سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان:

زلزله به هزار و ۲۲۰ نفر از ساکنان رامیان آسیب زد / امدادرسانی به زلزله زدگان منطقه ادامه دارد

سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان گفت: عملیات امدادرسانی همچنان در مناطق زلزله زده شرق گلستان ادامه دارد.

زلزله به هزار و ۲۲۰ نفر از ساکنان رامیان آسیب زد / امدادرسانی به زلزله زدگان منطقه ادامه دارد

فرهاد میقانی گفت: پس از وقوع زلزله بامداد دیروز، روستا‌های تحت تاثیر حادثه مانند قورچای با ۱۰۲ خانوار، الهادی با ۴۸ خانوار، ویرو ۲۲۵ خانوار، پا قلعه با ۹۸ خانوار و پل آرام با ۳۱ خانوار همچنان در حال امداد رسانی هستند.

وی ادامه داد: از روستا‌های متاثراز حادثه مانند باقرآباد، سید کلاته، رضی، کشکک، رجن، ملچ آرام و روستا‌های محور خوش ییلاق، کاشیدار، تیل آباد، سیب چال، نرگس چال، وامنان، وطن، فارسیان، سوسرا، غزنوی، مهدی آباد و نراب، پس از تماس تلفنی با دهیاران روستا، گزارشی اعلام نشد.

میقانی با اشاره به آسیب‌دیدگی هزار و ۲۲۰ نفر از ساکنان روستاهای رامیان در قالب ۳۰۵ خانوار، ۴۱ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۳ نفر به مراکز درمانی منتقل، ۸ نفر به صورت سرپایی درمان و ۳۰ نفر امداد رسانی شدند.

وی با اشاره به فراهم بودن امکان اسکان اضطراری برای روستاییان زلزله زده اظهار داشت: تاکنون ۲۰۰ تخته پتو، ۱۰۰ تخت موکت و ۲۳۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته بین زلزله زدگان توزیع شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان از برپایی کمپ اسکان موقت و اضطراری برای زلزله‌زدگان به ویژه در روستای قورچای خبرداد و گفت: شب گذشته ۵۰ خانوار زلزله زده در چادرهای جمعیت هلال احمر خوابیدند.

میقانی بیان کرد: نیروهای امدادی این جمعیت از دقایق اولیه پس از وقوع زلزله در منطقه حاضر شده و با استفاده از ظرفیت امدادی و خودرویی ۴۱ مصدوم این حادثه را به مراکز درمانی منتقل کردند.

وی گفت: همچنین هشت نفر از مصدومان این حادثه نیز به صورت سرپایی توسط نیروهای امداد و نجات درمان شدند.

میقانی افزود: در نخستین روز عملیات امداد و نجات در مناطق زلزله زده شرق گلستان ۶۷ نفر از نیروهای متخصص در قالب ۲۰ تیم امدادی به همراه چهار دستگاه آمبولانس، ۱۲ دستگاه خودرو امدادی کمک‌دار سبک، یک دستگاه موتورسیکلت امداد، ۲ دستگاه خودرو ترابری سنگین و یک دستگاه خودرو سواری بکارگیری شدند.

بامداد دیروز دوشنبه زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۱ رشته در عمق ۹ کیلومتری زمین شهرستان رامیان را در ساعت ۲ و ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه را لرزاند.

همچنین تا پایان وقت دوشنبه، چند پس لرزه دیگر در شهرهای رامیان و گنبدکاووس به ثبت رسید.

هرچند گلستان زلزله خیز است اما هنوز پهنه بندی زمین لرزه در این استان شمالی انجام نشده است.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها