آیا پدر و مادر می توانند قبل از فوت ارثیه فرزندان را تقسیم کنند؟

بر اساس قانون پدر و مادر قبل از فوت می‌توانند اموالشان را از طریق روش‌های قانونی تقسیم کنند.

آیا پدر و مادر می توانند قبل از فوت ارثیه فرزندان را تقسیم کنند؟

بر اساس آنچه که در قانون آمده است تقسیم ارث مراحل مخصوص و مشخص به خود را دارد و برای تقسیم ارث پس از فوت فرد مطابق با این قانون اقدام خواهد شد.

اما گاهی اوقات ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا والدین می‌توانند پیش از فوت ارث خود را میان فرزندانشان تقسیم کنند یا خیر.

در پاسخ به این سوال باید گفت قبل از فوت والدين تقسيم ارثيه در قالب ماترک هیچ معنایی ندارد بلکه در قالب يكى از عقود می‌توان اموال را به نام فرزندان کرد.

والدین این حق را دارند که هر زمانی که خواستند هر میزان از اموال و املاک خود را به یک یا چند نفر از فرزندانشان یا هر کس دیگری که خودشان می‌خواهند دربیاورند.

البته آنها می‌توانند برای یک سوم از اموالشان تصمیم گیری کنند تا بعد از فوتشان همانطور که خواسته اند این بخش اموال تقسیم شود.پدر و مادر می‌توانند مطابق با قانون این بخش از اموالشان که یک سوم است را حتی به غیر از فرزندانشان و به امور خیریه یا یکی از همسایگانشان هم بدهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • کاربر ناشناس
    0

    بچه ها واجبتر از هر کس یا هر جا هستند ولی نه همه اموال باید برای خودشان هم نگه دارند

  • حق الناس
    0

    هه ... پدر و مادر های کثیری از ما چون زنده اند این مال و اموال فقط به بعضی از فرزندان می دهند و حق فرزندان دیگر ضایع می شود اما نه قانونی نه هیچ دلیل قرآنی پشت این حق خوری نیست و خیلی ها اینجوری نابود شدند. نمک به زخم ما نپاشید با این اخبار.

  • افشین
    0

    بد ترین قانونا تو ایران هستن چرا باید مال اموال به یکی از اعضای خانواده برسه

  • فاطی
    0

    ما چهار برادر و سه خواهر هستیم پدرم تمام اموالش را به برادرانم بخشید وما سه خواهر از ارث محروم شدیم

  • رضا
    0

    پدر و مادر مالک دارایی خود هستند و هر کاری دلشان بخواهد میتوانند با اموالشان بکنند . بچه ها هم سرشان به زندگی خودشان و دستشان در جیب خودشان باشد.

  • داروغه
    0

    قانون واقعا ایراد داره چرا فرزندانی که پدر ویا مادرشون زود تر از پدر بزرگ یا مادر بزرگ فوت شده هیچ حقی از ارث پدر ویا مادر بزرگ ندارن به خدا انصاف نیست فرزند یتیم شده حالا هیچ اثری هم نمیبره

  • سامان
    0

    پدرم همه اموالش را ب برادرم داده و هیچی ب من نداده حتی یک سر سوزن

  • خانلری
    0

    برادرم پدرم را مجبور کرد تمام اموال و زمینهای کشاورزی رو بنام خودش کرد و با اعتراض بقیه برادرا و خواهران برادر مان اعلام کرد من از پدرمان خریدم و سند هم زدم اعترا ض دارید بروید شکایت کنید پدرمان هم از ایشان میترسد و در مورد حقمان اعتراض هم نمی کند ای لعنت بر اینگونه برادرای حق خور حالا بنظر شما ما باید چکار کنیم تا به حقمان برسیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها