مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی:

ظرفیت پرورش شتر مرغ در استان مرکزی به ۳۸ هزار و ۵۰۰ قطعه افزایش یافت

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ظرفیت اسمی پرورش شتر مرغ در این استان به دلیل راه‌اندازی واحدهای جدید در سال‌جاری به ۳۸ هزار و ۵۰۰ قطعه افزایش یافت.

ظرفیت پرورش شتر مرغ در استان مرکزی به ۳۸ هزار و ۵۰۰ قطعه افزایش یافت

دکتر محسن شانقی روز سه‌شنبه افزود: ظرفیت ۳۸ هزار قطعه پرورش شتر مرغ در استان مرکزی وجود داشت که با بهره برداری از واحد ۵۰۰ قطعه‌ای شهرستان فراهان در هفته دولت، ظرفیت پرورش این محصول در استان روند افزایشی یافته‌است.

وی ادامه داد: واحد پرورش شتر مرغ شهرستان فراهان با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در شهرستان فراهان به بهره برداری رسید که با بهره برداری از این طرح برای ۶ نفر از جوانان استان اشتغال‌زایی شده‌است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از بهره‌برداری از درمانگاه و مرکز واکسیناسیون دامپزشکی شهرستان کمیجان همزمان با هفته دولت در این شهرستان خبرداد و گفت: این درمانگاه با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال و زیر بنای ۱۵۰ متر مربع به بهره برداری رسیده‌است.

دکتر شانقی گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ راس دام در روستاهای حساس و کم برخوردار نیز همزمان با هفته دولت علیه بیماری تب مالت و طاعون نشخوارکنندگان کوچک ایمن سازی شدند.

وی اظهارداشت: ۱۸۳ هزار جایگاه دام نیز در روستاهای کم برخوردار استان مرکزی در راستای مقابله با بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام و جلوگیری از بروز خسارت برای دامداران در این روستاها ضدعفونی و سم پاشی شدند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها