شیوع کرونا در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ابراز نگرانی از روند افزایشی شیوع کرونا گفت:در صورت افزایش شیوع کرونا در روستاها کار سخت می‌شود‌.

شیوع کرونا در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: در صورت شیوع کرونا در روستاها کار سخت خواهد شد و باید فرمانداران، بخشداران و دهیاران بر رعایت پروتکل‌ها در روستاها نظارت کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به آمار ارائه شده از طرف دانشگاه علوم پزشکی و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته احتمال دارد در دو هفته آینده تعداد مرگ و میرها روند افزایشی داشته‌باشد.

جمالی افزود: ستاد مبارزه با کرونا با همکاری صداوسیما و رسانه ها به صورت مستمر در زمینه مبارزه با کرونا هشدارهای لازم را به اطلاع مردم رسانده‌اند، اما متأسفانه برخی ها نسبت به خطر موجود بی تفاوت هستند و همین بی توجهی باعث شده که در استان شاهد روند افزایشی شیوع و آمار مثبت کرونایی باشیم و همین امر سبب شد تا ما دستور تشکیل جلسه فوق‌العاده بدهیم.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به آموزش دانش آموزان خاطر اظهار داشت: باید نسبت به آموزش و پرورش و تشکیل کلاسهای درسی حساسیت به خرج داد و از دانشگاه علوم پزشکی درخواست می‌کنم تیم های بهداشتی و آموزشی مستمر از مدارس بازدید داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در تهیه مواد ضدعفونی برای مدارس از طریق آب و فاضلاب و پتروشیمی‌ استانداری همکاری لازم را با آموزش و پرورش خواهد داشت و فرماندار شهرستان‌ها نیز مساعدت با آموزش و پرورش را فراموش نکنند.

جمالی تصریح کرد: هدف ستاد کرونا از وضع پاره‌ای از محدودیت‌ها تعطیل کردن زندگی افراد نیست، هدف ما حفظ سلامتی مردم است و ما نیز موافق رونق کسب و کار هستیم اما به شرطی که در چنین شرایطی نحوه کسب و کار مدیریت شود و سلامتی کسی تهدید نشود.

وی افزود: برخی کارشناسان معتقدند اگر تعداد استفاده کنندگان از ماسک زیر 90 درصد باشد، نتیجه مطلوب محقق نمی شود، از مردم درخواست مشارکت در رعایت پروتکلهای بهداشتی و پرهیز از مراجعات غیرضروری و خودداری از حضور در مراسمات را داریم.

جمالی در ادامه بیان کرد: با توجه به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر روند افزایشی آمار کرونا در روستاها، اگر شیوع کرونا در روستاها افزایش پیدا کند کنترل و درمان سخت خواهد شد، از فرمانداران، بخشداران و دهیاران می خواهیم نظارت و دقت لازم بر رعایت پروتکلها در روستاها داشته باشند.

احد جمالی در پایان خاطرنشان کرد: به ادارات و بانک هایی که رعایت نمی‌کنند کتباً اخطار داده شود، وی افزود: وضعیت مرکز استان قرمز است و مردم باید برای عبور از این وضعیت مشارکت داشته باشند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها