«پادشاه اولدترافورد» نویسنده شد!

بازیکن سابق فوتبال با انتشار کتابی متفاوت که ترکیبی از فلسفه و طراحی است، وارد بازار نشر شد.

«پادشاه اولدترافورد» نویسنده شد!

.به گزارش خبر فوری به نقل از مهر، کتاب «دفتر یادداشت من» کتابی از اریک کانتونا است که ۱۶ نوامبر ۲۰۱۷ وارد بازار نشر شده‌است.

کانتونا که همیشه یک وجه هنری نیز داشته و از وقتی خیلی جوان بود علاقه‌اش را به نقاشی و عکاسی ابراز می‌کرد، بعد به نوشتن روی آورد و اکنون در قالب یک یادداشت‌نویسی کوتاه، کتابی منتشر کرده که ترکیبی از کتابچه‌های یاداشتش است.

در این کتاب مجموعه‌ای از آثار طراحی وی که تاکنون هرگز دیده نشده بودند ارایه شده و در عین حال او درباره مسایل مختلف پیرامون ما، از عشق، مرگ، حماقت یا جامعه سوال‌هایی را طرح کرده‌است.

بازیکن سابق تیم منچستر یونایتد حدود ۱۰۰ طراحی و مشاهداتی درباره موارد پوچ و سوال‌برانگیز زندگی را در این کتاب گرد آورده است.

کانتونای فرانسوی فرزند پدری است که ابتدا پرستار بود و بعد به نقاشی روی آورد. از همین روی او همواره به نقاشی و طراحی علاقه نشان می‌داد.

این کتاب پنج‌شنبه منتشر شده و کانتونا در مقدمه آن می‌نویسد: «من همیشه یک مداد کوچک و کتابچه یادداشت‌هایم را دارم».

او در ضمیر ناخودآگاهش خود را پسر گمشده ماتیس نقاش با ویژگی‌هایی از پیکاسو می‌داند.

گرچه این کتاب به نوعی پر از شوخی‌های تصویری و بازی با کلمات است، اما می‌توان روحیه جنگجوی سابق فوتبال را نیز در آنها مشاهده کرد.

او به فلسفه نیز گریز می‌زند و از مرگ و مذهب می‌نویسد.

این هنرمند ۵۱ ساله در جایی می‌نویسد: از ضمیر ناخودآگاهم نمی‌ترسم، از پوچی می‌ترسم.

در حالی که کانتونا از زمینه سینمایی نیز برخوردار است، اما می‌گوید خیلی بی‌معنی است که بخواهد خودش را بازیگر بنامد. او در فیلم «در جستجوی اریک» فیلمی تحسین شده ساخته کن لوچ در سال ۲۰۰۹ بازی کرده و با یک بازیگر سینمای فرانسه به نام ریکاردا براکنی ازدواج کرده است.

این کتاب به زبان انگلیسی از سوی «دبیلو اند ان» در ۱۹۲ صفحه، با جلد سخت به قیمت ۱۰.۶۳ پوند و در فرمت کیندل به قیمت ۶.۹۹ پوند منتشر شده‌است.

این کتاب به زبان فرانسوی از سوی انتشارات «فلاماریون» در ۱۲۸ صفحه و به قیمت ۱۳.۹۰ یورو منتشر شده است.

221

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها