یک نماینده مجلس

شادی برای امامت حضرت ولی عصر (عج) نیاز به تعطیلی ندارد

اگر قرار باشد شهادت امام حسن عسگری تعطیل باشد باید شهادت سایر ائمه (ع) در تقویم رسمی نیز تعطیل شود.

شادی برای امامت حضرت ولی عصر (عج) نیاز به تعطیلی ندارد

عضو کمیسیون فرهنگی و فراکسیون روحانیت مجلس معتقد است می‌توان در همان محل کار محزون یا مسرور از شهادت یا ولادت و امامت امامان امت بود.


به گزارش خبرف فوری،احمد مازنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصویب یک فوریت طرح اصلاح تعطیلات رسمی به پیشنهاد علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: مخالفت اصلی این طرح با تعطیلی روز 8 ربیع‌الاول از سال‌های آینده که سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) که طبعا مصادف با آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) بوده در تقویم رسمی کشور است.

نماینده مردم تهران ، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: مهم‌ترین دلیل برای مخالفت با تعطیلی در روز هشتم ربیع الاول رفتار موهنی است که از گذشته در شب این روز با هدایت انگلیسی‌ها و با هدف ایجاد و توسعه اختلاف بین امت اسلامی انجام می‌گرفت؛ لذا این شائبه وجود دارد که با تعطیلی در این روز این رفتار موهن ترویج یابد.

وی در عین حال یادآور شد: البته نیت طراحان طرح و موافقان با تعطیلی در چنین روزی به هیچ وجه ترویج این رفتار موهن در روز نهم ربیع الاول نبوده است ولی برای جلوگیری از این شائبه بهتر است از تعطیلی در این روز پرهیز شود.

عضو فراکسیون امید مجلس اضافه کرد: همچنین اگر قرار باشد شهادت امام حسن عسگری تعطیل باشد باید شهادت سایر ائمه اطهار(ع) در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران نیز تعطیل شود؛ از سوی دیگر برای امامت حضرت ولی عصر (عج) می‌توانیم در نیمه شعبان مسرور باشیم.

وی با بیان اینکه تعطیل کردن حُسنی ندارد و می‌توان در همان محل کار محزون یا مسرور از شهادت یا امامت امامان امت بود، گفت: همین تعطیلی‌ها بار مالی بسیاری برای کشور به دنبال دارد که این افزودن این تعطیلی به تقویم رسمی کشور نیز مزید بر علت است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس به کار بردن عبارت "تاج گذاری برای امام عصر(ع)" را مربوط به پیش از انقلاب دانست و افزود: این عبارت برای رویایی با طاغوت به کار برده می‌شد به طوری که آن‌ها تاج‌گذاری شاه را جشن می‌گرفتند و در این جبهه نیز سعی می‌شد تاج‌گذاری امام زمان(ع) جا بیفتد لذا پس از از بین رفتن طاغوت به کار بردن چنین تعبیراتی محلی از اعراب ندارد و همان آغاز امامت امام بهترین تعبیری است که می‌توان برای روز هشتم ربیع الاول به کار برد./

221

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها