به جای ۱۲ دقیقه پیاده‌روی آهسته ۷ دقیقه سریع راه بروید

محققان انگلیسی می‌گویند تبدیل روزانه ۱۲ دقیقه پیاده‌روی آهسته به ۷ دقیقه پیاده‌روی سریع می‌تواند احتمال مرگ زودرس را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

به جای ۱۲ دقیقه پیاده‌روی آهسته ۷ دقیقه سریع راه بروید

محققان دانشگاه کمبریج با استفاده از اطلاعات ردیابی تناسب اندام نشان دادند که زمانی‌ که صحبت از طول عمر به میان می آید، مهم نیست چه قدر ورزش می‌کنید بلکه مهم قدرت آن است.

محققان گفتند که این یافته‌ها به دستگاه‌های پوشیدنی تناسب اندام کمک می‌کند که به طرز ویژه‌تری به بهبود سلامتی افراد کمک کنند.

نتایج این پژوهش نشان داد که حجم بیشتر مصرف انرژی ناشی از فعالیت بدنی، با میزان مرگ و میر کمتر همراه است.

در این مطالعه تسا استرین اپیدمیولوژیست از دانشگاه کمبریج و همکارانش اطلاعات سلامت و تناسب اندام ۹۶ هزار و ۴۷۶ نفر را بررسی کردند.

شرکت کنندگان در این تحقیق به طور متوسط به مدت ۳ سال و یک ماه مورد مطالعه قرار گرفتند و در این مدت ۷۳۲ نفر از افراد مورد مطالعه فوت کردند.

علاوه بر این، محققان افزودند که دستیابی به همان مصرف انرژی با استفاده از فعالیت با شدت بالاتر، مزایای بیشتری نسبت به فعالیت فیزیکی با شدت پایین‌تر دارد.

این پروژه تحقیقاتی طولانی مدت به دنبال شناسایی عوامل ژنتیکی و محیطی بود که در ایجاد بیماری‌ها نقش دارند.

محققان با استفاده از ردیاب‌های سلامت شرکت‌کنندگان پژوهش، مصرف انرژی و تاثیر شدت این فعالیت‌های بدنی را بررسی کردند.

نتایج نشان داد که تبدیل روزانه ۱۲ دقیقه پیاده‌روی آهسته به ۷ دقیقه پیاده‌روی سریع و قدرتی می‌تواند احتمال مرگ زودرس را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد یا افزودن ۲ دقیقه پیاده روی شدید به انتهای ۳۵ دقیقه پیاده روی معمولی در هر روز میتواند احتمال مرگ زودرس را تا حدود ۲۱ درصد کاهش دهد.

نتایج این پژوهش در مجله " Nature Medicine" انتشار یافت.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها