بریتانیا نسبت به استفاده از آنتی ویروس روسی هشدار داد

یک نهاد امنیت سایبری در بریتانیا به سازمان های دولتی توصیه کرده از آنتی ویروس ساخت یک شرکت روسی به خاطر خطر جاسوسی استفاده نکنند.

بریتانیا نسبت به استفاده از آنتی ویروس روسی هشدار داد

به گزارش خبر فوری به نقل از بی بی سی ، مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا گفته است در مرور شش ماهه خود از آنتی ویرس کاسپرسکی لب نتوانسته به شواهدی دال بر جاسوسی این نرم افزار دست پیدا کند.

روسیه سه کارشناس امنیت سایبری را به خیانت متهم کرد

آمریکا دیگر از نرم افزارهای شرکت کاسپرسکی روسیه استفاده نمی کند

این مرکز در عین حال از نهادهای دولتی خواسته است تا در شبکه هایی که حاوی اطلاعات حساس ملی است از این نرم افزار که ۴۰۰ میلیون کاربر در جهان دارد، استفاده نکنند.

آمریکا نیز دو ماه پیش مهلت ۹۰ روزه ای به سازمان های دولتی برای توقف استفاده از نرم افزارهای کاسپرسکی لب را داد. آمریکا از رابطه میان مقام های این شرکت با دستگاه های امنیتی روسیه ابراز نگرانی کرده است.

کاسپرسکی لب، از شناخته شده ترین تولیدکنندگان آنتی ویروس های کامپیوتری است و گفته است در میانه یک کشمکش سیاسی گرفتار شده است. آنها گفته اند "هرگز به هیچ دولتی برای جاسوسی سایبری کمک نکرده اند."

روسیه اخیرا سه کارشناس امنیت سایبری این کشور را بازداشت و به دلیل جاسوسی برای ایالات متحده آمریکا به خیانت متهم کرد. یکی از این بازداشت شده ها، کارمند سابق این شرکت بود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • امیر صفری فروشانی
    0

    سلام 1- کسپرسکی 400 میلیون کاربر نداره. دروغ میگه . در بهترین حالت 5 میلیون داره. 2- کسپرسکی محصولاتش کلی باگ داره . تازه تو شناسایی تهدیدات پیچیده سایبری ضعف داره. 3- کسپرسکی ی بنگاه خبری و تبلیغاتی هستش و برای همین جز 10 شرکت شناخته شده ضد ویروس هست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها