صادرات 188 هزار دلار محصولات لبنی از مرز آستارا به روسیه

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از صادرات 18 تن پنیر و خامه به ارزش 88 هزار دلار و 20 تن کره حیوانی به ارزش یکصد هزار دلار از مرز زمینی گمرک این شهرستان به کشور روسیه خبر داد.

صادرات 188 هزار دلار محصولات لبنی از مرز آستارا به روسیه


به گزارش سایت خبر فوری ، بهرام پور ضرب روز جمعه در مصاحبه با ایرنا گفت: محموله پنیر و خامه با مجوز اداره کل دامپزشکی استان مازندران و کره حیوانی با مجوز اداره کل دامپزشکی استان اصفهان و نظارت شبکه دامپزشکی آستارا صادر شد.
وی با اشاره به این که صادرات فرآورده‌های دامی با توافق ایران و روسیه انجام می گیرد، افزود: تولید صادرات محور، از اولویت‌های اقتصادی کشور است و محصولات دامی و لبنی با کیفیت ایران، نبض بازار روسیه را در دست گرفته است.
وی یاداور شد: پیش از این 558 تن پنیر خامه‌ای، 152 تن خامه پاکتی، 143 تن ماهی قزل‌آلا، 143 تن شیر خشک و سه راس اسب از مرز زمینی این شهرستان به کشورهای روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند و رتبه اول تجارت چمدانی مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات مرزهای شمال کشور را دارد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور و تردد اتباع خارجی است.

منبع: ایرنا

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها