دادستان کرج نسبت به تخریب داوطلبان انتخابات مجلس در فضای مجازی هشدار داد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز نسبت به تخریب داوطلبان انتخابات مجلس در فضای مجازی گفت: به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌های احتمالی، شعب اول و بیست‌ودوم بازپرسی به این منظور اختصاص یافته است.

دادستان کرج نسبت به تخریب داوطلبان انتخابات مجلس در فضای مجازی هشدار داد

حسن مددی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی استان البرز اظهار داشت: مردم انقلابی استان در انتخابات‌های متعدد با متانت و همدلی انتخابات پرشوری را رقم زده‌اند که پیش‌بینی می‌شود در انتخابات میان دوره‌ای پیش رو نیز مشارکت قابل قبولی داشته باشیم تا از بین دو نامزد راه یافته به مرحله دوم، دومین منتخب حوزه انتخابیه کرج ، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی برگزیده شود.

وی در ادامه به تبیین اقدامات دادستانی به منظور برگزاری انتخابات میاندوره‌ای اشاره کرد و افزود: به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌های احتمالی، شعب اول و بیست و دوم بازپرسی به این منظور اختصاص یافته و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که تاکنون دو پرونده به این شعب ارجاع شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از رصد دقیق فضای مجازی خبر داد و متذکر شد: متاسفانه در این فضا عده‌ای مزدور فعال شده‌اند و با گرفتن مبالغی، له یا علیه نامزدها قلم زده و فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: به منظور مقابله با این فضا از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی خواسته شده است با دعوت از مدیران کانال‌ها و گروه‌ها، وظایف قانونی را متذکر شوند و نسبت به عواقب قانونی ادامه فعالیت تخریبی هشدار دهند، دادستانی در صورت ادامه روند فعلی نسبت به تشکیل پرونده برای مدیران کانال‌ها و گروه‌ها و تعطیلی کانال‌ها اقدام می‌کند.

مددی با اشاره به برگزاری جلسه توجیهی با دو نامزد راه یافته به انتخابات میان دوره‌ای گفت: در این نشست به منظور پیشگیری از تخلفات انتخاباتی، وظایف قانونی نامزدها و چارچوب فعالیت‌ها توضیح داده شده تا با رعایت موازین قانونی و خطوط قرمز استانی نسبت به تبلیغ اقدام کنند در غیر این صورت نسبت به تشکیل پرونده و برخورد قضایی اقدام می شود.

وی از استقرار نمایندگان ویژه دادستانی در برخی شعب که اطلاعاتی در خصوص احتمال خرید و فروش رأی در آن‌ها دریافت شده خبر داد و متذکر شد: با توجه به اختصاص شعب ویژه و تقویت نظارت‌ها، قطعا با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد می‌شود.

مددی از شهرداران و اعضای شورای شهر و روستاها شهرهایی که انتخابات برگزار می‌شود خواست از هرگونه استفاده از امکانات عمومی برای تبلیغ یا تخریب نامزدها خودداری کنند و تاکید کرد: بدین منظور در مکاتبات، هشدارهای لازم داده شده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها