شرایط کرونا در همدان بحرانی شود مدارس تعطیل می‌شود

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان همدان با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری است، گفت: اگر شرایط کرونا بحرانی شود بدون شک مدرسه‌ها هم تعطیل می‌شود.

شرایط کرونا در همدان بحرانی شود مدارس تعطیل می‌شود

عبدالله جعفری اظهار داشت: زمانی رد پای کرونا به استانمان باز شد که دانش آموزان 70 درصد از مطالب درسی را فراگرفته بودند و مابقی آن نیز از طریق فضای مجازی و ارائه درسنامه تدریس شد. با این حال سال تحصیلی گذشته با موفقیت به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای ارائه برنامه شاد و آموزش‌های مجازی فراهم شده است، تصریح کرد: در مناطق سفید و زرد آموزش‌های حضوری و نیمه حضوری را آغاز کردیم، اما تصمیم برای نوع دریافت آموزش‌ها در دستان خانواده‌هاست.

دانش‌آموزانی که بخاطر دلنگرانی خانواده تمایلی به حضور در مدرسه ندارند می‌توانند از طریق برنامه‌های درسی صدا‌وسیما و فضای مجازی، مطالب درسی را فرا بگیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با تاکید بر اینکه پروتکل‌های بهداشتی و مربوط به بازگشایی مدارس به استان‌ها اعلام شده است، گفت: بازرسان بهداشت و آموزش وپرورش نیز به صورت روزانه وضعیت مدارس و آموزشگاه‌های استان را رصد می‌کنند.

جعفری با بیان اینکه جمعیت 60 درصد از مدارس استان همدان کمتر از 150 نفر است، اظهار داشت: مدارس با جمعیت بالای 150 نفر نیز برای اجرای فاصله گذاری اجتماعی اقدام به گروه بندی و تقسیم دانش آموزان در روزهای زوج و فرد کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم برای ادامه حضور دانش‌آموزان در مدرسه تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا است، تصریح کرد: باتوجه به شرایط کرونا در استان تصمیمات بروزی گرفته می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه یک میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات ورزشی، نشاط و تهیه اقلام بهداشتی مدارس استان اختصاص یافته است، گفت: این تجهیزات به ترتیب اولویت در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.

جعفری با تاکید بر اینکه برخی از خانواده‌ها همکاری بسیار خوبی با ما در زمینه بازگشایی مدارس داشته اند، افزود: سلامتی دانش‌آموزان مهم‌ترین اولویت ما است و تلاش ما بر این است که دانش آموزان در کنار محیط درسی، آموزش‌های فرهنگی، تربیتی و مراقبت از خود در شرایط کرونایی را آموزش ببینند.

وی با بیان اینکه زنگ تفریح، برگزاری مراسم صبحگاه، هرگونه تجمع و زنگ تربیت بدنی در مدارس ممنوع است، اظهار داشت: از خانواده‌ها می‌خواهیم حتی‌الامکان از سرویس حمل و نقل مدارس استفاده نکنند و خودشان اقدام به جا‌به‌جایی فرزندانشان کنند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها