۹ برنامه ویژه برای روز ملی غار پاک در قشم اجرا می‌شود

مدیر ژئوپارک جهانی قشم از اجرای برنامه‌ ۹گانه این مدیریت با همکاری هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم در روز ملی غار پاک در قشم خبر داد.

۹ برنامه ویژه برای روز ملی غار پاک در قشم اجرا می‌شود

علیرضا امری کاظمی اظهارداشت: این برنامه روز دوم مهرماه با برپایی دوره غارپیمایی در دو بخش تئوری و عملی به مدت دو روز و با ارائه مدرک رسمی از سوی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور برگزار می‌شود.

به گفته وی، پاکسازی گرافیتی‌های ورودی غارنمکدان، جمع آوری و پاکسازی زباله‌های داخل غار، جمع‌آوری تابلو، بنر و یادبودهایی که در انتهای غار نمکدان توسط گروه‌های مختلف به جا گذاشته شده از دیگر برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: نصب تابلوها و فلش‌های راهنما در راهروهای داخلی غار نمکدان و نصب شناسنامه و تابلو معرفی غار در دیواره انتهایی از دیگر اقدامات در دست طراحی برای روز ملی غار پاک در قشم است.

مدیرژئوپارک جهانی قشم همچنین از برنامه ساخت نخستین مستند غارنمکدان با همکاری غارنوردان داخلی و خارجی و ساخت فیلم کوتاه امداد و نجات در بخش غارنوردی و بازبینی و ترسیم نقشه جدید غار نمکدان به عنوان دیگر برنامه‌های 9 گانه اعلام شده خبر داد.

وی با اشاره به تداوم بیماری فراگیر کووید 19 در جهان، کشور و جزیره یادآور شد: یکی از مهمترین برنامه‌های ما در همکاری با هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم، برگزاری همایشی با حضور صاحب نظران عرصه غارنوردی در جهان بود که متاسفانه به دلیل ادامه روند بیماری کووید 19 امکان اجرا نداشت.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها