جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد

جزئیات و شرایط کسر خدمت های جدید رزمندگی،جانبازی و آزادگی

افرادی که بیشترین اولویت و امتیاز را در هر سال دریافت کنند تا 20 هزار نفر اول می‌توانند از این شرایط بهره مند شوند.

جزئیات و شرایط کسر خدمت های جدید رزمندگی،جانبازی و آزادگی

به گزارش خبر فوری ، سردار ابراهیم کریمی در گفتگو با ایسنا درباره اجرای قانون معافیت و کسر خدمت‌های مربوط به رزمندگی و ایثارگری اظهار کرد: براساس بند "د" ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه موضوع کسر خدمت و معافیت‌های مربوط به فرزندان ایثارگران مورد توجه قرار گرفته و بر اساس آن و با موافقت ستادکل نیروهای مسلح به ازای هر یک ماه سابقه حضور در جبهه یک ماه کسر خدمت به فرزندان رزمندگان اعطا خواهد شد. همچنین به ازای هر یک درصد جانبازی و هر یک ماه اسارت نیز یک ماه کسر خدمت به فرزندان جانبازان و آزادگان داده می‌شود.

کریمی با بیان اینکه این قانون و نحوه اجرای آن در ستادکل نیروهای مسلح مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: در نهایت مقرر شد تا سالانه 20 هزار نفر امکان بهره مندی از این قانون را داشته باشند. در واقع افرادی که بیشترین اولویت و امتیاز را در هر سال دریافت کنند تا 20 هزار نفر اول می‌توانند از این شرایط بهره مند شوند.

مهم ترین نکات اعلام شده از سوی جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا را در ادامه می خوانید:

- به ازای هر یک ماه سابقه حضور در جبهه یک ماه کسر خدمت به فرزندان رزمندگان اعطا خواهد شد. همچنین به ازای هر یک درصد جانبازی و هر یک ماه اسارت نیز یک ماه کسر خدمت به فرزندان جانبازان و آزادگان داده می‌شود.

- از شنبه یازدهم آذرماه امسال تمامی افراد متقاضی بهره مندی از این تسهیلات و کسر خدمت‌ها باید با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 درخواست خود را ثبت کنند.

-قانون معافیت ایثارگری، رزمندگی و آزادگی همچنان پابرجاست.
- به ازای هر 25 درصد جانبازی امکان معافیت یکی از فرزندان ذکور وجود دارد همچنین به ازای هر 30 ماه رزمندگی نیز یکی از فرزندان ذکور می‌تواند از انجام خدمت سربازی معاف شود.
- سربازان امریه مشمول کسر خدمت نمی‌شوند.
-فرزندخوانده‌ها کسر خدمت نمی‌گیرند.

221

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها