گله روستانشینان سمنانی از بلاتکلیفی‌کریدور شمال-جنوب دامغان پس از ۴ سال /اهالی قهاب رستاق قربانی وعده‌هایی که عملیاتی نشد

اهالی روستاهای قهاب رستاق در استان سمنان، رانندگان ترانزیت و خانواده های قربانیان حادثه جاده دامغان _معلمان از خلف وعده مسئولان و نماینده سابق دامغان در مجلس شورای اسلامی ازعدم تکمیل باند دوم کریدور شمال- جنوب گله مندند.

گله روستانشینان سمنانی از بلاتکلیفی‌کریدور شمال-جنوب دامغان پس از ۴ سال /اهالی قهاب رستاق قربانی وعده‌هایی که عملیاتی نشد

طول محور دامغان ـ جندق به عنوان محور اتصالی استان سمنان به استان اصفهان از دشت کویر 265 کیلومتر است که ۲۴۰ کیلومتر آن در محدوده شهرستان دامغان و 25 کیلومتر آن در استان اصفهان قرار دارد.

با توجه به وجود چندین روستای پرجمعیت و عبور میلیون ها گردشگر از این مسیر شاهد تصادفات مرگبار فرهنگیان،رانندگان و روستاییانی هستیم که برای امرار معاش، روزانه مجبور به عبور و مرور از این جاده هستند اما به‌رغم مصاحبه ها و بازدید های متعدد متولیان، باند دوم این جاده تاکنون تکمیل و افتتاح نشده است.

محمود شهروند 34 ساله دامغانی با اشاره به اینکه افتتاح کریدور شمال _ جنوب وعده انتخاباتی تعداد زیادی از کاندیداها و نمایندگان ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی در دامغان بوده،گفت : در دوران تصدی وزیر قبلی راه و شهرسازی، مسئولان خبر از افتتاح فاز اول پروژه دامغان _ معلمان تا اسفند ماه سال 97 داده بودند اما بیش از 18ماه از آن تاریخ گذشته و ما تنها شاهد قربانی شدن دهها انسانی هستیم که برای تامین امرار معاش و تهیه روزی حلال مجبور به عبور از این جاده هستند.

محسن شهروند 40 ساله اهل دامغان نیز گفت: در دوران نماینده قبلی دامغان بارها بحث کریدور شمال-جنوب مطرح شد و قول داده بودند فاز اول این جاده که تا پاسگاه صلح آباد را شامل می‌شود افتتاح شود اما این وعده هم مانند بقیه قول هاعملی نشد والان ۴ سال از کلنگ‌زنی این جاده می گذرد در صورتی که هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی تصریح کرد : همه ساله در ایام عید نوروز و ماه محرم با حجم زیادی از تصادفات در همین جاده مواجه هستیم که ظاهرا جان شهروندان و مسافران برای مسئولان ارزشی ندارد.
حسین 27 ساله و از فرهنگیان این منطقه به خبرنگار ایلنا گفت: هر سال در خردادماه یاد سانحه تصادف جاده جندق به معلمان می افتیم که چهار نفر از فرهنگیان را از دست دادیم.

در همین باره مهدی هراتی رئیس اداره راه و شهرسازی دامغان به خبرنگار ایلنا گفت: پیمانکار فاز اول این جاده شرکت جهاد نصر است که کمتر از 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار داشت: قرارداد اولیه پیمانکار 67 میلیارد تومان بوده است که با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم موجود بعید به نظر می رسد پیمانکار بتواند با این مبلغ پروژه را به اتمام برساند.

هراتی ضمن تاکید بر تعیین تکلیف وضعیت پیمانکار یادآورشد: در صورت امکان جهت تکمیل پروژه به پیمانکار کمک شود یا کلا خلع ید شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی دامغان با اشاره به سطح توقعی که از شرکت جهاد نصر بود گفت:اداره راه و شهرسازی دامغان در روند پروژه هیچ دخالتی ندارد و پس از پیگیری‌های مکرری که داشتیم پیمانکار بهانه‌های مختلفی همچون کمبود شن و کمبود آب را مطرح کرد.

وی ضمن بیان ارائه گزارش ماهانه توسط مشاور طرح افزود: با توجه به برآورد اولیه که انجام شده تکمیل پروژه 140 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که مفاد قرارداد اجازه پرداخت چنین مبلغی را نمی دهد و متقابلا پیمانکار نیز به تعهداتش عمل نمی نمی‌کند.

هراتی ضمن بیان اینکه مهم‌ترین بخش پروژه فاز نخست آن بوده که تحویل جهاد نصر شده، تصریح کرد: بقیه فازها و پیمانکاران احداث باند دوم همین جاده از پیشرفت قابل قبول و مناسبی برخوردار هستند اما درصد پیشرفت فاز نخست اصلا رضایت بخش نیست .

وی با اشاره به اینکه پل هوایی ابتدای این پروژه حدود 4 میلیارد تومان هزینه دارد گفت: از نماینده مردم دامغان و مدیر کل راه و شهرسازی انتظار است با پیگیری در سطح وزارتخانه و شرکت توسعه زیرساخت های کشور نسبت به تعیین تکلیف این پروژه اقدام کنند.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها