بالاخره منشا پیدایش طلا مشخص شد

نحوه شکل گیری اولیه طلا یکی از رازهای مهم علمی است و دانشمندان تا به حال پاسخ قانع کننده ای برای این سوال پیدا نکرده بودند.

بالاخره منشا پیدایش طلا مشخص شد

به گزارش خبر فوری و به نقل از مهر، یافته های جدید دانشمندان که نتایج آن در نشریه نیچر به چاپ رسیده نشان می دهد پیدایش طلا حاصل شکل گیری این فلز در عمیق ترین لایه های درونی زمین و سپس انتقال آن به لایه های بیرونی و سپس سطح زمین بوده است. لذا حرکت داخلی برخی لایه های درونی زمین در این زمینه به نفع انسان تمام شده و باعث شده بشر به این فلز ارزشمند و زیبا دسترسی یابد.

محققان در تایید این نظریه به شواهدی در منطقه پاتاگونیا در جنوب آرژانتین دست یافته اند. اولین بار طلا در این بخش از کره زمین توسط انسان کشف شد و تحقیقات از وجود این فلز در عمق ۷۰ کیلومتری منطقه مذکور خبر می دهد.

دانشمندان شیلیایی، فرانسوی و استرالیایی که در پژوهش مذکور شرکت داشته اند می گویند کره زمین از سه لایه پوسته، گوشته و هسته تشکیل شده و عموم مواد معدنی مورد استفاده بشر در سطحی ترین لایه زمین یعنی پوسته قرار دارند. آنان اظهار امیدواری کرده اند این کشف جدید به شناسایی دقیق نحوه شکل گیری اولیه دیگر فلزات و مواد معدنی موجود در درون کره زمین کمک کند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها