یک عضو شورای شهر اعلام کرد

توقف تراکم فروشی در تهران

طرح‌هایی مانند دریافت عوارض، توسعه صنعت گردشگری و کاهش هزینه‌ها را به جای تراکم فروشی می‌توان از راهکارهای جایگزین دانست

توقف تراکم فروشی در تهران

به گزارش خبر فوری ،محسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره وضعیت تراکم فروشی در تهران می‌گوید: «تهران دیگر جایی برای فروش تراکم ندارد و صدور سند برای تراکم ساختمانی در وسعت بالا دیگر ادامه نمی‌کند».

او می‌افزاید: «به‌اندازه‌ای که فروش تراکم در تهران گنجایش داشته در شهرداری و شورای شهر سابق فروخته شده است و اکنون دیگر جایی برای فروش تراکم بیشتر نیست. متخصصان شهرسازی نیز معتقدند تراکم فروشی به روش سال‌های گذشته باید به اتمام می‌رسید. با توجه به این موضوع، دیگر به مصلحت نیست تراکم‌فروشی ادامه پیدا کند».

خلیل‌آبادی ادامه می‌دهد: «بالاخره باید این موضوع را در نظر می‌گرفتیم که روزی تراکم فروشی به پایان می‌رسد و درآمد از این راه تمام می‌شود. چرا که بالاخره دیگر نه جایی است که فروخته شود و نه کسی که آن را بخرد. منافع شهرداری از طریق فروش بیش از حد و اندازه هم شهر تهران را به مخاطره می‌اندازد».

این عضو شورای شهر درباره توقف فروش تراکم می‌گوید: «اکنون فروش تراکم تنها به بافت فرسوده و آن هم درصورت تجمیع املاک به عنوان تشویق مالکان ادامه پیدا می‌کند اما اینکه مانند گذشته در وسعت بالا سند و هولوگرام صادر شود ادامه پیدا نمی‌کند».

وی در پایان از در پیش گرفتن راه‌های تازه درآمدزایی برای شهرداری خبر می‌دهد و می‌گوید: «ما به دنبال راهکارهای دست‌یابی به منابع پایدار هستیم که امرار معاش شهرداری از طریق آنها باشد. براساس مطالعات انجام شده طرح‌هایی مانند دریافت عوارض، توسعه صنعت گردشگری و کاهش هزینه‌ها را به جای تراکم فروشی می‌توان از راهکارهای جایگزین دانست».

221

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها