دلایل تاخیر ۱۲ ساله در احداث بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی خاوران تبریز

دلایل تاخیر ۱۲ ساله در احداث بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی خاوران تبریز موجب واکنش مدیر سابق درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی شد.

دلایل تاخیر ۱۲ ساله در احداث بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی خاوران تبریز

بیمارستان بزرگ 327 تختخوابی تبریز بیش از یک دهه است که احداث آن با مشکلات و موانع جدی مواجه شده است. بیمارستانی که در سال 1387 مجوز احداث آن صادر شد و تاکنون به جز یک برگ مجوز، خروجی دیگری از آن را شاهد نیستیم.

این بیمارستان در شهرک خاوران تبریز یکی از بزرگ ترین بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی در کشور، به ویژه در شمالغرب کشور است که در طی 12 سال از صدور مجوز احداث آن، با موانعی روبه‌رو بوده است.

سازمان تأمین اجتماعی در چند سال اخیر احداث بیمارستان جدید را در کل کشور متوقف کرده است ولی به دلیل اینکه مجوز بیمارستان بزرگ تبریز متعلق به قبل از صدور این دستور العمل توقف احداث بیمارستان جدید بوده، متعهد به احداث آن شده است.

در گزارشی به واکاوی دلایل تاخیر این پروژه مهم و حیاتی استان پرداخته بود که بخشی از این گزارش که به نقل از مقامات استانی بوده است، موجب واکنش مدیر سابق درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی شد و جوابیه ای را به دفتر تسنیم ارسال کردند.

در این نامه آمده است: بسمه تعالی، مدیر محترم آذربایجان شرقی؛

با سلام احتراماً در پاسخ به انتشار یادداشتی در مورخه 28 مرداد ماه 1399 با عنوان «آیا عملیات بیمارستان 327 تختخوابی تبریز پس از 12 سال آغاز می‌شود؟» که حاوی مطالب کذب و خلاف واقع مزبور در حق اینجانب است لذا جوابیه ذیل ارسال می‌شود تا برابر ماده 23 قانون مطبوعات عیناً در همان صفحه انتشار یابد.

اولاً عنوان عبارت عزل و برکناری مدیر سابق درمان تأمین اجتماعی کاملاً کذب و خلاف واقع بوده و اینجانب بر اساس نامه شماره 7373/98/152 مورخه 98/08/20 که تصویر آن به پوست می‌باشد، از سمت خود به دلیل موانع ایجاد شده در مسیر احدات بیمارستان در شهرک خاوران به وسیله مسئولین ارشد استانی، استعفای خود را به مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی تقدیم نمودم و سپس طی دو نامه دیگر در تاریخ‌های 98/08/27 و 98/10/21 و تماس تلفنی مکرر پیگیر استعفاء گردیده‌ام که نهایتاً مورد پذیرش سازمان واقع گردید.

ثانیاً عنوان اینکه اینجانب یکی از موانع احداث بیمارستان بوده‌ام نه تنها خلاف واقع و کذب بوده بلکه در کمال بی انصافی و بطور غیر اخلاقی ابراز گردیده است، زیرا اساساً این بیمارستان به پیشنهاد اینجانب در سال 1387 به عنوان پروژه سازمان در جلسه هیئت دولت که در تبریز تشکیل گردیده بود مطرح و به تصویب رسیده و مقرر گردید بیمارستان در جنوب شرق تبریز احدات و زمین مورد نیاز توسط استانداری آذربایجان شرقی تأمین گردد.

اینجانب در مراسم معارفه‌ سال 1394 که مجدداً به سمت مدیریت درمان منصوب گردیدم مهمترین انگیزه خود در بازگشت به مدیریت را احداث این بیمارستان و به یادگار گذاشتن برای مردم آذربایجان اعلام نمودم.

با تلاش مؤثر مکان یابی مناسبی در شهرک خاوران دقیقاً در جنوب شرق تبریز صورت گرفته و با همکاری استاندار وقت (آقای دکتر جبارزاده) اقدامات تملکی پیگیری و تغییر کاربری زمین از فضای سبز به درمانی تغییر یافت ولیکن صدور سند مالکیت و احداث بیمارستان با تغییرات مدیران ارشد استانی با موانعی مواجه و حتی تجهیزات کارگاهی در یک مورد توسط شهرداری جمع آوری گردید.

النهایه پس از کش و قوس‌های فراوان و پیگیری‌های زیاد درست در آستانه صدور سند مالکیت و آغاز عملیات احداث و ابلاغ اعتبار، مقامات ارشد استان خواستار انتقال بیمارستان به شهر جدید سهند گردیدند که صراحتاً از سوی اینجانب غیرکارشناسی و بر خلاف قانون بودن چنین انتقالی گوشزد گردید و به همین جهت در روز پرستار سال 98 به دلیل ناتوانی در تحقق تنها انگیزه خود از مدیریت درمان استعفاء نمودم.

مع الوصف بازگشت بیمارستان به محل سابق در خاوران نشانه کارشناسی بودن نظریات و تلاش‌های اینجانب بوده است. علی‌ای‌حال پس از اتلاف وقت و افزایش قابل توجه هزینه‌های احداث، امید است که عملیات احداث بیمارستان آغاز گردد.

دکتر جمال الدین نیکنامی مدیر سابق درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها