شایعه جنگ را باور کنیم یا خبر لغو تحریم‌ها را؟

پشت پرده خبر آغاز جنگ در مهر ماه / آیا ترامپ می‌تواند جنگ با ایران را آغاز کند؟ / شایعه جنگ، قطعه‌ای دیگر از پازل پوتین

برخی در حالی از آغاز جنگ ایران و آمریکا در مهرماه سخن می‌گویند که چند روز پیش خبر لغو تحریم‌های ضد ایرانی توسط آمریکا در چند رسانه پخش شد.

پشت پرده خبر آغاز جنگ در مهر ماه / آیا ترامپ می‌تواند جنگ با ایران را آغاز کند؟ / شایعه جنگ، قطعه‌ای دیگر از پازل پوتین

به گزارش خبر فوری ، اخبار ضد و نقیضی درباره اقدام اخیر دولت ترامپ درباره ایران به گوش می‌رسد.

در حالیکه چند ماه بیشتر تا پایان عمر دولت اول ترامپ باقی نمانده، او به شدت در عرصه سیاست خارجی و به خصوص مسائل ایران ضعیف عمل کرده و به دنبال این است که در این زمینه اقدامات خود را جبران کند. این شکست به خصوص چند روز پیش که طرح آمریکا مبنی بر تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت رای نیاورد بیش از پیش خود را نشان داد.

ادعای جنگ در مهرماه

حالا در حالیکه بسیاری در آمریکا از به کارگیری مکانیسم ماشه توسط آمریکا سخن می‌گویند برخی نیز ادعا کرده اند که ترامپ در مهرماه جنگی را با ایران آغاز می‌کند.

ساعاتی پیش مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در توییتی از این ادعا پرده برداری کرد. رضا نوروزپور در این رابطه نوشت: "‏سورپرایز اکتبر... پاتریک تروس، سفیر اسبق آمریکا در قطر نوشته ترامپ برای رأی آوردن مجدد به ایران حمله می‌کند و انتخاب آبرامز به همین دلیل است. او می گوید پمپئو و آبرامز او را متقاعد کرده‌اند آمریکایی‌ها هرگز رئیس جمهورِ زمان جنگ را از کاخ سفید بیرون نمی‌کنند."

این شایعه در حالی پخش شده که چند روز پیش برخی دیگر خبر از لغو تحریم های ایران توسط آمریکا( به پیشنهاد آلمان) دادند( اینجا بخوانید).

پخش دو خبر به ظاهر متناقض بسیاری از تحلیلگران را گیج کرده که بالاخره قصد آمریکا چیست؟ آیا سیاست چماق و هویج درحال پیاده‌سازی است؟

شاید کسانی معتقد باشند که رئیس جمهور آمریکا به دنبال اعمال سیاست چماق و هویج است و سعی دارد در عین ترغیب ایران به مذاکره او را تهدید هم بکند. برخی دیگر اما معتقدند که اتفاقا آمریکا در حال حاضر به شدت جدی است و در صورتی که ایران پای میز مذاکره ننشیند واقعا جنگی را آغاز می‌کند.

این سخنی است که چندی پیش نیز یک تحلیلگر آمریکایی( اینجا بخوانید) در گفت و گوی خود با خبرنگار خبر فوری بر آن تاکید کرد. پروفسور فرارو تاکید کرد که ترامپ برای تعویق انتخابات یا ملتهب شدن اوضاع می‌تواند یک جنگ خارجی را آغاز کند.

لازم به ذکر است که این مساله که معمولا رئیس جمهور ایالات متحده در فضای ملتهب جنگی از کاخ سفید اخراج نمی‌شود چیزی است که به خصوص در دهه های اخیر زیاد دیده شده است.

کت تن چه کسی است؟

آیا واقعا ترامپ می‌تواند جنگی را آغاز کند؟ به نظر می‌رسد که ترامپ در اجرای این طرح با مشکلات زیادی روبرو خواهد بود. در سه گزاره می‌توان این مشکل را صورت بندی کرد:

الف. مجلس سنای آمریکا چند ماه قبل، قطع‌نامه‌ای تصویب کرد که به موجب آن، رئیس‌جمهور ایالات متحده حق اقدام نظامی علیه ایران بدون اجازه کنگره را نخواهد داشت. این قطعنامه از رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد نیروهای آمریکایی را درگیر نبرد با ایران نکند، مگر آنکه کنگره ابتدا اعلان جنگ کرده یا مجوز مشخصی را برای استفاده از قوای نظامی علیه ایران تصویب کرده باشد.

ب. کنگره آمریکا در دست دموکرات ها است و بعید است نانسی پلوسی (رئیس کنگره) و هم حزبی هایش که یک بار تا آستانه استیضاح ترامپ هم پیش رفتند، به همین راحتی اجازه جنگ به ترامپ بدهند.

ج. برخی معتقدند این اقدام قانونی سنا کافی نبوده و به علت کلی بودن، دست رئیس جمهور را در برخی شرایط خاص باز می‎گذارد.

شاید یکی از بارزترین مثال‌ها در این رابطه، عراق باشد که در آنجا نیروهای ایرانی و آمریکا در کنار هم حضور دارند و یک حادثه می‌تواند باعث درگیری دو گروه و در نتیجه جنگی بزرگ شود. همچنین خلیج فارس هم از جمله مکان هایی است که آغاز درگیری در آن می‌تواند به حدی سریع باشد که اصلا کار به تصویب کنگره نرسد.

به جز این دو منطقه، منطقه کارائیب که محل ارسال نفت ایران به ونزوئلا است و همچنین لبنان که این روزها با مشکلات فراوانی روبه رو است می‌تواند محل تصادم نیروهای متقابل باشد.

نتیجه این سه مقدمه مشخص است. شاید آغاز یک درگیری و بحران توسط شخص رئیس جمهور آمریکا ممکن باشد اما آغاز جنگ سراسری و بزرگ علیه یک کشور مانند ایران در حوزه اختیارات او نیست و تا کنگره چنین اجازه ای به او ندهد (که نخواهد داد) نمی‌تواند یک جنگ بزرگ و رسمی را آغاز نماید.

اما آیا همین جنگ کوچک باعث نمی‌شود ترامپ با اعلام وضع فوق العاده انتخابات را که در آن شرایط خوبی ندارد به تعویق انداخته با ورق را به نفع خود برگرداند؟ بسیار بعید است که کنگره یا حتی سنا اجازه چنین کاری را به او بدهند. لازم به ذکر است که اگر انتخابات به تعویق بیفتد ترامپ دیگر رئیس جمهور نیست و به احتمال قریب به یقین یکی از دموکرات‌ها (شاید حتی رقیبش جو بایدن) به قدرت برسد.

طبق تحلیل یورو نیوز، شرایط قانونی آمریکا در این زمان ایجاب می‌کند که یکی از اعضای ارشد حزب مخالف ترامپ یعنی دموکرات‌‎ها تا روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده بگیرند که این شخص به علل پیچیدگی های قانونی احتمالا خود جو بایدن باشد.

به‌خوبی مشخص است که جمهوری خواهان علاقه ندارند بایدن رئیس جمهور موقت کشور آمریکا شود. چون این هم به ضرر جمهوری خواهان است و هم به ضرر خود ترامپ؛ چرا که یک رئیس جمهور موقت مثل بایدن به هیچ وجه جنگ را ادامه نخواهد داد.

بنابراین به‌نظر می‌رسد شایعه جنگ، فقط برای فشار بیشتر بر ایران باشد تا شاید به کمک طرح پوتین، در هفته‌های مانده به انتخابات ۲۰۲۰ گشایشی هرچند مجازی در دیدار ترامپ و روحانی رخ دهد و ترامپ با برگ برنده ایران پای میز مناظره با بایدن بنشیند.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 140
  • ناشناس
    0

    خدا کنم جنگ بشه یه کم بخندیم به اینا خخخخخخخخخخخخخخخخ

    نظرات شما -
    • ارش
      0

      اخه نامرد از نامرد جنگ بشه ک ی مشت ادم مشتی و لوتی مثل زمان جنگ ایران و عراق برن کشته بشن اونوقت یک مشت ادم ترسو و بزدل زنده بمونن و زر زر زیادی کنن

    • فریبرز مددجو
      0

      متاسفم برا شما ، محتاج تفکر و خرد

    • رضایی
      0

      خخخ میبینمت که جنگ بشه باگریه دنبال سوراخ موشی

    • ولیپوری
      0

      آمریکا از داخل متزلزل شده به امید خدا سرنگون میشود۰

  • ناشناس
    0

    ترامپ جرأت جنگ ندارد مگر اینکه باز هم مسئولان ما اجازه مانور به او دهند در شهادت قاسم سلیمانی کاملأ مشخص بود که ایران خویشتنداری می کندوترامپ جسور تر می شود

  • پرشین
    0

    باسلام بسیار سخت است تحلیل این قصه البته ترامپ به قول همسرش غیر قابل پیش بینی است باید دید حاکمان ایران کی از شوک وکما خارج میشوند احتمال جنگ هم دور نیست

    نظرات شما -
    • mh
      0

      آمریکاه در جایگاهی نیست که با ایران روبرو شورای لیبرالهای خائن هستند که آخرین زورشان رابرای حفظ آمریکاه در منطقه در دست اقدام دارند ..ماکاملا آماده ایم تا انتقام سخت افراددرامریکاه به دنیا نشان دهیم..یاحسین

  • معلم
    0

    جنگ بشه این مدعیان سوراخ موش هم پیدا نمیکنند. همش هارت و پورت داخلیه. مطمئن باشید اینقدر چرب و شیرین دنیا به دهانشان مزه داده که فورا وا خواهند داد. بچه هاشان همه اروپا و امریکا و کانادا هستن. باید پول برای اونا بفرستن و از این ملت بدبخت آخر شر دزدی بکنند.

  • حامدی
    0

    بدون شک یکی از طرف هایی که از رای نیاوردن ترامپ به شدت متضرر می شود اقای پوتین است که دمکرات های امریکا با اودشمن هستند واتفاقا عمده تحریم های روسیه هم در زمان دمکرات وضع شده لذا روسیه به هروسیله ای چنگ خواهد انداخت که ترامپ پیروز شود ، طرح مذاکره ۲+۵ روسیه و شایعه رفع تحریم ها وسپس جنگ امریکا وایران و.... دقیقا در این راستاست که به نوعی برگ برنده ای برای ترامپ پیدا کند ، سرویس جاسوسی روسیه حتما عواملی دارد که برای رسیدن به ان هدف از انها کمک می گیرد لذا باید در باره توئیت رئیس خبرگزاری ایرنا ونیت وی با دیده تردید نگریست .ودر پایان این که امریکا انچنان در مشکلات داخلی وخارجی غرق در بحران است که هرگز خود را درگیر جنگی که می تواند جهنمی واقعی برایش باشد نمی کند .

  • پرشین
    0

    باسلام باعرض شرمندگی از همکاران خبر فوری باید یه جوابی به این کار بر همیشه در خواب ناشناس شما بدم آخه عزیز دل برادر یا خواهر یا هم وطن دنبال چه یا که میگردی طرف تو خاور میانه حریف میطلبه اینقدر م انتقام انتقام نکن طرف آقای دنیاست چه خوشمون بیای چه خوشمون نیاد کاری نکنید که کاری که باصدام وعراق کرد با ما بکنه شما که حس وطن دوستی ندارید وفقط به فکر انتقام از دشمن فرضی توهم زردید آخی راحت شدم به مولا بقض راه گلو مو بسته بود کمی عاقل باشیم همه با هر دین ومرام ومسلک در این آب وخاک زندگی میکنیم

  • پرتوی
    0

    وقتی کشورهای عربی در حال دوست شدن با اسرائیل هستند و به رگ غیرت عربی شان بر نمی خورد چرا ملت ما این هزینه را بدهد . مشکل این نیست که موشک داریم و دنبال غنی سازی برویم بلکه مشکل این است چرا به اسرائیل تهدید می شود و سیاست ضد آمریکایی داریم . سردار سلیمانی غرور ملت است با شهید کردن سردار به غرور ملت توهین شد . به نظر می رسد اگر حمله ایی صورت گیرد در همین راستا باشد.

    نظرات شما -
    • تحلیلگر
      0

      خواهشا چرند نگویید دقیقا مشکل موشکی و هسته ای هست و ربطی به سیاست های ضد اسراییلی ندارد این مشکلات را ایران زمان شاه هم با غرب داشت

    • مهدی
      0

      سردار سلیمانی همان کاری را کرد که امام حسین علیه السلام در کربلا کرد یعنی مرگ دانسته و اختیاری. چطور سردار رو قبول داری اما هدفش که نابودی اسراییل و در نهایت استکبار بود قبول نداری مثل اینکه من خدا رو قبول دارم اما حرفاشو نه

  • رضا.
    0

    اصلا اوضاع به وفق مراد نیست. از طرفی مکانیسم ماشه که آمریکا تهدید به فعال کردن آن داده و این داستان جنگ و همچنین روابط دیپلوماتیک امارات با اسرائیل و احتمالا بقیه کشورهای عربی همه و همه ایران را در شرایط بسیار بغرنجی قرار داده. وضعیت اقتصادی هم که اسفبار است و چه بسا اگر مکانیسم ماشه فعال مردد وضعیت بسیار بسیار بدتر شود و این عقلانیت و رعایت منافع ملی را می‌طلبد نه اینکه به فکر محو کردن اسرائیل و شعار مرگ بر آمریکا و... باشیم.

    نظرات شما -
    • پویا
      0

      مکانیسم ماشه فعال نمی شود در ضمن روابط کشورک های عربی با اسراییل هم خیلی در شرایط ایران تغییر ایجاد نمی کنه ولی قطعا ج ا ایران در سیاست های منطقه ای تغییراتی ایجاد می کند

  • حامدی
    0

    در پاسخ کامنت گذار بنام پرشین ، انسان ترسو قبل از هرچیز از ترس خود خواهد مرد ، از ابتدای انقلاب همه روسای جمهورامریکا از جنگ طلب ترین انها مانند ریگان وبوش پدر وپسر تا کلینتون واوبامای به ظاهر منطقی همه وهمه تهدید به جنگ کرده ومدام گفته اند که همه گزینه ها روی میز است وعده ای ساده لوح چون شما هم هر شش ماه یک بار تب ولرز می گرفتیدکه عنقریب امریکا حمله خواهد کرد ولی تاریخ حرف امام خمینی رحمه ا.. را اثبات کرد که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند . در برخورد اخیر ایران وامریکا هم انها دزدانه وناجوانمردانه راد مرد اسلام سلیمانی را شهید کردند وایران هم مردانه پاسخ انها را داد وابهت پوشالی یانکی ها را لجن مال کرد کاری که هیچ ابر قدرتی جراتش را نداشت ، ضمنا این مردک متوهم هم که باشعار مخالفت با جنگ های خاورمیانه سر کار امده ، سیلی ایران را هم یک بار چشیده پس مطمئن باش که بیش از این هم غلطی نخواهد کرد، شما هم اگر خیلی ترسیده ای می توانی به خدای هستی متوسل شوی وبدانی که یدالله فوق ایدیهم دست خدا بالای همه دست هاست .

    نظرات شما -
    • علی
      0

      حامدی جان اشتب میکنی اونم ۲تا اشتب...۱.امریکا به واقع به هدف خود رسیده ایران امروز از نظر اقتصاد و فرهنگ در حقیقت ویران شده است هدف امریکا در مواجهه با کشورهای مانند ایران عراق لیبی حمله بوزینه وار است به این شکل که با مجروح کردن شکار و تزریق سم مهلک به شکار او را رها میکند تا شکار ضعیف شده سپس با حمله نهایی او را نابود میکند...۲.ایران در واقع دارای دشمنان داخلی فراوانی در بدنه خود حکومت است لکن با توجه به فساد سیستماتیک چه با حمله نظامی چه بدون ان متلاشی خواهد شد...نتیجه گیری ...حمله با چند راکت به پایگاه نظامی نشان استیصال است جواب خون سردار باید هلاکت شخصیت برجسته امریکایی مانند مارک اسپر میبود

  • آریایی
    0

    خبر فوری ؛ نامرد سانسورچی شدی ؟؟؟؟ نظرم رو منتشر نکردی !!!! مردانه اینو منتشر کن : مرحوم علی حاتمی برای انتخاب دیالوگ امیرکبیر هنگام قتل در حمام فین ؛ یکماه فیلمبرداری را تعطیل کرد و این دیالوگ رو انتخاب کرد : مرگ حق است ؛ اما به دست شما بسی مشکل ؛ ولی شوق از میان شما رفتن مرگ را آسان می کند . پس عمو ترامپ بزن

  • یوسف طاهرزاده
    0

    جنگ!آمریکا جراتش نداره. جنگ با ایران قدرتمند.ایران عین الاسد را شخم زد عین الاسد را عین جسدکرد آمریکا جرات نکرد یک گلوله شلیک کند.البته باید آماده گی داشته باشیم.

    نظرات شما -
    • yousef
      0

      داداش اگه شخم زد بس یه نفر نمرد

    • گولیت
      0

      دعا کن جنگ نشه، اگه جنگ بشه آمریک با اتم میاد نه با موشک 2000 کیلومتری...

  • بی نام
    0

    این هم بازی جدید پروپاگاندای رسانه ایی اصلاح طلبان هست تا ذهن مردم از گرانی افسار گسیخته و تورم وحشتناک منحرف کنند بعد هم بگن خدا را شکر کنید جنگ نشد ملت ساده هم شاد و خوشحال راضی می شن جنگی در کار نیست فریب این دولت بی تدبیری و ناامیدی رو نخورید که نه عرضه و توانایی اداراه را داشت ونه شهامت و شرافت عذر خواهی و اعتراف به آن

  • جبار
    0

    آخیش جنگ بشه دلمون خنگ بشه از بس توی ایران شکنجه روحی شده ایم از گرانی ظلم ستم فساد خوردن حق مردم

    نظرات شما -
    • mohammad
      0

      از کدوم کمپ نظرتو مینویسی؟

    • تحلیلگر
      0

      جنگ بشه از نظر فیزیکی و جنسی هم شکنجه می شیااااااااا خود دانی

    • جبار
      0

      ازاون کمپی که بابا ومامانت هم هستند

  • پرشین
    0

    باسلام برادر حامدی من حوصله کل کل با آدم هایی که مغز شویی شدن رو ندارم چرا شب وروز تو فکر جنگ هستید جنگ عراق بس نبود بقول آقا من هم جان نا قابلی دارم تقدیم آب وخاکم میکنم ترس از چه یا چه کسی گذشت زمان همه چیز را روشن خواهد کرد بیدار شو هم وطن تا دیر نشده

    نظرات شما -
    • حشاشین
      0

      مستر پرشین اگه شما خیلی ترسیدید سریع فرار کنید چون اگه جنگ نکشدد این ترسی که من تویه تو میبینم حتما میکشتت در ضمن شما که مغز شویی نشدی یادت باشه به عراق اگه جواب نمیدادیم و مثل الان تسلیم نمیشدیم الان چیزی به اسم ایران وجود نداشت این یک دو کلا در منطق شما همیشه تسلیم بودن مطرحه و اتفاقا تسلیم بودن رو همیشه منطقی میدونید و کسی غیر از این به شما بگه شما اونو یا شست وشو مغزی شده و یا دیوانه خطاب میکنید حداقل از آریو برزن و نادر شاه و شاه عباس صفوی و یا حتی اقا محمد خان قاجار که بر خلاف شاه های بعدش کاملا مقتدر و شجاع بود تازه در نظر بگیر این بابا رو عقیم کرده بودن یاد بگیرید

  • هرمز
    0

    با چ منطقی کشوری رو که قدمتش کمتر از ۳۰۰ سال هست رو آقای دنیا میدونید و تمدن هزاران ساله و ابرقدرتی کشور خودت رو نادیده میگیری. بحث اینکه جنگ بشه یا نشه نیست والبته ک جنگ هیچ وقت خوشایند نیست وجز ویرانی وغم چیز دیگری نداردبحث زورگویی این وحشی هست و شجاعت و مردانگی ایرانیهاست. نترس هموطن اگه قرار باشه کسی بجنگه ما هستیم. اما وقتی میتونیم سینه سپر کنیم ک شما هموطنان پشت سرمون هستید و قوت قلب میدید. حتی با این جمله ک بگید ما هستیم.

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      هرمز بزن رو ترمز

    • اوس
      0

      الان هرمز بزن روترمز چه ربطی داشت؟فقط یه چی باید بنویسین که خیالتون جمع بشه نگن لالین

  • ابوذر
    0

    جنگ محدود قطعی است دوستان سعی کنید به هیچ وجه در این چند ماه وارد تجارت کار و ....نشوید و اگر میتوانید ریال نگه ندارید

    نظرات شما -
    • جوابگو
      0

      ریال؟!!!! مورچه چیه که کله پاچه اش چی باشه

    • تحلیلگر
      0

      جنگی در کار نیست جوگیر نشین

  • حشاشین
    0

    چند وقت پیش یه خبری خبر فوری گذاشت در مورد بحرین و افرادی زیادی زیرش پست گذاشتند که خوب شد رفت و دادن چون خداروشکر اونا وضع سیستان و بلوچستان و زاهدان مارو ندارن و ... البته سخن پنهان این بنده خدا ها این بود که کاش تمام شهر های مستقل بشه و ایران تجزیه بشه که شاید ما مثلا مثل بحرین یا کشورای عربی وضعمون خوب بشه جالب اینجاس که اینا سنگ کیش و خلیج فارسو و دریای خزرو به سینه میزنن حالا در یه اقدام کاملا عجیب دیگه میگن کاش ترامپ حمله کنه و ایران شکست بخورره تا ما شاید آزاد بشیم و به خیال خودشون کشورمون مثل بحرین و کشورای حوزه خلیج فارس بشه درکل از این جماعت دنبال وطن پرستی نباشید اینا ایران رو به نابودی نکشن ول نمیکنن درسته کشوردچار مشکلاته زیادیه و من هم تو همین کشورم و دارم سختی هاشو با پوست و استخونم حس میکنم از فکر برای آینده تا خرج و مخارج دانشگاه و خودتو و همینطور پولی در بیاری که با خانوادت تقسیم کنی منتهی اینا دنبال بدختی ایرانن اینا دنبال اینن از چاله بیوفتن تو چاه آخه کدوم آدمی راضی میشه کشوری نابود بشه؟؟؟شما فکر میکنی طرف بزنه که اولا غلط میکنه بزنه و دوما نمیزنه فردا مملکت گل و بلبل تر از اینی که هست میشه؟؟؟ اولا میشید یه کشور جنگ زده دوما داعش با عرض معذرت خشتکتونو میکشه سرتون در کل ادعای وطن پرستی نکنید که مرز های وطن پرستی و جابه جا کردید

  • جعفر
    0

    ما ملت امام حسینیم مارا از جنگ نترسانید ترامپ خودش هم میداند هیچ غلطی نمیتواند بکند

  • .
    0

    اگه مذاکره نکنیم ترامپ ایرانو میگیره..البته نه ملتو

  • پرشین
    0

    باسلام عمو هرمز با منطق عقل وعلم ۱ اونا همه چیز دارن ما حرف زدنی میگیم هسته ای اونم که سرش دعواست ۲ از لحاظ اقتصادی ۷۸ دنیا دستشه ماچی هیچی ۳ از لحاظ علم پیشتاز دنیای حقیقی م مجازیه ۳ از لحاظ نظامی فقط بودجه ارتش امریکا رو با ایران مقایسه کنید بسته یا بازم بگم گذشت اون دوران طلایی ایران با این مسولان ما عقب گرد کردیم به مولا علی قسم اگه دزدی واختلاس نبود ایران از لحاظ اقتصادی قوی بود پوست دنیا رو میکندیم دوباره امپراتوری پارس را زنده میکردیم بین خودکشی و سیاست ورندی در دنیا خودکشی را انتخاب نکنید ما مردم جنگی نداریم اما کسی به خاکمان که حکم ناموسمان را دار نگاه چپ بکند آن وقت آن روی ایرانی را خواهد دید

  • ایرانی
    0

    ترامپ از منطقه دارد میرود چون آینده نفت و گاز منطقه برای آمریکا مهم نیست .آمریکا با روش جدید حفاری از چاههای نفت دیگر نیازی به نفت خاورمیانه ندارد . و از طرفی جهان بسوی سوخت های تجدید پذیر و پاک حرکت کرده است .قیمت یک یشکه نفت امروز با اول انقلا ب برابر است .ترامپ با تحریمهای کمرشکن علیه ایران و اجرای آن از سوی سایر کشورها حتی چین و روسیه مگر عقل ناقص دارد که با ایران وارد جنگ شود .ترامپ با حرکتهای اقتصادی برنده خواهد شد نه جنگ .

    نظرات شما -
    • پویا
      0

      دمت گرم عجب تحلیلی

  • رامین
    0

    این حمله مهرماه انحام نخواهد شد و رد گم کنیست...حمله در تاریخ18 دی ماه مصادف با حمله موشکی ایران به عین الاسده. گفتم بیخبر نباشید. در ضمن باک خودروهاتون بنزین پر باشه جیره غذایی شمع و...همراهتون باشه اگه قصد مسافرت داشتید در این تاریخ پرواز هوایی نداشته باشید یا حق

    نظرات شما -
    • حسام
      0

      فکر کنم دیگه خیلی خیلی توی توهم فیلم هالیوودی هستید، ۴۰ ساله هروز گفتن جنک جنگ،ایران ۱۰۰ برابر بدتر از باتلاق ویتنامه واسشون، هرچند خدا نکنه روزی جنگ بشه که دیگه کشور روی ابادانی نمیبینه،

    • ناشناس
      0

      عجب تجربه جنگی تو داری بابا ایول هشت سال کجا بودی

  • احسان
    0

    خیال تون راحت هیچ اتفاق نمی افته...ابله ترین سیاستمدار آمریکایی هم میدونه که ایران اگر میخواست کوتاه بیاد تا الان اومده بود...شروع هر جنگی قطعا موقعیت ترامپ رو در این ماه های نزدیک انتخابات بدتر خواهد کرد... درسته برگه برنده ترامپ میتونه توافق با ایران باشه....اما جنگ هرگز به این نتیجه نمیرسه...

  • حسن کلید
    0

    آمریکا هرگز وارد جنگ نخواهد شد به خصوص الان که نزدیک انتخابات است،البته یه جنگ محدود و کوچک که مسئولان ما دنبالش هستن اونهم دلیل داره

  • حمید
    0

    اگه جنگ هم بشه دیگه مثل ۸سال دفاع مقدس نیست چون اون آدمها تموم شدن و دیگه تکرار نخواهند شد مردان بی ادعایی که فقط برای خاک و ناموس جان خودشون رو فدا کردن وپولی هم درمیان نبوددرضمن ترامپ باید احمق باشه تو این چند ماه جنگ راه بی اندازه چون اون طوری دیگه هیچ شانسی برای برنده شدن در انتخابات نداره

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      سری به تاریخ جنگ بزنید!/فقط 30 درصد جوانها درگیر جنگ بودند/خیلی ها نمیرفتند اصلا بحث خیلی محافل بود که الان پناهگاه شلوغ تر از جبهه است/همین حالا در سوریه جوانان زیادی هستند که بدون حکم جهاد جنگیدند و در زمان مقتضی باز هم شاهد همان خیل رزمنده خواهید بود چراکه بسیاری از آنان که به جنگ رفتند علیه السلام نبودند و تازه متحول شدند.

  • مهدی کرمان
    0

    خدا کنه هیچ وقت هیچ کجای دنیا جنگ نشه .چون تموم ضرر برا قشر کارگر و کارمند و مستضعف است .بعدشم از ته دل آرزو میکنم هیچ شهری زلزله نشه .مخصوصا تهران .بخصوص جنوب تهران .ضمنا دوستان آینده برای ایران است .شک نکنید .امپراطوری بزرگ پارس .

  • محمود محمودزاده
    0

    سلام این قضیه تکراری شده دشمن اصلی ایران کسانی هستند که از آب گل‌آلود ماهی میگیرند وهمیشه روضه ناامیدی میخواندو دشمن اصلی ایران کسایندکه عرصه راروی مردم تنگ میکنند واین همه شکاف طبقاتی درست کردن مرگ بر انسان نماهای مفسد و فرصت طلب

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      محمود محمودزاده درود بر شررفت این حرف عق بود ای روزا حرف حق زده نی شود

  • امیر
    0

    جنگ نمیشه چون ایران گفته هر حمله ای به ایران بشه ما اسرائیلو میزنیم خب طبیعیه آمریکا هیچوقت دوست نداره عشقش تو منطقه از بین بره دوم اینکه تواناییای خودمونم دست کم نگیریم تو خیلی از زمینه ها میتونیم ضربه بزرگی بزنیم الان به عربستان و امارات تمام کشور های اروپایی و آمریکا بهترین سلاح هارو میفروشن در مقابله پابرهنه های کلاش بدست موندن چیکار کنن در اخر بگم خدای ما از ناو و موشک اونا قوی تره

    نظرات شما -
    • نادر
      0

      آقای امیر کدوم عملکرد ما خدایی بوده که خدا با ما باشه?شکی نیست که فعال مایشاء خداست

    • حیدر
      0

      اگه مرد بزن بود نفر اول کشور (سردار سلیمانی) رو که زدن کاری میکردن باید به کعبه پناه ببریم با خاک یکسان میشیم

    • احسان
      0

      قویتره شکی نداریم ولعنت به کسی که حتی در فکرش هم شک کنه ولی خدا به کدوم علت بیاد طرف تو رو بگیره اگه خداپرستی اول دزدها رو بگیر وبیت المال رو برگردون تا خدا شاید کمی فکرش وعقید اش نسبت به تو ومن وکشور ما عوض بشه الان موشک اونا حرف اول رومیزنه

  • م
    0

    هیچوقت جنگ نمیشه جنگ روانیه

  • محمد
    0

    کاری به نظر بقیه ندارم ولی ایران یه سال و زمانی از دست دزدهای داخلی و اختلاسگران تا ورطه نابودی پیش میره ،همه بدبختی ما اینه که روسیه رو دوست خودمون میدونیم اخرش همون روسیه سرمونو زیر آب میکنه

    نظرات شما -
    • امیرعلی
      0

      بابا دستتون رو شده چرا همش روسیه روسیه میکنید معلومه از کدوم دار دسته هستید روتونم کم نمیشه. دزد و اختلاسگرم که با رای امسال تو اومدن بالا....

  • Arta
    0

    جنگ بشه ، از هر نظر بهتره چون مردم از بلاتکلیفی درمیان . و ترامپ خاورمیانه رو با گرفتن ایران سلطه خواهد کرد و دیگر جنگ ها پایان میابد

    نظرات شما -
    • وطن دوست
      0

      بپا یه وقت سکته نزنی؟ آمریکا اگر جرأت داشت در این چهل سال حمله میکرد. در این فقره اونا عاقل‌تر از این حرفان. میدونن چه کار میکنن.عاقبت جنگ رو خوب میدونن که باتلاقی برایشان نخواهد بود.

    • mohammad
      0

      چرت ننویس ، خندمون گرفت

    • کاربر ناشناس
      0

      آمریکا کور خوانده نمیدونه که ایران پر شده از سردارهای جان بر کف که از هیچ چیز واهمه ای ندارند.و در صورت هر گونه خطایی از آنان یک بار دیگر تاریخ از ثبت چنین فاجعه ای برای آمریکا شوکه خواهد شد.

    • محمد
      0

      جهت اطلاع امریکا هنوز به کشوری که موشک با برد 250 کیلومتر هم داشته باشه حمله نکرده .ایران2000 کیلومتر!! اصولا امریکا مرد تنهایی جنگیدن نیست هر جا حمله کرده چندتا کشور باهاش بودن که فک نمیکنم تو این اوضاع جز اسراییل حامی داشته باشه بعدم اقتصادش کشش نداره بعدشم ترامپ اتاق خواب زنشم نمیتونه کنترل کنه که بخاد خاورمیانه رو تحت سلطه در بیاره

    • پویا
      0

      توهمات یک کودک پنج ساله خخخخخخخ

    • Mk
      0

      توبهتر بود اسم آخوند پرست برای خودت انتخاب میکردی تا وطن پرست خائنی مثل توچه میفهمه وطن یعنی چه

    • هفشسن
      0

      اقای کاربرناشناس فاجعه شوکه شدن تاسف بار واقعا برای تو وهم عقیده های مثل تو هست که هنوز خوابی ودیگه فرصت بیدارشدن هم نمیکنی

  • نادان
    0

    شاید کسانی معتقد باشند که رئیس جمهور آمریکا به دنبال اعمال سیاست چماق و هویج است و سعی دارد در عین ترغیب ایران به مذاکره او را تهدید هم بکند. برخی دیگر اما معتقدند که اتفاقا آمریکا در حال حاضر به شدت جدی است و در صورتی که ایران پای میز مذاکره ننشیند واقعا جنگی را آغاز می‌کند

  • سیروس
    0

    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.. شک نکن

    نظرات شما -
    • .
      0

      تو خواب بودی هرغلطی خواست کرد عزیزم

    • پیروز
      0

      چون همه غلطا رو شما میکنید

  • کاربر ناشناس
    0

    وقت آن رسیده تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کار عملی انجام دهد

  • ق
    0

    مشکل اصلی کشور در حال حاضر صرفا دولت تدبیر و امید است ملت بواسطه سو مدیریت و مفاسد اقتصادی اموجود کاملا در محاصره هستند هرگز آمریکا و تمام دنیا با هم نمی توانند چنین مصیبتی به ملت و کشور وارد کنند ..من از بیگانگان هرگز ننالم ..که با هم هر چه کرد آن آشنا کرد.‌

  • بازنشسته
    0

    اگه قول بدهدچند میلیون از امثال منو بکشه وبفرسته بهشت وبه فیض شهادت برسونه چرا که نه .من راضیم .یه ضربدر هم رو پشت بام اپارتمان میرنم تا همه همسایه ها هم با من یکجا شهید بشن .یعنی خدایا میشه یه جنگ دوباره باب شهادت رو باز کنه .صدام کجا وترامپ بی عرضه کجا!

  • میرزا
    0

    برای برون رفت از این وضعیت جهنمی ما نیاز به یک جنگ داریم که در آن با این همه ادعا باید پیروز شویم والسلام وگرنه تا آمریکا و لسرائیل هست واین نظام وضع ما همین هست که هست

  • داروغه
    0

    پوتین ،پوتین ،پوتین هرچی میکشیم از روسیه هست ایرانو میترسونه هم باج میگیره هم سلاح های از رده خارجشو میفروشه

  • کاربر ناشناس
    0

    به نام خدا آنهایی که از جنگ مخالفند خیلی چیزها را از دست میدهند آنهایی که با جنگ موافقند چیزی برای باختن ندارند مرا توجیه کنید

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      حرفت سنده آمریکا با ایران وارد جنگ نمیشود حرفه چون اگر وارد جنگ شد خیلی چیزها را از دست میدهند

  • سردار اذربایجان
    0

    دولت امریکا نه به ایران حمله می کند نه مذاکره می‌کنه چون هیچ کشوری مثل ایران به دولت امریکا منفعت نمی زنه نمونه بارز فروش نرفتن نفت ایران ترساندن عربستان و کشورهای عربی از ایران وفروختن سلاح به عربها پس نتیجه میگیریم باید ملت ایران تاب اوری کنند تا امریکا روی ما پول پارو کنه علی برکت الله

  • حیدر
    0

    کارمون تمومه آمریکا با خاک یکسانمون میکنه مثل هیروشیما تنها راه فرار پناه بردن به کعبه است.

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      خحخخ یاد گالیور افتادم

    • امیرعلی
      0

      مرگ بر منافق البانی

  • مریم
    0

    همش جوسازی و جنگ روانیه. در اصل یه فرار روبه جلو واسه آمریکا و حامیان داخلی و خارجیشه. آمریکامیتونه جنگ با ایران رو تجربه کنه. ایران شروع کننده ی هیچ جنگی نیست ولی قطعا پایان دهنده ی خوبیه. زهی خیال باطل. #عین الاسد.

  • رضایی
    0

    جنگم بشه هیچکدوم ازمسئولین چیزیشون نمیشه خونواده هاشون که خارج تشریف دارن فقط جوونای بدبخت ملت میمیرن وراه دزدی بالادستی ها بازترمیشه.خداوندخودش به ملت کمک کنه فقط

  • راحیل
    0

    شوخیه ترامپ اهل جنگ نظامی نیست او از طریق جنگ اقتصادی به کشورها ضربه میزندمگر دیوانه هست سربازهای به کشتن بده

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      از اقتصادی هیچ غلطی می کن کنه از جنگ

  • سیاوش
    0

    فعلا که مسئولین به جون مردم افتادن این جنگ بدتر از جنگهای دیگس به نظرم اقای ترامپ خودتو به زحمت ننداز خودمون داریم خودمونو میکشیم.

  • حامدی
    0

    در پاسخ کامنت ان تئوریسین جنگی به نام علی که معتقده امریکا بوزینه وار حمله می کنه سپس زهر خود را به بدن طعمه تزریق می کنه وبعد می رود سراغش ، دوست من اولا بوزینه یک نو ع میمون است دوما بوزینه زهر ندارد سوم زهر مخصوص حشرات وخزندگان است چهارم اینکه بالاخره طعمه هم دست وپا دارد واز خود دفاع می کند پنجم امریکا چهل و یک ساله یعنی نزدیک نیم قرنه که مدام می گوید همه گزینه ها روی میزه ولی دیدید که هیچ غلطی نکرده ششم من حاضرم تعهد بدهم امریکاشما را نخواهد کشت پس نگذار ترس تورا از پای دراورد واخر اینکه برای رسیدن به استقلال بایداین سختی ها را تحمل کرد که : ان مع العسر یسرا .

  • لیلا زحمتکش
    0

    سلام بسیار تحلیلهای سطحی ارایه کردید ملت ایران قاتل سردار سلیمانی را لایق مذاکره نمیداند هرچند اگر دولت روحانی هی مالس مذاکره بدهد ومعیشت را بر مردم تنگ کند چون این همان ترامپ است که از برجام خارج شد وکوچکترین ارتباط مالی با دنیا برقرارنشد وکشوری در حد کره جنوبی هم 8میلیارد از دلارهای ایران را پس نمیدهد این است عملکرد روحانی ودولت لیبرالش

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      چراانقدر یک طرفه به قاضی میری.فرض کنید برجامی در کار نبود. چی میشد؟ این اتفاقاتی که افتاد 3 -4 سال پیش می افتاد. اگر بابت تحریم عرصه بر ملت تنگ شد، روحانی که 2 سال تحریم را برداشت.لااقل عایدی نصیب کشور شد که الان تونستن سرپا باشند.دولت اشتباه زیاددارد.ولی این حرف که میگی بابت مذاکره ،عرصه تنگ شده، کاملا اشتباه است. چون عرصه از دولت اول احمدی نژاد تنگ شد.از اون زمان که میگفت همه چیز ماراتحریم کنید.از آن زمان که هیچ کشوری درسازمان ملل حاضربه شنیدن اراجیف احمدی نژادنبود.ازآن زمان خرخره ملت را داشتند میفشردند.چون نفت گران بود و بازارهای ثانویه باز بودو اوباما ترامپ نبود، نمایان نشد. والا گند اصلی از زمان آقای احمدی نژاد زده شد. منطق را فدا نکنید.

  • حسین
    0

    جدا از هرچه ک باشه همیشه ایرانیان امادهٔ دفاع از میهنشون بودند. همین ارادهٔ بزرگ همیشه رمز موفقیت ایران در همهٔ جنگ های نظامی و اقتصادی با دولت های مستکبر و استعمارگر هست و خواهد بود. درود بر شرف ایرانی

  • لیلا زحمتکش
    0

    اگر جریان تحریف شکست بخوره قطعا جریان تحریم هم شکست می خوره کسی که قصد جنگ داره زمان اعلام نمی کنه چرا به تاریخ توجه نمی کنید ایران همیشه از خودی شکست خورده واز خیانت خواص

  • محتاج دانستن
    0

    در داخل ایران اوضاع اقتصادی وخیمه این چند روز هم اوضاع بورس شرایط را بدتر کرد!بحث جنگ و بیماری کرونا تا حدودی مردم ناراضی از شرایط بد اقتصادی را ساکت کرده و فرصتی برای مسئولان سرآسیمه هست تا زمان بخرند!در طرف مقابل ترامپ هم در شرایط سختی قرار دارد،ترامپ با ترور سردار سلیمانی ثابت کرده غیر قابل پیش بینی و یک بیمار روانی هست که ممکنه هر کاری بکند‌.در قرن گذشته آمریکا بارها و بارها جنگ افروزی کرده و از هر ابزاری برای رسیدن به هدف استفاده کرده است بمب اتمی شیمیایی میکروبی و...اما ایران یکی از قدرتمندترین نیروهای دنیاست و نیروهای نیابتی بسیاری در خاورمیانه دارد ولی ایران بزرگترین عنصر قدرت یعنی بمب هسته ای را ندارد.همین چند روز پیش خبری منتشر شد که آمریکا در اسرائیل سیستم جدید پدافند ضد موشکی را امتحان کرد و روابط جدید اسرائیل با امارات و واکنش روحانی به امارات شاید نشانه هایی از روزهای سخت تر باشد!آمریکا در تمامی جنگهای صد سال اخیر در خارج از خاک کشور خود جنگیده و فقط یکبار در جنگ جهانی دوم توسط ژاپن در خاک خودش مورد حمله قرار گرفت که با بمباران اتمی ژاپن آن را تلافی کرد.آنهایی که میگویند در صورت حمله به ایران اسرائیل با خاک یکسان میشود به این فکر کنند که اولا اسرائیل حدود ۴۰۰ بمب اتمی دارد و رژیمی وحشی هست که در استفاده از آن تردید نمیکند! دوما اسرائیل فقط زمانی از ایران میترسد که ایران هم مجهز به بمب هسته ای باشد سوما اسرائیل در شرایط بحرانی نقش جان بر کف را برای یهودیان میلیاردر ساکن در آمریکا بازی میکند و جان ملت مهاجر یهودی ساکن در اسرائیل از جان مردم آمریکا مهمتر نیست.پس باید شرایط را بسیار جدی گرفت ایران زخم خورده از فساد و بی تدبیری مسئولان و تحریم ها نیازمند تدابیر جدی و اورژانسی میباشد.من کشورم را دوست دارم و از کشورهای روسیه و انگلیس و آمریکا و عربستان و اسرائیل متنفرم و امیدوارم قلیل مسئولانی که دلشان برای کشور می تپد خردمندانه عمل کنند.یک دیکتاتور خود شیفته در راس آمریکا قرار دارد که در پشت پرده کارهای زیادی با روسیه و عربستان انجام میدهند ایران کشور قدرتمندیست و میتواند آسیبهای جدی به نیروهای نظامی آمریکا وارد کند ولی اگر آمریکا در جنگ با سلاحهای متعارف نتیجه نگیرد حتما از سلاحهای وحشتناک و نامتعارف استفاده خواهد کرد (زمان جنگ اسرائیل و اعراب،آمریکا بمب افکنهایی را با بمب اتمی برای بمباران مصر فرستاد ولی در آخرین لحظات با دخالت شوروی موضوع منتفی شد).تا زمانی که نتوانیم مستقیم به خاک آمریکا حمله کنیم و سلاح هسته ای نداشته باشیم نباید با آمریکا وارد جنگ بشویم.اقتصاد تضعیف شده ما تحمل جنگ را ندارد.

  • محتاج دانستن
    0

    در داخل ایران اوضاع اقتصادی وخیمه این چند روز هم اوضاع بورس شرایط را بدتر کرد!بحث جنگ و بیماری کرونا تا حدودی مردم ناراضی از شرایط بد اقتصادی را ساکت کرده و فرصتی برای مسئولان سرآسیمه هست تا زمان بخرند!در طرف مقابل ترامپ هم در شرایط سختی قرار دارد،ترامپ با ترور سردار سلیمانی ثابت کرده غیر قابل پیش بینی و یک بیمار روانی هست که ممکنه هر کاری بکند‌.در قرن گذشته آمریکا بارها و بارها جنگ افروزی کرده و از هر ابزاری برای رسیدن به هدف استفاده کرده است بمب اتمی شیمیایی میکروبی و...اما ایران یکی از قدرتمندترین نیروهای دنیاست و نیروهای نیابتی بسیاری در خاورمیانه دارد ولی ایران بزرگترین عنصر قدرت یعنی بمب هسته ای را ندارد.همین چند روز پیش خبری منتشر شد که آمریکا در اسرائیل سیستم جدید پدافند ضد موشکی را امتحان کرد و روابط جدید اسرائیل با امارات و واکنش روحانی به امارات شاید نشانه هایی از روزهای سخت تر باشد!آمریکا در تمامی جنگهای صد سال اخیر در خارج از خاک کشور خود جنگیده و فقط یکبار در جنگ جهانی دوم توسط ژاپن در خاک خودش مورد حمله قرار گرفت که با بمباران اتمی ژاپن آن را تلافی کرد.آنهایی که میگویند در صورت حمله به ایران اسرائیل با خاک یکسان میشود به این فکر کنند که اولا اسرائیل حدود ۴۰۰ بمب اتمی دارد و رژیمی وحشی هست که در استفاده از آن تردید نمیکند! دوما اسرائیل فقط زمانی از ایران میترسد که ایران هم مجهز به بمب هسته ای باشد سوما اسرائیل در شرایط بحرانی نقش جان بر کف را برای یهودیان میلیاردر ساکن در آمریکا بازی میکند و جان ملت مهاجر یهودی ساکن در اسرائیل از جان مردم آمریکا مهمتر نیست.پس باید شرایط را بسیار جدی گرفت ایران زخم خورده از فساد و بی تدبیری مسئولان و تحریم ها نیازمند تدابیر جدی و اورژانسی میباشد.من کشورم را دوست دارم و از کشورهای روسیه و انگلیس و آمریکا و عربستان و اسرائیل متنفرم و امیدوارم قلیل مسئولانی که دلشان برای کشور می تپد خردمندانه عمل کنند.یک دیکتاتور خود شیفته در راس آمریکا قرار دارد که در پشت پرده کارهای زیادی با روسیه و عربستان انجام میدهند ایران کشور قدرتمندیست و میتواند آسیبهای جدی به نیروهای نظامی آمریکا وارد کند ولی اگر آمریکا در جنگ با سلاحهای متعارف نتیجه نگیرد حتما از سلاحهای وحشتناک و نامتعارف استفاده خواهد کرد (زمان جنگ اسرائیل و اعراب،آمریکا بمب افکنهایی را با بمب اتمی برای بمباران مصر فرستاد ولی در آخرین لحظات با دخالت شوروی موضوع منتفی شد).تا زمانی که نتوانیم مستقیم به خاک آمریکا حمله کنیم و سلاح هسته ای نداشته باشیم نباید با آمریکا وارد جنگ بشویم امیدوارم اتفاقات غیر قابل پیش بینی بیشتری مانند کرونا یا شورش سیاهان برای آمریکا بیافته تا این چند ماه ترامپ تمام بشه و دوباره انتخاب نشه.

  • متین...
    0

    سلام به همگی......آمریکا سالهاست جنگ مستقیم رو گذاشته کنار و جنگ نیابتی و مذهبی واقتصادی رو انجام میده.. جنگ نظامی خبری نیس...

  • ناشناس از اد
    0

    اتفاقا خطر جنگ خیلی جدی است. امریکا هرجا که ببیند ارزش دلار به خطر میافته صد در صد وارد عمل میشود. ورود چین به بازار تجاری ایران و آرزوی روسیه برای دست یابی به آبهای گرم این احتمال را بسیار بالا میبرد تا از منافعش دفاع کند وخطر پایین آمدن ارزش دلار را از بین میبرد.

    نظرات شما -
    • امیرعلی
      0

      شما نه تحلیلگرید نه سیاست مدار ..چرا حرفهای بی محتوا میزنید.تو طول عمر نکبت بار رژیم امریکا چند بار به یه کشور قدرتمند حمله کرده.اخه اسکلوسیم سیاسی می خوای بگی جنگ جهانی وفلان و بهمان اونم به زور کشیدنش وسط .تازه تنهام نبود و کلی موارد دیگه ...

  • سعید عبدالخانی
    0

    سلام ما آماده جنگ هستیم و از هیچ کشوری هراس نداریم که ما را تهدید به جنگ نظامی بکند این تهدیدها بوده و هست و خواهند بود هر کس میتواند بر ایران حمله کند بسم الله ما هم عقط منتظر یک فرمانی به نام جهاد از طرف رهبر انقلاب هستیم الله و اکبر جانم فدای وطنم

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      تواز اونهایی هستی که راحت شیر میشی و میری جلوی توپ و تانک.میشه روت کار کرد.چون سواد هم نداری جواب میدی. الله اکبر درستش اینه.

    • در جواب به محسن
      0

      اکثرا بیسواد ها و کم خرد ها از این تهدید های توخالی میترسن

    • ب
      0

      آمریکاییها هرجا منافعشون اقتضا کنه جنگ را شروع میکنند هرجا هم به نفعشون نباشه جنگ نمیکنند . و به وقتش با هم متحد میشن چه گنگره و چه سنا و چه دمکرات و چه جمهوریخواه به وقتش برای منافعشون همه شون با همند.

  • حسن
    0

    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند مرگ بر آمریکا واسرائیل ومزدوران منطقه خلیج فارس

  • کاربر ناشناس
    0

    از این چرت وپرت ها زیاد می گن تازه نگفتن چهل ساله دارن می گن آمریکا می خواد با ایران بجنگه . اگر می تونست تا حالا می کرد!!!!

  • Ali
    0

    یه زمانی امام خمینی یه سری پیشگویی ها کرده بود از اتفاقات اینده و یکی از اونا فروپاشی امریکا از درون بود. و الان هم امریکا داره از درون نابود میشه ( احتمالا ) و بقیه پیشگویی ها هم فقط زمانی اتفاق میفتن که ایران قدرتمند تر بشه. حالا چون چند تا از اون پیشگویی ها از اون موقع تا الان اتفاق افتادن شاید بشه گفت بقیه هم اتفاق میفته

  • مجید
    0

    امریکا خودش میدونه اگر به ایران حمله کند تمام پایگاه های او درکشورهای منطقه با خاک یکسان میسود وناوهای ان به قعر دریا میرودوسربازان ان سالم نمیروند کینه ای که مردم ایران از ان دارند نمیگذارند امریکا جان یالم به درببرداون فعلا اشوب داخلی خودرا نمیتواند ارام کند جنگ پیش کش اون.

  • مادر
    0

    اینا همه خیمه شب بازیهای روسیه و چین و امریکاست که پشت پرده به ساده لوهی ایران میخندن .روسیه با ترس انداختن ولولو نشون دادن امریکا سودکلانی از ایران میبره که پشت صحنه چند درصدشو به امریکا و چند درصدشو به چین پورسانت میده .حالا هی ما بگیم مرگ بر امریکا ولی اصل کاری روسیه کثیف هست که از تاریخی که این کشور به وجود چاههای نفت در ایران پی بردهرگز دست از دوسویه بازیهای کثیفش بزنداشت و همواره در اخرین دقایق پشت ایرانو خالی کرد و در جبهه مخالف قرار گرفت .خدای بزرگ بداد مردم ایران برسه که حامی غیر از خدا ندارن

    نظرات شما -
    • کمالی
      0

      روس بد اما خروج ترامپ از برجام ترور سردار سلیمانی اوضاع خاورمیانه به چین و روسیه چه ربطی دارد اینقدر سخته بپذیره آمریکا یک قلدره و زورگوی هاش هیچ حدی ندارد. چه با ترامپ چه بی ترامپ

  • محمد
    0

    آمریکاییها برای هر جنگی ابتدا سود و زیان و توان نظامی را در نظر میگیرند ، اگر می‌توانستند بدون درد سر و زیان و تلفات به ایران حمله کنند تا حالا صد بار به کشورمان حمله میکردند همانطور که پشت مصدق و محمد رضا پهلوی را خالی کردند ، همانطور که بدون درد سر به عراق و افغانستان و ... حمله کردند ، بیچاره مردم ایران 300 سال است که روی آرامش را ندیده اند فشار اقتصادی و سیاسی غرب از یک طرف ، از طرف دیگر مسئولین بی لیاقت ...

  • داروغه
    0

    ما همه آماده شهادت هستیم بسم رب الشهدا

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      ما نگو. بگو من و دار و دستم.

    • تقی
      0

      اره اونایی که رفتن چی کار کردن برو خودتو از پشت بوم بنداز منتظر نباش

    • L
      0

      خب تو میخوای سقط شی به ماچه

    • مهدی
      0

      بله حاج قاسم رفت ما هم میرویم تو هم میروی اما .....

  • علی
    0

    مگر تراپ مغز خر خورده باشد که با ایران به جنگد .ان هم در این مقطع کرونا و سیلی عین ال ا سد توان بازدارندگی ایران . عدم حمایت جامعه بین المللی و کنگره ...و خیلی چیزهای

    نظرات شما -
    • ........
      0

      منظورت از سیلی همون چادر های که برای حفظ ابرو با واسطه گری عراقی ها خالی کرده بودنده!!!!!!!

    • پاسخ به ......
      0

      اربابت که اخر به 180 ضربه مغزی اعتراف کرد (شما بخون کشته ) . شما دیگه چرت نگو

  • سینا
    0

    مردم رو خل گیر آوردن

  • داریوش
    0

    جنگ با ایران جنگ عادی ای نخواهد بود این جنگ جنگ آخرو زمان خواهد بود جنگی که فرماندهیش دست آقا امام زمان خواهد بود جنگی که قوم بنی اسرائیل رااز صفحه روزگار محو خواهد کرد جنگی که هیچ دشمنی قدرت مقاومت در برابر آن را ندارد

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      بخواب. دیروقته.شب بخییییر.

    • كيهان
      0

      جدي؟؟! مثل انتقام شديدي كه از امريكا در عراق گرفتند؟ صدوهفتاد نفرمسافر خودي... عجب قدرتي؟؟!

    • مهدی
      0

      ان شا الله ظهور نزدیک است ما ملت امام حسنیم بپرس

  • بدون نام
    0

    جنگ ایران امریگا رو بدهن ملت انداختند ملت بترسند ب ریاست جمهوری ایران ری بدن امریگا 70سالی میخواد به ایران حمله کنه اینم ی طر فندهای جدیدی

  • سعید
    0

    ایران به امریکا حمله کنه محتملتره

    نظرات شما -
    • .
      0

      هوشت به ناسامیخوره

  • مهدی محبی
    0

    تا زمانی که این اقا زادهای بی سواد که فقط بخاطر پدران نامردشون دارن مملکت رو اداره میکنن و مدیریت بنگاهای اقتصادی مهم کشور رو این بی شرفها بر عهده گرفتن بر سر قدرت هستن امریکا نیازی نمیبینه به ما حمله کن .چون این اقا زادها به جلن و دل و ناموسمون دارن حکومت میکنن

    نظرات شما -
    • خود
      0

      همه آقا زاده ها که بد نیستن

  • هموطن
    0

    با مردم گرسنه چگونه به جنگ برویم!!!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • امیرعلی
      0

      شما رو شکمتونم رو سیر کنند باز مزدورید

    • مهدی
      0

      تو اگر جنگ بیای که دیگه سرنوشت جنگ معلومه

  • .
    0

    مگه روحانی جز سران کشورها است که با ترامپ گفتگو کند؟در تمام دنیا نفر اول هر کشور با اختیارات کامل در جلسات شرکت می کنند. روحانی که اختیارات ندارد چرا شرکت می کند؟

  • بهنام
    0

    اگر ایران مجهز به بمب های هسته ای با تخریب محدود شود و فقط تحدید کند که اینها را در اختیار نیروهای نیابتی خود در منطقه قرار می دهد ،بسیاری از این تهدیدها ،از سر ایران برداشته می شود ،فقط دولت ما تر سو و بسیار محتاط است و توانایی بازی با مولفه های قدرت نرم و سخت را ندارد

  • داورپناه
    0

    سلام اگر آمریکا کوچکترین حمله ای به ایران کند باید در اولین شلیک تمام پایگاه هها ومنافع آمریکا در کشورهای همسایه زیر و رو شوند شلیک دوم مراکز نظامی اسراعیل. را که کاملا درزاویه داریم را با خاک یکسان کنیم. حد اقل پانصد هزار از سربازان. وشبه سربازان آمریکا وهم پیمانانش نابود خواهد شد و مرحله سوم. پایتخت آمریکا ست که به آتش می کشیم. شروع کن وعاقبتت را ببین

    نظرات شما -
    • هفشسن
      0

      یه کم یواش برو تا رفیقات هم از تصمیمت باخبرشن بیان بهت ملحق شن

  • .
    0

    باید از امارات درس بگیریم.باید با اسراییل رابطه برقرار شه.مطمین باشین ایران ازفرش میره به عرش.چه مخالف باشین چه موافق.این واقعیته

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      ما ملت امام حسینیم

    • حامد
      0

      فیلم کارتونی گالیور، بیانگر احوالات خاورمیانه است . این حرف مانند سخن گالام در آن کارتون است که می گفت می دونم ما شکست می خوریم. هدف اسراییل و آمریکا ، از بین رفتن هر قدرتی در خاورمیانه است و درک این راهبرد سخت نیست.ربطی به ج ا ا هم ندارد. کار امارات هم به جایی نخواهد رسید یک آناپولیسی دیگر در قضیه فلسطین و صلح خاورمیانه خواهد بود.

    • ابوالفضل
      0

      عربستان مگه این کارو نکرد الا کجاست یمن آرامکو عربستان میزنه با اون همه تسلیحاتی که از آمریکا خرید

  • غلامرضا محمدی
    0

    ترامپ می داند که آمریکایی ها هرگز رییس جمهوری که در جنگ شکست خورده باشد را دوباره انتخاب نخواهند کرد؛ پس هرگز اجازه عبور یک پهباد بدون سرنشین از نزدیکی مرزهای ایران هم نخواهد داد.

  • مقداد بقال زاده
    0

    امریکا اگه امکان جنگ داشت حتمن حمله می کرد مثله سگ پارس می کنه که ازش بترسن به هر حال ما آماده ایم

  • ایمان امینی
    0

    خیلی از دوستان فراموش کردن آمریکا در طبس چه بلایی سرش اومد .این تجربه رو اونا فراموش نکردن.بهترین نیروهاشون با تجهیزات سری اومدن ایران جزغاله شدن. وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ.سوره مبارکه آل عمران آیه ۵۴

  • اکبر
    0

    سلام دوستان و ایرانی های عزیز .تاثیر گذاری ما در اغاز جنگ بسیار کم است پس به هم وطنی خودمان احترام بگذاریم .همه ی حرفها از سر دلسوزی برای ایران عزیز و مردمان غیورش هست .این صحبتها با مشاجره ما چیزی رو عوض نمیکنه .ما مردم این اب وخاک باید بدانیم به لحاظ شرایط و منایع بسیار .همیشه در وسوسه طمع کاران متجاوز بوده ایم .بنابراین اگر حتی یه زره در دلمان حس ملی گرایی هم باشد موظفیم در مقابل متجاوز بایستیم .امریکا از نظر داشتن صلاح ونظامیگری از ما قویتره ولی همیشه این دلیل پیروزی نبوده و در تاریخ معاصر هم نمونه های زیادی داریم .پس از ایزد یکتا که تنها قدرت مطلق هست میخواهیم تا از ناموس و کشورمان محافظت کند و از او میخواهیم .بنا براین حتی اگه جنگی هم باشه ما نباید ترس به دلمومن راه بدیم و به این خاک عزیز پشت کنیم .بیایید یک دل بایستیم حتی اگر کشته شویم .من خودم مخالف جنگم ولی اگه خاکم و خانوادهام رو از دست بدم دیگه چی برا از دست دادن دارم . پدر بزرگامون میگفتن تا میشه گوشت خروس بخورید که غیرت داره .ولی اینقدر گوشت مرغ دادن به خوردمان که دیگه غیرتی هم اگه باشه شجاعتی درش نیست .لطفا به دور از احساساتی شدن و منطقی و با حفظ احترام به نظر دیگران یکدل از اندیشه دفاع ازخاک همیشه مظلوم ایران حمایت کنید .یا علی .هم وطن کوچیک شما اکبر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها