات معیشتی مردم و سایر موارد گروهی از مردم از جمله کارمندان و کسبه و غیره درآمدی هرچند اندک در این روزهای سخت شیوع بیماری کرونا دارند اما گروهی هرچند این درآمد اندک را هم ندارند که هنرمندان اصیل و واقعی در این گروه هستند.

وی افزود: این مشکلات به سبب شیوع بیماری کرونا نه تنها در کشور ما بلکه در سراسر دنیا وجود دارد به طوری که در کشور ما حدود 800 هزار تا یک میلیون شغل به واسطه شیوع کرونا از دست رفته به ویژه در این شرایط اقتصادی که بیکاری هم بر مشکلات آن افزود در جنبه نخست این فشار اقتصادی هنرمندان هستند.

استاندار مرکزی ادامه داد: در آمریکا به عنوان ابرقدرت اقتصادی بیش از 42 میلیون شغل و در جهان هم بیش از 150 میلیون شغل از دست رفته که این موضوع خساراتی را وارد کرده و در واقع زندگی مردم را مختل کرده است.

آقازاده تصریح کرد: در این دوران شیوع کرونا مردم فشار اقتصادی بزرگی را تحمل می‌کنند و پیشنهاد داده شده تا کارگروه عملیاتی، اجرایی و تخصصی هنر در استان تشکیل شود و در ظرف 8 روز آینده این کار ضربتی و جهادی انجام شود و با امکانات موجود بتوانیم قدم‌های کوتاهی در جهت خدمت بیشتر و صادقانه‌تر به جامعه هنرمندان انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: اداره کل ارشاد استان نیز برنامه‌ریزی و اقدامات خوبی در این حوزه داشته است و باید همه جزئیات اقدامات خود را به مخاطبان از نظر کیفی و معنوی حفظ کنند و با وجود کمبود امکانات و مشکلات به مردم خدمت کند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: باتوجه به گذشت دوران جنگ و تحریم هیچ سالی به اندازه 2 سال اخیر این سختی را ملت و دولت تحمل می‌کنند همانطور که در این 40 سال این راه را انتخاب کردیم تا با صلابت مسیر را بپیماییم اما این سختی بر آمریکا که تحریم‌ها را به سبب دشمنی با ایران اعمال می‌کند نیز وجود دارد.

آقازاده خاطرنشان کرد: ورود سفیر سوئیس به ایران عادی نیست به طوری که شرایط برای آمریکا سخت‌تر از ایران است و نیازمند همکاری ایران به ویژه در 3 ماه گذشته هستند و سفیرسوئیس بی‌دلیل به ایران نیامده است بنابرین با وجود همه مشکلات راهی که امام(ره) ترسیم و مقام معظم رهبری تبیین کردند دولت در این مسیر حرکت می‌کند.

وی بیان کرد: در فضای مجازی عده‌ای لطیفه‌هایی از دولت و رئیس دولت بیان می‌کنند اما همه دولتمردان تمام تلاش خود را به کار بستند که می‌تواند بهتر باشد اما بیش از 5 و 10 درصد نیست به طوری که با خروج از FATF و برجام مشکلات اقتصادی ایجاد می‌شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: در زمان برجام روزانه 2 میلیون بشکه نفت فروخته می‌شد و روزانه درآمد نفتی ایران 100 میلیون دلار درآمد نفتی ایران بود اما امروز به کمتر از 500 هزار دلار رسیده بنابراین باید شرایط را به خوبی مدیریت و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

آقازاده ادامه داد: بعضی اوقات ظرفیت‌ها در مسیر اختلافات و خنثی کردن انرژی صرف می‌شود به طوری که می‌توان گفت این تحریم‌های داخلی با تنگ‌نظری، بدسلیقگی و سایر مشکلات بیشتر از تحریم‌های آمریکا صدمه وارد می‌کند که اگر شاهد چنین موضوعاتی نباشیم شرایط بهتر می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهادات و مشکلات هنرمندان گفت: در زمینه مد و لباس تحرک خوبی در استان وجود دارد و موضوع موسیقی خیابانی نیز در دستورکار است و پیشنهاد می‌شود ظرف یک هفته آینده حدود 15 نفر از جامعه هنرمندان با مسئولان از جمله صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری جلسه‌ای برگزار شود.

استاندار مرکزی افزود: هدف از تشکیل این جلسه بررسی مشکلات از جمله راه‌اندازی نمایشگاه‌ و جشنواره با توجه به شرایط کرونایی است تا در استان در کنار این همه انگیزه و انرژی به نتایج خوبی برسیم.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها