افزایش مجدد موارد ابتلا به کرونا در خوزستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در سه هفته گذشته روند روزانه بیماری کرونا در خوزستان کاهشی بوده اما تنها در روز گذشته ۲۹ بیمار افزایشی داشتیم که این زنگ خطر است.

افزایش مجدد موارد ابتلا به کرونا در خوزستان

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۹ مردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: سه هفته پیاپی روند بیماری، هم از نظر موارد بستری و هم مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها کاهشی بوده است اما این روند کاملا شکننده است. کوچکترین آلارم‌ها و موارد باید جدی گرفته شوند و مداخله جدی کنیم تا مجددا پیک بیماری برنگردد.

وی افزود: دوشنبه هر هفته وضیعت شهرها از نظر تغییر رنگ از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود؛ دانشگاه‌های علوم پزشکی نقشی در این خصوص ندارند و تنها آمار موارد بستری را روزانه در سایت بارگذاری می‌کنند. طبق اعلام وزارت بهداشت در هفته گذشته، دو شهر آغاجاری و رامهرمز قرمز بودند که امیدواریم روند به گونه‌ای باشد که این دو شهر نیز از وضعیت قرمز خارج شوند. سایر شهرهای خوزستان نیز نارنجی، زرد و سفید هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در این دو شهر باید مراقبت بیشتری شود تا زودتر از وضعیت قرمز خارج شوند. طبق رصدی که انجام داده‌ایم در هفته جاری یکی از این شهرها از وضعیت قرمز خارج می‌شود.

ابول‌نژادیان با اشاره به اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حوزه زیرساخت‌ها بیان کرد: در طول شش ماه گذشته، دانشگاه علوم پزشکی اهواز علاوه بر اینکه درگیر کرونا بود، کارهای توسعه‌ای در فضای دانشگاه و امکانات درمانی ادامه یافت و ۱۴ پروژه اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی افتتاح شد که سوله ستاد مدیریت اورژانس، مرکز EOC و MCMC بخشی از این پروژه‌ها بودند. همچنین برای نخستین بار در کشور طراحی کابین آمبولانس در خوزستان انجام شد که در صورت طی کارهای نهایی علاوه بر اشتغالزایی، خوزستان به عنوان قطب طراحی کابین آمبولانس می‌شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت بیماران بستری در خوزستان، گفت: در اهواز صرفا بیمارستان رازی پذیرای بیماران مبتلا به کرونا است و بیمارستان‌های دیگر در حال تخلیه از چرخه کرونا هستند. در حال حاضر در بیمارستان سینا تنها هشت بیمار در ICU و دو بیمار در بخش‌های عادی بستری هستند. بیمارستان امیرالمومنین(ع) نیز کاملا خالی از بیمار مبتلا به کرونا است و در بیمارستان فاطمه الزهرا(س) نیز دو بیمار کرونا در ICU هستند. بیمارستان‌های بقایی ۱ و ۲ اهواز نیز بدون بیمار کرونایی هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به روند افزایش بیماری در برخی از شهرستان‌های خوزستان تصریح کرد: روز گذشته در بیمارستان گنجویان دزفول موارد بستری، ۱۰ بیمار افزایش داشته است که این وضعیت زنگ خطری برای ما است زیرا تا روز قبل از آن، روند کاهشی بوده است. اکنون ۳۱ بیمار مبتلا به کرونا در ICU و ۶۵ بیمار نیز در بخش عادی بیمارستان گنجویان دزفول بستری هستند که این وضعیت، علامت هشدار است و این افزایش ما را نگران می‌کند.

ابول‌نژادیان بیان کرد: در بیمارستان نظام مافی شوش نیز ۱۱ بیمار در بخش‌های عادی بستری هستند. روند در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان ثابت مانده است، در بیمارستان نفت آبادان نیز ۱۰ بیمار در بخش عادی بستری هستند و بیمارستان ۱۷ شهریور آبادان نیز بدون بیمار مبتلا به کرونا است.

وی افزود: بیمارستان خاتم‌الانبیاء شوشتر نیز چهار بیمار بستری بودند که این تعداد به ۹ بیمار رسیده است و در این شهرستان نیز باید احتیاط شود. در بیمارستان شهیدزاده بهبهان نیز روند ثابت مانده است و بیمارستان مصطفی خمینی خالی از بیمار مبتلا به کرونا است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان چهار بیمار افزایشی داشته که باید مراقبت کنند. بیمارستان شهدای سوسنگرد نیز خالی از بیمار مبتلا به کرونا است.

وی افزود: بخش‌های عادی بیمارستان معرفی ماهشهر نیز خالی از بیمار کرونا است. بیمارستان امام رضا(ع) در امیدیه نیز بدون بیمار کرونایی فعالیت می‌کند. در بخش عادی بیمارستان امام علی(ع) اندیمشک نیز دو بیمار بستری هستند. در باغملک و رامشیر نیز بیمار بستری مبتلا به کرونا وجود ندارد.

ابول‌نژادیان گفت: در سه هفته گذشته روند روزانه بیماری کرونا در خوزستان کاهشی بوده اما تنها در روز گذشته ۲۹ بیمار افزایشی داشتیم که این زنگ خطر است؛ باید توجه شود کوچکترین سهل‌انگاری باعث می‌شود در شرایط بدی قرار بگیریم.

وی در زمینه عزاداری محرم، بیان کرد: باید ستاد متناظری در همه شهرستان‌ها تشکیل شود و بر روند کارها نظارت کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به برگزاری روضه‌های خانگی زنان، گفت: زنان روضه‌های خانگی برگزار می‌کنند که باید در این خصوص فکری شود زیرا ما هیچ نظارتی بر این مراسم نداریم و نمی‌دانیم مراسم خانگی چگونه برگزار می‌شود و شرایط تهویه در این منازل چگونه است.

وی با اشاره به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پروازها بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما باید اشغال شود اما آنچه که عملا اتفاق می‌افتد استفاده از همه ظرفیت هواپیما است.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها