پروانه سلحشوری، رییس فراکسیون زنان مجلس:

نسبت به جایگاه مدیریتی زنان نگاه جنسیتی وجود دارد

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: خشونت زنان علیه زنان بُعد پنهان خشونت است که پنهان‌شده است.

نسبت به جایگاه مدیریتی زنان نگاه جنسیتی وجود دارد

به گزارش خبر فوری و به نقل از ایسنا، پروانه سلحشوری در دومین همایش ملی منع خشونت علیه زنان در قزوین که ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، گفت: همواره هنگام شنیدن کلمه خشونت علیه زنان به فضای مردانه و خشونت از جانب مردان توجه می‌شود، درحالی‌که بعد مخفی خشونت علیه زنان توسط زنان صورت می‌گیرد.

وی افزود: خشونت علیه زنان به سه سطح خرد، میانه و کلان تقسیم‌بندی می‌شود که باید با آموزش و آگاهی‌بخشی آن را برطرف کرد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس یادآور شد: امروز کاهش اعتماد به‌ نفس دختران و زنان، آسیب جدی وارد می‌کند که می‌طلبد خانواده‌ها و رسانه آگاهی‌های لازم را در این زمینه اطلاع‌رسانی کرده تا این معضل ریشه‌کن شود.

وی یادآور شد: نسبت به جایگاه مدیریتی زنان ،نگاه جنسیتی وجود دارد که این امر جفایی در حق انسانیت است و نباید به ارزش و مقام زن از سوی جنس مخالف توهین شود، این در حالی است که برخی از زنان نیز از حمایت زنان برخوردار نیستند.

سلحشوری گفت: اعتلای جامعه زمانی به تحقق می‌رسد که قبل از آن زنان به جایگاه و ارزش حقیقی خود دست‌یافته باشند، رسانه ملی تاکنون نتوانسته به‌خوبی رسالت خود را در خصوص آگاه‌سازی خانواده‌ها و کاهش خشونت علیه زنان ایفا کند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مصادیق خشونت زنان علیه زنان در سطح خرد جامعه، برخوردهای نامساوی و تبعیض‌آمیز مادر و دختر و غیره در خانواده است که باید با آگاهی و مشورت برطرف شود.

وی تاكيد کرد: ما زنان همراه با جامعه‌ای که نمی‌خواهند زنان به‌جایی برسند هم‌زبان می‌شویم درصورتی‌که باید حامی و حمایتگر یکدیگر باشیم.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها