۹۰ درصد آرای پزشکی قانونی سمنان درباره قصور پزشکی در تهران تایید می‌شود

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: ۹۰ درصد آرای صادره در مراجع قضایی تجدید نظر در تهران با آرای صادره در سمنان در زمینه قصور پزشکی یکسان است.

۹۰ درصد آرای پزشکی قانونی سمنان درباره قصور پزشکی در تهران تایید می‌شود

مهدی نوروزی روز سه شنبه ابراز داشت: پزشکی قانونی در زمینه قصور پزشکی عادلانه قضاوت می‌کند و وابستگی به هیچ سازمان و نهادی ندارد.

وی ادامه داد: منطبق با ظرفیت و امکان قانونی، به نتیجه برخی پرونده‌های خروجی از پزشکی قانونی استان سمنان با موضوع قصور پزشکی اعتراض می شود و این پرونده ها در تهران دوباره مورد بررسی قرار می‌گیرد که ۹۰ درصد حکم صادر شده در تهران با حکم صادر شده در استان سمنان مطابقت دارد.

وی با بیان اینکه قصور به دلیل ویژگی رشته های پزشکی رخ می دهد بیان کرد: در برخی رشته‌های پزشکی مانند جراحی زنان و دندانپزشکی قصور پزشکی بیشتر دخالت دارد.

نوروزی تصریح کرد: بی‌احتیاطی، بی مبالاتی، فقدان مهارت و فقدان رعایت نظامات دولتی، تعریف قصور پزشکی از لحاظ قانونی است.

وی اضافه کرد: در برخی موارد نظام پزشکی نیز مانند پزشکی قانونی پرونده‌های با موضوع قصور پزشکی را مورد بررسی قرار می‌دهد که این موضوع نوعی موازی‌کاری است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: پیشگیری از قصور پزشکی و یافتن راهکارهایی برای کاهش شکایت از کادر درمانی از دغدغه‌ها و موضوعات در دست بررسی سازمان پزشکی قانونی است.

به گفته رییس سازمان پزشکی قانونی کل کشور سال گذشته ۹ هزار و ۸۸۴ هزار قصور پزشکی در کشور رخ داد که نتیجه چهار هزار و یک مورد محکومیت و پنج هزار و ۲۸۳ تبرئه بود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها