جزئیات تخریب یک خانه تاریخی متعلق به دوران صفویه در اصفهان + گزارش

خبرفوری اصفهان: به گفته رسانه های محلی دیوار بیرونی خانه تاریخی نائل در اصفهان تخریب شده است.

جزئیات تخریب یک خانه تاریخی متعلق به دوران صفویه در اصفهان + گزارش

به گزارش خبر فوری از اصفهان ، دیوار بیرونی خانه تاریخی نائل متعلق به دوره صفویه در محدوده میدان قدس (طوقچی )اصفهان واقع در کوچه مسجد مصری تخریب شد.


در پی این تخریب که چهارشنبه شب گذشته رخ داد؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان روز پنجشنبه به ایرنا گفت: تخریب دیوار بیرونی خانه تاریخی نائل خلاف قانون است و مقصرآن اصلی آن باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه دیوار این خانه توسط همسایگان برای تعریض کوچه تخریب شده است ؛پس از اطلاع از تخریب غیر قانونی دیوار این خانه تاریخی توسط همسایگان، پیگیری این موضوع از طریق مراجع قضایی در دستور کار قرار گرفت.

پیمانکار میراث فرهنگی برای مرمت دیوار تخریب شده این بنا در محل مستقر و مشغول بازسازی آن شد.بیشتر سقف های این بنا در سال های گذشته ریخته اما پلان آن بطور کامل موجود است . پلان بنا و دیواره ها قابل احیا و بازسازی است.

خانه تاریخی سید جواد نائل در کوچه مسجد مصری اصفهان قرار دارد شب گذشته به وسیله شماری از همسایگان این بنا به قصد تعریض کوچه آسیب دید.

این بنای تاریخی در اواخر دوره صفویه ساخته شده و در هفتم مهرماه سال 1354 با شماره ۱۱۰۲ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

57

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها