احمدی‌نژاد و پرونده‌هایی که هر روز قطورتر می‌شوند

تمام اتهاماتی که می‌تواند رئیس «دولت پاکدست» را به دادگاه بکشاند

جنجال‌آفرینی‌های جدید احمدی‌نژاد باعث شده تا مقامات قضایی برخی ملاحظات را کنار گذاشته و شفاف‌تر از قبل درباره تخلفات وی در دوره ریاست جمهوری و همچنین پس از آن سخن بگویند.

تمام اتهاماتی که می‌تواند رئیس «دولت پاکدست» را به دادگاه بکشاند

به گزارش خبر فوری ، از جمله این اظهارات می‌توان به سخنان محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور اشاره کرد که دولت دهم را به کلکسیونی از تخلفات تشبیه کرد و گفت: در چهار سال دوم مديريت این فرد، مجموعه اي و به قول امروزي‌ها کلکسيوني از نقض قوانين، قانون گريزي، خلاف قوانين عمل کردن و ابلاغ نکردن قوانين مصوب (که بيش از 40 قانون را اعلام نکرد و رئيس مجلس اعلام کرد) دیده می‌شود.

منتظري همچنین با بيان اينکه شناسنامه او از مقابله با رهبري در موارد متعدد مشحون است، گفت: قهر کردن و يازده روز خانه نشيني و رها کردن دولت، بوسه بر تابوت يک کافر ملحد زدن، مادر چاوز را در بغل گرفتن و بوسه بر گونه‌هايش زدن، اهانت به مراجع تقليد، مکرر دروغ گفتن، جابه جايي اعتبارات (که مي توان از ديوان محاسبات پرسيد و صداي مجلس و دستگاه قضايي نيز بلند شد) از جمله اين موارد است.

رسانه ای شدن اولین شکایت در واپسین روزهای دولت دهم

اگرچه برای اولین بار است که برخی از این مسائل از سوی یک مقام عالی قضایی به عنوان تخلفات احمدی‌نژاد ذکر می‌شود اما بخشی از آنها نیز در سال‌های گذشته مطرح بوده و پرونده‌هایی هم در مورد آنها در دستگاه قضایی تشکیل شده است.

اولین بار، 27خرداد 92، یعنی 47 روز قبل از اتمام دولت دهم بود که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در متنی کنایه آمیز با عنوان پاداش خدمت، از احضار احمدی‌نژاد به دادگاه خبر داد. بر اساس این خبر، شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به‌دنبال شکایت علی لاریجانی رئیس مجلس و همچنین رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی علیه رئیس‌جمهور احضاریه‌ای ارسال کرده بود.

کمیسیون اصل 90 مجلس هشتم در سال 89 بر اساس مواد 233 و 236 آئین نامه داخلی مجلس سه تخلف دولت در زمینه "عدم تشکیل به موقع وزارت ورزش و جوانان و معرفی وزیر مربوطه در اجرای فرایند ادغام وزارتخانه‌ها"، "عدم ارائه اساسنامه شرکت ملّی نفت" و "عدم تخصیص بودجه ارزی مترو" را به قوه قضائیه ارجاع داد.

مجلس همچنین در شکوائیه خود، بررسی "اهمال قوه مجریه در ارائه گزارش عملکرد سالانه اجرای قانون برنامه چهارم توسعه و فاصله گرفتن از هدف سند چشم انداز"، "تخلفات مکرر و عدیده در اجرای قانون بودجه بر اساس گزارشات دیوان محاسبات کشور (از جمله گزارش تفریغ بودجه، گزارش مربوط به اجرای اصل 44 و گزارش واگذاری سهام و پرداخت سود سهام عدالت)" و "استکاف از ابلاغ برخی قوانین مصوب مجلس و عدم ارسال برخی مصوبات دولت به رئیس مجلس برای تطبیق آنها با قانون" را خواستار شده بود.

البته شکایت کمیسیون اصل 90 مجلس از احمدی‌نژاد منحصر به سه گزارش تخلف دولت نماند و در آخرین روزهای دولت دهم، رئیس این کمیسیون از طرح شکوائیه جدیدی در خصوص حواشی سفر رئیس جمهور سابق به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل خبر داد.

محمدعلی پورمختار، رئیس وقت کمیسیون اصل 90 مدعی شد "احمدی‌نژاد در آخرین سفرش به آمریکا، 125 نفر را به همراه خود برده که جز هزینه هواپیما، هزینه هر اتاق که در هتل محل اقامت وی در اختیار همراهانش قرار گرفت، شبی 400 تا 700 دلار بود".

شکایت‌های خصوصی

به دنبال این شکایت‌ها، 5 آذر 92 به عنوان اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده احمدی‌نژاد تعیین شد و چند روز قبل از موعد دادگاه بود که غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه از شکایت برخی شاکیان خصوصی از احمدی‌نژاد خبر داد. مجتبی ملک افضلی مدیر کل امور کارشناسی نظارت مجلس هم اعلام کرد: "احمدی‌نژاد 9 شاکی دارد که کمیسیون اصل 90 مجلس شاکی حقوقی این پرونده است و دیگر شاکیان حقیقی هستند".

اگرچه احمدی‌نژاد در هیچ یک از جلسات دادگاه که برایش تعیین شده بود حضور نیافت اما رسانه‌ها اطلاعاتی درباره برخی از شاکیان خصوصی وی منتشر کردند.

اولین شاکی خصوصی رئیس جمهور سابق فردی به‌نام "یعقوب خلیل نژاد" بود که ظاهراً به دلیل به‌کار بردن برخی الفاظ و تعابیر توسط احمدی‌نژاد در یک سخنرانی عمومی شکایت کرده بود. احمدی‌نژاد در سفر استانی به کاشان شرط ارتقای یکی از شهرها به شهرستان در تقسیمات جغرافیایی را "افزایش جمعیت" آن منطقه عنوان کرده بود.

شاکی دیگر احمدی‌نژاد یک شهروند تهرانی به نام "خسرو شاهین" بود که خود را از جانبازان دفاع مقدس معرفی کرده و از رئیس جمهور سابق به دلیل بالا بودن تلفات جاده‌ای در کشور به دستگاه قضایی شکایت کرده بود.

"رحیمی"شهروند اردبیلی که در حرفه دندانسازی اشتغال دارد، دیگر شاکی این پرونده بود که ادعا داشت در جریان دیدار مردمی احمدی‌نژاد در سفر رئیس جمهور سابق و دولتمردانش به این استان در بیستم آبان ماه 86، از ناحیه کتف و دست دچار شکستگی و متحمل خسارت جانی و مالی شده است.

دیگر شاکی رئیس جمهور سابق شخصی به نام "قبّه" بود که البته از دلیل شکایت وی جزئیاتی انتشار نیافت.

همچنین به دنبال جلسه جنجالی استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلام، وزیر وقت کار در اسفند سال 90 و پخش فیلمی از سوی احمدی‌نژاد در این، فاضل لاریجانی و نیز دادستان ( به عنوان مدعی العموم) از احمدی‌نژاد شکایت کردند.

تبرئه از شکایات شاکیان خصوصی

البته شهریور امسال بود که قاضی سابق پرونده احمدی‌نژاد با تشریح جزئیاتی از پرونده رئیس دولت‌های نهم و دهم اعلام کرد که در پرونده احمدی‌نژاد در ارتباط با شکایت شکات خصوصی حکم به رد شکایت‌ها صادر شده است. به گزارش تسنیم، سیامک مدیرخراسانی در پاسخ به سئوالی در خصوص پرونده محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم و درباره احضار او پیش از پایان دولت گفته است: شکایت‌های خصوصی را رد کردیم و برائت دادیم و اصلاً به ایشان ربطی نداشت. یک مورد مربوط به آسیب دیدن در حین سفر استانی آقای احمدی‌نژاد بود. یک مورد مربوط به کسی بود که گفته بود طرح کد رهگیری را من دادم و تیم ایشان برداشته است؛ دلیلی برای این موضوع وجود نداشت. ضمن اینکه بعید است یک رئیس جمهور بیاید برای یک کد رهگیری که نهایتاً 40 هزار تومان است، خودش را به دردسر بیاندازد.»

وی ادامه داده که «ما همه اینها را رد کردیم. چون اصلاً به ایشان ربطی ندارد. مثلاً یک نفر در کاشان شکایت کرده بود که سخنرانی رئیس جمهور توهین به منزلت مردم کاشان است. خُب همه اینها رد شد. شکایت‌هایی که ماند، شکایت‌های اساسی و با مدرک بود. مثل شکایت مجلس شورای اسلامی.»

قاضی سابق پرونده احمدی‌نژاد افزوده است: «مجلس گفته بود رئیس جمهور در بحث بودجه، تشکیل وزارت و ورزش و جوانان و پول مترو که مجلس یک میلیارد دلار برای تهران و یک میلیارد دلار برای شهرستان‌ها مصوب کرده بود، در چارچوب قانون حرکت نکرده است.»

مدیرخراسانی در پاسخ به این سئوال که "بنابراین از مجموع شکایت‌هایی که از آقای احمدی‌نژاد شده بود، فقط شکایت کمیسیون اصل 90 باقی مانده است؟" گفته است: « تقریباً بله »

تشکیل 5 پرونده نفتی

هشتم مردادماه امسال نیز «فیاض شجاعی» دادستان دیوان محاسبات کشور از محکومیت احمدی‌نژاد در هفت پرونده مربوط به دوران ریاست‌جمهوری‌ وی خبر داد و میزان تخلفات مالی رییس جمهوری پیشین در این هفت پرونده را بیش از 7هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

شجاعی در گفت وگویی در این باره گفت: مجموعا ٧ پرونده تشکیل شده است. ٥ پرونده نفتی و ٢ پرونده غیرنفتی بوده که همه آنها منجر به حکم قطعی شده‌اند. در بعد اعلام به مجلس اعلام شده و در بعد جبرانی هم در حال اجراست. یعنی این‌طور نیست که کسی مانع اجرای حکم شود. بلکه ماهیت تخلف به نوعی است که خیلی طولانی‌مدت باید حکم در مورد آن به اجرا دربیاید. به هر حال حجم این تخلفات خیلی زیاد است.

به گفته شجاعی، هیچ‌وقت احمدی‌نژاد به اندازه هفت هزارمیلیارد تومان مالی به دست نخواهد آورد که بخواهیم آن را توقیف و به خزانه بازگردانیم. بنابراین شاید امکان اجرای حکم نباشد. به هر حال برخی موضوعات زمینه اجرا ندارد. اگر آقای احمدی‌نژاد در قوه قضاییه به جبران هفتادهزار میلیارد ریال محکوم می‌شد آنها قرار بود چه برخوردی با او بکنند؟! از کجا می‌خواستند مبلغ را به خزانه برگردانند. پس نمی‌توانیم بگوییم آرای دیوان محاسبات ضمانت اجرایی ندارد یا برخی مانع اجرای احکام می‌شوند. هیچ کدام از اینها درباره احکام ما صدق نمی‌کند. هیچ مقامی نمی‌تواند مانع اجرای احکام ما شود.

به گفته دادستان دیوان برای جبران ضررهای ناشی از تصمیم‌های رییس جمهوری پیشین رای قطعی صادر شده است اما حجم این زیان‌ها به قدری زیاد است که زمینه اجرای آن (احکام صادر شده) فراهم نیست.

بر اساس برخی گزارش‌ها یکی از بندهای متعدد تخلف احمدی‌نژاد مربوط به پرونده فروش نفت به نیروی انتظامی است. بر اساس گزارش دیوان محاسبات «طبق حساب‌های شرکت ملی نفت ایران مبلغ بدهی نیروی انتظامی (مربوط به شرکت پتروتیما انرژی وابسته به بنیاد تعاون ناجا) مبلغ ٦.٣٣٦ میلیارد ریال بدهی نیروی انتظامی به شرکت ملی نفت ایران تسویه نشده است».محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم در سال ۸۸ محکوم به جبران ۴۶.۰۱۰ میلیارد ریال از طریق انتقال این مبلغ از حساب‌های درآمدی شرکت ملی نفت به خزانه شد.تصمیم احمدی‌نژاد از طریق انتقال این مبلغ از حساب‌های درآمدی شرکت ملی نفت به حساب ٩٣١ خزانه حالا این حکم را رقم زده است. حکمی که از جانب دیوان محاسبات ارائه شده است.

اگرچه دادستان دیوان محاسبات، تعداد پرونده‌هایی را که به صدور حکم قطعی علیه احمدی‌نژاد منجر شده، 7 پرونده اعلام کرده است اما بر اساس گزارش سایت انتخاب، فاضل موسوی عضو کمیسیون اصل ٩٠ مجلس هشتم در مطلبی عنوان کرده است: طبق اخباری که از منابع موثق به من رسیده، 11حکم قطعی علیه احمدی‎نژاد صادر شده است.

بخش زیادی از این پرونده‌ها و شکایت‌ها در دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد کلید خورد اما شکایت‌هایی هم بود که بعد از پایان دوره ریاست جمهوری و بواسطه برخی اظهارات احمدی‌نژاد بویژه در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری دوازدهم شکل گرفت.

به عنوان مثال غلامرضا مصباحي مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در مردادماه امسال با اشاره به برگزاری جلسه این تشکل سیاسی و بررسی اظهارات احمدی‌نژاد در این جلسه گفت: «خواسته جامعه روحانيت مبارز اين است که قوه قضائيه پرونده‌هاي آقاي احمدي نژاد را بررسي كند و هرچه حکم شد، قابل قبول است.احمدي نژاد خودش تخلفات فراواني دارد که بخشي از آنها در دوران رياست جمهوري وي رخ داد. در آخرين جلسه جامعه روحانيت، اظهارات اخير آقاي احمدي نژاد و برخي اطرافيان ايشان در پي دستگيري آقاي بقايي، آزادشدن وي با قرار وثيقه و نيز صحبت‌هاي آقاي احمدي نژاد در اين زمينه که شبهه ناک شد، مورد بررسي قرار گرفت. سخنان آقاي احمدي نژاد حتي به شکلي مطرح شد که مرجع ضمير آن سخنان مشخص نيست و معلوم نيست شخصي که آقاي احمدي نژاد از او صحبت مي کند کيست که گاهي به ٨٠ ساله يا ٩٠ ساله بودن او تاکيد مي شود. آقاي احمدي نژاد در سخناني که در خوزستان داشت هم حرف‌هايي را زد که درباره آن تفسيرهاي فراواني مطرح شد. ايشان در دوران ریاست‌جمهوری چند بار گفت لیستی از مفسدان در جیب دارد، اما هیچ‌گاه معلوم نشد چه کسانی هستند. مطرح کردن مسائل به این شکل تشویش اذهان عمومی است، البته از احمدی‌نژاد خدماتی سراغ داریم که نمی‌شود نادیده گرفت، اما این تعرضات و اظهارات علیه شخصیت‌های نظام از جمله قوه قضائیه را نمی‌توان نادیده گرفت. ».

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز با بيان اينکه احمدي نژاد خودش تخلفات فراواني دارد، گفت: «بخشي از اين تخلفات در دوران رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد رخ داد که يک مورد از آن در زمينه قانون يارانه‌ها بود و به خاطر دارم برای اجرای غلط قانون هدفمندی یارانه ‌ها گزارشی ارائه داد که حاکی از 12 تخلف بود. این تخلفات الان هم قابل تعقیب است و از قوه قضائیه می‌خواهم خواسته جامعه روحانیت مبنی بر رسیدگی به پرونده‌های وی را بررسی کند."

شکایت روی شکایت

پس از طرح این موضعگیری از سوی سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، یکی از خبرنگاران در نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه در اواخر مرداد سال جاری این سوال را مطرح کرد که با توجه به اظهارات مصباحی مقدم، درباره محاکمه احمدی‌نژاد رییس جمهور سابق، آیا این موضوع انجام می‌شود یا نه که غلامحسین محسنی اژه ای پاسخ داد: پرونده ای تشکیل شده و در ماه‌ها و روزهای اخیر مطالب جدیدی رسیده که پرونده درحال رسیدگی است.

این اظهار نظر سخنگوی قوه قضائیه نشان می‌دهد که در ماه‌های اخیر، برگ‌های جدیدی بر پرونده احمدی‌نژاد افزوده شده است و البته این پرونده قطعا با موضعگیری‌هایی که در یکی دو هفته اخیر از سوی رئیس جمهور سابق و یارانش اتخاذ شده قطورتر شده است.

البته با توجه به اظهارنظرهای اخیر مقامات قضایی درباره احمدی‌نژاد و مواضع اخیرش به نظر می‌رسد پرونده‌های او به صدور حکم نزدیک شده اند.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 52
  • حسن پورمحمد
    0

    اتهام بی شاخ ودم!!!تسویه حساب سیاسی'؛مردم گول این اتهامات نمی خورن

  • فقط احمدی نژاد
    0

    نام احمدی نژاد تا همیشه تاریخ دراین مرز وبوم به نیکی یاد خواهدشد؛احمدی نژاد مردمی ترین خاکی ترین وشجاعترین رییس جمهوری ایران بعداز شهیدرجایی ورهبرسیدعلی بود

  • یاسر
    0

    چقدر مضحک اگر احمدی نژاد به خاطر این اتهامات بخواهد دادگاهی شود تمام مسئولان نظام به خاطر اتهاماتی صدها برابر بدتر از این باید اعدام شوند

    نظرات شما -
    • صداقت
      0

      مطئنن همین طور خواهد شد . روزی میرسه که از خودشون میشه بلای جونشون و پته همه رو آب میندازه .

  • مفید
    0

    احمدی نژاد هرکه بود و هرچه کرد ما بخشیدیمش و الان جزعه ملت بزرگ هستن و اصلاح طلبان و اصول گرایان پنبه از گوش بدر کنن بخصوص اصلاح طلبان الان کودکانه رفتار نکنید چن جلوی چشم مردمید هرچند گوشه ناچیز قدرت شمارو گول میزنه مارو گول نمیزنه

    نظرات شما -
    • حافظی
      0

      چرا اون روزی که احمدی نژاد تو مجلس دستشونو رو کرد کسی پیگیر این ماجرا صدای ضبط شده نشد . ماه پشت ابر نمیمونه دست همه اونایی بیت المال رو بالا کشین رو میشه .

  • ارش رنجبر
    0

    سلام پس ملت سال 88ریختند بیرون که بابامااین ریس جمهور رونمیخوام همه روگرفتید چاپوندید توهلفتونی اب خنک حالا برگشتید سرحرف مردم نوش جانش که خورده دمشگرم مرد بوده سفره انقلاب است بازهمه بخورند الامردم دم احمدی نژاد گرم بالاخره 8سال ریس جمهوربوده باباحقش است

  • احمدی
    0

    دورود بر مردمی نژاد

  • ایرانی
    0

    درود بر محمود احمدی نژاد

  • ناصر احمدی
    0

    این ملت بیچاره هر روز باید به طریقی زجر بکشند / نیازی به متهم کردن نیست / گر قرار باشد مست گیرند هر کس در شهر هست گیرند

  • هادی
    0

    باسلام دولت آقای احمدی نژادچندکارزیربنایی شروع کرد1-مسکن2-یارانه3-سهام و... شکایت کردن و گله کردن از دیگران بسیار آسان است بطورکل اگر کسی ازفردی گلایه ای دارد بگوید که شما فلان کار را اینطور انجام دادین که اشتباه بوده و من اینطور انجام دادم که درست بوده و......اینوسط قاضی هم مردم(چون نتیجه تمامی کارها رامردم متوسط وضعیف حس خواهندکرد)متاسفانه بقیه ماجرا فقط کارسیاسی است. بنده موافق ویا مخالف کسی نیستم وکوبیدن دیگران وقتی خودمان کاری نمی کنیم وبلد نیستیم کاردرستی نیست! ماخودمان چکارکردیم؟؟؟

  • احسان
    0

    درود بر احمدی نژاد.

  • علی شیری از زنجان
    0

    درود بر احمدی نژاد این اتهامات بی اساس احمدی نژاد را مردمی تر و خدا شناستر می کند

  • مصطفی
    0

    تمامادروغه

  • علی شیری از روستای حبش زنجان
    0

    درود بر احمدی نژاد خدا نگهدار ش است ومردم پشتیبانش بعد از حضرت امام خامنه‌ای پاک دست ترین مسوول حاضر نظام است

  • محسن یزدی
    0

    نام این آقا هیچ وقت از ذهن مردم نمیره کسی که دلار 800 تومنی رو به 3000 تومن تغییر داد به اقتصاد مملکت ... زد رفت

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      شما واکنش رسانه ها به تحریم رو در زمان احمدی نژاد و روحانی ببینید!!آیا احمدی نژاد باعث بالارفتن دلار شد یا رسانه های چپ و راست؟!

    • محمد
      0

      خبر فوری ، مردم خیلی وقته آگاه شدن. درود بر تنها رئیس جمهور پاکدست و مردمی تاریخ ایران احمدی نژاد محبوب

    • انوشیروان
      0

      شما هم از اون چپی ها هستین

    • جواد
      0

      واقعا هم نام این مرد از ذهن مردم فهیم و با بصیرت بیرون نمیره به خاطر مبارزه با فساد خدمت به محرومان نه به خاطر کاسبی تحریمها

  • محمدرضا حسینی
    0

    با احمدی نژاد هیچ کاری نمیتونن بکنن چون اونجوری خودشون تو دردسر میفتن.این بر خلاف رئیس جمهورهای قبلی یکم زرنگتر بود و کلی آتو جور کرد تا نتونن حصرش کنن

  • احمد
    0

    خوب چرا اگه منطقش شو دارید 5 ساله نگذاشتید بیاد دفاع کنه و برایتان روشن کند و 5 ساله که مرتب تخریبش می کنید اخه بگید کجایتان می سوزد اولین ریس جمهوری که به ملت خدمت کرد و مردم خدمتش را احساس کردند احمدی نزاد بود شما هم حی اتهام واهی ببیافید برید اونایی که ثروت مملکت را به جیب زدند بگیرید این خرج مملکت و مردم کرده برید زمین خواران نجومی بگیران و مختلسین را بگیرید نه کسی که تخلفاتتان بر بر ملا کرده بخواهید انتقام بگیرید افتخار اکثز ملت احمدی نزاده

  • مهدی لاری
    0

    پول ناهار بعضی ها برای اینکه برند کرج۵۰۰میلیون شده.یکی نیست بگه فقط چرا؟شکایت نخواستیم

  • جلیل نوری
    0

    احمدی نژاد خیلی ظلم در حق ملت و کشور کردندوکشور را چند ده سال شاید هم بیشتر از دنیا وپیشرفت عقب انداختن بالاتر از همه به فرمایشالات حضرت اقا بی توجه بودن

    نظرات شما -
    • جواد
      0

      شما اگه نگران پیشرفتی یه نگاه کوچیک فقط به پیشرفت هسته ای بندازی جواب دستت میاد درست برعکس دولتهای خائن غرب گرا که هر وقت اومدن هسته ای رو تعطیل کردن اگه هم نگران حرفهای رهبر هستی بهتره حرفای ایشون درباره این دولتو با دولتای دیگه مقایسه کنی

  • اریا افتخاری
    0

    حنای شما دیگه پیش مردم رنگی نداره اگه قرار بر تخلف باشه شماها همتون متخلفید دولت تمام شد شما چیکار کردید واسه مردم جز بیشتر شدن فقرو بدبختی نارضایتی بیکاری اول به پرونده های خودتون رسیدگی کنید مردم دیگه الان عقل دارن نمیتونید ازشون سواری بگیرید

  • مصطفی محمدی
    0

    باسلام و احترام اولا در خصوص شکایت خود از آقای احمدی نژاد تا کنون هیچگونه حکمی به اینجانب ابلاغ نشده دوما در سامانه اطلاع رسانی الکترونیکی پرونده قوه قضائیه هم در خصوص حکم صادره مطلبی نوشته نشده سوما گفته قاضی سابق پرونده در خصوص کدرهگیری کاملا غلط و اشتباه است و دلیل آن همین نکته بس که تا سال ۱۳۹۱ طبق آمار وزارت صنعت معدن و تجارت به دادگاه حقوقی حدود ۳۸ میلیارد تومان در آمد شده آنهم از طریق همین ۴ هزار تومان دریافتی بابت ثبت معاملات و اشتباها ۴۰ هزارتومان گفتند و آنهم ناچیز عنوان کرده اند و این ادعاهای ایشان خلاف واقع است بنده از صفحه اطلاع رسانی پرونده در تاریخ معین فیلم و تصویر دارم و میتوانم رمز پرونده را هم در اختیارتان بذارم تا مطلع شوید واقعا متاسفم در این مملکت مسلمان دروغ گفتن که منشاء تمام بدی هاست هیچ هزینه ای نداره

  • محمد حسن مرادی
    0

    اللهم الشغل الظالمین بالظالمین. امت شهید پرور ایران

  • عبدالله
    0

    این تحلیل های یک طرفه عادلانه نیست بهتر است حرفها و شکوه های اقای احمدی نژاد هم بیاورید اگر جوانمرد هستید.

  • احمدی
    0

    احمدی نژاد همیشه عزیز مردم ایران هست و عزیز ما میماند

  • محمد
    0

    احمدی نژاد مطمئن باشید تو دادگاه مدارکی علیه اونایی که اینجوری بهش تهمت میزنن ، داره

  • رضایی
    0

    چرا اونایی که خونه های میلیاردی رو چند میلیون خریدن محاکمه نمیشن .

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      چون از خاندان هستند،چون باهمند

  • کناوارو
    0

    دروغی بیش نیس ملت دیگر فریب نمیخورند..

  • س
    0

    ما23000خانواده ازمردم کرمانشاه باعنوان گلیم وگبه کرمانشاه بدبخت وبیچاره شدیم 6000کارگربیکارشدندخانواده هاخودکشی کردند.بچه سقط شدجوانان بدبخت شدندبیاییدمشکل ماراحل کنیداین مهم است ماراچه کاربه کارسیاست .سیاست پدرومادرندارد.

  • محمد
    0

    احمدي نژاد ايراني ترين رييس جمهور ايرران است .غيرت مند و شرافتمند.اي كاش در انتخابات آينده احمدي نژاد و لاريجاني رقابت كنند تا بدانند مردم ميفهمند.

    نظرات شما -
    • علی
      0

      دیگه احمدی نژاد و امثالهم جای در میان ایرانیان نخواهند داشت -که با سیاستهای غلط خود ایران را یکبار دیگر به قهقرا بکشند.اوکسی بود که پراید 7میلیونی رو به 21میلیون رسوند-بنزین 100تومانی را به هزار رسوند....بازم بگم از اقتصاد---- امار طلاق رو وبیکاری رو در دوران اقا دکتر برید ببینید و با قبلش مقایسه کنید.

  • محمد
    0

    منتظر مجازات احمدی نژاد خواهم ماند اگر قوه قضاییه واقعا عادل باشد

  • شهاب عباسی
    0

    من نمی دونم احمدی نژاد چه کرده ولی فقط می دانم کاری کرده که تمام اربابان قدرت و مفسدان اقتصادی و نجومی بگیران و فئودال ها هم صدا با رژیم صهیونیستی و غرب دارند علیه او سخن می گویند

  • توماج
    0

    بنظرم قوه قضاییه باید با جدیت وارد عمل بشه وشجاعت خودشو نشون بده.

  • ابوالفضل
    0

    شخصا به داشتن رییس جمهوری مثل دکتر احمدی‌نژاد افتخار می‌کنم و هرجا لازم ببینم ازش حمایت می‌کنم. به امید سرافرازی ایشون و سایر وطن‌دوستان ایرانی…

  • محمد
    0

    سلام.با تشکر از مجموعه خبر فوری. ما از خبر فوری تقاضا داریم تصاویر دیدارهای احمدی نژاد رو هم بذاره.چرا هر وقت احمدی نژاد میره دیدار مردمی بعدش یه پرونده جدید تشکیل میشه؟!

  • علی
    0

    عشق است احمدي نژاد... بعد از رهبری انقلاب ،پاکدست ترین مسئول ایران بوده و هست.

  • یکی از مردم
    0

    حسب رعایت ادب ، سلام. خبر فوری ، بعداز گذاشتن این پست و خواندن کامنت ها و عکس العمل مردم و ملاحضه مثبت‌ها و منفی‌ها ، قطعا متوجه محبوبیت احمدی نژاد شده ای . پس راه عدالت در پیش بگیرید.

  • مرادی.
    0

    متن ارسالی را در. بخش نظرت نذاشتین. کوتاه بگم هحمدی نژاد محبوب دلهاست با این اتهامات که صحت وسقمش هم معلوم نیست . خللی در محبوبیتش ایجاد نمی شه .بهتره به فکر خودتون باشین.

  • حسین
    0

    بهترین رییس جمهوری ایران آقای احمدی نژاد بود حمایت میکنم

  • عمران فرالهی
    0

    اقای احمدی نژاد واقعا دستت پر برکته الن. 5ماه بیکاریم ب زور خرجه خانوادام را در میارم اقای احمدی نژاد ب داده ما برس

  • رضا
    0

    احمدی نژاد هرچی بود حامی قشر کارگر بود و دل سوز مردم به عنوان ی کارگر تا اخر عمر دوستش دارم

  • عرب
    0

    احمدی نژاد محبوب قلبهاست حامی مستصعفین .دمش گرم که پرونده خلاف همه سیاستمداران را رو کرد ایران دست چند نفر میچرخه ما دیگر ادم نداریم تو این کشور80 میلیونی

  • جواد
    0

    درود خدا بر این مرد دولت نهم و دهم بدون شک دربرخی جاها خطا داشته ولی در پاکدستی؛ خدمت به محرومان؛ایستادن درمقابل بیگانگان و توجه به داخل کشور علی الخصوص جوانان و .......بهترین دولت ایران بود حالا چند تا گماشته غربی که منافعشون به خطر افتاده به ایشان اتهام فسادو انحراف میزنن . والعاقبه للمتقین

  • علی
    0

    مشکل احمدی نژاد اینه که دیگه با اینا نیست و خوی ملیگرایی پیدا کرده بخاطر همینم پرونده مسازن براش

  • حسن اسماعیلی
    0

    سلام بنده حقیرهم میخوا هم‌ ازاحمدی نژادو دوستانش شکایت کنم لطفاراهنمایی کنیدچگونه وکجامیتوانم شکایت کنم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها