تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران از عواقب کرونا در ایلام/ قانون کار درباره زنان سرپرست خانواده اجرا نمی‌شود

نماینده ایلام در مجلس با اشاره به آسیب‌های دوره کرونا به بخش تولید استان گفت: تعطیلی برخی کارخانجات باعث بیکاری کارگران و وضعیت سخت زندگی آنها شده که تلاش داریم با ارائه تسهیلات این کارخانه ها را به چرخه تولید برگردانیم.

تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران از عواقب کرونا در ایلام/ قانون کار درباره زنان سرپرست خانواده اجرا نمی‌شود

سارا فلاحی اظهار داشت: کارخانه‌های استان ایلام نیز مانند دیگر استان های کشور با کمبود اعتبار، نقدینگی و ارز برای تهیه مواد اولیه روبه رو هستند و اغلب آنها ناگزیر به تعطیلی شدند. قرار است با تشکیل ستاد رفع موانع تولید، همکاری نمایندگان مجلس و صاحبان کارخانه‌ها اقدامات حمایتی نظیر تسهیلات بلند مدت و کم‌بهره به آنها اختصاص یابد تا این کارخانه ها به چرخه تولید بازگردند.

وی گفت: در این کارخانه‌ها اگر 40 کارگر به دلیل تعطیلی کارخانه‌ها بیکار شده باشند این یعنی ضربه به وضعیت معیشت 40 خانوار که با توجه به شرایط سخت معیشتی امروز شرایط زندگی‌شان از آنچه که بود دشوارتر شده است.

نماینده ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران ادامه داد: با توجه به بازدیدی که از کارخانه های شهرک های صنعتی 2 شهرستان ایلام و ایوان داشتم متاسفانه بعضی از این کارخانه و کارگاه ها از 40 تا 120 کارگر تعدیل شده داشتند که با تسهیلات دریافتی تعدادی از این کارخانه ها در حال راه اندازی و تعدادی نیز در حال احیاء هستند.

فلاحی افزود: مشکل دیگر در استان وجود زنان خود سرپرست و بدسرپرست است که با تعطیلی کارخانه و کارگاه ها بیکار شدند. به این بانوان باید توجه اساسی شود که دچار آسیب های بیشتری در زندگی نشوند. مشکل دیگر در مورد این زنان این است که طبق قانون کار با این افراد برخورد نمی شود و بیشتر از ساعات کاری در طول روز کار می کنند و حقوق دریافتی شان با شرایط اقتصادی و معیشتی امروز همخوانی ندارد، آنهم بانوانی که هم باید بیرون از خانه کار کنند و هم در منزل.

وی عنوان کرد: با توجه به نگاه ویژه ای که به بانوان دارم در استان ایلام با یکی از کارخانه‌داران شهرک صنعتی صحبت کردم و از وی قول مساعد گرفتم که با ارائه تسهیلات بیشتری در سوله هایی که در اختیار دارد برای بانوان بی سرپرست و بد سرپرست ایجاد شغل های زود بازده کند.

فلاحی افزود: کرونا به بسیاری از مشاغل در استان ایلام ضربه وارد کرد و کارگران زن و مرد بسیاری را از کار بیکار کرد که اکنون در شرایط سخت معیشتی زندگی می کنند.

نماینده ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران اضافه کرد: زمان پایان دوره اپیدمی کرونا مشخص نیست و مردم باید یاد بگیرند که با مدیریت این ویروس به زندگی خود ادامه دهند و به نوعی با رعایت اصول بهداشتی به کار و مشاغل خود ادامه دهند.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • نا شناس
    0

    بایددوبرابر حداقل دستمزدبه علاوه بیمه تأ مین اجتمایی به زنان سرپرست خانوار تعلق گیرد هزینه فرزندان جدا محاسبه شود تا اصلأ سر کار نروند تا بتوانند با فراق خاطر به تربیت فرزندان بپردازند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها