توضیحات شهردار تهران درباره امدادرسانی به زلزله‌زدگان/ نجفی: به نیابت از مردم تهران به‌یاری کرمانشاه رفتیم

شهردار تهران: روز اول ۳۰۰ نفر از نیروهای بسیج شهرداری تهران به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و در حال حاضر هم بیش از ۱۰۰ تن در این مناطق حضور دارند.

توضیحات شهردار تهران درباره امدادرسانی به زلزله‌زدگان/ نجفی: به نیابت از مردم تهران به‌یاری کرمانشاه رفتیم

به گزارش خبر فوری به نقل از خبرگزاری دانشجو ،محمدعلی نجفی شهردار تهران درباره اقدامات شهرداری تهران برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه، گفت: روز پس از زلزله همکاری و همراهی را برای برخورد با آثار مخرب زلزله در مناطق زلزله‌زده شروع کردیم و فکر می‌کنم کمک‌های شهرداری تهران اولین امدادهایی بود که به این مناطق رسید.

وی ادامه داد: کمک‌های ما در زمینه‌های مختلفی بوده است. چه در زمینه اسکان اعم از ارسال چادر و پتو و چه مواد غذایی و امکانات بهداشتی؛ در روزهایی اولیه اقدامات لازم صورت گرفت.

شهردار تهران افزود: تقریباً اکثر امکاناتی را که برای مراسم اربعین شامل سرویس‌های بهداشتی سیار و هر آنچه را که قابل حمل بود به این مناطق ارسال کردیم و بخشی از ماشین آلات و ادوات مهندسی هم تا دو روز پیش در این مناطق در حال خدمت بودند و پس از اینکه مسائل اولیه مناطق زلزله‌زده برطرف شد و نیازی به این ادوات و ماشین آلات نبود آن‌ها به تهران بازگشتند.

نجفی کمک به شهرداری‌های مناطق زلزله زده را هم یکی از اقدامات شهرداری تهران عنوان کرد و ادامه داد: کار ما تا ۱۰ روز دیگر برای یاکیزگی شهر، مسئله نظافت محیطی و کمک برای راه اندازی شهرداری هر یک از این شهرهای آسیب دیده ادامه خواهد داشت.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا نیروی انسانی و امدادی هم اعزام شده اند؟ گفت: بله روز اول ۳۰۰ نفر از نیروهای بسیج شهرداری تهران به این مناطق اعزام شدند و در حال حاضر هم بیش از ۱۰۰ تن از نیروهای این مجموعه برای کمک به شهرداری‌های مناطق زلزله زده در این شهر‌ها حضور دارند

وی ادامه داد: خوشبختانه روز گذشته هم شورای شهر تهران ۱۰ میلیارد تومان برای کمک به این مناطق تصویب کرد. البته ما هر کاری که برای مناطق زلزله زده انجام داده ایم به نیابت از شهروندان شهر تهران بوده است چرا که می‌دانیم شهروندان تهران علاقه و عشق دارند که در این کار ملی سهیم باشند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها