وزیر اطلاعات: 

حمایتهای بزرگوارنه رهبر معظم انقلاب نبود، دولت چند بار زمین زده شده بود

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه همه دولتهای بعد از انقلاب خدمات ارزنده ای انجام داده اند اظهار کرد: شرایط در همه دولتها یکی نبوده است.

حمایتهای بزرگوارنه رهبر معظم انقلاب نبود، دولت چند بار زمین زده شده بود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات طی سخنانی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با گرامیداشت هفته دولت به ارزیابی از عملکرد دولت پرداخت و اظهار کرد: همه دولت‌هایی که بعد از انقلاب خدمتگزار مردم بودند، همه خدمت کردند و نمی‌شود خدمت آنها را نادیده گرفت اما شرایط در همه دولت‌ها یکسان نبوده و متفاوت بوده است؛ در برخی دولت ها شرایط بهتر بوده، طبعاً توفیقات بیشتری نصیب‌شان شده و در برخی دیگر از دولت ها شرایط خوبی فراهم نبوده و توفیقات کمتری داشتند.

وی با بیان اینکه «بدترین وضعیت در دولت فعلی بوده است»، خاطر نشان کرد: در این دولت هم فشار تحریم ها بی سابقه بوده و هم درآمد کشور به حداقل ممکن خود رسیده بود و هم فروش نفت کمتر و مشکلاتی در صادرات و واردات ایجاد شده است. همچنین قیمت نفت که عمده درآمد ما بوده، از سایر دولت ها کمتر بوده است؛ در چنین شرایطی اگر دولتی بتواند کشور را سرپا نگه دارد تا به زمین نخورد، معجزه کرده است؛ با این حال دولت با کار جهادی که انجام دادن خدمات بسیار ارزشمندی را ارائه کرده است که با توجه به شرایط حاکم بر کشور و دولت باور کردنی نیست.

وزیر اطلاعات افتتاح فازهای متعدد پارس جنوبی را از جمله خدماتی عنوان کرد که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ارائه شده است و گفت: بسیاری از پالایشگاه‌ها که بخشی از کارهایشان انجام شده بود، در این دولت راه اندازی شدند؛ حدود یک میلیون و پانصد هزار مسکن اعم از مسکن مهر قیمت به تکمیل رسید که تا پایان دولت به حدود ۲ میلیون مسکن می‌رسد. همچنین مجتمع‌های معدنی بسیاری در برخی استانها فعال شد و راه آهن همدان، کرمانشاه، خوی و تبریز راه اندازی شد.بیمارستان های بسیاری نیز در این دولت افتتاح شد که زمینه های حماسه آفرینی در دوران کرونا را فراهم کردند.

علوی با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت های یازدهم و دوازدهم در زمینه های تامین انرژی برق آب راهسازی و اشتغال زایی گفت: امنیت پایداری که با همت سربازان گمنام امام زمان (عج)دولت و وزارت اطلاعات تعریف می شود گوشه ای از کارهای دیگری است که دولت انجام داده است.
وی افزود: دولت با بسیاری از مسائل و دشواری ها مواجه بوده که از جمله آنها می توان گفت این دولت با بی مهری های بسیاری روبرو شده است. بیشتر این هجمه‌ها به این دولت صورت گرفته و کارکردهای دولت نقد شده و بسیاری مصادره شده است.
وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه در تامین امنیت نقش بی بدیل وزارت اطلاعات را نمی‌توانیم منکر شویم، اظهار کرد:در این دولت وزارت اطلاعات به صدها تیم تروریستی ضربه وارد کرده اما گاهی مورد جفا قرار می‌گیرد. درست است که امنیت محصول همه دستگاه‌های امنیتی است اما در زمینه تامین امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم وزارت اطلاعات حرف اول را با فاصله بسیار زیاد می زند، این در حالی است که گاهی مشاهده می کنیم این موضوع مصادره می‌شود و نقش وزارت اطلاعات نفی می‌شود.

علوی ادامه داد:در حوزه مسکن گاهی اعلام می‌شود که دولت آجری روی آجری نگذاشته است در حالیکه فقط دو میلیون اسکلت بدون هر گونه زیر ساخت به دولت یازدهم رسید که تمامی اینها در این دولت به اتمام رسیده است؛ قدیم میگفتند کار را که کرد، آنکه تمام گرد، اما امروز برخی از روی بغض به دولت می‌گویند کار را کسی کرد که کلنگ زد.

وزیر اطلاعات گفت: مشاهده می کنیم که در بسیاری از اقدامات کسی که ۲۰ درصد کار را انجام داده است تمام کار را به او نسبت می‌دهند اما کار کسی که ۸۰ درصد کار را انجام داده را نفی می‌کنند. خیلی از اقدامات دولت مصادره می شود؛ قدیم پروژه‌های که انجام می شد به نام کارفرما تمام می شد و مثلا گفته می شد دولت فلان پروژه را ساخته اما امروز بغض به دولت باعث شده که بسیاری از پروژه هایی که توسط دولت انجام می‌شود به نام پیمانکار تمام می‌شود و گفته می شود که فلان پیمانکار این پروژه را ساخته است؛ این گونه اظهارات باعث می شود که ارزیابی عملکرد دولت مقداری برای عامه مردم دشوار شود.

علوی گفت: همه دولتها با هجمه هایی مواجه بودند اما متاسفانه در ارتباط با این دولت، هجمه ای که بوده، بیش از حد بوده و بیشترین هجمه نیز از سمت داخل دولت بوده‌است. اگر حمایت‌های بزرگوارانه مقام معظم رهبری نبود این دولت چندین مرتبه به زمین زده شده بود. مقام معظم رهبری در ماجرای بنزین فداکارانه وارد شدند و رهنمودهایی به نمایندگان مجلس دادند و باید شاکر ولایت و قدردان محبت های مقام معظم رهبری باشیم. راه قدردانی از این هدایت ها نیز این است که زیر چتر هدایت و حمایت رهبری مقام معظم رهبری باشیم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه کشور با دولت تنها قابل اداره نیست، اظهار کرد: همه قوا و نهادها باید باهم باشیم چرا که کشور برای همه است حتی آحاد مردم نیز باید وارد شوند؛ نمونه مشارکت و همدلی برای اداره کشور را در کرونا مشاهده می کنیم؛ زمانی که تریبون‌هایی که یاس آفرینی و سیاه نمایی میکردند بخاطر کرونا تعطیل شدند و سیاه‌نمایی رسانه ها کاهش و همگرایی و هم‌افزایی افزایش یافت، نهادها در کنار هم قرار گرفتند و با کرونا مقابله کردند؛ مردم نیز رعایت کردند و دستاورد عظیمی را به دست آورده‌ایم و از همه کشورها در مقابله با کرونا جلو افتادیم. به محض آن که مقدار رعایت پروتکل‌ها کاهش یافت، با موج دوم مواجه شدیم. اگر با هم باشیم، همه با هم در مسائل و مشکلات مثل مواجهه با کرونا عمل کنیم، رضایت مردم افزایش می‌یابد.

علوی ادامه داد: نظرسنجی ها نشان می دهد که در دوران کرونا میزان نارضایتی ها کاهش و میزان رضایت مردم افزایش یافته بود.

وی در ادامه به بیان ویژگی‌های کارکرد وزارت اطلاعات پرداخت و اظهار کرد: وزارت اطلاعات همیشه خدمات ارزشمندی در عرصه های مختلف و مأموریت‌های گوناگون خود داشته است. در این دوره هم کارکردهای بسیاری داشته که برخی از اینها بی سابقه است؛ ما از همان اول پایه و اساس کار را بر رعایت شرع و قانون گذاشتیم و جایی که دیدیم کاری انجام شده که با شرح مغایر است آن را جبران کردیم؛ مثلاً در مورد کسانی که به عنوان ترورکنندگان دانشمندان هسته ای دستگیر شده بودند و بخشی از همکاران ما می‌گفتند که اینها تروریست نیستند و به اشتباه دستگیر شده اند، بررسی بسیار دقیقی شد و سرانجام به این نتیجه رسیدیم اینها تروریست نیستند؛ در این زمان ما شرعا اعلام کردیم که مجاز نیستیم که این افراد را نگه داریم و باید آنها را آزاد کنیم و از آنها عذرخواهی و خسارت شان را پرداخت کنیم و این کار صورت گرفت؛ این کار در سرویس‌های امنیتی کاری بی سابقه است.
وزیر اطلاعات گفت: در این دوره مردم شاهد بودند که وزارت برای هیچ کسی مزاحمت نداشت؛ در دانشگاه‌ها برای اساتید و دانشجویان و در حوزه ها برای مدرسین و طلاب مزاحمتی نداشت و یک آرامشی در مراکز آموزشی حاکم بود. همچنین وزارت اطلاعات در این دوره مزاحمتی برای رسانه ها نداشت و تعامل سازنده با آنها اعم از مطبوعات و فضاهای مجازی وجود داشت.
علوی ادامه داد: وزارت اطلاعات در این دوره مزاحمتی برای احزاب و جریانات سیاسی نداشت و سعی کرد آنها را در مسیری سازنده فعال کند. وزارت اطلاعات همچنین مزاحمتی برای اقوام و فرق از جمله اهل حق و دراویش نداشت و با تمام اینها به گونه‌ای تعامل کرد که امروز شاهد یک همگرایی بسیار قوی بین اقوام و فرق با نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم. وزارت اطلاعات در این دوره سعی کرد در کنار امنیتی که برای جامعه فراهم میکند، آرامش را هم فراهم کند.

علوی خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات در این دوره سعی کرد تنها به مفسدین و متخلفین تعرض داشته باشد و هول و هراس هیمنه وزارت فقط برای این افراد و کسانی که به اموال عمومی تعطیل می کند، باشد.


وی در پاسخ به پرسشی درباره تعامل مردم، نخبگان و جریانات سیاسی با وزارت اطلاعات با بیان اینکه امروز وزارت اطلاعات بر اساس نظرسنجی ها از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: آنچه در این دره متمایز بود، هجمه بی نظیری بود که به وزارت می‌شد؛ در هیچ دوره ای وزارت اطلاعات اعم از وزیر و وزارت مورد هجمه قرار نمی‌گرفتند؛ ۲۰ درصد این هجمه ها از بیرون و توسط دشمن بود که انتظاری از آنها نداریم اما ۸۰ درصد هجمه ها بی مهری ها متاسفانه توسط کسانی بود که خودشان را در درون نظام تعریف می‌کند؛ اما وزارت در برابر این افراد سعه صدر پیشه کرده و تعرضی به آنها نکرده است چون معتقد است زمانی که نوزاد دندان در می‌آورد، ممکن است پستان مادر را گاز بگیرد اما به صورت او سیلی نمی‌زند. ما به حمایت‌های مقام معظم رهبری دلگرم هستیم و در یکی از آخرین گزارش‌هایی که اخیراً خدمت مقام معظم رهبری دادیم، ایشان در پی نوشت این گزارش فرموده بودند که «از برادران ورارت اطلاعات تشکر شود» که من از این فرصت استفاده می کنم و تشکر و بزرگواری ایشان را به همه همکاران عزیزم ابلاغ می کنم.


وزیر اطلاعات درباره مهمترین رویکرد خود در مدیریت این وزارتخانه گفت: برای اینکه کارکرد وزارت از انسجام، ارتباط معنادار و پیوستگی برخودار باشد، باید بر مبنای راهبرد باشد؛ یکی از نخستین اقداماتی که انجام داد راهبرد وزارت اطلاعات را بر پایه‌ی شرع، اخلاق و قانون تعریف کردیم. تنها به تبیین راهبرد اکتفا نکردیم، بلکه در مقام عمل نیز همه بخش‌های وزارت را بر مبنای راهبرد تدوین کرده و امروز وزارت اطلاعات از یک انسجام در مدیریت، پیوستگی در مارکت و هدفمندی در حرکت برخوردار است.

علوی در ادامه به بیان مهمترین اقدامات و دستاوردهای وزارت پرداخت و اظهار کرد: به لطف خدا امروز وزارت اطلاعات در تمام عرصه ها اعم از ضد جاسوسی، تروریسم و امنیت نرم با تعامل سازنده با اقوام و جریانات و تامین امنیت سیاسی اجتماعی فرهنگی و امنیت و سلامت اقتصادی و مبارزه با مفاسد این حوزه و همچنین در زمینه تبادل اطلاعات با کشورهای دوست و غیر متخلصم گام‌های بسیاری بر داشته است که فرصت برای ذکر همه اینها نیست؛ همچنین کارکرد وزارت اطلاعات به گونه ای است که تنها یک بیستم آن را میتوان در رسانه ها بیان کرد.

وی همچنین در ارزیابی از موفقیت‌های وزارت در انجام ماموریت های محوله گفت: معتقدم هرچه زمان گذشته، وزارت اطلاعات به فلسفه وجودی خود نزدیکتر شده‌است؛ اگر وزارت در ابتدا بیشتر به شکل پلیس امنیت آغاز به کار کرد، با گذشت زمان این این شکل فاصله یافته و به سرویس اطلاعاتی نزدیک‌تر شده است و کارکرد پیشگیرانه بیشتری را پیدا کرده است. الحمدالله وزارت در این زمینه به گونه ای خود را متجلی ساخته که کسانی که وزارت را می شناسند اعتراف کرده و بر این باورند که وزارت اطلاعات به هدف تاسیسی خود بیشتر از هر زمان نزدیک شده است.

وزیر اطلاعات در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات انجام شده در حوزه ایجاد تحول در وزارت اطلاعات اظهار کرد: امروز کار سرویس‌های اطلاعاتی متفاوت با گذشته است؛ امروز آن مقداری که سرویس‌ها از فضای مجازی و صحبت های مسئولان کشور و بیگ‌دیتاهایی که بدست می آورند و دیتاپردازی هایی که می‌کنند، به اطلاعاتی دست می یابند که از طریق جاسوسیهای سنتی این اطلاعات حاصل نمی‌شود.

علوی افزود: امروز دستگاه‌های اطلاعاتی باید هم از امکانات فنی بسیار گسترده برخوردار باشند و هم از نیروهای تحصیلکرده و زبده و کار آشنا برخوردار باشند و مرتبط آموزش های ضمن خدمت همراه باشند. طی ۷ سال اخیر، امکانات فنی وزارت به حدود ده برابر افزایش یافته؛ در زمینه بنیه علمی نیز نزدیک به ۷۰۰ نفر از کارکنان ما در مقطع دکترا یا فارغ التحصیل شده اند و مشغول به تحصیل هستند. همچنین چندین هزار نفر از کارکنان ما در مقطع کارشناسی در رشته های مربوط به وزارت اطلاعات فارغ التحصیل شدند و چندین هزار مشغول تحصیل هستند. همچنین جمعی که فاقد کارشناسی بودند دوره خود را به پایان رساندند و به همراه سایر کارکنان دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد همه در تلاشند تا به تحصیلات تکمیلی بپردازد. علاوه بر آموزشهای آکادمیک وزارت اطلاعات در زمینه آموزش های ضمن خدمت و آموزش های مدیران نیز گام‌های بلندی برداشته که با این بنیه قوی علمی بتواند مأموریت‌های خود را بهتر انجام دهد و مشاهده دانش پایگی کار اطلاعاتی در وزارت باشیم.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • یوسف طاهرزاده
    0

    هر کس برای سلامتی مقام معظم رهبری دعا نکند به خودش جفا کرده .باید هر لحظه خدا شکر کرد بخاطر داشت رهبری دلسوز پاک زیرک اهل عبادت نیمه های شب که فقط بفکر پیشرفت ایران اسلامی است‌.

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      درسته ؛ پیشرفتهای اقتصادی ؛ سیاسی ؛ علمی ؛ جهانی را مدیون همین عبادتهای مقام معظم رهبری هستیم .

    • ناشناس
      0

      اقای ایرانی مغلطه نکن با کلماتم بازی نکن پیشترفتهای اقتصادی سیاسی علمی وجهانی را با دروغگوی روحانی و دولتش و گول زدن مردم پایه ریزی کردین برین توخیابون پارتی رقصتونو ادامه بدین

  • .
    0

    منت سر مردم نزار . هرکس که مسوولیت دارد بایستی به مملکت خدمت کند. برو قانون اساسی ت را مطالعه کن و بعد این تملق ها را بیان کن. دولتی که هیچ اختیاری برا تغییر سیاست خارجی کشور را ندارد باید هم عصا زیر بغلش بزارند و از او حمایت کنند تا زمین نخوره و مثل یه مترصکی سر پا بمونه

  • ناشناس
    0

    انصافتان کجا است؟؟؟!!! --- جناب آقای علوی!!! این چه معجزه ای است که مردم را که تنها پایه های استوار حیات و دوام و بقای نظام و کشور اند در نیازهای همیشگی آنان نادیده می گیرد و برای این نیازها در ثروتهای ملی به هیچ حقی اعتراف نمی کند و با روشهای غلط اقتصاد انسان ستیز سرمایه داری غرب بد ترین تنگناهای جانکاه و دین زدا را بر این مردم بی پناه روا می دارد؟؟؟!!! مگر قرآن کریم که منبع قانون اساسی نظام اسلامی است نمی گوید که خداوند ثروتهای روی زمین را برای سرنشیان آن آفریده است؟؟؟!!! آیا این سرنشینان تنها دولتیان اند یا همه ی آحاد ملت اند؟؟؟!!! مگر خداوند در قرآن به مؤمنان فرمان نداده است که اگر حکومت را در اختیار گرفتند أمانت دار باشند و میان مردم با عدالت حکومت رانی کنند. چرا در بودجه های دولت سهم عادلانه ای از ثروتهای ملی برای تهیه ی آسان و ارزان نیازهای همیشگی مردم که بحکم خداوند مالکان این ثروتها هستند تعیین نمی شود...؟؟؟!!! آیا محروم کردن مردم از سهم و حق زندگی در ثروتهای ملی که خداوند آنان را مالک آنها شناخته امانت داری و عدالت گرایی است؟؟؟!!! چرا ما همه چیز را مراعات می کنیم و خدا و مردم و اصل نظام الهی را از نظر دور می داریم؟؟؟!!! بدانید که یاد آوری حقایق تضعیف نیست ولی پایمال کردن حقایق پای گذاشتن در راه نابودی است. آقای علوی!!! شما وزیر اطلاعات کشور اید و گردن این حقیر بی پناه از مو باریک تر در اختیار شما است و نام نشان این حقیر به جاهایی که در نظام باید برسد رسیده است.

  • دادفر فتاحي الکوهی
    0

    سلام سید بزرگوار در سخنانتان فرمودی که رهبر انقلاب از همه ی دولتها حمایت می کرد و میکند و فرمودیهمه ی دولتها هم فعال بود ند و کار کردند. لذا خواهشمنداست سخنان انتخاباتی رئیس جمهور و این سخنان را کنار هم بزارید تناقض دارند. بخاطر خدا و آسایش خلق خدا از این به بعد واقعیت بگید و برای پستهای دنیوی این رفتار رو نکنید. بگفته سردار عزیز ما ملت امام حسینیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها