پشت‌پرده خبرهای غیررسمی درباره احتمال قمار انتخاباتی ترامپ چیست؟

شایعه یا واقعیت؛ ترامپ و شاید بزرگترین تصمیم/ آیا 10 روز دیگر تحریم‌ها برداشته می‌شود؟

پیشنهاد لغو موقتی تحریم‌ها از جانب انگلیس و آلمان ارائه شده و لغو آن هم نشانه ظاهری شکست ترامپ نیست؛ چرا که او می‌تواند به راحتی ادعا کند به علت شیوع کرونا و خاص بودن شرایط این اقدام را کرده است.

شایعه یا واقعیت؛ ترامپ و شاید بزرگترین تصمیم/ آیا 10 روز دیگر تحریم‌ها برداشته می‌شود؟

به گزارش خبر فوری ، ساعاتی قبل دو خبر مهم مهم در عرصه سیاست خارجی کشورمان پخش شد. از طرفی، ارائه قطعنامه ضد ایرانی آمریکا برای تحریم تسلیحاتی که گفته می‌شد شامگاه دوشنبه به طور رسمی برای رای‌گیری عرضه خواهد شد، به تعویق افتاد. از سوی دیگر، در خبرگزاری‌ها اعلام شد که آلمان و انگلیس به آمریکا پیشنهاد داده اند که تحریم‌های ضد ایرانی خود را لغو کند.

خبر یک منبع ناشناس درباره لغو تحریم‌ها

طبق اعلام برخی منابع، آلمان با همفکری و حمایت انگلستان پیشنهادی را به آمریکا ارائه کرده مبنی بر اینکه آمریکا تحریم‌های غیرهدفمند که بیشترین تاثیر اقتصادی بر زندگی مردم ایران دارد را موقتا لغو کند. طبق اعلام برخی خبرگزاری‌ها، قرار است 8 تا 10 روز دیگر ارزیابی واشنگتن در این موضوع به پایان برسد.

هر چند این خبر دوم ساعاتی قبل توسط وزارت امورخارجه ایران تکذیب شد اما اصل شایعه چنین خبری و همزمانی اش با برخی اتفاقات می‌تواند چیزهای زیادی را نشان بدهد.

ترامپ برگ برنده را از بایدن می‌گیرد؟

اما این اتفاق‌ها و شایعات چه معنایی دارند؟ برای فهم بهتر باید چند گزاره را کنار هم بگذاریم:

الف. محمود واعظی(رئیس دفتر رئیس جمهور) چند روز پیش اعلام کرد که تحریم‌های ایران به زودی برطرف خواهد شد. واعظی گفت: «امیدواریم در ماه‌های آینده شرایط تحریمی کشور تغییر کند؛ زیرا هدف آنهایی که ما را تحریم کردند، تسلیم‌شدن ایران در سه الی چهار ماه بود؛ اما الان 2.5 سال گذشته است و ما در این مدت علاوه ‌بر اینکه تسلیم نشدیم، اتکای‌مان به خودمان نیز افزایش یافت. زندگی مردم سخت شده؛ اما چیزی متوقف نشده است. تحریم‌کنندگان فقط ایجاد مزاحمت کردند». ( اینجا بخوانید).

ب. محسن زنگنه، نماینده مجلس در توییتی نوشت: ‏دولت قصد دارد با فروش 220 میلیون بشکه نفت، بخشی از کسری بودجه را جبران کند. هر چند با مطرح شدن طرح گشایش اقتصادی بسیاری این فروش را مربوط به توزیع نفت در بورس دانستند اما صحبت مربوط به فروش 220 میلیون بشکه نشان از این دارد که به فرض صحت، خبر مربوطه صرفا مربوط به بورس نیست و از فروش گسترده نفت به کشورهای خارجی حکایت دارد.

ج. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کمپین انتخاباتی خود اعلام کرد که اگر بار دیگر رئیس جمهور شود طی کمتر از 4 هفته با ایران به توافق می‌رسد.

د. برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران و یکی از معدود مقامات امنیت ملی که از بحران تیم سیاست خارجی در دوران ترامپ جان سالم به در برده بود، روز پنج شنبه استعفای خود را اعلام کرد. ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) با استعفای هوک موافقت کرد و فر دیگری را جایگزین او کرد. هوک که در دوران ترامپ نماد مخالفت با ایران بود در حالی از کاخ سفید خارج شد که دیگر بازوی ضد ایرانی دولت ترامپ یعنی جان بولتون نیز مدتی پیش از قدرت کنار رفت.

این 4 گزاره اگر با دو خبر شایعه شده بالا جمع شود نتیجه ای جالب به ما می‌دهد. شاید واقعا قرار است تحریم‌ها برداشته شوند. این نتیجه البته در ظاهر در تضاد با اقدامات اخیر ترامپ مبنی بر فشار بیشتر بر ایران است.

در همین مدت کوتاه، دولت آمریکا تحریم‌های نفتی و غیرنفتی خود را افزایش داده و به خصوص با شدت بیشتری به دنبال تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است. اما شاید همین تدبیر نیز بخشی از تاکتیک ترامپ باشد. پیش از این نیز گفته شد که روش ترامپ در سیاست و حتی تجارتش پیشبرد سیاست "چماق و هویج" است( اینجا بخوانید). او همواره به دنبال این است که همزمان هم بر رقیبش فشار بیاورد و هم او را مجبور به این کند که پای میز مذاکره بنشیند. از این رو ممکن است فشارهای اخیر در جهت پیش برد همین هدف و سیاست باشد.

از طرف دیگر، ترامپ در این اوضاع و احوال احتیاج بسیار زیادی به یک شو سیاسی دارد. وضعیت رئیس جمهور آمریکا در مقایسه با رقیب انتخاباتی اش جو بایدن زیاد خوب نیست و اگر اوضاع به همین منوال بماند ممکن است او کلید کاخ سفید را به رقیب دموکراتش بدهد. یکی از ضعف‌های ترامپ در طول 4 سال ریاست جمهوری اش سیاست خارجی و به خصوص دیپلماسی او در قبال خاورمیانه و ایران بوده است( اینجا بخوانید). ترامپ با برداشته تحریم‌ها شاید بتواند تا حدی به وضع خود را در این زمینه سر و سامان دهد.

مهم تر از همه این مطلب است که پیشنهاد لغو موقتی تحریم‌ها از جانب انگلیس و آلمان ارائه شده و لغو آن هم نشانه ظاهری شکست ترامپ نیست؛ چرا که او می‌تواند به راحتی ادعا کند به علت شیوع کرونا و خاص بودن شرایط این اقدام را کرده است. پیش از این بسیاری از تحلیل گران گفته اند که رئیس جمهور آمریکا ذاتا یک مغرور خود شیفته است که حاضر نیست به هیچ وجه اشتباهش را قبول کند و به همین دلیل هم است که نمی‌خواهد به برجام بازگردد تا آغاز کننده مذاکره با ایران نباشد( اینجا بخوانید). پیشنهاد آلمان و شرایط خاص این فرصت را به ترامپ می‌دهد که از قبول شکست خود فرار کند و ژست انسان دوستانه هم بگیرد.

تمام شواهد فوق نشان می‌دهد که ممکن است این بار اتفاقاتی تازه در عرصه بین المللی رخ بدهد. حالا باید صبر کرد و دید که در 10 روز آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا ترامپ پیشنهاد لغو تحریم‌ها را می‌پذیرد یا این بازی تا پایان دوره ریاست جمهوری او ادامه خواهد داشت؟

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 68
  • ناشناس
    0

    دوره ریاست جمهوری ترامپ 4 سال دیگر تمید خواهد شد . اگر تحریم ها برداشته شود نشانه مذاکره پشت پرده است .

    نظرات شما -
    • رضا میرزایی
      0

      قطعا توافقاتی انجام شده و درحال انجام هست تغییراتی واتفاقاتی که تو چند روز گذشته در خاورمیانه روی داده نشانگر اینه که اتفاقات بدی در حال انجام هست و ادامه هم خواهد داشت ولی نتیجه در دراز مدت به نفع ماست

    • آذین
      0

      این مملکت صاحب الزمانه و یه رهبر مقتدر و شجاع و زیرک داره... بدخواهاش فداش

  • حیدر
    0

    شما دیگه چقد ساده لوح بدبخت‌ید که صحبت های این قمار باز رو میزارید سطر اول خبر کیا دارن مملکت رو اداره میکنن

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      خبر چه ربطی به اداره مملکت داره؟ چی میگی؟ ترامپ قمارباز به خاطر ملتش خیلی کارها کرد.مسئولین پاکدست و باایمان ما چه کردند؟

    • ش.معلم.
      0

      قمار باز چیه؟ ترامپ اقتصاد دانی زیرک و کاردان است و برای ملتش از هیچ کاری کوتاهی نکرده. مسئولین ما چه؟ نود درصد انرژی آنها صرف تامین یمن و لبنان و عراق و سوریه میشود. داخل کشور هم هیچ.

    • ایرانی
      0

      فعلاً که این قمار باز از صدتا ایت الله پاکدست تره ... این مختلاسان همیشه در صف اول نماز جماعت و از مقربین درگاه ...بودند...

    • نا‌آشنا
      0

      ایران هرگز وطن دوستی مثل ترامپ برای کشورش به خود نخواهد دید

    • رفسنجان
      0

      قمار باز صد شرف داره به دزد. شما در مورد این آقا که میفرمایید قمارباز درست تحقیق کن ببین چه فکر اقتصادی داره. زندگی مردم امریکا را شکوفا کرده . من امریکا بودم ودیدم وشما فقط به اراجیف اینها گوش میکنی وحرف میزنی. برادر اونی که اینها می گویند نیست.

    • آذین
      0

      ترامپ اگه میدونست این همه مغزهای کوچک زنگ زده تو ایران طرفدارشن با مگس کش به ایران حمله میکرد

  • محمد
    0

    خدا کند درست باشه ولی به امریکا و انگلیس اصلا اعتماد نداریم شاید نقشه جدید دارند

  • جبار
    0

    از این متن میشه برداشتهای مختلفی کرد یکی اینکه خود مسئولان دقیقا میدونند آمریکا کی تحریم میکنه و کی قراره تحریم ها برداشته بشه.و از این بابت فقط و فقط مردم محنت زده ایران هستند که از همه لحاظ متضرر میشوند. متاسفانه در ایران،مسئولان نمیزارند و نمیخواهند که مردم واقعیتها را ببینند ...

  • کاربر ناشناس
    0

    اینها همه نقشه است ترامپ میخواهد جلو شعار مرگ بر امریکا را در این ایام انتخابات بگیرد و بگوید ببینید ایران مشتاق مذاکره است .دو لت مردان گول نخورید که این عجوزه انگلیس(عروس هزار داماد ) است .اینها همه نقشه های سیاستمدارای انگلیسیه با پنبه سر می برند .خواسته هاتون در مقابل خواسته های اونا چندین برابر ارزش داشته باشد تا هرچه چانه بزنند برابر نشود که چیز با ارز ش از شما بگیرند و چیز بی ارزش تحویل بدهند یا اصلا ندهند اول خواسته ملت را بگیرید وقتی محقق شد به تعهد تان عمل کنید اینها توی تقلب و جر زدن و عمل نکردن به تعهد استاد هستند شیطان را درس میدهند ......

    نظرات شما -
    • داوود
      0

      کاربر ناشناس محترم تو هنوز به فکر شعار مرگ بر آمریکا هستی خیلی خیلی عقب مانده هستی

    • آذین
      0

      داوود محترم اصلا متوجه شدی ایشون چی گفت؟؟ یا چشم بسته و عقل بسته فقط دنبال مخالفتی؟

  • ناشناس
    0

    حالا تحریما بردارن، دزدیارو چیکار کنیم. زمان اوباما که تحریم نبودیم بهتر بود. این ملت اصلا حافظه تاریخی نداره

    نظرات شما -
    • بی‌نام‌
      0

      سودش برای دزدهاست وگرنه چیزی به مردم نمیرسه

    • احمدی
      0

      واقعا گل گفتی . شیر مادرت حلالت

  • ش.معلم.
    0

    اگه غضنفر و یا غضنفرهای داخلی و حاسدان و کاسبان تحریم و خود بزرگ بینان بگذارند ایران و کشور بزرگ و مقتدر امریکا مصالحه خواهند کرد و در این بین اسراییل و نوکران او در داخل بزرگترین ضربه را خواهند خورد.

    نظرات شما -
    • مجد
      0

      سلام. اخه یکی نیست به ان زنگنه واربابش ( فریدون قبلی )بگه که بااین فروش فقط پودارا مینونه بخرن ومشکل مالی و بعرضکی خوددولت نامحترم حل میشود وبس!

    • آذین
      0

      کرونا رو مغزت اثرت گذاشته یا از بدو تولد متوهم بودی؟؟؟ کشور مقتدر آمریکا !!!!!!!!!! سبحان الله.. سجده هم میکنین بهش؟

  • ناشناس
    0

    احتمالأ در حال حاضر ترامپ می خواهد از این گزینه برای اعتماد ایران استفاده کند تا در انتخابات از این گزینه سود برد شاید هم می خواهد سیاستهای بی خاصیت مسئولین را به بازی بگیرد تا این چند ماه باقی مانده از عمر دولت را از بین برد چون به خوبی می داند دولت در انتظار فرجی از بیرون است احتمالأ هرچه که هست منافع ملی آمریکا مقدم تر است برای ترامپ واضح است که مسئولین ما بدشان نمی آید به خواب خرگوشی روند اولین واکنش دولت جلوگیری از فروش صندوق دارا دوم میباشد

  • یوسف طاهرزاده
    0

    بشنوید و باور نکنید. آمریکا با ما دشمن هست.تحریم ها لغو بشه! چرا؟مگه قراره ماچیکار کنیم؟ اونی که ترامپ عاشقش بود بعداز دیدار باکیم و لغو مذاکره چندساعت بعد داخل هواپیما لغوش کرد.

  • حامدی
    0

    تا یک عنصر به شدت ایرانی بنام پمپئو در کنار ترامپ به عنوان وزیر خارجه وجود دارد محاله بگذاره توا فقی حاصل شود،این ها همه شایعه مافیای مالی است ،امریکا همین امروز طی مدت دوماه مجدداطرح تحریم تسلیحاتی ایران را علیرغم مغایرت با ماده ۲۲۳۱ برجام به شورای امنیت فرستادو درصورت رای اوردن یعنی برجام عملا منسوخ می شود

  • کاربر ناشناس
    0

    خدا می دونه چه نقشه ای داره!! تا به اون شوری شور نه به اون بی نمکی!! معلوم می شه با فشار تحریم ها خودش کم آورده. خداروشکر ملت ایران مقاوم تر از اونی هستن که فکرشو می کرد.

    نظرات شما -
    • سید علی
      0

      مقاوم نیستن از گلوله میترسن و امید

    • عاشق وطن
      0

      سلام و درود بر شرف ایرانی که سر و جان می دهد . ولی باج نمی دهد سرنوشت انسانها رو خداوند رقم می زند . مذاکره با آمریکای خبیث و جنایتکار = ذلت و خواری مثل کشورهای عرب بی هویت و بی خاصیت

  • ایرانی
    0

    فعلا باید چربش کنید

  • مهدي
    0

    يعني وقتي ميگيد قمار باز ادم حالش از طرز فكر ايراني بهم ميخوره ترتمپ تنها سياستمداري هست كه اهل هيچ چيز نيست نه مشروب نه قمار نه هر چرتو پرت ديگه و تنها سياستمداري هست كه از وقتي امده سر كار افت سرمايه شخص داشته حالا بشينيد با سياستمدار خودمون مقايسه كنيد طرف پنج مليار خرج ميكنه بره شورا شهر كه اصلا حقوقي نداره كمي تفكر

  • نگین
    0

    کشتی ایرانه که به گل نشسته ترامپ پیروز دور دوم خواهد شد حیله گری انگلیس روباه مکار هیچ فایده ای ندارد این سیستم زیر بلیط کمونیستها ست که به جز فقر و بدبختی و خفقان هیچی نصیب مردم عادی نشده تحریم باشیم نباشیم هیچ فرقی به حال مردم ندارد فقط بالادستی استرس کم پولی بهشون دست میده بازم دست می کنند تو جیب مردم راه میرن از بس بردن و خوردن عادت کردن

  • آل خلیفه
    0

    باور کنید من اگر بجای جماعت اصول گرا بودم حالا که‌در مجلس در اکثریت در اکثریت هستند یک طرحی را تصویب می کردند که همین فردا با ترامپ مذاکره کنند وهمچنان که ترامپ باعث شد جماعت اصول گرا رای اکثریت مجلس داشته باشند نامردیه که این هم کاری نکنند که ترامپ رای نیاره آخه اگر بایدن رای بیاره این جماعت اصلاح طلب دوباره هوس پست ریاست جمهوری به سرشان میزنه بعد ما جماعت کاچه هم دوباره بهشان رای میدیم بعد همان آش وهمان کاسه

    نظرات شما -
    • مسعود محسنی
      0

      سلام دوست عزیز می خواستم از شما و دیگر عزیزان خواهش کنم .لطف کنید .شنوده باشید .اجازه.دهید .دوستان دیگر .با ظرفیت .بالا ودوشمن شناس .نظر دهند .از شما ممنون

    • آذین
      0

      خخخخخخ دمت گرم

  • محمد
    0

    مواضع ما در انتخابات امریکا بی اثر نیست ایران و انقلاب ایران باعث شد کارتر نه تنها بار دوم انتخاب نشود بلکه با رای بسیار پایینی شکست بخورد حالا هم ترامپ در خطر است همه زورش را زده و نتوانسته ایران را ساقط کند منافع دراز مدت امریکا در ایران از دست رفته چین و روسیه جایگزین امریکا شده اند و این برای امریکایی ها خوشایند نیست

  • شهبازی
    0

    مملکت رهبر داره هر چی هم گفتن همون شده

    نظرات شما -
    • سید
      0

      اره واقعا افرین پراید 120 ملیون دولار 21 مداح ده شب 500ملیون قبر 400ملیون حضرت امام فرمودن اب برق هم مجانی رشوه که تا دلت بخواد کانادا که جالب شده مسجدا که کم رونق شده سینه بزن کربلا

    • زهرا سادات
      0

      احسنت.. حالا دشمنان ایران و نظام و انقلاب هرچی میخوان جلز ولز کنن و خودشونو به در و دیوار بکوبن.

  • بلوچ
    0

    خدا‌کنه

  • خلیلی هستم
    0

    معفول هست اگرترامپ لغوتحربم رتبپذیرد وبه برجام برگرددشایدامیدی درپیروزی دوباره اوباشد

  • کاربر ناشناس
    0

    اگه تحریمها برداشته بشه سکته قلبی بشدت افزایش پیدا می‌کنه چون خیلیا به ضررشون میشه بیشتر سرمایه دارها که اجناس ارزون بشه .

  • ح ل ی م ه
    0

    انشاءالله ،،خدایا خودت رحمی ب این حال این ملت مظلوم وبیچارع کن ک داغونشون کردن !!مگه یِ آدم چقد میتونه این همه بدبختی رو تحمل کنه!!

  • ح ل ی م ه
    0

    مردم دیگه نفس هایِ آخرشون رو میزنن ،،یکی ب دادشون برسه کسی هست ؟!؟

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      ترامپ دلش میخواد مردم ایران همشون خفه بشند و بمیرند تا ایران را به راحتی اشغال کنه

  • ح ل ی م ه
    0

    ترامپ ویا هرکسِ دیگه ای ،،،مردم را دریابید ،،،،این ملت هیچ گناهی نداره بهشون رحم کنید لطفن

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      فعلا داره پدر ملت خودشان را در میارند. ببخشید داران درمیابند.

  • ت
    0

    سلام بدن خلق کرد که زندگی کنیم در بند نباشیم مهم نیست.. ..اخر کشور شما کمبود اچ ای وی دارید. ..

  • کاربر ناشناس
    0

    هههههه

  • فرشید کرمانی
    0

    باید انتقام سردارسلیمانی خود ترامپ را بکشند ایرانی ها

    نظرات شما -
    • بیتا
      0

      دخترش رفت سال پدرش نشده شوهر کرد حالا مردم بدبخت فلک زده انتقام بگیرم چه حرفا

    • بیطرف
      0

      کوتاه بیا بروسلی

    • عباسی
      0

      دیدیم چه انتقامی گرفتید . 200+70 ایرانی بی گناه کشته شدن ولی خون از دماغ یه آمریکایی نیومد . جمع کنید بابا این خیمه شب بازیهارو . هی انتقام انتقام . فکر کنم پنجاهیمن سالگردشم بگید انتقام ولی هیچ غلطی نکنید

    • آذین
      0

      اولا خبر ازدواج دختر حاج قاسم یه شایعه خنده دار بود و فقط احمق ها اونو باور کردند. ثانیا ارجاعتون میدم به پایگاه عین الاسدی که عین الجسد شد. انتقام سردار دلها کابوس آمریکایی ها و طرفداران ابلهش هست.. #وعده_صادق

  • حمیدرضا هاتفی
    0

    من اصلا متوجه نوشته‌های شما نمی شوم.خیلی بد ترجمه شده دستور زبان لارسی اصلا رعایت نکرده‌اید .و این امر باعث سردرگمی و بی معنی شدن جملات و در نتیجه خبر شده است . لطفاً به این مسئله مهم توجه کنید چون باعث کلافه و خسته شدن مخاطب می‌شود . من هرچه تلاش کردم نتوانستم خبری به این مهمی را بخوانم . در ضمن خسته نباشید .

  • Ramin
    0

    خداکنه من که از خدامه

  • بیتا
    0

    خداوندا به جوانان و خانواده ای ایرانی رحم کن خیلی سخته گرونی هرچی خیره وخوبیه خسته شدیم مگه چقدر دیگه میخاهین تو این دنیا زندگی کنیم که اینهمه سختی بکشیم

    نظرات شما -
    • عباسی
      0

      مرگ از این زندگی بهتره

  • شهروند۱
    0

    جناب واعظی در این ۲/۵ شما و آقایون مسئولین اذیت که نشدید ،اجاره که نمی دید ، قسط وام که ندارید ، از خرید مایحتاج روزانه هم که اطلاع ندارید ، فرزند بیکار هم که ندارید ، حقوق و مزایا هم که خدا بده بر ... ، استرس گرانی هم که ندارید ، بازنشسته با حداقل حقوق هم که نیستید و ... پس مردم فقیر اذیت شدن ، لطفا از مردم مایه نزارید

  • محتاج دانستن
    0

    اگر هم مذاکراتی باشه یک بازی برد برد جدید برای ترامپ و مسئولان بی تدبیر ایران هست که در شرایط سختی هستند و نیاز به زمان و تبلیغات دارند!مسئله مهم برای هر کشوری اینه دست دزدهای داخلی از ثروتها و درآمدهای کشور کوتاه شود و در اینصورت خیلی از مشکلات حل میشود.کشور چین و آلمان از پیشرفته ترین کشورها هستند که از نظر منابع طبیعی در مقایسه با ایران جزو فقیرترین کشور هستند ولی با ایجاد نظم و مبارزه با فساد و مدیران لایق ثروتهای جهان را به خود جذب کرده اند و اکنون مایی که روی طلا نفت گاز اورانیوم مس آهن آلومینیوم و... نشسته ایم به آنها التماس میکنیم که با ما معامله کنند(معاملاتی برای نفس کشیدن) چرا کشور ۸۳ میلیون نفری ما با اینهمه ثروتهای عظیم محتاج صدقه یک کشور با جمعیت یک میلیارد و چهارصد میلیونی میباشد که سگ و گربه و حشره و موش میخورن؟البته گوش مسئولان یک درش در هست و در دیگرش دروازه!

  • زمین
    0

    دولت امریکا دولت فراموسنیست ،باید ببینیم اسرائیل چه سودی میبره

  • علی
    0

    سلام گول این نامرد ها را نخورید و بی اعتنا به حرف های این از خدا بی خبران ،به تقویت بنیه اقتصاد داخلی و تکیه به توان خودمان به جلو برویم ،اقدامات این ها اگر درست هم باشد موقتی و از سر باج خواهی است ،ورود انگلیس این کفتار پیر سیاست و استعمال به ماجرا نشان می دهد که باید محتاطانه عمل کرد و دو بار مثل اوایل فرجام کر کری نخوان ،ملت از این وش که اقتصاد خودمان را به بیگانگان گره بزنیم و هر موقع بخواهند گلوی ما را فشار دهند خسته شده اند ،

  • ج
    0

    یعنی باور کنیم ایران برای رفع تحریم در حال التماس نیست.عمرا اگه آمریکا بدون خواهش و تمنا از طرف ایران تحریمها رو برداره

  • احمد
    0

    یا امام زمان مهدی موعود عج الله تعالی فرجه الشریف خودت به داد ملت مظلوم ایران برس این مسئولین مملکت مردم را بیچاره کردن

  • ایرانی سرافراز
    0

    این یک بازی برد برد است ایران میترسه ترامپ دوباره قبول بشه و اوضاع بدتر بشه ترامپ هم میترسه بدلیل شکست تحریمها در انتخابات رد بشه . پس ایران و ترامپ یک معامله برد برد میکنن اینطور که موضوع مذاکره را مطرح میکنن و ترامپ میگه ببینید تحریمها کارساز شد و ایران اومد پای مذاکره و برگ برنده برای انتخاباتش میشه از اونطرف ایران با مذاکره ..از ترامپ تضمین میگیره که در صورت قبولی در انتخابات اوضاع را برای ایران بدتر نکنه . که هم اگه جوبایدن قبول بشه که چه بهتر اگه ترامپ قبول بشه قبلا از ترامپ تضمین گرفته و رفته پای میز مذاکره.. اینطوری خیال ایران از هر دو کاندید امریکا راحت میشه .این خبر کاهش تحریمها هم پیش زمینه مذاکرات احتمالی چند روز آینده است.

  • کاربر ناشناس
    0

    من میدونم کارمون تمومه ترامپ به هیچ کس رحم نمیکنه اینا همش دروغه تا ترامپ کفن نشود ایران وطن نشود .

  • مش ممقلی
    0

    مرگ بر آمریکا. باعث و بانی بدبختی همه ی دولت های آسیب دیده.

  • Mohammad Mahdi zaker
    0

    ایران قدرتمند کشوری نیست که تسلیم شود ایران سرافراز ایران بزرگ

  • اشنا
    0

    می دونن به خیلی‌ها بر می خوره مرا ببخشید اگر ارزانی باشد کار ویا پول نباشد چی می شود رکود الان به لطف تحریم ها هم کار است وهم پول است اگر پول نبودپژو ۱۵۰ میلیون نمی شد اپار تمان متری بیست میلیون نمی شد پس پول است

  • علیرضا
    0

    مشگلات مردم ایران از حاکمان دزد و بی لیاقت مفت خور بیسواد است همه دزد هستن فقط برای جیب خودشان خدمت میکنن فرقی هم ندارن تمام سیستم دزد و عوام فریب هستن کاری برای مردم انجام نمی دن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها