اصفهان رتبه سوم تعداد بازنشستگان کشوری را دارد/ خانه امید اصفهان دهه فجر افتتاح می شود

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان گفت: حقوق بگیران استان اصفهان 84 درصد بازنشسته، سه درصد شاغل متوفی و یک درصد از کارافتاده هستند.

اصفهان رتبه سوم تعداد بازنشستگان کشوری را دارد/ خانه امید اصفهان دهه فجر افتتاح می شود

شهروز عبادی به مناسبت هفته دولت افزود: خانه‌های امید مکانی فرهنگی و اجتماعی برای پرکردن اوقات فراغت، فعالیت‌های آموزشی، تفریحی، درمانی و فرهنگی بازنشستگان محسوب می شوند و به همین منظور سه خانه امید آران و بیدگل، خمینی شهر و شهرضا به بهره برداری رسیده و فعال است.

وی ادامه داد: خانه امید شهر اصفهان نیز 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان بابیان اینکه میانگین حقوق بازنشستگان این استان سه میلیون و 700 هزار تومان است، اظهار داشت: حقوق بگیران استان اصفهان 84 درصد بازنشسته، سه درصد شاغل متوفی و یک درصد از کارافتاده هستند. همچنین از این تعداد حقوق بگیر بازنشسته 64.91 درصد معادل 65 هزار و 537 نفر بازنشسته آموزش و پرورش و مابقی بازنشستگان سایر دستگاه های دولتی هستند.

عبادی تصریح کرد: همچنین 12 درصد از کل بازنشستگان کشوری در این استان فوت شده اند که افراد تحت تکفل به عنوان مستمری بگیر، حقوق آنان را دریافت می کنند.

وی تعداد شاغلین کسورپرداز را 50 هزار و 300 نفر عنوان کرد و افزود: میانگین سنی فعلی بازنشستگان استان اصفهان 64 سال و میانگین سن بازنشستگی 52 سال، میانگین خدمت 29 سال و میانگین مدت پرداخت 27 سال می باشد.

عبادی بیان داشت: تعداد وراث وظیفه بگیر صندوق بازنشستگی استان اصفهان معادل 20 هزار و 208 نفر است و تا پایان فصل بهار امسال 485 نفر بیمه عمر و حوادث استفاده کردند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان با اشاره به میزان تورم و نوسانات نرخ ارز و کاهش قدرت خرید بازنشستگان، افزود: قرار است صندوق بازنشستگی کشوری طبق جداول و ابلاغیه‌ای که از سوی سازمان برنامه و بودجه صادر می شود، طبق توضیحات سازمان برنامه و بودجه کشور بر اساس 90 درصد حقوق شاغلان، احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را تدوین کند تا در صورت ارسال دستور العمل و تامین اعتبار مهرماه امسال شاهد افزایش حقوق بازشستگان کشوری باشیم.

عبادی با اشاره به خدمات رفاهی و حمایتی صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان از بازنشستگان، گفت: 145 هزار و 66 بازنشسته و وظیفه بگیر از خدمات بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و وظیفه بگیران (غرامت) استفاده و دو هزار و 430 نفر از کمک هزینه خدمات پنجگانه عصا، سمعک، عینک، ویلچر و واکر استفاده کرده اند.

وی با اشاره به برگزاری تورهای سیاحتی و زیارتی برای بازنشستگان کشوری یادآور شد: تا قبل از همه گیری بیماری کرونا، 13 هزار و 475 بازنشسته از سفرهای سیاحتی و زیارتی این صندوق استفاده کرده اند.

عبادی با تاکید بر اینکه امسال وام ضروریبازنشستگان از 7 میلیون تومان به 10 میلیون افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: از ابتدای سال 98 تا پایان تیرماه سالجاری 32 هزار و 758 نفر از وام ضروری بازنشستگان و 69 نفر از وام ازدواج فرزندان بازنشسته استان اصفهان بهره مند شدند.

وی اظهار داشت: خدمات کارت منزلت، عصا، عینک، سمعک، استعلام و فیش و حکم حقوقی صندوق بازنشستگی کشوری با هدف کاهش مراجعات برون سپاری شده است؛ هم اکنون در دفاتر پیشخوان دولت انجام می شود و بازنشستگان می توانند با مراجعه به این دفاتر خدمت دریافت کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان اصفهان افزایش سقف بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری از خردادماه سالجاری تا خردادماه 1400 را برای بیماران خاص از 45 میلیون تومان به 90 میلیون تومان در قرارداد جدید، عنوان کرد.

وی گفت: سقف بستری فوق تخصصی 44 میلیون تومان، سقف بستری عمومی 22 میلیون تومان، سقف خدمات تشخیصی درمانی سرپایی یک میلیون و 700 هزار تومان، سقف خدمات آزمایشگاهی 800 هزار تومان، سقف رادیوگرافی 400 هزار تومان و سقف اعمال مجاز سرپایی 920 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

عبادی افزود: مرحله دوم طرح یاری با هدف ارائه اعتبار خرید کالا به بازنشستگان و وظیفه‌ بگیران در مردادماه با اعتبار ۱۲ میلیون ریال برای خرید از فروشگاه های رفاه اجرایی شد و بازنشستگان استان اصفهان نیز با کارت حقوق بانک صادرات خود از تسهیلات این طرح استفاده کردند.

وی بیان داشت: عرضه سهام بیمه ملت، پذیره نویسی صندوق مدیریت ثروت در فرابورس ایران و ارائه تسهیلات خرید سهام دارایی یکم دولتETF در بازار سرمایه، از سوی صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان اقدام شایسته ای بود که در طولانی مدت منجر به حفظ ارزش دارایی بازنشستگان می شود.

هفت درصد از جمعیت بازنشستگان کشوری در استان اصفهان هستند، این استان با 110 هزار بازنشسته کشوری پس از تهران و خراسان رضوی سومین استان است که بیشترین بازنشسته کشوری را دارد. همچنین 65 درصد بازنشستگان استان را آقایان و 35 درصد را بانوان تشکیل می دهند.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها